אין לי כותרת...

ExLibris499

New member
צפופה ומנוכרת

היא כבר (ע"ע סין וכו' וכו').
זה רק יסלים.
לשמחתי (החלקית לגמרי כי זה כל כך כל כך עצוב) אני לא מאמינה שנהיה פה כדי לחזות בדגם האנושות החדש.
 
היום העתיד הופך להרבה יותר תקשורתי

התחזקות של היחיד , היכולת לעקוף מערכות שפעם חסמו אותך, חופש מידע , אובדן האנונמיות של היחיד- ציבוריות ורדיפה נוקשה של אחרים אחרי הפרטיות והזמן המקודש לעצמי והרצון למתן את החושי שחשוף כל כך להכל ועכשיו, היכולת להתנתק בלחיצת כפתור בכל מקום ובכל זמן לעולם שלך גם ליד רבים והרשתיות .

בכל מקרה עולם קוסמופוליטי :)
יש חבלי לידה אבל סה"כ אני מאוד מרוצה ממה שנולד
לעתיד לבוא רואה בטוב
 
אין ספק

שכהורה אני מאד משתדלת לגדל את ילדיי בהתאם לחינוך ואמות המוסר האישיים שלי.
&nbsp
השאלה שלי היא האם יש סיכוי לשינוי אצל אחרים?
לא מנסה לשנות את העולם...רק לעזור, בדרכי
 

BezBog

New member
האפור היום אפור מאוד

נתחיל מזה שאני ידוע בתור מתנגד למונח 'שולט' במיוחד כשמדובר בצעירים וכן אני מודע שזה מאוד "גילני" מצידי אבל מתוך הכרותי את המטריה אני מרשה לעצמי להכליל. נתחיל בעניין של אקסטרימיות במקרה ולא ראית ג'קאס האקסטרים והצורך בריגוש מיידי חזק יותר על בסיס חוויה רגעית הינו בסיס ההנאה של הנוער/צעירים היום. אני רואה את הנוער והצעירים שטסים למאליה ובורגאס וכו' שמחפשים רק להתפרק וריגוש קיצוני בכל מחיר. זה לצערי חלק מהתופעה הזו, גם שימוש בחומרים משני תודעה שהולך וגדל. סקס גבירותי ורבותי הוא ההנאה החינמית כמעט היחידה שנותרה לנו ולכן גם זה מקום אליו נכנס האקסטרים וזו לא תופעה חדשה תאמינו או לא. פשוט התופעות משתנות לפי האופנה. 50 גוונים של אפור הביא את הבדסמ לפרונט של האופנה המינית ובהחלט מספק את הצורך בריגוש, הוא גם מתאים לפאזל הישראלי בצורה טובה מאוד, הכוחניוצ הפטריאכליות השליטה שבה אנו כבר נמצאים. חוסר הוודאות גורם לפחד וחרדה והוא קיים בחייהם של ישראלים ובעיקר ישראלים צעירים מהרגע שהם מפתחים מודעות. מה יותר כיף מלמסור שליטה להירגע מהחרדה?
לגבי פגיעה? הייתה קיימת תמיד בכל מקום שבו יש חלש וחזק החזק תמיד פגע והשתמש בחלש בדרך כזו או אחרת פשוט שהיום בעקבות פריחת הבדסמ לתוך המיינסטרים יש קלות בלתי נסבלת להגיד אני 'שולט' ובכך לקחת את הכוח והרשות להשתמש ולפגוע.
למה דווקא נשים צעירות?
מאוד פשוט רובן נוחות יותר להשפעה וחסרות נסיון/תמימות ומוזנות מתפיסה מוטעית של עולם השליטה.
מי הם ה'מנחים' של אותם צעירים?
פורנו, אינטרנט, עתיקים חסר מצפון כאלו שחיים דרך אחרים. זה לא משנה אין אני חושב שיש יד מכוונת .
לגבי הקלות הבלתי נתפשת של הפגיעה.
נו באמת השילוב של פוריטניות תפיסתית של מדינת דת מפגרת משולבת בתפיסת פתיחות דמוקרטית הוא מה שמייצר מצב שבו פגיעה מתרחשת כל הזמן. כי האדנות של גבר על אישה מושרשת תרבותית ובתוך הרוח 'הדמוקרטית' כל עוד זה נעשה בהסכמה זה בסדר. רק שהתקשורת והעולם מרעילים את הנשמה של הצעירים שעוד לא מספיק מנוסים להתמודד בגלל חוסר הנסיון וכמו שבחורה שיכורה לא יכולה לתת הסכמה אמיתית כך גם בחורה עם נשמה מורעלת. בכל מקרה נושא הידע והניסיון זהו בדיוק העניין שאין להם ונתקלתי בזה מלא . ילד קונה שוט באינטרנט וגאג ומשכנע מישהי שמאוהבת בו שזה מה שהיא רוצה ומשם הוא פשוט מנסה מה שעולה לראש שלו או שאוסף רעיונות מפורנו או משיחות עם אנשים וירטואלים שאין בהם כלום ושום דבר כי מאחורי מסך אין אחריות הרי.
יש לי עוד המון מה לומר בנושא אבל אסיים בזה שריקנות רעיונית/אידיאולוגית שמגובה במעבר לצרכנות ולא יצרנות שזה בדיוק המצב בגילאים אלו פלוס ייאוש תהומי מהמצב שלהם של העולם ודור הורי רופס שמחנך על ברכי הפוסטמודרניזם כיצד תהיה חבר ולא הורה מייצר את הבסיס למקומות האלו.
לגבי הניכור זה ארוך מדי ומדכא מדי אז לא אכנס לזה.
רק אוסיף על הנושא של תחרות הצבעים שדובר עליה.
א.זה בדיוק הגיל שיש בו צורך לנראות מאוד חזקה וזוהי דרך קלה לייצר נראות וייחס. ראה ערך סקסטינג ותמונות עירום בגילאים צעירים יותר יותר.
ב. יש פה סוג של צביעות. בעולם הבדסמ יש גם הלרבה גאווה בפרי עבודתך, חבלים סשנים ציבוריים וכו' וכו' הצעירים פשוט מעבירים את זה בשפתם למדיה שלהם.
 
