איפה היה אלוהים ?

יותם73

New member
אתה צודק במאה אחוז

ובדיוק מהסיבה הזו אומרים לנו המקובלים: "ממעשיך הכרנוך".
מי שיקבל "טעימה" ממה שנקרא רוחניות, יכול להמשיך בביטחון מכיוון שקיבל התרשמות.
ולהבדיל ממה שרגילים לשמוע על המשפט "טעמו וראו כי טוב ה' ", בחכמת הקבלה יש טנת"א, כלומר טעמים, נקודות, תגין, אותיות.
טעמים - אור שנכנס לכלי
נקודות - אור שיוצא מהכלי
תגין - זיכרון מהאור (מילוי) שנכנס לכלי
אותיות - זיכרון מהאור (מילוי) שיצא מהכלי.
* אתה מבין? אתה מצפה ממני להוכחה, לכך שאצליח להוכיח לך משהו שאינו יכול להתקיים בכליך עד שתפתח ותבנה אותם בעצמך.
לגבי הטנת"א, למה הדבר דומה?
לתינוק שמראים לו משהו טעים שאינו טעם אף פעם (עדיין אין לו רצון והשתוקקות).
עכשיו לוקחים סוכרייה ונותנים לו לטעום = טעמים
מוציאים לו את הסוכרייה מהפה - נקודות.
הזיכרון מהמילוי שנכנס לחיך = נקודות.
הזיכרון מהמילוי שנעלם ואינו = אותיות.
עכשיו אתה יכול להבין מה זה אותיות, אלו התבניות שמעצבות את הכלי הרוחני.
ואותיות אלו בונות ביחד קומבינציה שהיא השם שלך.
(אני יודע שזה מסובך ובטוח שלא הצלחתי לקלוע בדיוק לטיעונים שלך, אך אני מוגבל מכיוון שבשונה מחכמות אחרות, חכמת הקבלה דורשת שינוי פנימי על מנת שיהיה ניתן להרגיש תופעות שאינן ניתפסות ב 5 החושים שאיתם נולדנו).
 

pozetiv

New member
הנחת המוצא של כולם היא שיש אלוהים .

כן, של כולם. אף אחד לא נולד אתאיסט.
כולם בהתחלה מניחים שיש אלוהים בהמשך יש שיבססו הנחת המוצא זו ויש שימצאו איך לשלול אותה.
אבל תמיד הנחת המוצא היא שיש אלוהים.
והתשובה לשאלה *איפה ?* נכונה לגבי כולם ובעיקר כשעולה המודעות ל"שאלת הרוע" .

הרבה אנשים חושבים שהגורל קובע. גורל מלשון הגרלה, סתם כך, עלה בגורלו, אבל זה בכלל לא העניין. גם אם הגורל קבע כך וכך, עדיין זה לא אומר שבני אדם חייבים לעמוד בצד ולא לעזור למי שצריך עזרה.
אתה מבין למה טענת הגורל היא טענה של משתמטים שמחפשים להראות את עצמם חסרי אונים מול הגורל העיוור? אתה מבין למה אני מתכוון ?
במקום באמת לעזור למי שחסר אונים .שואלים את אותה השאלה של האתאיסט למאמין איפה האלוהים שלך? בציניות כאילו אין לאלוהים כוח מול הגורל העיוור , אבל לא! לא הבנת שום דבר . הכח הוא בידיים שלך ואתה תפעל כשהחיים צריכים אותך .

אם תפעל זה כאילו אלוהים פועל דרכך כדי לקדם את החיים .
ואם לא תפעל זה כאילו השטן פועל דרכך בדרך של מחדל לחסום את התפתחות החיים .
אתה מבין ? זו מטאפורה. גם האלוהים וגם השטן נמצאים בתוכך .

