אל-על ביום שאחרי הזדמנות או מלכודת?

משקיע88

Well-known member
אחרי הפסקת האש בלבנון הצטננה ההתלהבות ממניית אל-על והיא ירדה מאזור 850 לכיוון 670, כ 21%. האם זאת הזדמנות חריגה, או ששומר נפשו ירחק?
אני חושב שאל-על היא הזדמנות קניה מעולה. הסיבות: החברה עברה מהון עצמי שלילי לחיובי (ברבעון זה) והיא נהנית מתזרים אדיר. הרווחיות הביאה אותה להיסחר במכפיל 2 על הרווח הנקי.
לדעתי השוק חושש מגידול בתחרות עם חזרת חברות הטיסה הזרות ושוכח את ירידת נטל הריבית הכבד ואת העובדה שאל-על צפויה גם היא ליהנות מגידול בתיירות. בקיצור - קנייה היסטורית. מחזיק, אין כאן המלצת השקעה.
 

yel5

Well-known member
קחו בחשבון שעד שהחברות הזרות יחזרו ויתאקלמו, ונתבג יחזור לשיגרה מלאה יחלפו עוד כמה חודשים, שבהם אל על תמשיך להיות מטיסה דומיננטית במחירים טורפניים.
מזכירה לי סיפור דומה עם האחזקה שלי בצים.
מחזיק את אופ 3.
 

משקיע88

Well-known member
כדאי לזכור שני דברים באשר לאופציה 3: תוספת המימוש צמודה לדולר. ביום ההנפקה השער היה 3.681. ההצמדה היא לשני הכיוונים, כאשר ירידת שער הדולר ביחס לשקל מקטינה את תוספת המימוש ולהפך. כמו כן יש להתחשב בדילול הנובע ממימוש צפוי של אופ 2 ואופ 3 שנמצאות בתוך הכסף. מדובר ביחד בדילול של כ 30%, היינו שווי החברה יתחלק בהון מניות גבוה בכ 30% מהנוכחי, כך שהשווי הכלכלי של החברה בדילול מלא יקטן בשיעור 30% למניה ויגדל בסכום תוספת המימוש, ובאופן משולב ידולל בכ 20%.
לטעמי האישי, ההחזקה באופ 3 עדיפה על ההחזקה במניה בשערים הנוכחיים, בתנאי שמחזיקים ערך נקוב שווה ולא ערך כספי.
 

yel5

Well-known member
כדאי לזכור שני דברים באשר לאופציה 3: תוספת המימוש צמודה לדולר. ביום ההנפקה השער היה 3.681. ההצמדה היא לשני הכיוונים, כאשר ירידת שער הדולר ביחס לשקל מקטינה את תוספת המימוש ולהפך. כמו כן יש להתחשב בדילול הנובע ממימוש צפוי של אופ 2 ואופ 3 שנמצאות בתוך הכסף. מדובר ביחד בדילול של כ 30%, היינו שווי החברה יתחלק בהון מניות גבוה בכ 30% מהנוכחי, כך שהשווי הכלכלי של החברה בדילול מלא יקטן בשיעור 30% למניה ויגדל בסכום תוספת המימוש, ובאופן משולב ידולל בכ 20%.
לטעמי האישי, ההחזקה באופ 3 עדיפה על ההחזקה במניה בשערים הנוכחיים, בתנאי שמחזיקים ערך נקוב שווה ולא ערך כספי.
1. למרות ששער החליפין יורד ומקטין את תוספת המימוש, לאופציה עוד פרק חיים לא קצר של שנה ורבע. כך ששער החליפין הנוכחי לא רלבנטי אלא אם כן ממשים היום.
2. דילול הוא לא רע. כנגד המניות המונפקות ממימוש האופ מוזרם לחברה מזומן. תוספת המניות בדילול מתאזנת עם המזומן שנכנס לקופה.
 

משקיע88

Well-known member
1. למרות ששער החליפין יורד ומקטין את תוספת המימוש, לאופציה עוד פרק חיים לא קצר של שנה ורבע. כך ששער החליפין הנוכחי לא רלבנטי אלא אם כן ממשים היום.
2. דילול הוא לא רע. כנגד המניות המונפקות ממימוש האופ מוזרם לחברה מזומן. תוספת המניות בדילול מתאזנת עם המזומן שנכנס לקופה.
לא מסכים. 1. אפשר לקבע את שער החליפין הנוכחי ע"י חוזי מטבע. למשל באופציות דולר/שקל. 2. תוספת המניות מתאזנת עם המזומן רק אם המזומן שווה בדיוק למחיר השוק של המניה וזה איננו המצב.
 

lemner40

Well-known member
לאלעל יש זכות קיום כלכלית רק אם אין תחרות
כשהשמיים פתוחים וכל המתחרים טסים לישראל
אלעל לא רוויחית ולא תתקיים
הדבר היחיד שיכול להחזיק את אלעל למעלה זה המשך המלחמה.
 

