אין שום צורך בועדת חקירה, הכל ברור

ברור, לכל אחד מותר להיות אידיוט. טמטום אינו נחלתם של מאמינים בלבד או של שוללים (קיום אל) בלבד. לא ניתן להוכיח לכאן או לכאן, ומי שמקבל החלטות על סמך דבר שאינו יכול להוכיח, אידיוט.
בוכוח בין הטוען טענת "יֵש" (היינו, יש אֵל) לבין הטוען טענת "אֵין" (היינו, אין אֵל) - נטל ההוכחה לעולם על הטוען טענת "יֵש".
אתה חפשי להאמין כי "יש" ולשמור זאת לעצמך, אולם אל לך לעורר וכוח בענין זה מבלי ל ספק ראיה, ופחות מכל - לכפות את אמונתך על הזולת או לדרוש ממנו להתנהל על פי אמונתך.
אֵל אינו מסקרן את אלה הסבורים כי הומצא על ידי אדם.
 

SupermanZW

Well-known member
בוכוח בין הטוען טענת "יֵש" (היינו, יש אֵל) לבין הטוען טענת "אֵין" (היינו, אין אֵל) - נטל ההוכחה לעולם על הטוען טענת "יֵש".
אתה חפשי להאמין כי "יש" ולשמור זאת לעצמך, אולם אל לך לעורר וכוח בענין זה מבלי ל ספק ראיה, ופחות מכל - לכפות את אמונתך על הזולת או לדרוש ממנו להתנהל על פי אמונתך.
אֵל אינו מסקרן את אלה הסבורים כי הומצא על ידי אדם.
לא אני התחלתי את הויכוח ולא ניסיתי לכפות על איש את אמונתי, אתה נובח על העץ הלא נכון.
 
אבל השמאלנים מאי הידיעה קובעים שהאל לא קיים.
אם להם מותר אז גם לנו.
טעות נפוצה של בוּרים.
בוכוח בין הטוען טענת "יֵש" (היינו, יש אֵל) לבין הטוען טענת "אֵין" (היינו, אין אֵל) - נטל ההוכחה לעולם על הטוען טענת "יֵש".
אתה חפשי להאמין כי "יש" ולשמור זאת לעצמך, אולם אל לך לעורר וכוח בענין זה מבלי ל ספק ראיה, ופחות מכל - לכפות את אמונתך על הזולת או לדרוש ממנו להתנהל על פי אמונתך.
אֵל אינו מסקרן את אלה הסבורים כי הומצא על ידי אדם.
 

SupermanZW

Well-known member
טעות נפוצה של בוּרים.
בוכוח בין הטוען טענת "יֵש" (היינו, יש אֵל) לבין הטוען טענת "אֵין" (היינו, אין אֵל) - נטל ההוכחה לעולם על הטוען טענת "יֵש".
אתה חפשי להאמין כי "יש" ולשמור זאת לעצמך, אולם אל לך לעורר וכוח בענין זה מבלי ל ספק ראיה, ופחות מכל - לכפות את אמונתך על הזולת או לדרוש ממנו להתנהל על פי אמונתך.
אֵל אינו מסקרן את אלה הסבורים כי הומצא על ידי אדם.
ראיות אפשר למצוא, אבל ראיה אינה הוכחה. בשביל להוכיח צריך הרבה יותר, צריך להראות כי הסבר אלטרנטיבי אינו אפשרי.
 
ראיות אפשר למצוא, אבל ראיה אינה הוכחה. בשביל להוכיח צריך הרבה יותר, צריך להראות כי הסבר אלטרנטיבי אינו אפשרי.
ראיה אינה הוכחה.
אין הוכחות בעניני-טבע, פשוט מפני שהטבע נתון, אמפירי.
אולם בוכוח בין הטוען טענת "יֵש" (היינו, יש אֵל) לבין הטוען טענת "אֵין" (היינו, אין אֵל) - נטל השכנוע לעולם על הטוען טענת "יֵש".
אינני טוען דבר, אולם כאשר מישהו טוען כי קיים אֵל - צריך מיד לשאלו מהי הראיה לדעתו לכך.
 