הצעד שתעשה יקבע לאיזה צד אתה משתייך ואין פה שום שאלה דתית או תשובה א-דתית זה החיים. איך שתפעל יקבע בסופו של דבר את הגורל שלך.ושלך בלבד . כן אותו גורל שכולם מתארים אותו ככזה. אבל אין פה משחקים. יש חשבון מדויק. עזרת, תקבל עזרה.
לא עזרת, ישכחו ממך בדיוק ברגע שתזדקק בצורה נואשת לעזרה.
אחר כך כשתלך לך לחפש את מי להאשים ובסוף תמצא רק את עצמך .

מדובר פה במעשים בפעולות לא בתיאוריות וסתם רעיונות של אדם מאמין .
אם כל התמונה מונחת כאן לפנייך אז איך אתה אומר שאני מייצג רק צד אחד ?
 

BravoMan

Active member
הפוך גוטה, הפוך...

אף אחד לא נולד דתי.
&nbsp
ילד לא יודע מה זה "אלוהים", ולא חושב שצריך אחד כזה.
עד שהוריו ומוריו שוטפים לו את המוח, ומלמדים אותו את אותו ההבל שההורים שלהם לימדו אותם.
&nbsp
וכך התרמית מנציחה את עצמה, כמו מחלה תורשתית.
 

pozetiv

New member
ההורים שלך תמיד אמרו לך את האמת ?

לא תמיד המניע הוא שלילי, יש שקרים שנועדו לגרום לילדים להרגיש מוגנים ושמחים כשאין שום סיבה או שקרים שמעניקים בכאילו פתרון שמסתיר את התמונה המלאה של האפשרויות הנוספות העומדות לרשותם .

בהמשך הילד יגדל ויבין שהוא לא היה אמור להחשף לתשובה באותו זמן ואם יש לו קצת שכל וסקרנות בריאה הוא ילך וימצא את התשובה .
מה הבעיה פה?
אם אתה מרגיש שזה מורכב ומסובך מידי בשבילך כנראה אתה עדיין לא בשל לקבל בשלב זה תשובות מלאות וזה בסדר גמור . הכל בסדר .
 

hnc

New member
שמע, אם הייתי דתי שמאמין בבורא שברא הכל

הייתי אומר לך בקשר לשאלת הרוע, שהבורא רצה שנזהה את הטוב שהוא מרעיף עלינו ולכן יצר גם את הרוע היפוכו, ולכן כמובן גם צודק מי שאמר שאין טוב בלי רע, ומכאן השאלה שצריכה להיות היא רק לגבי עוצמת הרוע ולא עצם קיומו של הרוע, ואם אני צריך לענות על השאלה הזאת אז בלי ספק מבחינתי עוצמת הרוע היא גבוהה ביותר בטח לגבי בורא שאמור להיות חנון ורחום...
אבל מה, אני לא דתי שמאמין בבורא ומהבחינה הזאת אני כמו האתאיסטים, אבל רק עם ההבדל שאני בניגוד אליהם לא שולל קיומו של כוח עליון כלשהו שאם אתה ממש מתעקש אתה יכול לקרוא לו אלוהים ואחרים יכולים לקרוא לו מציאות מחזורית נצחית או יקום מחזורי נצחי.
 

pozetiv

New member
במקרה שלך עוצמת הרוע תהיה בהתאם לעוצמת ההתעלמות .

 

פiזי TV

New member
אז התורה בעל פה לא ניתנה לנו ע"י אלוהים?

אמרת קודם שהתורה בעל פה נכתבה ע"י גרים ודנה בדברים שכלל לא קשורים לעם ישראל או לתורה.

זה חדש לי... אם כך מדוע אתם מתייחסים אליה בכזו יראת קודש?

האם לא טענתם כל הזמן שהתורה שבעל פה ניתנה למשה ולעם ישראל על ידי אלוהים בהר סיני?
 

pozetiv

New member
אפילו שזה לא הנושא .