משקיע88

Well-known member
אם לכולם הייתה אותה דעה שוק ההון לא היה מתקיים. לאל על יש חסרונות ובראשם שאינה טסה בשבת ובחג. לכן לדעתי יש לתמחר אותה ע"פ התוצאות בפועל לפני המלחמה, ולתקן את התחזית לאור השיפור במבנה ההון ובכמות המטוסים, וכן בחזרה ההדרגתית הצפויה למתחרות אחרי הפסקת האש. המתחרות האירופאיות נסחרות ביחס EBITDA/EV של 3-4.5. למעשה אל על עברה ל EBITDA של 172 מיליון $ כבר ברבעון השלישי של 2023, עוד לפני המלחמה. בהנחות די שמרניות אני חושב שאל על תניב EBITDA מייצגת של 400 מיליון $ בשנה. אם תיסחר בהנחה שמרנית של מכפיל 3.5 על סכום זה, זה מיתרגם לשווי כלכלי של כ 5,920 מיליוני ש"ח, בהתחשבות בדילול בשל המרת האופציות זה נותן שווי למניה של 1015 נקודות. בחישוב יותר אופטימי שאני חושב שהוא ריאלי, ה EBITDA המייצג עומד על 500 מיליון $ ובאותו מכפיל המניה שווה 1232 נקודות. למעוניינים, אופ 3 בתמחור כזה והוספה של 558 שווה נאיבית 674 נקודות לעומת 208 היום. בהנחה השמרנית האופציה שווה נאיבית 457 נקודות. אז אני מחזיק באופציה ומקווה להגדיל, ומי שחושב אחרת ימכור לי ויבורך.
 

בורסה 2008

Well-known member
אני איתך פה משקיע. אני מחזיק פוזיציה מאד משמעותית באל על עוד לפני משערים נמוכים בהרבה. מימשתי חלק לא קטן בשערים מאד גבוהים ואז חיזקתי מאד בירידות בין 650 ל-700. הירידות האלה לדעתי לא קשורות למציאות. אנשים שסוחרים לפי מצב רוח וטרנד. אל על בעוד רבעון-שניים תהיה עם מזומן נטו(!!). לא יודע אם יש עוד חברת תעופה כזאת בעולם. רבעון רביעי סגור וגם רבעון ראשון כמעט סגור ושניהם יביאו תזרימים משמעותיים. לאחר מכן, לא רואה את המצב חוזר לקדמותו כל כך מהר. הטורקים לא יחזרו לכאן בזמן הקרוב בכלל וזה כמעט 10% מנתח השוק לפני המלחמה, יש משבר בתעופה העולמית בלי קשר למצב המקומי וחברות התעופה גם בחו"ל עשו מהלכים גדולים. הדסל ירד משמעותית ויגדיל יפה את הגולמי ואל על בקרוב תוכל גם להנות מהכנסות מימון נטו.
אבל אפילו אם אני לא מתייחס לכל זה ומנסה לחזור לטרום המלחמה ול-EBITDAR מייצג, אז ב-23 לפני המלחמה אל על היתה בקצב EBITDAR של מעל ל-400M$. נגיד 400M$, על שווי פעילות אחרי הרבעון הראשון של מתחת ל-1B(מתואם לכל הדילולים) ואנחנו עדיין במכפיל 2. זה זול מדי ואני סופר שמרן לדעתי עם ה-EBITDAR.

בעיה אחת יש באל על והיא מה עושים עם הר המזומן וההגבלות על החלוקה(אין חלוקה עד 26 ואז עד 28 חלוקה של חלק מסויים מהרווח הנקי). אני מאמין שאל על תחפש פעילויות סינרגטיות משמעותיות כדי לרכוש בשנה-שנתיים הקרובות(סטייל ישראכארט).

