אכן, יש תקוה לזנב הקשיח

XCrider

New member
היי, מה אתה מכניס אותי לויכוח?..../images/Emo8.gif

או מאיפה אתה יודע את הפרטים האינטימיים של הכידון של האופניים שלי?...
ואם אתה מעדיף שלדת טיטניום אני יכול להגיד לך איפה אפשר למצוא...(אני, כנראה, לא אקנה כזו...).
 

timon1

New member
וואלה צודקים שניכם

אני בדיוק מוכר עכשיו את הטווינגו שלי ומחליף אותו בסוס שכן ידוע שלסוס אין תקלות, הוא יאכל עשב טרי [לא חסר בקיבוץ]=חינם והכי חשוב, אין טסט כל שנה [הוראות יצרן??? לך תבין מה ההורים שלו אומרים...]. רוני ואמנון, אתם הבאתם את המונח הגזמה לממדים שטרם נראו בארצנו, נסחפתם בטירוף אם להשתמש בביטוי עכשוי [ובטח הוא כבר לא ממש עדכני]. לאמנון כנראה יש את האופניים הטובות בעולם, עובדה, אין לא בכלל תקלות והוא רוכב אלפי ק"מ ללא הפסקה. הכי חשוב זה שכל אחד שמח בחלקו, לא חייבים תמיד לחפש את הרע בכל דבר [ואם לא ממש מוצאים אז להמציא...], בואו נרכב, נהנה מכך ונפסיק להפריח תאוריות לאוויר.
 

XCrider

New member
טימון, טימון, למה אתה כזה

תוקפני???...
מה, לא תיתן לבנאדם להביע את דעתו מבלי שחמתך תעלה בך?...
ומה ההמצאות האלו שאתה ממציא על האופניים שלי (דווקא יש להם תקלות, כמו לכולם...איך הגעת למסקנות על אלפי ק"מ ללא תקלה???!!). תהנה מאופניך החדשים, ותן גם לאחרים להנות. אני בכלל לא פוסל ש"מ, רק ציינתי יתרונות וחסרונות של כל אחד. בהחלט יתכן שתראה אותי גם על אלה, גם על אלה... ואני מבטיח לך שיש עוד כאלה (וגם ברי סמכא יותר מכולנו) שמעדיפים ז"ק למרות דעתך הפסקנית. אני לא רואה טעם בהמשך הוויכוח הזה. אני יוצא לרכוב...
(נ.ב: אין לי כל קשר לתאוריות של RONBIKE. אני אפילו לא מסכים עם הניתוח התאורטי שלו. נא לא לערבב...)
 

timon1

New member
אמנון אמנון, למה אתה כזה

מדביק תוויות??? אני מאוד נהנה מרכיבה על אופניי ולהבדיל ממך אינני מחפש תקלות, אם וכאשר הן קורות אני מתקן אותך וממשיך לרכב [או ממשיך לרכב בלי לתקן אבל זה כבר סיפור אחר]. כמה השגות לגבי משפטים שהקלדת פה: "תהנה מאופניך החדשים, ותן גם לאחרים להנות...", לא זכור לי שהפרעתי למישהו להנות מאופניו ואם כן אני מתנצל בדיעבד. "אני בכלל לא פוסל ש"מ, רק ציינתי יתרונות וחסרונות של כל אחד...", מזל שאתה לא פוסל ש"מ אחרת הייתי רץ להחליף לז"ק... לגבי היתרונות והחסרונות שציין כבודו, שכחת לציין שזו דעתך ולא בהכרח עובדות מוצקות ולסיום, "מצבור" ברי הסמכא שבאמתחתך, לא מזמן היה פה איזה חצי דיון על מגמה מסתמנת בקרב רוכבים ברמות הגבוהות שמתחילים להפנים את היתרונות הגלומים בש"מ ואם להם זה טוב אז כנראה שהם לא מבינים כלום...
 

XCrider

New member
מי חיפש תקלות, מי דיבר על תקלות...