דבר ראשון, אני לא מייצג אף אחד. וכל מה שאני כותב זה מהבנת הדברים כפי שהם אני לא טוען שום טענה אלא מציג את הדברים כהוויתם, מצביע על קשר תקף בין נושאים שבד"כ נראים כלא קשורים אבל עם קצת שכל ישר והבנת המציאות וטבע הדברים מוכיח שהכל מתחבר .
התשובה לשאלתך -
לגרים יש מקום חשוב בקיום עם ישראל בעיקר בתחום היחסים הבינלאומיים ועוד מהרבה בחינות ולכן צריך לקבל אותם ולכבד אותם .
אני בטוח שאתה מבין עד כמה זה יכול לעזור אם אדם מעם אחר מחליט להצטרף לעם ישראל.
מצד שני התורה שבע"פ היא הדרך היחידה שבאמצעותה גר יוכל להשתלב בחיי עם ישראל בגלל זה מתייחסים לתורה שבע"פ ביראת קודש .
לעומת זאת התורה שניתנה למשה רבנו בהר סיני היא תורה סודית. כלכך סודית שגם אם כל אחד יכול לראות אותה ולקרוא בה, עדיין הסוד שבה לא מתגלה. משום שהיא מיועדת אך ורק לעם ישראל . זה קשור לסדר הפרשות והתאמתם לתקופות השנה לפי הלוח העברי שהוא לוח חקלאי והיות וארץ ישראל שייכת לעם ישראל ולא לגרים רק עם ישראל יכול להשתמש בתורה ובארץ ישראל .
בגלל זה, אם אתה קצת מתמצא בתחום, בישיבות שלומדים תלמוד לא לומדים תורה שבכתב וכמו כן גרים לא עוסקים בחקלאות .
 

פiזי TV

New member
לא הבנתי, אז התורה בעל פה לא ניתנה למשה בהר סיני?

ואם כן, מה ההבדל בינה ובין אותה תורה בעל פה שאתה טוען שנכתבה ע״י גרים?
 

pozetiv

New member
כאן יש הרחבה -

תלמוד בבלי, מסכת מנחות, דף כט, עמוד ב

אָמַר רַב יְהוּדָה אָמַר רַב:
בְּשָׁעָה שֶׁעָלָה מֹשֶה לַמָּרוֹם מְצָאוֹ לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שֶׁיּוֹשֵׁב וְקוֹשֵׁר כְּתָרִים לְאוֹתִיּוֹת.
אָמַר לְפָנָיו: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מִי מְעַכֵּב עַל יָדֶיךָ?
אָמַר לוֹ: אָדָם אֶחָד יֵשׁ, שֶׁעָתִיד לִהְיוֹת בְּסוֹף כַּמָּה דּוֹרוֹת, וַעֲקִיבָא בֶּן יוֹסֵף שְׁמוֹ, שֶׁעָתִיד לִדְרשׁ עַל כָּל קוֹץ וָקוֹץ תִּלֵּי תִּלִּים שֶׁל הֲלָכוֹת.
אָמַר לְפָנָיו: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, הַרְאֵהוּ לִי.
אָמַר לוֹ: חֲזֹר לַאֲחוֹרֶיךָ.
הָלַךְ וְיָשַׁב בְּסוֹף שְׁמוֹנֶה שׁוּרוֹת – וְלֹא הָיָה יוֹדֵעַ מָה הֵם אוֹמְרִים.
תָּשַׁש כּוֹחוֹ.
כֵּוָן שֶׁהִגִּיעַ לְדָבָר אֶחָד, אָמְרוּ לוֹ תַּלְמִידָיו: רַבִּי, מִנַּיִן לְךָ?
אָמַר לָהֶם: הֲלָכָה לְמֹשֶה מִסִּינַי
– נִתְיַשְּׁבָה דַּעְתּוֹ.
חָזַר וּבָא לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, אָמַר לְפָנָיו: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, יֵשׁ לְךָ אָדָם כָּזֶה וְאַתָּה נוֹתֵן תּוֹרָה עַל יָדִי?!
אָמַר לוֹ: שְׁתֹק, כָּךְ עָלָה בְּמַחֲשָׁבָה לְפָנַי.
אָמַר לְפָנָיו: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, הֶרְאֵיתַנִי תּוֹרָתוֹ, הַרְאֵנִי שְׂכָרוֹ.
אָמַר לוֹ: חֲזֹר לַאֲחוֹרֶיךָ.
חָזַר לַאֲחוֹרָיו וְרָאָה שֶׁשּׁוֹקְלִין בְּשָׂרוֹ בְּמָקוּלִין.
אָמַר לְפָנָיו: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, זוֹ תּוֹרָה וְזֶה שְׂכָרָהּ?!
אָמַר לוֹ: שְׁתֹק, כָּךְ עָלָה בְּמַחֲשָׁבָה לְפָנַי.
צמצם
 

