אתייחס לחלק הראשון בפסק הדין,
הלא הוא סוגיית האאוטינג: * חשיפת הכינוי של התובע באינטרנט - פגיעה בפרטיות השופט התייחס לשני סעיפים של חוק הגנת הפרטיות: לפי ס"ק 2 (11) לחוק – ע"י פרסומו של ענין הנוגע לצנעת חייו האישיים של אדם. ולפי ס"ק 2 (8) לחוק – ע"י הפרה של חובת סודיות לגבי ענייניו הפרטיים של אדם, שנקבע בהסכם מפורש או משתמע. > פרסום הנוגע לצנעת חייו האישיים של אדם השופט אומר: "אכן, סעיף 2 (11) לחוק קובע, כי אחת מדרכי הפגיעה בפרטיות היא ע"י ´פרסומו של ענין הנוגע לצנעת חייו האישיים של אדם´ ". ואז הוא מוסיף, שלדעתו, זיהוי של אדם עם כינויו באינטרנט (מה שאנחנו מכירים כ"אאוטינג") - אינו פרסום הנוגע לצנעת חייו האישיים של אדם. לטענתו, "צנעת חייו האישיים של אדם" "אין היא מדברת בכל העניינים הפרטיים, אלא רק באלו שבצנעה לפי טיבם – יחסי אישות, העדפות מיניות, ענייני בריאות וכיוצ"ב". לדעתו של השופט, "צריך לתת לסעיף זה פרשנות מאוזנת, שתגביל אותו רק לגבי עניינים שיש בהם ´דרגה גבוהה של אינטימיות´. בעניינים כאלו יש באמת הצדקה להעדיף את הפרטיות כשלעצמה על פני זכות הציבור לדעת – אבל אין להפליג למרחקים, ולהעדיף את אינטרס הפרטיות גם בעניינים שאינם אינטימיים במהות". כדוגמא, הוא מביא מספרי טלפון חסויים, שהם "ענין פרטי", אבל לא עניין של "צנעת חיים אישיים", ולכן, מס´ טלפון חסוי לא יהיה "מוגן אבסולוטית מפני כל פרסום". השופט טוען, שזיהוי אדם עם הכינוי שלו הוא כמו פרסום מספר הטלפון של אדם, אפילו אם אותו אדם רצה שהמספר (ובהקבלה - הכינוי) יהיה חסוי. זהו פרסום של " ´ענין פרטי´ של התובע". "אך אין זה, כשלעצמו, פרסום הנוגע ´לצנעת חייו האישיים´ של התובע, כמשמעות ביטוי זה בס"ק 2 (11) לחוק". בכך, לדעתי ולהבנתי, השופט הוכיח חוסר הבנה של המדיום האינטרנטי: פרסום מספר טלפון חסוי של אדם - אינו שווה ערך לפרסום הכינוי שלו ברשת. עד לאחרונה אי אפשר היה לדעת כלום על אדם דרך ידיעת מספר הטלפון שלו (מלבד ידיעת עיר מגוריו). רק דרך אתר 441 (שהוא חדש, וספק אם השופט יודע עליו) ניתן לדעת את שמו וכתובתו המלאה של בעל מספר הטלפון. ובכך מסתכם כל המידע, שניתן ללמוד דרך מספר טלפון של אדם. יתרה מכך, אתר 441 אינו יכול לספק פרטים אלה בנוגע למספרים חסויים. לעומת זאת, דרך ידיעת הכינוי של אדם באינטרנט - ניתן לדעת את הדברים האינטימיים ביותר, שאותו אדם סיפר על עצמו. דברים שסופרו מתוך אמונה ובטחון, שלא יהיה ניתן לקשר בין האדם לבין הדברים עליהם סיפר. ולכן, לדעתי ולהבנתי, אלה הם דברים ש"בצנעת הפרט", ולא בגדר "עניין פרטי", כפי שהשופט טען. השופט עוד הגדיל לעשות ואמר, שעצם השיוך של הכינוי לאדם אינו בבחינת פרסום של כל המידע ברשת, הנוגע לצנעת חייו של אותו אדם!!! לטענתו, "השיוך לחוד, והמידע לחוד"!!! ועוד אמר השופט: "אני מוכן לקבל, שאילו היתה סמיכות מקום וזמן בין פרסומים הנוגעים לצנעת הפרט של אוקספורד לבין פרסום החשיפה והזיהוי של התובע עם הכינוי אוקספורד – ניתן היה להתייחס גם לפרסום החשיפה כפרסום ענין הנוגע לצנעת הפרט. אך באמרי סמיכות זמן ומקום, אני מתכוון ממש כך: שפרסום החשיפה של הכינוי יהיה כמו הודעת תגובה או הודעת המשך לפרסום הפוגע בצנעת הפרט של בעל הכינוי, באותו אתר, באותו פורום, וברצף אחד. אחרת – אין כל משמעות והצדקה לחבר בין הפרסום האחד למשנהו ולראותם כאחד. האפשרות לחבר בין מין לשאינו מינו לצורך זה, יכולה להיות מוצדקת רק כאשר מדובר בזמינות כזו, שאפילו לא מצריכה חיפוש ברשת כדי לחבר בין השניים ולראותם כאחד – רק אז ראוי לייחס למפרסם פלוני את הפרסום שעשה אלמוני, כמעוולים במשותף". נראה שהשופט אינו