אתה כנראה מערבב ביני ובין RONBIKE. בכל מקרה, כל מה שכתבתי בבדאי שזו רק דעתי. מי טען אחרת? אבל משום מה נראה לי שאתה תוקף אותה יותר מדיי... פעם שלישית שאני אומר לך שאני מסכים שלש"מ יש יתרונות רבים, ואתה מלביש עלי שאני משמיץ אותם... יאללה, עזוב אותך משטויות. שניפגש לאיזו רכיבה בגלבוע?...
(לגבי נסיעה עם תקלות, אני יכול להעיד שגם עם אופניים "חצי הרוסות" (בולם קדמי?) ראיתי שנתת בראש לאחת הירידות האימתניות בעמק...
)
 

timon1

New member
פה אני נאלץ להודות

שאיבדתי אותך לחלוטין ואין לי מושג על מה אתה מדבר
 

XCrider

New member
'סתכל בהודעה שלך למעלה ותראה

שכתבת "ולהבדיל ממך אינני מחפש תקלות" גם אני איבדתי אותך שם...
יאללה, בוא נעזוב כבר את הדיון העקר הזה...
 

gsprukt

New member
רשף - קבל קונטרה מכיוון הש"מ

רק כדי להחזיר לך את האמון באופני השבילים שלך (ג'אמיס, נכון?) קבל את הסיפור הבא: את מסלול זנוח-ברבהר-מטע-דרך הקיסר-זנוח עשיתי כמה וכמה פעמים רכוב על גבי שווין מואב 2 קשיחים ואדומים. העליה הנוראית מזנוח תסכלה אותיבאופן קבוע - האחורי היה מפרפר בטירוף ולמרות המקשל הקל יחסית של השווין והעברת הכח המושלמת זו היתה חוויה מפוקפקת. עם דרך הקיסר למדתי (בדרך הקשה - זעזוע מח קל) להסתדר אבל תמיד הרגשתי שעם עוד כמה אינצ'ים מלפנים (בעיה גברית מוכרת) החיים היו נראים יפים יותר. מאז זרמו הרבה מים בדישון. את השווין הרזים והזריזים החלפתי בקונה דוג שמנמנים ןשריריים עם פוקס ונילה ארוך מלפנים, צמיגים אגרסיביים ובובינג. בשישי האחרון חזרתי לדרך הקיסר, עם הקונה. העלייה הנוראית מזנוח, זו שתמיד תסכלה אותי, עדיין היתה קשה אבל בפעם הראשונה מה שגרם לי לעצור (פעם אחת בלבד) היו הלב והריאות שלי ולא האופניים. למרות עודף המשקל, הגיאומטריה הפחות מתאימה לעליות והעברת הכח הבעייתית הקונה טיפסו נפלא. 1:0 לש"מ. המשך הדרך לברבהר כולל בעיקר עליות על דרכי עפר. אם הייתי ממהר (ולא מיהרתי לשום מקום) השווין היו הבחירה הנכונה אבל למדתי כבר שעם אופני שבילים בעליות חלקות עדיף לקחת את הזמן. 1:1 מתנשף מהעליה ממטע הגעתי לתחילת דרך הקיסר. מוריד כסא, מגלה שהמגינים נפלו בדרך, מקלל, מתעשת ויוצא לדרך. אמריקה! (או יותר נכון - קנדה!) אין תחליף בסינגל טכני כמו הקיסר לאופני שבילים. זו היתה חוויה מתקנת. סגרתי חשבון עקוב מדם עם המדרגות שגרמו לראשי להפגש עם סלע לפני שנה וחצי ומאז לא העזתי לרדת אותן. הכל נראה פתאום קל ופשוט. חלק מזה קשור להתקדמות שלי כרוכב אבל חלק לא מבוטל קשור לאופניים. לסיכום: 2:1 לש"מ עם געגועים לימי התמימות של הזנב הקשיח.
 

רֶשֶף

New member
למען הסר ספק...