זה היה כמו לקרוא

את אלה שמאשימים את משחקי המחשב באלימות.

בכל מקרה מהצד שלי כאדם שיצא לו לחוות את זה ואת זה - (אני בערך בגיל מהבחינה הזו כבר הדור של המחר אבל עם נגיעה לזה שהיה)
אז ככה, חווים יותר אינטנסיב ויותר מהר וההצע די גדול אז רוצים לחוות עד הסוף את הדברים .

למשל חברות שלי חוו שלישיות , חילופים וצילומים של דברים - אישית לא רציתי. הכרתי גם דברים יותר גרנדיוזיים ,
יצא לי לחוות אקסטרים כמה פעמים - ונהניתי אבל החלטתי שזה משהו שאני לא
רוצה לחיי .

אני חושבת שהרעיון הוא להקנות לכל אדם חשיבה ביקורתית שמאפשרת לו כמה שיותר לבנות ולסמוך על עצמו שבמקום ששם הדגים מסריחים הוא ישאל מה פה מסריח . אדם צריך לחשוף ולהחשף ולקחת אחריות על מעשיו- ולא בשם המהיר.

יש מחיר לחופש הידע וזה - אחריות אישית , חשיבה ביקורתית ולימוד עצמי - אוטודידקטי .

היו פעמים שהזדעזעתי - אחת שראיתי שהחליטה מרצונה שיקרעו לה את הגב עם כבל מתכת ואחת שהכרתי שעשתה מופעים - לא יודעת למה זה קשור אבל זה:
http://www.youjustmademylist.com/wp-content/uploads/2008/08/idiots_hanging_from_hooks.jpg

חוץ מזה זו באמת גילאות גם פעם אנשים ניסוי חומרים משני תודעה, יצאו לטיול והתנסו בדברים -אבל אולי לאט יותר וזה כל ההבדל (היפים מישהו?).
 