מבין, שברשת האינטרנט המידע תמיד זמין ותמיד קרוב. אין זה משנה כלל מתי מידע מסוים נכתב והיכן. ברשת (בניגוד לטרגדיה יוונית) - אין גבולות של זמן ומקום. > הפרתה של חובת הסודיות פה השופט כבר סתר את עצמו: הוא טען שלא היתה הפרה של סודיות, מכיוון שלא היה כלל סוד. ולא היה סוד, כיוון שגולשים אחרים כבר פנו בעבר לאוקספורד בשמו האמיתי, וגם הוא עצמו הודה (אם כי מאוד-מאוד בעקיפין) בזיהוי. השופט הנכבד הסתמך על הודעות בפורומים משנת 1999 !!! סליחה, אבל מה קרה לסמיכות המקום והזמן??? ובנוסף על כך, השופט עצמו הודה, שאלה היו זיהויים מרומזים בלבד, ובכל זאת הוא הסתמך עליהם. במשפט עלתה גם השאלה, האם יש הסכמה בין הגולשים על שמירה על סודיותם של המשתמשים בכינויים. השופט לא קיבל עדויות של גולשים, שטענו שיש הסכמה כזאת. ופה כבר באמת יצא המרצע מן השק: "אך לדידי , גם כענין שבמדיניות, אין זה ראוי לקבוע כל הסכמה מכללא לסודיות כאמור". כלומר, השופט חושב שהסודיות אינה ראויה!!! כלומר, הוא לא מסמך רק על החוק, אלא גם מנסה לחנך, ולכפות את ערכיו שלו, וגרוע מכך, הוא מונחה ע"י החרדות שלו: "עולם האינטרנט מסמל, אולי יותר מכל, את החופש והאנרכיה. רבים מתחומיו כלל אינם בהישג ידו של המשפט – ולא כענין שבשפיטות, אלא כענין של קצב התקדמות המשפט". "אך בה במידה, רבים מתחומיו של עולם האינטרנט פרוצים לכל עבר מבחינה מעשית – וזאת משום תכונת האנונימיות שלו. ראובן יכול לגלוש כשמעון, גבר יכול כאשה, מבוגר כילד". ואז, פתאום, הוא מספר על עבירת מחשב, כאילו הן קשורות לנושא הכינויים בפורומים (אולי במטרה להפחיד???) וממשיך לחשוף את חרדותיו מפני חופש והעדר גבולות: "בשונה מהעולם הריאלי – עולם האינטרנט מתאפיין בהעדר גבולות בצד הקלות של פריצתם. חופש נורמטיבי מחד גיסא, וחופש אפקטיבי מאידך גיסא". למרות, שהשופט רמי אמיר שמע עדויות על כך, שהנורמה בפורומים היא לשמור על סודיות המשתתפים - הוא החליט, על דעת עצמו, שזו אך ורק פיקציה, ויתרה מכך, שהיא אינה ראויה, ולהיפך: המעשה "הראוי", לדעתו של השופט אמיר, הוא לחשוף את בעלי הכינויים!!! לאותם חושפים בזויים הוא קורא "מוחות מתוחכמים"!!! ושוב הוא קושר בין שימוש בכינויים לבין עבריינות, בכך שהוא מדגיש את "העדר רסיסי זכוכית ומנעולים מעוקמים" ברשת, ובכך שהוא ממליץ על הרתעת מתחזים. כולנו, כל משתמשי הכינויים בפורומים, פושעים מועדים עפ"י תפיסתו של השופט הנכבד! והנה משהו, שכדאי לשופט, דוגל האאוטינג, לזכור: "התיקון הראשון לחוקה האמריקנית, המגן על חופש הדיבור, פורש את כנפיו גם על מי בוחר להתבטא באופן אנונימי. פרסומים אנונימיים - בטאונים, עלונים ואפילו ספרים - מילאו תפקיד חשוב בהתפתחות התרבות האנושית". מתוך המאמר
"אנונימיות וחופש הביטוי" מאת עו"ד חיים רביה. וכדאי, אולי, להזכיר לשופט הנכבד, גם את "דברי בית המשפט העליון של ארצות-הברית, כאשר פסק בענין Reno v. ACLU כי הוראות הDecency in Communication Act - , שנועדו ללחום בתכנים פורנוגרפיים באינטרנט, מנוגדות לחוקה האמריקנית: ´ההיסטוריה מראה שהתרחבות האינטרנט היתה מתמדת ובלתי-רגילה. כענין שבמסורת חוקתית, בהעדר הוכחה לסתור, אנו מניחים כי הסדרה ממשלתית של תוכן הדיבור עלולה להפריע להחלפה החופשית של דעות יותר מאשר לעודד אותה. האינטרס בעידודו של חופש הביטוי בחברה דמוקרטית גובר על כל רווח תיאורטי אך בלתי-מוכח של צנזורה´". (מצוטט מתוך המאמר
"לשון הרע בעולם המקוון" מאת עו"ד חיים רביה. אנונימיות אינה רק התחזות לצורך פשיעה, אדוני השופט ("אינני אשם, אינני אשם!"). היא מהווה גם חלק חשוב בהתפתחות התרבות, והאינטרס הציבורי הוא בהחלפת דיעות חופשית מכל פחד!