ההודעה הפותחת שלי לא התכוונה בשום אופן להיות איזה "מניפסט חזרה לזנב הקשיח". הכותרת היא ציטוט של הרשטיק, שחזר עליו כמו מאנטרה שחוקה בכל פעם שיצא לו לעקוף אותי ב"חוצה גולן". אני מכיר ביתרונות השיכוך המלא ועל אף ה"שטיקים" שעושה לי הג'אמוס מפעם לפעם, אני עדיין מחזיק בדעתי שאלו אופניים מצויינים עם התנהגות שטח מצויינת למשימות שלשמן נוצרו - רכיבת שטח טכנית. אסור לשכוח שהמשפט "מרבה נכסים מרבה דאגות" משחק גם כאן. אופני שבילים יקרים זה אומר 27 הילוכים, דהיינו פלטות דקות יותר ושרשרת צרה יותר, חסכון במשקל שאומר חריטה אינטנסיבית יותר, שיכוך טוב שאומר בולמים מתוחכמים יותר, עם יותר חלקים נעים, שסתומים, נעילות, ברגים ומנופים, מתלה מרובה צירים ומיסבים ברקסים הדראוליים עם עשרות חלקים זעירים, אטמים, שסתומים, משאבות, מנופים. זה מזכיר לי חבר, איש מחשבים ותיק ומנוסה שהסתכל פעם על מחשב PC ששבק, הרהר כמה שניות ואז אמר לי "בוינה, הדבר הזה בנוי מכמה אלפים של רכיבים זעירים, חצאי מוליכים, זבבים מקרוסקופיים, חלקים מכניים שמסתובבים במהירות של 7,200 במשך כמה שנים ללא הפסקה... אני כבר 20 שנה בתחום ואני עדיין לא מצליח לקלוט מה גורם לדבר העדין הזה לעבוד מלכתחילה". לא שהמשפט הזה מנחם אותי כשטיול רכיבה מרהיב עומד על הפרק ואני... עומד לפני "שוקת שבורה".
 

RONBIKE

New member
לדעתי רוכבי דאון היל חייבים בש"מ

ואילו רוכבי XC שלא עושים מסלולי סינגלים ברמה טכנית קשה הז"ק בהחלט מספיק . ואם במחשבים מדובר אזאי משתמש רגיל שלא מריץ תכנות גרפיות כבדות בהחלט יעדיף מחשב פנטיום 4 פשוט ולא קסנום . כי גם את הפנטיום יהיה לו קושי לנצל ביותר מ-50 אחוז את יכולת המיחשוב. כך זה באופניים ככל שיהיו יותר רכיבים מורכבים יותר כמו בולם אחורי הדראולי, או לחץ אויר, ברקס דיסק הדראולי. האדם קונה לעצמו אופניים עם סבירות גבוהה יותר לבעיות ולתקלות טכניות. לא פעם אני שומע קיטורים ארוכים על בולמים נפגעים, נזילות שמן, שבירה בין הציר של הבולם האחורי לבין התפס על השילדה וכל הדברים הטובים הללו. ודרך אגב גם יש מתלוננים מאופניי שבילים ברמה של 15K . רוכבי ה- XC צריכים עבירות טובה אך היות והקילומטראג' חשוב להם והם צריכים לגמור מסלול במהירות גבוהה יותר ה-ש.מ שהוא חשוב יותר לדאון היל יצא בהפסדו ל-XC כאשר חשוב לעבור מרחקים גדולים. אם אין שבילים ברמה טכנית קשה אין צורך בש.מ כי במילא על סלעים עוברים בעמידה. רוכבי הש.מ באירופה או ארה"ב נהנים מהרים בגובה של 3,4,5 ק"מ ולצערינו ההר הכי גבוהה בישראל החרמון מגיע 2.2 ק"מ. נס-הרים 900 מטר, והמירון כ-1.5 ק"מ ברכיבה של כמה דקות בשבילי דאון היל וגמרת את רוב הרי ישראל.
 

ilan carmel

New member
רק עוד דבר קטן...

כאחד שרוכב באיזור די הרבה (2-3 בשבוע פולג-רעננה, לעבודה וחזרה) יצא לי לרכב הבוקר ,על הש"מ שלי,במהירות ממוצעת גבוהה משמעותית מהשבועות האחרונים. מה הסוד ? כנראה שהגשמים הידקו את הקרקע... בקיצור, נסה שנית את ה JAMIS ולא תתאכזב. (אם כן, נסה 5TH ELEMENT מאחור, אבל זה כבר וויכוח אחר...)
 