BezBog

New member
אנסה להסביר

קודם כל אין האשמה יש ניתוח של המציאות כמו שאני רואה אותה.
גם צעירים הם בני אדם והחוויות שלנו מעצבות אותנו כמו שאמרת שהתנסית והחלטת שדברים מסויימים הם לא בשבילך.
אני מאמין בלמידה מחוויה ואני מאמין שתפקידו של עולם המבוגרים הוא לייצר שדה התנסות רחב ככל האפשר אך עם זאת מספיק מוגן כדי לאפשר טעויות שאינן פטאליות והרסניות.
הבעיה היא שרוב עולם המבוגרים אינו מסוגל לזה מפחד או מחוסר אכפתיות או מהמחשבה שהילדים יסתדרו.
יש צורך בתיווך למשמעות דיון על השלכות ויכולת לשיחה. אני למשל לא מבין את העניין של הסנאפצ'ט וביקשתי שיסבירו לי אותו. יש שם שני דברים למיטב הבנתי הצורך בתקשורת מהירה כפי שחווים אותה בני הנוער והילדים וסוג תקשורת שונה אין אני בא לומר שזו היא תקשןרת שטחית אלא תקשורת מסוג אחר.
העולם משתנה ובכך גם בני האדם ותפישתם את העולם כמו במהפכה התעשייתית אנו בעידן ההצפה התקשרותית והידע.
אבל ילדים ונוער הם רכים במחשבתם ונוחים להשפעה. וכיום אין אידיאןלוגיות ותורות גדולות יש הרבה הצפה שיש לברור בתוכה ולהרכיב את תמונת העולם שלך. אין בין האשמה יש בי חשש כי ההצפה הזו היא הלם חושי יום יומי שגורמת להתקפה על המחשבה והחושים ולכן נוצרת גם אטימות או כפי שיצא לי להבחין בורות מבחירה. אין אנו יכולים להכיל ולהתמודד עם כלל הידע שאנו פוגשים באופן יום יומי ולכן אנו נחסמים. יש יתרון לאיטיות של דברים כדי לאפשר להכיל ולעבד בצורה טובה יותר וכך גם להתעצב.
אדם מתעצב מסך התנסויותיו וחוויותיו מהתרבות שהוא חי בה ויחסו אליה מהדברים/הדעות/המחשבות אליהם נחשף.
ולכל חוויה יש משקע או מחיר, כאשר חוסר נסיון וחוסר בתיווך ויצירת מרחס פעולה בטוח עשוי להשאיר צלקות עמוקות.
אני מסכים לחלוטין עם נקודת האחריות אבל בשביל זה צריך להבין השלכות ומשמעות וזה קורה אחרי התנסות או עי אדם מנוסה שיש בו את היכולת לתווך לך אחריות ומשמעות.
הנוער והילדים לא בחרו בעודף הידע ייתרה מכך העולם שבו אנו חיים מתעדף ידע מסויים בצורה פורמאלית בבתי הספר בבחירה היסטורית שרובה אינה רלוונטית היום. את צודקת לחלוטין השינוי שצריך לקרות הוא ללמוד איך ללמוד לא ללמד מה שהוחלט שצריך לדעת. לצערי השינוי איטי מדי ולא בטוח שנראה את פירותיו בקרוב.
וברור שאני גילני כי אני לא עוסק בפוליטיקלי קורקט אני חיי את המציאות מול נוער וילדים אני לא חושב שהם טפשים אני חושב שהם חסרי נסיון עם צמא עצום לנראות ותשומת לב ולא אכנס לסיבות למה ילדים ונוער הופכים יותר ויותר שקופים כרגע.
וכיוון שאנחנו חיים בתקופה של הרבה זיוף ומלאכותיות ופלאסטיק קניה של טובין ווירטואליים והצפה חושית של גירויים אין ספק שהאקסטרים הוא בעל משיכה גבוהה.
אין לי בעיה עם אקסטרים לגבי הקישור שהעברת הייתה לי חברה טובה שהייתי עושה מופעי תליה וגם גבר שהיה עושה את זה בידיעה והנאה ובחירה מודעת שלמה והבנת הסיכונים.
אני לא עוסק בשיפוט אני עוסק בהבנת המציאות וניסיון לאפשא לנוער וילדים מרחב למידה התנסות וחוויה. אין זה אומר שאין לי ביקורת על הבחירות במיוחד כשהן באות על חשבון האחר ומייצרות פגיעה.
לגבי חומרי משני תודעה יש הבדל בשימוש כאשר היום הם משמשים יותר ויותר לבריחה ושימוש בחומרים משני תודעה לבריחה גורם להתמכרות לחוסר יכולת להתמודדות וזה בכלל חלק מהתפיסה שהיום צריך רק להנות בכל מחיר ולברוח מסבל. לא אכנס עכשיו לתיאוריה הזו בעתיד אולי .
בכל מקרה אין פה עניין של אשמה יש עניין של מציאות שמחייבת התמודדות שונה ממה שהיה, שינוי תפיסתי שלצערי הדור ההורי והמחנך נמצא במרדף אחרי השינוי.
לירות מילים זה יפה ונעים והרבה פחות מלוכלך מהילחם בשוחות.
 
ודאי שאתה עוסק בשיפוט

ראשית כולנו שופטים וזה המסד לשינוי ותקשורת - אם אדם לא שופט אין דיון,
שנית עוד טיעון מוזר כי עצם התליה של סיבות חיצוניות במקום לחשוב כיצד הן נובעות מהפנים ומה משנה מהפנים ולא מהאשמת החוץ (משחקי וידיאו גורמים לאלימות- חשיפה של אדם זה הביאה לאלימות - מדוע?) - גורמת בדיוק למקום של מחסור באחריות אישית לגמרי ונותנת לחרא כמו נתי לומר שזו הפסיכוזה, התנאים , האב המכה שהביאו אותו להיות פדופיל.

לא. ואין זה סותר מתווך ובטיעון שהאנושות השתנתה אתה מפספס את מהות האדם- המהות נשארת זהה ויש לי הוכחה מאוד פשוטה בדבר.

אם תקח אדם מלפני 2000 שנה כתינוק ותתן לו לגדול בחברה של היום - הוא לא יהיה שונה כי טבע האדם וקווי היסוד זהים - רק האדם עצמו גדל לתקופה אחרת.
האנושות משתנה נכון אבל הטבע נשאר זהה והסיבות חושפות הן את הטוב והן את הרע

וכמו בטיעון שלך שבדיוק טוען לגמרי שילדים טיפשים -
בהאשמת החיצוני ולא בשילובו בפנימי באחריות ובכלל בגישה הזו שרווחת
"פסיכולוגיסטיקה" לקבע מקור אחד או כמה או איזו פתולוגיה פסיכולוגית -
למקבץ הסיבות הלינאריות להתנהלותו של פרט ולהתנהלותם של רבים .
בדיוק זה להפוך אדם לחסר ערך וחסר שיפוט וחסר יכולת לחשוב.

ושוב אין בזה סתירה בתיווך והם לא צריכים אדם גילאי שיתווך להם - הם צריכים אדם שילמד אותם לשאול ויגרום להם להבין למה כך ולשאול למה כך ולא לקבל את הדברים בשקט.

סמכותנות , גילאית , הנחה שילדים הם חומר בידי היוצר ללישה וכוחנות היא בדיוק הבסיס בו נופל אדם לקלישאות האלה.

זה לא סותר שיש סיבות חוץ אבל זה מקיים דיאלוג הרבה יותר תלת מימדי והרבה יותר נוכח ושואל , והרבה יותר דורשני מהדברים .

