עופר בן אברהם
Member
אמונה של אחד מחייבת את האחר?
1. נניח שאת ממלאת לוטו מתוך אמונה כנה, שתזכי בפרס הראשון, האם זה מחייב את מפעל הפיס להעניק לך את הפרס? ולענייננו: האם העובדה, ששמעון פרסם את פרטיו האינטימיים ברשת מרצונו תחת שם בדוי, מתוך אמונה כנה, שזהותו האמיתית לא תיחשף, מחייבת את ראובן לנהוג על-פי האמונה הזאת? ואם את מסכימה, שהשם כשלעצמו אינו עניין שבצנעת הפרט, אני חוזר על שאלתי: על-פי איזה חוק אפשר להטיל על ראובן את האחריות לדברים שפרסם שמעון על עצמו (או שצד שלישי פרסם עליו)? 2. לעניין הזמן והמקום, שוב: כשהשם נחשף בהמשך או בתגובה לפרסום הפוגע, החשיפה, לדעת השופט, היא למעשה חלק מהפרסום, ועל כן חושף השם שותף לעוולה. כשהשם נחשף מאוחר יותר, הוא אינו חלק מהפרסום, ועל כן החושף אינו שותף לעוולה. אין לכך קשר לעובדה, שהפגיעה מהחשיפה עשויה להיות שווה בשני המקרים. 3. אין זה מתפקידו של שופט לערוך סקרים לגבי נורמות בפורומים. אם סבר התובע, שסקר כזה עשוי לשרת את מטרתו, היה עליו להזמין סקר כזה, להגיש את תוצאותיו כראיה ולזמן את עורכי הסקר כעדים מומחים. הוא הדין לגבי זימון מנהלי אתרים ופורומים. 4. לקבוע, כי הפסיקה הנדונה תשפיע מאוד על משפטים עתידיים, כי "כנראה..." ו"אולי...", זה ממש לא לעניין.
1. נניח שאת ממלאת לוטו מתוך אמונה כנה, שתזכי בפרס הראשון, האם זה מחייב את מפעל הפיס להעניק לך את הפרס? ולענייננו: האם העובדה, ששמעון פרסם את פרטיו האינטימיים ברשת מרצונו תחת שם בדוי, מתוך אמונה כנה, שזהותו האמיתית לא תיחשף, מחייבת את ראובן לנהוג על-פי האמונה הזאת? ואם את מסכימה, שהשם כשלעצמו אינו עניין שבצנעת הפרט, אני חוזר על שאלתי: על-פי איזה חוק אפשר להטיל על ראובן את האחריות לדברים שפרסם שמעון על עצמו (או שצד שלישי פרסם עליו)? 2. לעניין הזמן והמקום, שוב: כשהשם נחשף בהמשך או בתגובה לפרסום הפוגע, החשיפה, לדעת השופט, היא למעשה חלק מהפרסום, ועל כן חושף השם שותף לעוולה. כשהשם נחשף מאוחר יותר, הוא אינו חלק מהפרסום, ועל כן החושף אינו שותף לעוולה. אין לכך קשר לעובדה, שהפגיעה מהחשיפה עשויה להיות שווה בשני המקרים. 3. אין זה מתפקידו של שופט לערוך סקרים לגבי נורמות בפורומים. אם סבר התובע, שסקר כזה עשוי לשרת את מטרתו, היה עליו להזמין סקר כזה, להגיש את תוצאותיו כראיה ולזמן את עורכי הסקר כעדים מומחים. הוא הדין לגבי זימון מנהלי אתרים ופורומים. 4. לקבוע, כי הפסיקה הנדונה תשפיע מאוד על משפטים עתידיים, כי "כנראה..." ו"אולי...", זה ממש לא לעניין.