נערך לאחרונה ב:

marabo

Well-known member
ביש מזל שלא כולם מאמינים בקדוש ברוך הוא ואלה שהקדוש ברוך הוא עצם את עיניהם, אטם את אוזניהם וכבל את ידיהם כדי לגרום להם להתעלם מהסכנה ולהוביל את כל העם לאסון ישלמו את המחיר כאילו זאת הייתה ההחלטה שלהם עיניים להם ולא לראות, אוזניים להם ולא לשמוע.
ולה הקב"ה עשה כל זאת?
 
בתורה הקדושה (פרשת בחוקותי) כתוב שאם כולנו נלמד את התורה ונשמור אותה הקב"ה יתן שלום בארץ
אם נבזה את לימוד התורה והמצוות יבואו חרב ומלחמות ואף גלות.
אז אני לא מבין מה יש כאן לחקור.
אם כולנו היינו לומדים ושומרים את התורה והיה בא האסון של ה 7 לאוקטובר היה מקום לחקור היכן טעינו? מה פספסנו?
אבל אחרי שבשנה וחצי ביזו כאן את לומדי התורה ואת התורה ומצוותיה מה יש כאן לחקור? הכל ברור, מה הייתה הסיבה ומה הייתה התוצאה.
האם זהו גם ההסבר למותה של האֵם לשמונה בכוכב יעקב ולשאר מקרי המוות טרם-עת הנופלים בחלקם של שומרי תורה ומצוות?
האם אֵל מעניש במדה שווה, ללא אבחנה וללא משוא-פנים גם את מאמיניו וגם את הכופרים בקיומו?
זו הסיבה להתנהלותו צמאת הדם?
 

marabo

Well-known member
האם זהו גם ההסבר למותה של האֵם לשמונה בכוכב יעקב ולשאר מקרי המוות טרם-עת הנופלים בחלקם של שומרי תורה ומצוות?
האם אֵל מעניש במדה שווה, ללא אבחנה וללא משוא-פנים גם את מאמיניו וגם את הכופרים בקיומו?
זו הסיבה להתנהלותו צמאת הדם?
הסברתי כבר שיש הבדל בין מקרים פרטיים למקרים כלליים
במקרים פרטיים אנחנו לא יודעים את חשבונות האל כיצד והיכן חטא אדם פרטי כלפי האל.
אבל כשמדובר באסון שבא על כלל עם ישראל התורה נותנת לנו את החישוב המדויק על מה ולמה.
 
הסברתי כבר שיש הבדל בין מקרים פרטיים למקרים כלליים
במקרים פרטיים אנחנו לא יודעים את חשבונות האל כיצד והיכן חטא אדם פרטי כלפי האל.
אבל כשמדובר באסון שבא על כלל עם ישראל התורה נותנת לנו את החישוב המדויק על מה ולמה.
תמיד תהיה מוכן עם "הסבר" למרות שאינך יודע דבר, פשוט מפני שמעולם לא דבר איתך (גם לא עם הנביאים ואף לא עם משה).

אשר ל"כללי" -
גם אם אֵל שלך היה מכריז (בחזיון[*] המוני, כמו "מעמד סיני") כי השרדות כל העם היהודי תלויה באדם אחד, בי, החייב להכריז פומבית כי הוא (אני) מקבל אותו (את אֵל) אחרת העם יושמד - הייתי כופר בקיומו. אינני רואה עצמי מקבל רעיון קיום אֵל גם לו הרחיקו את מרבית אונות מוחי. יש גבול לטמטום.

השערת קיום אֵל אינה נתמכת תצפית כלשהי.



[*] הרמב"ם מודה כי איש לא ראה את אֵל או שמעו, גם לא משה על הר סיני, אלא בחזיון ("מראה נבואה", או "מחזה" בלשונו), פשוט מפני שהוא אימטריאלי לחלוטין.
 

marabo

Well-known member
תמיד תהיה מוכן עם "הסבר" למרות שאינך יודע דבר, פשוט מפני שמעולם לא דבר איתך (גם לא עם הנביאים ואף לא עם משה).

אשר ל"כללי" -
גם אם אֵל שלך היה מכריז (בחזיון[*] המוני, כמו "מעמד סיני") כי השרדות כל העם היהודי תלויה באדם אחד, בי, החייב להכריז פומבית כי הוא (אני) מקבל אותו (את אֵל) אחרת העם יושמד - הייתי כופר בקיומו. אינני רואה עצמי מקבל רעיון קיום אֵל גם לו הרחיקו את מרבית אונות מוחי. יש גבול לטמטום.