אז לא אני לא אניח שאדם שגדל בבית מכה , הכל בסדר והוא צריך אדם סמכותי ו... הוא צריך השתקפות פנימית בדיוק כמו שהסברתי לך על המעגל ואיך דווקא הארה פנימית שלו שוברת אותו.

אבל מכיוון שאתה בן הזוג שלי ואני יודעת שכל הדברים הלאה שבמתכוון או בעיקר בחוסר מתכוון שיוצאים לך מאירים בדיוק על ההפך שאתה מנסה ליצור ולכן בחרת בחינוך לא פורמלי- אני בדיוק אחשוב שאין לך מושג מה אמרת כרגע.

וכידוע וחלק מזה כתבת- אתה בדיוק "לא מחנך" מוחלט - אתה בדיוק נותן את המרחב של אדם לחנך את עצמו ומתווך לו לשם כך ואתה בדיוק מניח שאותו אדם מפוצץ מסמכות ואגו ותחת שהוא איזה קלוץ ש-20 שנים נתנו לו יתרון כשאתה יודע כמוני שגיל הוא סמכות ריקה (למעט בתקופת ההתגבשות הקריטית)- אתה בדיוק אתה חי ההפך מזה ירח.
 
וזו בדיוק הסיבה

שכל תרבות הפייסבוק , פל' וכן הלאה היא דבר מדהים שכמובן שמוציא ראשית כל את המכוער באדם אבל מוציא גם את הטוב ויוצר אופק אירועים והווה שכבר עכשיו הופך לטוב יותר בדיוק בדברים שאני חופרת לך תמיד

אם תרצה אומר בפרטי כי זה כבר פחות קשור ואני אופטימית מאוד באשר שהתרבות הזו מכחידה את המכוער לאט לאט וזה שלב מעבר לעתיד לבוא

ולהזכירך באשר לשיפוט לפני שתקפוץ עלי לא פעם אתה עצמך אמרת והצבעת על "נוער רדוד" , עכשיו עזוב מה תחושתי בנושא והדיבורים שלנו.
אתה בהחלט מפגין בדיוק להפך מדבריך בתחושתך שהם צריכים סמכות...

או במילה אחת בדיוק הסיבה שאין נשלטות ואין שולטים - איכס
 
ואני מודעת

לדואליות של האדם מלפני 2000 שנים אבל זה העיקרון-
כולם מסכימים שיש אנושי - כולם מרגישים שיש משהו שקושר אותם לכל השאר
וגם בשרשרת זמנים לאחור זה כך

יש טבע האדם ויש נקודות שונות שהרגע ההיסטורי חושף וזה ממש אבל ממש לא מבטל את האספקט הפנימי , הסובייקטיבי ובגלל זה גם הכי חיצוני
אישי- ציבורי של הדברים
האנושות משתנה אבל לא האדם שמשתנה אלא הסביבה ודווקא הנצחי שבו
מאפשר בדיוק את זה שחשיפה מהותית שיורדת לשורש של המהות הפנימית
בלי להתיימר לקבוע אלא לחקור דרך לנצחי הזה המשותף לכולנו
השורש הטוב בבסיס , בלי להכתיב בלינאריות לאחר מהי ומה דרכו
זאת בדיוק העילה לכך שכל הדו מימדי לעומת התלת מימדי שמתגלם
באחריות אישית וביכולת לשאול שאלות ולהעלות ספק
מראה את כל הטוב כנגד כל מיני קלישאות
גילאיות
סמכותנות
מומחיות

ושאר ירקות
 

BezBog

New member
את מפספסת

את מימד הבחירה.
יורד עלי גשם אז לא ארחיב די בכך שאומר שיש צורך כמו שאמרתי ביצירת סדר בכאוס ואדם מנוסה יכול להנגיש לך דרכים לסדר ומילים ומשמעות ולסייע לך לסדר כאוס פנימי וחיצוני שאתה מודע או שאינך מודע לו. רדידות היא נוגעת בשאלת המשמעות כאשר אני מאמין במשמעות מורכבת יותר.
לצורך זה יש להניח חקר ושאילת שאלות מה שבית הספר והעולם מעקר בנו.
אומנות החקר והשאלות היא מה שעלינו ללמד ולכן בשיחתי עם נוער איני מניח טפשות אלא מוות של סקרנות ולכן חוויה אמיתית יכולה להעיר בהם את היצר לחקור יותר. איני מתיימר להיות מקור האמת אלא אדם בעל ידע שנצבר בו במהלל השנים מנסיון ומחקר ומחוויה אמתית וכוחי אך ורק בלדגדג ולהעיר את העצב הרדום.
לכל השאר לא אתייחס כרגע ברשותך רק אומר שחובתנו המוסרית היא להגן ולאפשר בו זמנית זו צעידה על חבל דק ואומנות לוליינית שהרוב נופלים בה.
 
אתה מפספס את מימד הבחירה -

זה זה .
למה סדר אצלך הוא אקווילנט לאיסורים ? או לחוקים או לסמכותיות ?

זה לא סותר- תיווך וזה לא סותר שאתה חי בחברה כזו- זה לשאוף להעביר את הבחירה והיכולת לבחור *באמת*.

אני לא מבינה מהיכן הנחת שאני לא מאפשרת לשאול שאלות כשאני בדיוק רומזת לזה- הישענות רק על הנסיבות שזה בדיוק מה שאנשים עושים כאן בדיון
ובדיוק מה שמקבעים בשיח הזה מיני רבים - זה מה שאני אומרת.

