בוקר טוב, פוס. לא, איננו חפים על אף
שהדבר לא נעים במיוחד להודות. בדומה לדבריה של ריינה,
אין כמעט (נסייג אכשהו) אדם החף מגזענות.
אם כל אחד יביט פנימה וישאל את עצמו האם אי פעם חשב
על אוכלוסיה או מגזר מסויים בגזענות הוא יגלה אמת קטנה
ומביכה.
רק על עצמי אוכל לספר, וכעוכרת האוהבת להתהדר בערכים
נשגבים כאלה ואחרים אודה ביושר כי המגזר שאליו הפלאתי
בגזענות היו אלו החרדים. שק החבטות הנגיש, הנח והאהוב על המחנה
שלי. הגם שהמגזר מספק לא מעט צידוקים שמאפשרים לטפח
את אותה גזענות בכסות קריאה לשיוויון בנטל, או כל דבר אחר.
אצלנו העוכרים החטאים תמיד נעשים באצטלה של צדק.
גזענות מקורה בבורות בראש ובראשונה, הבורות מהווה
קרקע פוריה לרגשות פחד מהשונה, הלא מוכר ושנאת חינם.
אנחנו כאן בארץ יכולים ליצא בנקל את תעשית הגזענות הענפה
בחברה המקוטבת שלנו.
כנ"ל לגבי שאלתך השניה. לא, ודאי שלא. גם אלו הטוענים כי
הם מתקוממים על אוכלוסיות מסויימות שבין יתר הדברים
הם מתובנתים כמתנשאים ויהירים, בעצמם חוטאים בהתנשאות.
להתנשאות פנים רבות: קיימת התנשאות בשם האל, התנשאות
בשם התבונה, התנשאות בשם הבורות, התנשאות לשם תיקון עיוות,
כמו גם התנשאות לשם התנשאות.
וגם ממנה איני חפה. בדרך כלל היא מלווה אצלי ביהירות מה.
מראהו של אדם בהכרח יהווה פונקציה לאופן שבו נתייחס אליו.
בין אם הדבר יקרה בשל יופיו או העדרו, ובין בשל תלבושתו
המייחדת את מגזרו, וכל מה שחורג ממה שבעניינו נתפס
כנכון וראוי. ההשפעה היא תת-הכרתית בכל אינטרקציה.
כפי שהתייחסתי בסיפא לשאלתך הראשונה לטעמי אכן ישראל
משופעת בתעשית גזענות ענפה. תוצר של חברה מקוטבת
ובורות לא מעטה כלפי מגזרים שונים.
יש שיטענו כי הדבר הוא הכרח השרדותי, וזה למעשה המענה
לשאלתך הנוספת.
כן מותק, אתה פלצן ואליטיסט ויש בזה מן הקדושה.