רֶשֶף

New member
הממ... אתה בהחלט צודק

זה אכן פרמטר חשוב ששכחתי להוסיף למשוואה. במיוחד כל הפודרה המעיקה על קו יקום-שפיים. ובהזדמנות זו אני רוצה להכריז: אין כמו שבילים חרוצי ג'יפים וטקטורונים בבוץ שיָבַש הקוליסים הנפלאים האלו מספקים אלמנט טכני אתגרי למדי גם בשבילי השרון המישוריים והמשמימים בד"כ - לתפוס את הקוליס הנכון, לקפץ מקוליס לקוליס במידה ונקלענו לקוליס "הלא נכון", לצלוח בשלום קוליס שיורד מתחת לגובה הקרנק, ללהטט על "סכין" דקה ומתפוררת בין שני קוליסים עמוקים, לרדת ולעלות שוב ושוב ב"אבּו-עגילה" קופצני שהשאירו שלוליות עמוקות או ג'יפים שהתחפרו, לזנק ביציאה מהם ולהרגיש לשבריר שניה כמו באיזה "דירט-ג'אמפינג" של גמדים
ממש נהניתי מהרכיבה הזו. ואני משוכנע שעם הג'אמוס הייתי נהנה עוד יותר. אבל מה אני אעשה שהוא היפוכונדר
 

S h u g i

New member
הג'מוס היפוכנדר ?

עכשיו הגזמת ! נראה לי שזה מה שהבעלים מקרין עליו .. כך הוא מתפקד
תהיה כצת על הכיפאק תן לו כצת אנרגיות חיוביות הוא בטח נעלב ורצה כצת צומי מהז"ק החדש .. זה כמו ילדים אתה בטח יודע יותר טוב . ולגבי סיפור הז"ק .. אתה מזכיר לי אישה בדיאטה שנכנסת למקדונלדס עם שני ילדים בני שנתיים ומזמינה 2 ארוחות ביק מק ועוד מגדילה בחצי "אבל זה בשביל הילדים ! אני ?! אני בדיאטה ! |"
 

רֶשֶף

New member
וזה מזכיר את סיפור הז"ק... איך? ../images/Emo12.gif

מצטער, אבל לא הבנתי את האנלוגיה. שהרי אני לא רוצה להיות ב"דייטת רכיבה". היא פשוט נכפיית עלי. לי סיפור הז"ק דוקא מזכיר קטע מ"בגסות" של אדי מרפי, על איך הגבר, שנקלע למדבר ולא אכל שבוע מוצא, חבילת קרקרים מעופשים ומלקק איתם את האצבעות. שם, זה היה אנלוגיה למשהו אחר לגמרי (ובלתי קשור לפורום הזה)
 
אתה בדרך לאופני כביש...

קח את הז"ק ותצטרף אלי היום בלילה.. רעננה -זכרון-רעננה.. בדרך אהיה נחמד לתת לך רכיבת התמכרות על הפינארלו.. יורם
 

רֶשֶף

New member
יורם, בלי להעליב אף אחד ../images/Emo4.gif

קיבלתי סיבוב מכובד על הפינארלו של יהודית בסוף "סובב כנרת" ו... אם היה איזשהו חשש, שאני "בדרך לאופני כביש" (מה שלא היה ולא נברא) כעת הוא נגוז לבלי שוב. ללא ספק טיל-בין-יבשתי עם תגובה מדהימה ותאוצה מרשימה אבל... עינוי סיני שכזה לא טעמתי כבר הרבה זמן. התנוחה הפּרֵוֵורטית, הלחץ על הכתפיים והזרועות, הזוית הבלתי אפשרית של כפות הידיים והחיבור הבלתי אמצעי בין הכביש לעכוז שלי היו... איך לומר... תענוג מפוקפק למדי. שויין. כל אחד עם מה שעושה לו נעים בטוסיק
 