וגם שוב אין לי מושג מהיכן אתה מניח שאני אומרת שאתה לא זה שעובד שיתרחש להפך- הרי אמרתי לך במפורש שאני יודעת שבמציאות אתה מקיים להפך מזה.
מנסה בכל אופן .


מוסר זאת מילה הפכפכה-
אתה מכיר ויודע להיכן נוטה הרוח אצלי ואתה לא פעם כינית הרבה מאדם שאני מזכירה אותו בזה ובצדק "נוצרי" אז ...
הכי רחוק מחוסר מוסר.

ומקווה שתצלח את הגשם במהרה :)

(ולרקורד איסור מראש שהוא אלמנט קבוע ומקבע בדיוק יוצר מצב שמאפשר סדר
אבל את זה עשו גם פאשיסטים ובמה שקוראים לו בשמחה הדמוקרטיה של היום-
אז הרעיון הוא שלמרות הנסיבות לכוון למצב של חופש פנימי וזה לא יצא דרך גילאות , סמכותנות ושאר הירקות שהזכרתי)
 

BezBog

New member
פספוס טייק 2

אני לא חוטא בפרה הנחה .
אני לא מניח עלייך כלום, יש בנינו אי הסכמה על תפקידו של המבוגר. כמובן שאני מדבר בהכללה שימי לב למה אני אומר שתפקידו של המבוגר לא דיברתי על סמכותנות.
אני פשוט יודע ומכיר בעובדה שהצעירים לרוב חסרי נסיון זו מציאות.
משם נבנה ההמשך. תעלולי לשון אינם מרשימים את המציאות.
צעירים וחסרי נסיון מגששים באפלה אינני מתיימר להיות זרקור של אמת אלא ניצוץ באפלה שיכול להבעיר את הלפיד שלהם.
 
אתה מניח ואין

ואתה מניח גם שאני מניחה שהם מלאי ניסיון -
ואני לא .

אמרתי - תיווך אני לא פוסלת
תעלולי לשון נקרא להתעלם ממה שאני רושמת?
או שאתה רושם לי בשנית שאתה מתיימר כשאמרתי להפך?
 

BezBog

New member
כי את

מוסיפה דברים שלא נאמרו כגון סמכותיות.
ותעלולי לשון הם פירוש המילים שלי ליצירת תמונה צרה.
ושימוש בדוגמאות קיצון כגון אב מכה.
אני אגיד את זה בצורה ברורה.
צעירים הם טיפשים הם חסרי נסיון!
חוסר הנסיון שמשולב בתפישת עולם של אכול ושתה כי מחר תמות בתוספת הורמונלית של נעורים ותקופה של רכות רעיונית ובנוסף לקיחת סיכונים שאינם מחושבים (מה שמגובה מבחינה מחקרית ארחיב באופן אישי אם תרצי) יחד אם התנערות מאחריות של העולם המבוגר יותר חלק מהמציאות של היום.
לגבי השתנות ביולוגית של האדם ב-2000 השנים האחרונות אני מסכים ולכן גישתי היא פסיכולוגית תרבותית בעיקרה (שוב אפרט באופן אישי כי אני לא רוצה להסיט את הפורום ממטרתו העיקרית).
אסכם בכך שאני כן מאמין בשליטה אך לא מאמין בשולט ונשלט אלא בבחירה מתוך הנאה/הנעה פנימית מובנית בתוך פסיכוסוציאליזציה .
 
בטח פסיכולוגית

ועוד מה נוסיף ונאמר
"
צעירים הם טיפשים הם חסרי נסיון!"

דוגמאות קיצון-
אני דוגמאת קיצון ? נתי דוגמא של קיצון ? החיים הם קיצון ?

"חוסר הנסיון שמשולב בתפישת עולם של אכול ושתה כי מחר תמות בתוספת הורמונלית של נעורים ותקופה של רכות רעיונית ובנוסף לקיחת סיכונים שאינם מחושבים (מה שמגובה מבחינה מחקרית ארחיב באופן אישי אם תרצי) יחד אם התנערות מאחריות של העולם המבוגר יותר חלק מהמציאות של היום"

....

דבר אל הנט ואל העצים והאבנים .
אוף!

פסיכולוגיה זה הטימטום בדיוק תואם אחד לאחד- בוא נקבע אבחנה ופתולוגיה וניתן לכולם לפרפר על הקיבעון .

אאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאהאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא
למרוט את השיערות מהראש

מחר אהרוג אותך כי אני במחזור- הורמונים- (ריברס איינג'ניר- נחש למה)
 