פiזי TV

New member
סליחה, אני לא מבין את השפה הזו

תסביר בעברית פשוטה, מה ההבדל בין התורה בעל פה שנמסרה למשה בהר סיני, ובין התורה בעל פה שלדבריך נכתבה ע״י גרים?

האם התורה בעל פה שהם כתבו לא התקבלה מאלוהים בהר סיני?
 

pozetiv

New member
זה בכלל לא מסובך .

התורה שבכתב היא אוסף של מאמרים שסודרו בסדר מסוים .
התורה שבע"פ היא ההלכה שנלמדת מהתורה באמצעות פרשנות .

ברור מכאן שהתורה שבע"פ התקבלה בהר סיני אבל בצורה מובלעת שלפי המדרש למעלה היתה צריכה להלמד
מתוך התורה שבכתב לפי ה*כְּתָרִים לְאוֹתִיּוֹת*. ש*עֲקִיבָא בֶּן יוֹסֵף שְׁמוֹ, שֶׁעָתִיד לִדְרשׁ עַל כָּל קוֹץ וָקוֹץ תִּלֵּי תִּלִּים שֶׁל הֲלָכוֹת*.

הסיבה להבדל שבין התורה שבכתב לבין התורה שבע"פ הוא הרצון של בני עמים אחרים להתגייר באמצעות קשרי חיתון או בעברית פשוטה כדי שתבין - אהבו את הנשים הישראליות יותר מהנשים שבעם שלהם .

הרצון הזה נחזה מראש עוד בהר סיני כי המציאות שם בתחתית ההר בנוסף לעם ישראל הצטרפו תערובת של עמים אחרים שהיו במצרים וככל הנראה התורה שבע"פ ניתנה בפעם השניה שמשה רבנו עלה להר סיני אחרי חטא העגל .
 

פiזי TV

New member
וזה נכון גם לגבי ההלכות שדיברת עליהן קודם?

גם ההלכות שלדבריך נכתבו ע״י גרים ומתייחסות לדברים המכוערים שהם הביאו איתם מהתרבויות שלהם, גם ההלכות האלו ניתנו לעם ישראל בצורה מובלעת במעמד הר סיני ונלמדות בדרך של פרשנות מתוך התורה שבכתב?
 

pozetiv

New member
שאלה טובה

סביר להניח שהכל נלקח בחשבון .
והכל מתוך כוונה טובה .
 

יותם73

New member
תפסיקו לחשוב על סבא לבן שעושה טובות לאנשים

מדובר על שורשים המשתלשלים על לעולם הזה בדרך קודם ונמשך. ואין כאן בחכמה הזאת מראשה עד סופה אפילו מלה אחת שיהיה בה מושג מוחשי או דמיוני, כגון מקום וזמן ותנועה וכדומה, וגם ההעדר אינו נוהג ברוחניים. וכל שינוי צורה אין הפירוש שנעדר מצורה ראשונה, אלא שהצורה הראשונה נשארה במקומה בלי שינוי כל שהוא, ואז שינוי הצורה שקנה עכשיו נתוסף על צורתו הא'
 

רקתבונה

New member
אף אחד לא נולד אתאיסט או דתי

מחקרים מראים שלמחצית מילדים בגילאי 4-5 יש חבר דימיוני.
האמונות התפלות שלנו והניסיונות הבלתי פוסקים שלנו להסביר את האקראיות המלווה אותנו בחיים הם פשוט תוצר של הנוירוזות שלנו - זה הכל.
האתאיסטים שבינינו פשוט הצליחו להתבגר ולהתגבר על הנוירוזות האלה.
 

