המגילה, יחד אם עוד כמה
נמצאה במצרים. את מוזמנת לחפש תחת Nag Hammadi באינטרנט ולראות זאת. החוקרים מסכימים שהיא מהמאה ה-1 לספירה, ואולי כמה טוענים שהיא "אוטנתית" יותר, אבל הרוב לא יוצאים כנגד ארבע הבשורות של הברית החדשה (ד"א, הבשורה על פי תומס היא יפיפיה. מומלץ לקרוא). נכון, היא מקעקעת את סמכות הכנסיה, אין ספק. היא מצביעה על כך שהנצרות היא דת אישית, לא דת "כנסייתית". ד"א, לגבי ישוע, עדיין יש ספיקות אם הוא באמת היה קיים... (מבחינה אקדמית), במיוחד כפי שמתארים אותו. יש הגורסים כי את ישוע שבברית החדשה יצר בעצם פאולוס... עפ"י דמות של מישהו שיצא לו להכיר, ועליו הוא בנה סיפורים. הוכחה חד משמעית? אין, רק מכונת זמן... "ספירת השכינה" - הספירה הנקבית נקראת "בינה", לא שכינה, אין ספירה הנקראת שכינה. השכינה, עפ"י אנציקלופדיה מאיר נתיב להלכות (שהיא אנציקלופדיה דתית) השכינה היא שם נוסף של אלוהים, המתאר אותו כשוכן בכל מקום. לא של פן נקבי של האלוהות היהודית. זו פרשנות ניו-אייג'ירית למשהו שלא היה ולא נברא. וכאן אני נסמך על מקורות. פאולוס עשה תרגיל ביחצ"נות. הוא ביטל חוקים לא בגלל "שהמשיח הגיע", אלא בגלל שהוא רצה עוד מאמינים, מקרב "הגויים". ד"א, עד כמה שזכור לי מהבשורות עצמן (מ-מתי) ישוע דווקא טען כי תורתו מיועדת לבני ישראל בלבד. מה שהנוצרים רואים, שיבושם להם.