BezBog

New member
טעות לעולם חוזרת

הכוונה הייתה 'צעירים הם לא טיפשים הם רק חסרי נסיון".
אי אפשר לפסול שדה שלם בגלל שאת לא מסכימה עם אבחנות פסיכולוגיות בגלל המקום האישי שלך.
לא דיברתי על פסיכולוגיה קלינית אלא על פסיכולוגיה תרבותית שדה מחקר אחר ומאוד מעניין. את קופצת כמו תיש ברגע שאת מתרגמת לעצמך דברים וחוטאת בדבר שאת שונאת יותר מכל הנחות ולא שאלות.
מוזמנת לנסות להרוג אותי להטוטנות מילים כוללת לנסות להכיל את היוצא מן הכלל אל הכלל.
רוב בני האדם דומים ומעוצבים בתבנית די דומה. זה נורא נחמד מחשבתית לומר שיש לתת חופש יצירתי לכל ילד וילדה נער ונערה. האמת המרה היא כמו שאמרתי שילדים ונערים קלים להשפעה ולכם עלינו ללמד אותם מחשבה ביקורתית כפי שאמרת וחקר עולם ועוד דברים רבים אחרים. לצערי מחשבה ביקורתית בעולם מתבגרים יש לה מחיר כבד שלרוב מתבטא בניכור חברתי , אי לכך הרבה מוצאים את עצמם צפים בזרם כי זה יותר נעים מאשר להישאר בחוץ.
את מאבדת את הנקודה שלי פעם אחר פעם. אנחנו חושבים דומה בבסיס התיווך ולמידת הכישורים, חוסר ההסכמה שלך לעובדת הכפיפות החברתית אותה אני טוען ואת משווה אותה השוואה שטחית לאמירה שמשחקי מחשב גורמים לאלימות מרתיחה אותי. לא משחקי מחשב גורמים לאלימות חברה אלימה גורמת לאלימות ואת זה גם הנוצרי שלך אמר. אז תמשיכי למרוט שיערות , אם לא תוציאי את הראש מהביצה ותקראי מה שאני באמת אומר אז זה ימשיך להיות שיח חרשים ואת יכולה להאשים את כל העולם.
תקראי טוב טוב מה שאני אומר
החברה השתנתה ב-2000 השנים האחרונות, האדם המתורבת הוא יציר החברה בה הוא חי וכפוף ונשלט על ידה באלפי קשרים ועבותות.
נוער וילדים "מתורבתים" על ידי העולם המבוגר ונדבקים במחלות התרבותיות של העולם הזה ביתר שאת כי מערכת החיסון שלהם חלשה יותר בדיוק כמו גוף צעיר שאין בו זיכרון חיסוני של נסיון. אי לכך עלינו לסייע לחסן את אותם צעירים וצעירות בכלים אותם הצעתי מקודם.
לילה טוב
 
אתה יכול לרתוח

ואתה יכול לומר גם שאני מאשימה אותך כשאמרתי פעם שלישית כבר שלא במפורש.
אתה יכול להמשיך לעשות את זה כשהתפיסה שלך להתייחס לנסיבות חיצוניות (שלא פסלתי את *השפעתן* פסלתי את צורת *השילוב שלהן* שאתה מייחס לילד וממש להפך - לכן גם הגישה לטיפול בהן).

אני לא פוסלת פסיכולוגיה, אני פוסלת פסיכיאטריה מכל וכל וכל. באמת
פסיכולוגיה לרוב לא עולה לטעמי בצורה מוצלחת אבל לי אישית הייתה פסיכולוגית שחיברה בין גופנפש ולכן היה מה חלקית לפחות את כוונתי.

אגב אתה לא חושב שאני אמורה לרתוח שאתה טוען עלי דברים שלא היו בעוד המסקנות שנגזרות ואפילו חוזרות מדבריך הן כולן פרי מילותיך ואינני אפילו חושב אפילו שאתה מסתמך עליך? אולי עלי לרתוח?

הבעיה בגישה שאתה מתאר שוב-
אנשים לומדים לקבע כל דבר בסיבה חיצונית-אני הייתי ילדה מוכה ולכן אהיה רע לאחרים, זה לא אני זאת החרדה שמונעת ממני לחיות- ובהקשר לדיון-

הוא לא קרע לה את הגב עם כבל מתכת זה רק שהחברה מושכת אותה ונערות אחרות. אז הוא קרע לה אותו, והיא אמרה כן ועכשיו צריך לשאול למה היא אמרה כן והוא קרע לה אם בכלל יש טעם לדון - וזה יכול להיות גם גבר שנקרע כמובן.

אתה יודע מה ? בוא אתן לך דוגמא למשהו אחר, שדיברתי עם כזו היא רצתה קיצון וגם היה לה באמת עבר של נידוי חברתי ותחושה קשות של שנאה עצמית בדברים שלה והיא סיפרה לי שאחרי קריעת הגב היא מרגישה יותר טוב. אפשר להגיד באופן פרדוקסלי שהיא מתרגמת שנאה עצמית לכאב ממשי וגם זה קצה הקרחון - לקשר את זה פנימה והחוצה וזה מאוד דומה לפסיכולוגי אבל זה לא מניח דברים כתירוץ וצריך גם לשאול מהיכן השנאה העצמית ואיך אדם פותר אותה מלבד בקריעת הבשר של הגב...

וכן העולם מהיר יותר וכן יש המון ערך בלדון בדברים האלה דבר דבר - ולעומק וכן אני בעד אבל לא כציון עיוור שמוביל לאדם שלא לדבר בגובה העיינים וחלוטין עם גישה של לימוד מאחר. זה בדיוק שאין "יודה" חכם כי אדם שכבר בטוח שהוא יודע דברים- בדרך כלל לא יודע ולא חי יחד עם נער או אדם בוגר או אדם באמצע חייו את השאלות שמתעוררות אלא כבר יודע את הפתרון וכבר רומז עליו ובזה דן עצמו לבורות.