jeblesh

New member
בעעעע

עייפתי מי ליקרוא את כול הבלגן פה כמה אפשר להיתבקח יש פה עובדות ברורות שיקוך כול עוד אנחנו מוציעים את עיניאן הנוחות מהמישוואה כי לפי דאתי אנחנו לא בסלון ואנחנו מנסים לטייל לאן שרק אפשר וזה אומר שאנחנו צריחים עבירות ויעילות וזה הנוחות שלי ואני מניח שגם של כולם פה הגוצ' שלי חושב אחרת אבל אני בסיכסוחים איתו מאז יום הולדת השני שלי בו קיבלתי אופנים מיתקפלות קחולות לא מיסתדר איתו ולא מתחנן לנסות לראצות אותו מצידי שירקב , טוב עוליי לא אבל משהוא בסיגנון ונחזור לשיכוך מסוג כולשהו הוא יתן דבר אחד ודבר אחד בילבד אחיזה ועוד אחיזה וגם קצת אחיזה בתמורה למישקל ולאופניי מרגרינה מעצבנות שמישתוללת תחת פידול (כן אפשר לפתח כולמינה שיתות יותר יעילות מי ניענוע האופנים אבל עם כול זה זה לא יעיל כמו ז"ק זה רק יותר יעיל מי ניענועה ש"מ... ) זה טוב בשביל ליסוע בשתח במהירות אבירות זה לא יתן לך אחריי צפיה קתנה בסירתוניי התריילס המפוזרים ברשת קשה תירעו אנשים שאין שתח מספיק קשה בשבילהם אז הם בונים מיחשולים מטורפים ורוכבים אותם על שילדה נטו בלי חצי בולם לא קידמי ולא אחורי קצת אביר והרבה אלומיניום בינהם למיזבלה שהם רוכבים בה וזה ביגלל שמהירות לא מעניינת אותם מעניינת אותם שליתה ושליתה על בולמים זה עוד סיפור מעצבן תשאירו את הבולמים לדוון היל גם בסינגלים הכי תחנים בעולם לא צריך חצי בולם למעת עליות תכניות שמה ש"מ נותן יתרון מטורף אתה לא מפרפר בעליות אבל מי רוצה עליה קשה ותכנית ? אני מאקסימום עולה אותה ברגל ואחרכח יורד אותה על האופנים אבל בכול הרצינות בולם קידמי כן עושה לך יופי של בובינג בולם אחורי ביכלל שאני עולה על אופנים שקעילה אני מתחיל לקלל בפידול הרישון ועם לא היה איכפת לי להיזדנב מאחור עוליי היתי מוריד את הבולם הקידמי בהתחלה זה ממש הפריע לי היום אני מיתרגל אבל עדיין לא מת עלב חברה לא יעזור כלום קשה תירכבו בממוצע 20-25 קמ"ש בתוך שתח תכני קאשה(כמו זה שמסביב ללחם) תיצתרחו ש"מ עד היום הזה הוא רק יפריע לגוף להבי אותכם לסוף המסלול יש מספיק אחיזה במיהירויות של מתחת ל20 קמ"ש גם בשתח קשה קודם שאיהיה מספיק קושר בשביל לבתר על חלק מימנו בתמורה לאחיזה שלא לדהר על שליטה באופנים אחרקח תעברו לש"מ לגבה המיקצוענים וניצחונות עם ש"מ אתם מתחננים להחזיק מלאיי שמנים בסמיכויות שונות וקפיצים\משעבת אביר לבולם פלוס אופנים שנותנות את כול התחנולוגיות אנתי בובינג האפשריות פלוס בה ודה והה ??? אפילו עם האופנים הכי טובות בעולם צריך לידעוג לסתאפ טוב עלמנת להשאיר את האחיזה וליסבול כמה שפחות בובינג אבל רובכם מחליפים שרשרת בחנות אז כעילו מה? זה נירעה טוב אז זה טוב ? בולם קידמי ובמיוחד אחורי שלא מכובן כמו שצריך מפריע לרכיבה!!! אז מיילה יש קידמי זה דיי בתיחותי שיש אותו אבל שמוסיפים את האחורי החסרונות גודלות בריבוע!!!! חברה יש לי רק דבר אחד להגיד תשאירו את הש"מ לבעליי הגב המפונק והדוון היל כול עוד אתם לא חובים בעיות אחיזה יותר מי בעיות נשימה תשארו על ז"ק ואני מניח שזה פונה ל70% מהנוחכים את המסלול תוכלו לעשות מהר יותר על ז"ק קשה תיגמרו מסלול ותרגישו שפירפרת בעליות ובירידות מה שעצר אתכם היה העובדה שאתם לא יכולתם לקחת את הסיבוב יותר מהר תעשו אותו על ש"מ ואז עוליי ורק עוליי הוא יראה את היתרונות שלו וכמובן בזמנים לא בעבירות או כול דבר אחר ... ולגבה נושא המישקל אני מרגיש את ההבדל קשה אני עולה על אופנים קלות\כבדות משלי אבל ההבדל הוא לא קזה גדול אתה עשיתה את המסלול יותר מהר מסיבה אחת ניצלתה 90% מהכוח שהפעלת בימכום 70% מסקנה שמן יותר סמיך וקפיץ יותר קשיח יעזור לך פלאים ...
 

taz3k

New member
תגיד לא מכביד עליך לכתוב...

כזו פואמה עם שגיאות מכוונות?????
 
למעלה