השערת קיום אֵל אינה נתמכת תצפית כלשהי.



[*] הרמב"ם מודה כי איש לא ראה את אֵל או שמעו, גם לא משה על הר סיני, אלא בחזיון ("מראה נבואה", או "מחזה" בלשונו), פשוט מפני שהוא אימטריאלי לחלוטין.
אותך כבר שאלתי מזמן וטרם ענית
אם אין אל, איך באת לעולם?
 
אותך כבר שאלתי מזמן וטרם ענית
אם אין אל, איך באת לעולם?
לא על ידי צאצא של "אדם", אשר הונפק מוגמר, as-is, כבן 20, בצהרי יום ששי מסוים לפני כ- 5784 שנים!

הורי הביאוני לעולם בתהליך טבעי לחלוטין.

הנה נתוח נחמד של הסבות לבריאת אֵל על ידי אדם, לדעת אלברט אינשטיין, במאמרו ל- New York Times מנובמבר 9, 1930:

Everything that the human race has done and thought is concerned with the satisfaction of deeply felt needs and the assuagement of pain. One has to keep this constantly in mind if one wishes to understand spiritual movements and their development. Feeling and longing are the motive force behind all human endeavor and human creation, in however exalted a guise the latter may present themselves to us. Now what are the feelings and needs that have led men to religious thought and belief in the widest sense of the words? A little consideration will suffice to show us that the most varying emotions preside over the birth of religious thought and experience. With primitive man it is above all fear that evokes religious notions - fear of hunger, wild beasts, sickness, death. Since at this stage of existence understanding of causal connections is usually poorly developed, the human mind creates illusory beings more or less analogous to itself on whose wills and actions these fearful happenings depend. Thus one tries to secure the favor of these beings by carrying out actions and offering sacrifices which, according to the tradition handed down from generation to generation, propitiate them or make them well disposed toward a mortal. In this sense I am speaking of a religion of fear. This, though not created, is in an important degree stabilized by the formation of a special priestly caste which sets itself up as a mediator between the people and the beings they fear, and erects a hegemony on this basis. In many cases a leader or ruler or a privileged class whose position rests on other factors combines priestly functions with its secular authority in order to make the latter more secure; or the political rulers and the priestly caste make common cause in their own interests​
 
נערך לאחרונה ב:

DANIAVNI

Well-known member
היכן טעינו? מה פספסנו?
אולי היה מתברר שהמזוזות בבתים בעוטף היו פסולות או שלא היו בכלל מזוזות .
 

marabo

Well-known member
אולי היה מתברר שהמזוזות בבתים בעוטף היו פסולות או שלא היו בכלל מזוזות .
אתה מחפש בפינות כאשר הסיבה מונחת על השולחן במרכז החדר לעין כל.
 
אתה מחפש בפינות כאשר הסיבה מונחת על השולחן במרכז החדר לעין כל.
הבלים!
אין שום מזוזה במשקופי דלתות דירות גויים ואין שום בעיה מיוחדת במשפחותיהם יותר משיש במשפחות יהודים חילוניים או חרדיים.

מדי פעם מצלצל בדלתי עבדקן ומציע לבדוק מזוזות.
אני מרגיע אותו "הכל כשורה אצלי" ומציע לו לנסות אצל השכנים...
 

חנן44

Well-known member
בתורה הקדושה (פרשת בחוקותי) כתוב שאם כולנו נלמד את התורה ונשמור אותה הקב"ה יתן שלום בארץ
אם נבזה את לימוד התורה והמצוות יבואו חרב ומלחמות ואף גלות.
אז אני לא מבין מה יש כאן לחקור.
אם כולנו היינו לומדים ושומרים את התורה והיה בא האסון של ה 7 לאוקטובר היה מקום לחקור היכן טעינו? מה פספסנו?
אבל אחרי שבשנה וחצי ביזו כאן את לומדי התורה ואת התורה ומצוותיה מה יש כאן לחקור? הכל ברור, מה הייתה הסיבה ומה הייתה התוצאה.
ברור שלא
יהוה העניש את עם ישראל על כך שהחרדים והדתיים מבזים את התורה בעבור כסף
 
למעלה