זה שיוצא היום *המכוער* חברתית לא שונה מכל שינוי שהתרחש בהיסטוריה- ויותר ויותר יש מקום ל*חשיבה ביקורתית* בעולם.

עוד פעם אני מסבירה לך - מעבר לזה שאני יודעת שאתה נוהג ההפך ממה שמתחייב מהמילים שלך-

המודול שאנשים משטחים על העולם כדו מימדי וקשור לפליטות פרוידיאניות , לסימום תרופתי מקצועי, לאבחנה פסיכולוגית קבועה באבן שלא מאפשרת תזוזה וקובעת כבר מראש את סך תכונותיך (כמו "תפקוד נמוך" ו"תפקוד גבוה") ומקשרים את נסיבות הרקע כתירוץ להתנשאות גילאית וגישת "יודה שונה מכל"
או ילדים כחומר בידי היוצר במקום להניח שילד הוא לגמרי גם אדם בפני עצמו שמפרש שונה מכל ילד אחר את דבריך ולא בכלל בהכרח מקבלם - ולכן להתעצב וללמוד דרך הילד תוך כדי הקשבה וניסיון לתת לו ללמוד מעצמו את הדברים -
זה שונה ביחס לילדים היום שאינו בגובה העיינים.

ואני שוב - אני יודעת היטב שאתה ההפך מזה- וזה לא אומר שאם ילד רוצה עכשיו לרוץ לכביש תתן לו - אבל זה כן אומר לתת לו בחירה ולהפוך להיות רקע שלו שבו יוכל להתפרש לעולם וככה יוכל ללמוד את השאלות.

וכרגיל בדיונים שלנו אתה מנסה לרדד את הדברים כי זה נשמע יותר נוח לומר למה את כועסת כל כך (ולגבי הפסיכיאטריה שאני שוללת מכל וכל אתה יודע היטב למה) ואתה כושל בדיוק במקום שהחיבור שלי הוא אחר והיחס שלי הוא הרבה יותר - רציף ולחריש עמוק.

מבחינתי כשאדם מתנהל דרך פורמולה מחשבתית מסוימת זה משליך על כלל מערך ההקשרים בנפשו , בגישתו ובסביבתו והראתי לך עשרות פעמים . לכן גם מה שלאחד יהיה הערה תמימה יכול להקפיץ אותי ואתה יודע שזה חלק מזה שאני "שונה" ואתה יודע היטב מה המשמעות מבחינתי של הקלישאות האלה ביישום.

בדיוק כמו שלשימוש במילה "לקות" יש משהו הרסני על כל דרך החשיבה וזה משקף היטב את הנזקים המצטברים שבוחרים.

אז לא - אם הייתי חושבת שאתה חי את מה שאתה לאט לאט בדיון כאן מתפרד ומסתייג ממנו וחוזר למה שאתה באמת- לא הייתי איתך .

אבל זה לא , כי אתה אחרת - אני מקווה ואוהבת אותך.
 
ירח שלי - העתקתי לך תגובה

של ארנה- לגבי סמכותנות- קביעת קווים אדומים (שהזכרת) ואת הסיבה למה זה כל כך מרגיז אותי וחשוב לי לדקדק בזה. זכור ששרירותו (מלשון שררה) , השפעתו של אחד כיודע וכן הלאה זהו אקווילנט לאדם סמוכתני אם בזכות גיל ואם בזכויות אחרות וזה מייצג את כל מה שאני סולדת ממנו- ואני יודעת שאינך כזה:

סמכות והיררכיה הם הבסיס לאונס:
"המקרה שבו רוטנר ביישה את מגל בצורה שדי הרסה ליצור הנאלח הזה את הקריירה במצב שהמשטרה ובתי המשפט מסמנים כחסר עניין לציבור ובכך מוכיחים עד כמה אינם רלוונטים לחיים (על שקית גראס עוצרים אותך במקום) למה ואיך רק תנועות דמוקרטיות באמת, כאלה שלכן נשענות על תשתית כמו רשת שבה לכל נקודה יש באמת משקל שווה לכל האחרות, יכולות לשנות במקום שבו ההיררכי והסמכותי חייב ומוכרח להכשיל מעצם מהותו.

מגל הטריד כל מה שזז כי מאז ומעולם זו הייתה הפריבלגיה של הסמכות כמובן מאליו ואין לצפות שמימסדים סמכותנים כמו המשטרה ובתי המשפט יפעלו נגד המהות של עצמם אלא בכאילו ורק תחת לחץ ציבורי וגם אז הם יגררו רגליים ככל האפשר.

