אין משמעות או יותר נכון יש הרבה משמעויות...

אהבתי

נכון, אי אפשר למלא דלי מחורר במים. אבל יש לזה פתרון מאוד פשוט. לסתום את כל החורים בדלי. וגם. לדאוג שהדלי יגדל כל הזמן יותר ויותר. שיוכל להכיל יותר ויותר מים. זה המצב של הגשמה עצמית.
 
אתה מתעקש להכניס

במשפט אחד הצהרה, ובמשפט הבא הצהרה הפוכה לו. אם אושר עילאי הוא פנטזיה, איך במצב של אושר עילאי אתה חווה ולא חושב. אם השאיפה היא לא להיות משופע מנסיבות ומהסביבה, איך זה שעליך לדאוג לסביבה של אנשים איתם תוכל להתפתח. עוד הבנות שהן שונות משלך: אמונה איננה נותנת בהכרח התנסות. האמונה באלהים לא תתן לך התנסות באלהים. כשאדם שנמצא במצב של אושר עילאי חשוף לטרגדיות הוא יהיה עֵד למהות שלהן, לא יחווה צער, עצב או כאב. אושר עילאי לא יכול להיות מושג על ידי חשיבה עליו. הוא פונקציה של מצב תודעה מפותח. שוב, הזכות של כל אדם מלידה. אי אפשר לפעול תמיד אך ורק נכון על ידי תכנון וחשיבה. זה יכול לבוא אך ורק אם אתה מעוגן 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע במקור של העשייה הנכונה, בטרנסנדנטלי. עיסוק במקצוע שמהווה עשייה של הערכים הנעלים, יכול להיות בו גם הרבה כסף. אבל. כסף לא יעשה את האדם מאושר. (למרות שמחסור חמור בכסף = מחסור חמור ביצירתיות) יכול להרחיק אושר יומיומי. "איזהו עשיר? השמח בחלקו".
 

אריאל190

New member
בוא נדייק רגע

כתבתי שאושר עילאי הוא יכול להיות גם מציאות רגעית לכן יכולה להוות חוויה מוחשית אושר עילאי אני מגדיר אותו כמין אופוריה. כשאני אומר לא להיות מושפע מהתפל זה לא מהכרח הסביבה... כמו שציינתי צריך לעמוד על הצרכים הבסיסיים של בן האדם כדי לעמוד על מה תפל ומה עיקר ( באופן הכי בסיסי אבל מותאם למציאות שבה לכל כל שאתה עושה זה לשרוד עד היום הבא) ולכן לדעתי בן זוג וחברים בעלי תכונות שיוסיפו לך ויתרמו לך זה חשוב, האדם הוא לא יצור בודד בדיון פה יש יותר מידי קבלה של אדם מאושר כאדם שלא תלוי בכלום כדי להיות מאושר כמו איזה גורו או בסגנון אבל יש לי הרגשה לא טובה ביחס הזה... זה נכון שכאשר אתה לא תלוי בכלום כדי להיות בעל שקט נפשי זה מצויין אבל זה לא מספיק לטעמי כלומר זה טוב אבל אם אפשר יותר אז למה לא. מפה זה מתפתח לשני כיוונים... או להשתמש בכוח המנטלי הזה בשביל ליצור ולעשות או בשביל ללמד איך להגיע לכוח מנטלי שכזה כי אם יש לך אותו הכל אפשרי. בהתחלה הלכתי בכיוון של ללמד או להנחות אבל אני רואה את זה כפחות מרתק ומעדיף ליצור ולהשתמש בכוח ככלי של אמונה חזקה במה שאני עושה אמונה שתסחוף אחרים אחריה לעשות את מה שאני ינסה לעשות ( שזה מה שאני מנסה לגלות) חיים כ"גורו" הם חיים בהם יש לך שליטה רבה על הרגשות וזה מצב בטוח אבל חסר רגשות גדולים שזה דבר טוב בכיוון השלילי של הרגשות אך פספוס בכיוון החיובי. זה משהו ידוע אבל לרוב בורחים מהתייחסות לשאלה האם אנחנו לא מבצעים בכל זאת איזושהו סוג של בריחה מלקחת סיכונים... שזה יעיל אבל גם אולי פחדני.... חכם אבל משהו תמיד לא יסתדר לגמרי אם חוסר לקיחת סיכון..
 
אושר עילאי (מניסיון החיים של מיליונים

ולווא דווקא מה שאתה קורא לו 'גורואים', אלא אנשים כמוך וכמוני) הוא מהות החיים. זוהי הזכות שלנו מלידה. כשתתנסה בו, תראה שזו מטרת החיים. לא משהו מוזר, משהו לא מושג או משהו ערטילאי. משהו שהוא מציאות חיים.
 

אריאל190

New member
אם אפשר להרחיב...

לא ממש הבנתי לאן בדיוק אתה חותר עם מהות החיים תן לי דוגמא להתנסות באושר ואיך זה מטרת החיים נשמע מעניין אך זה לא כל כך מובן לי בבקשה כמובן... ( הפורום הזה עוד יחנך אותי) נ.ב האם התכוונת שעצם ההסתכלות על החיים דרך העיניים האלו ( "גורואית") היא בעצם מנוחתנו על זרי הדפנה?
 
הטבע של החיים

המהות שלהם, הזכות (והחובה) שלנו מלידה זה מצב מתמשך של אושר עליאי. (כמו הבחור מפתח תקוה במערכון של הגששים שהיה "בלתי עציב".) כל דבר שאיננו אושר עליאי כל הזמן, זה לא חיים. זה צל מוגבל של החיים. זו לא מטרה, זה פועל יוצא של תודעה ומערכת עצבים שפועלים במלוא היכולת שלהם. זה לא עניין של הסתכלות או הבנה אלא מצב של התנסות. לחיות את זה, לא רק להבין שזה מצב שיכול להיות. כך שאין כאן כל העמדת פנים או נקודת מבט כזו או אחרת. זו התנסות בה מיליונים בעולם מתנסים.
 

אריאל190

New member
בקשר לחובה

כתבתה שזו גם חובתנו כזכותנו מצב מתמשך של אושר... איך בדיוק זה חובתנו... האם אתה מתכוון שאתה לא צריך רק להנות מהמצב אלא להעזר בו כדי לעשות משהו מסויים?
 
לאדם יש פוטנציאל אדיר

והוא משתמש רק בחלקיק קטנטן ממנו. זה משול למישהו שיש לו הון עתק בבנק והוא לא יודע על קיומו. או יותר גרוע. הוא יודע שזה שם ולא יודע איך להגיע אליו. והוא עומד ברמזור עם כוס פלסטיק ומבקש נדבות. אם נבראנו ביכולות כה גבוהות, האם זו לא החובה שלנו לנצל את כל היכולות האלה? לאדם יש (בפוטנציאל) אינסוף אינטליגנציה. אינסוף אנרגיה. אינסוף אושר. אינסוף יצירתיות...... למה להשתמש רק בחלקיק קטן מזה?
 

אריאל190

New member
אתה מדבר כאילו אתה יודע את האיך

ואיך אפשר לקחת את הכסף מהבנק?.................. אתה מושך אותי בלשון, זה לא יפה :) אני מרגיש כמו חמור עם גזר מול הפנים
 
למעלה