יותם73

New member
פרט "שולי" שכדאי לקחת בחשבון

"אתה זה שאמור להגן על החיים זה התפקיד שלך או לפחות חלק ממנו ולא התפקיד של אלוהים. אם מישהו עושה משהו לא צודק זה בגללנו. זה כמו שחלק מתאי הגוף משמידים תאים אחרים ואלו שואלים את האדם למה אתה לא בא לעזור לנו. למה ? כי אני דואג להציל את עצמי, תעשה אתה את התפקיד שלך (זאת מטאפורה)".
  • לגמרי, רק דבר אחד לא לקחת בחשבון, שבדיוק כמו שגילינו לפני כ 20 שנה שאנחנו לא לבד, אלא נמצאים בכפר גלובלי שבו קיימת השפעה הדדית אחד על השני, בדיוק כמו שגילינו שקיים אפקט פרפר בגלל שאנו במערכת אחת, כך תתגלה שכבה פנימית יותר, של רצונות, של כוונות, שהיא שורשית למה שאנו חווים כלפי חוץ, ולכן משפיעה על כל הדרגות של דומם צומח חי מדבר.
 

jamejame

New member
זו בהחלט השאלה והתשובה עליה פשוטה:

אלוהים הצטרף למלחמת העולם השניה בסתיו 1942. הוא ישב בעמדת תצפית בהימלשטראסה בטרבלינקה, מביט ביהודיות ערומות בדרך לתא הגזים. אחר כך הוא עבר קצת דרומה, למשרפות באושוויץ, ובקיץ 45 חתך מזרחה לכיוון הירושימה. לאירופה הוא חזר באפריל 1986, ישר לחדר הבקרה בכור מספר 4 בצ'רנוביל.
אם הבחירה המוסרית היא בין אל מרושע, אל אדיש או אל לא קיים, אני אקח את וילון מספר שלוש.
 

עlד אחד

New member
מה כל כך נורא ובלתי מוסרי ב-'אל מרושע'?

כל התיאורים הללו - אל אדיש, אל טוב ומיטיב, אל מרושע וכו' - נובעים מתוך עמדה שיפוטית ששמה את האנושות ככלל, כיחידה אחת אחידה וכוללת, ללא שום הבחנות, במרכז, והיא זו שלאורה נמדדץ המוסריות של הכל, כולל של אלוהים.

זו בדיוק המשמעות של חילונות, נקודת המבט האנתרופוצנטרית החצופה והמקוממת הזו, כמה יהירות יש בה, שאפילו לא רואה את הדבשת של עצמה

במאה ה-14, כאשר אירופה הוכתה במגפת המוות השחור שקטלה בין שליש לחצי מהאוכלוסיה שלה(!), אף אחד לא הכריז על אלוהים כעל "אל מרושע",
בדיוק להיפך - קבעו שהוא מעניש את בני האדם, ושהם הרשעים. ושמגיע להם עונש.

והנה, כיום כשהאנושות מכוערת עד אימה ומסואבת ורקובה באופן כזה שאי אפשר היה בכלל לדמיין בימי הביניים - דוקא כיום אף אחד לעולם לא יוצא מתוך נקודת הנחה שאולי, רק אולי, האנושות זה המיץ של הזבל, ושהאסונות של המאה ה-20(מה גם שהם היו בידי אדם באופן יזום וישיר, בניגוד למוות השחור - לפחות בעיני איש המאה ה-14) הם כאין וכאפס ממה שבאמת מגיע לאנושות לחטוף
 

jamejame

New member
נהפוך הוא, אל מרושע זה מצוין

וגם אל עם חוש הומור, אל אוטיסט, אל מבולבל, אל לא קיים בעליל ושאר התגלויותיו של יהוה בששת אלפים השנים האחרונות.
את הגישה שלך בשורות האחרונות אני מכנה- תסמונת המאמין המוכה. לא חשוב כמה שואות הוא יחטוף, הוא עדיין יאשים את עצמו. ובגרסה דומה אך פתולוגית יותר- תסמונת המאמין המוכה על ידי יצור דמיוני.
 
למעלה