התבנית שגור מקבל כמובן מאליו וגם את רואה בה ככזאת שמספקת הגנה הכרחית על הרגישות האנושית היא הכי דפוקה בטירוף גם בגלל שהיא מגלמת כמו שעולה גם מהוויכוח שאני מנהל עם גור בממלכה שלו עוד היבט אלים ומרגיז וטיפשי להחריד של הפרת הגבול בין הפרטי לציבורי.
במקום לחפש את הגבול בין הפרטי לציבורי על מנת לשלב את היחודי בכללי בדרך יצירתית ורגישה ומתחשבת כל אחד בונה לו ממלכה שבה הוא יכול לכפות את הפרטי שלו על הציבור,
גור באמת חושב שהקומונה היא "שלו", שזו זכותו מלידה להתוות כללים וכיוונים וחזון לאחרים, עקרונית זה לא שונה משגעון הגדלות של נתי,
ולכפיה הזאת של הפרטי על הציבורי יש ביטוי כארגונים עסקיים ואקדמים ופוליטים ואחרים, וכתבניות משפחתיות, שבהן, המטורף התורן קובע כמובן מאליו שמכאן ועד עולם העולם שסביבי הוא "שלי", הוא הארכה של העצמי שלי, אין דיאלוג עם העולם והחברה, יש כפיה של העצמי שלי עליו,
התוצאה, ?
חברה המבוססת על הזכות לשעבוד ואונס כמובן מאליו, חברה שבה עצם נסיונו של הפרט לחיות גבולות הרגישים ליחודיות ולאינטימיות של הפרט מסמן אותו מייד כלקוי וכחסר רגישות להקשר הנכון.

כל אחד מקים לו ממלכה, כמו שגור אומר, זה גם הולך ונעשה קל יותר ויותר בזכות הטכנולוגיה, אבל גם כאן, בדיוק כשם ומאותה סיבה שבה הטכנולוגיה מעצימה את מה שהכי רע באדם היא גם יכולה להוות בסיס למה שהכי טוב בו,
אז היום כל מנייאק יכול לספק את רצונו העלוב לשליטה בזולת אלא שבמקביל בדיוק אותה תשתית מספקת גם פתרונות משבשי טרטוריאליות כחנית שמאפשרים לאנשים התנסות בסיכוי לקיום שלא משבש ואונס את זכותם לאינטימיות כל הזמן וכמובן מאליו,
ברור שרוב האנשים בוחרים באפשרות הגרועה,
אבל לדעתי זה משתנה וישתנה,
והשינוי גם מאיץ כי בדיוק כמו שאמרת וברור מאליו לכל מי שמבין משהו ככל שהמרכיב ההיררכי סמכותי דועך יצירתיותו של הפרט, גם ואפילו בעיקר בגלל שהוא מצליח לחוות פרקי זמן ומרחב גדולים יותר ויותר שבהם אינו נאנס ונאלץ להאבק בכל התחושות האיומות הכרוכות בכך, מאפשרת ליצור תפישות איכותיות, גם כבסיס לטכנולוגיה שבתורה מאפשרת דמוקרטיה דיאלוגית יותר, יותר.


מהמקום הזה אני גם לא מתייחס בשיוויון נפש ובאי אכפתיות כלפי מה שנתי מייצג ומגלם כפי שנדמה לך,
אפילו להפך,
אני רואה בו כמי שמגלם במפורש מה קורה לאדם שהוא מספיק רגיש על מנת לחוות את סביבתו כאונס מתמיד,
הוא הופך בעצמו לאנס,
ולא, לא כל האנסים הם כאלה, רוב האנשים הנורמטיבים אונסים כמובן מאליו, כמו גור, הם בטוחים שזו לא רק הפריבלגיה שלהם אלא שזו לא רק זכות לכפות את הפרטי על החברתי אלא אפילו חובה קדושה, כי הם כאנשים הנעלים שהם יצילו את העולם כי רק הם יודעים את הקווים האדומים טוב מכולם,

הבלבול האלים הזה בין המרחב הפרטי לציבורי הוא שגורם לך לשווע לניכור,
גם לי,
ויש לי תחושה שלמידה שבה דכאונות וחרדות משתקים הולכים ופושים בחברה יש קשר למצב שבו אנשים למדו לזהות כמובן מאליו שכל נסיון ותחושה וכמיהה שלהם לפרטיות ואינטימיות מהווה תנועה אסורה, תנועה שתזמן להם מבט רע, ואת זעמו של הציבור.

אנשים למדו ולומדים להשתיק את הקול הפנימי שמתנגד לאונס המתמיד פן יבולע להם,
ומשלמים על כך מחירים אין סופיים כקיום שאין בו ולו רגע אחד אותנטי, אוהב, ומקסים
קיום מוצף, משותק, מושתק, של שנאה עצמית טוטאלית"
 
והאמת ג'ק שזה לגמרי

מעצבן אותי שדיון נט הופך כרגיל למגרש המשחקים
כי הם חבורת בולי עץ
אז אם לא אכפת לך
אני אפרוש

וזה שאני מניחה רק את המובן מההנחות שלך -
ולגמרי ממה שאתה אומר ועוד אומרת שאתה להפך וזה חוזרת
כרגיל למקום הקטן שבו אתה רודף אחרי החלילה ו
יראו בך אחרת.


לא בא לי .

בכל מקרה אפשר לצרוח אחרי זה בטלפון או משהו
לאב יו

https://www.youtube.com/watch?v=UXOkzEXJuDs

לילה
 
ורק בשביל ההומור

וגם כי זה אתה אז אני מרשה לעצמי להגיד חד וחלק
אבל אתה יודע מה זה בשבילי אז גם בשביל האיזון -
אני יודעת מה אתה מרגיש
וככה גם מהצד שלך-
אבל גם מהצד שלי -
https://www.youtube.com/watch?v=3O1_3zBUKM8

אז ככה שהשיח מיועד רק לך . וגם זה
 
למעלה