בקיצור- מחזיק ולא ממליץ :)
 

משקיע88

Well-known member
אני איתך פה משקיע. אני מחזיק פוזיציה מאד משמעותית באל על עוד לפני משערים נמוכים בהרבה. מימשתי חלק לא קטן בשערים מאד גבוהים ואז חיזקתי מאד בירידות בין 650 ל-700. הירידות האלה לדעתי לא קשורות למציאות. אנשים שסוחרים לפי מצב רוח וטרנד. אל על בעוד רבעון-שניים תהיה עם מזומן נטו(!!). לא יודע אם יש עוד חברת תעופה כזאת בעולם. רבעון רביעי סגור וגם רבעון ראשון כמעט סגור ושניהם יביאו תזרימים משמעותיים. לאחר מכן, לא רואה את המצב חוזר לקדמותו כל כך מהר. הטורקים לא יחזרו לכאן בזמן הקרוב בכלל וזה כמעט 10% מנתח השוק לפני המלחמה, יש משבר בתעופה העולמית בלי קשר למצב המקומי וחברות התעופה גם בחו"ל עשו מהלכים גדולים. הדסל ירד משמעותית ויגדיל יפה את הגולמי ואל על בקרוב תוכל גם להנות מהכנסות מימון נטו.
אבל אפילו אם אני לא מתייחס לכל זה ומנסה לחזור לטרום המלחמה ול-EBITDAR מייצג, אז ב-23 לפני המלחמה אל על היתה בקצב EBITDAR של מעל ל-400M$. נגיד 400M$, על שווי פעילות אחרי הרבעון הראשון של מתחת ל-1B(מתואם לכל הדילולים) ואנחנו עדיין במכפיל 2. זה זול מדי ואני סופר שמרן לדעתי עם ה-EBITDAR.

בעיה אחת יש באל על והיא מה עושים עם הר המזומן וההגבלות על החלוקה(אין חלוקה עד 26 ואז עד 28 חלוקה של חלק מסויים מהרווח הנקי). אני מאמין שאל על תחפש פעילויות סינרגטיות משמעותיות כדי לרכוש בשנה-שנתיים הקרובות(סטייל ישראכארט).

בקיצור- מחזיק ולא ממליץ :)
שמח שאנחנו חושבים באופן דומה. יש נקודה שמטרידה אותי קצת ואיננה בדיוק בתחום הכלכלי. משום מה התרשמתי שקיימת אפשרות שבעל השליטה הרשמי באל על אלי זכריה רוזנברג משמש מעיין נציג לא רשמי של משקיעים אחרים, אולי קשורים למר דרל הגלר, שותפו לשליטה בבתי אבות סיעודיים בארה"ב. פורסם בעיתונות בעבר כי הגלר הנ"ל הילווה סכום שמעל 100 מיליון $ לרוזנברג בלי שפורטה ריבית או תנאי החזר כדי שישמש לרכישת גרעין השליטה בידי בנו של אלי רוזנברג שהיה אזרח ישראל (בניגוד לאביו שבינתיים קיבל אזרחות). על פעילות רוזנברג והגלר בארה"ב היו פרסומים בלתי מחמיאים. אינני חורץ כאן את דינם ואין לי מושג מה נכון.
 

בורסה 2008

Well-known member
שמח שאנחנו חושבים באופן דומה. יש נקודה שמטרידה אותי קצת ואיננה בדיוק בתחום הכלכלי. משום מה התרשמתי שקיימת אפשרות שבעל השליטה הרשמי באל על אלי זכריה רוזנברג משמש מעיין נציג לא רשמי של משקיעים אחרים, אולי קשורים למר דרל הגלר, שותפו לשליטה בבתי אבות סיעודיים בארה"ב. פורסם בעיתונות בעבר כי הגלר הנ"ל הילווה סכום שמעל 100 מיליון $ לרוזנברג בלי שפורטה ריבית או תנאי החזר כדי שישמש לרכישת גרעין השליטה בידי בנו של אלי רוזנברג שהיה אזרח ישראל (בניגוד לאביו שבינתיים קיבל אזרחות). על פעילות רוזנברג והגלר בארה"ב היו פרסומים בלתי מחמיאים. אינני חורץ כאן את דינם ואין לי מושג מה נכון.
ומה הסיכון שאתה רואה פה? לא מכיר את הסיפור.
החלק הבעייתי מבחינתי הוא המזומנים הכלואים. אין לי ספק שאם לא היו הגבלות חלוקה על אל על היא היתה מחלקת דיבידנד עצום ונמצאת רחוק מאד מהשער הנוכחי שלה.
הברבור השחור פה מבחינתי אגב הוא התערבות ממשלתית כלשהי בלחץ הציבור.
 

משקיע88

Well-known member
ומה הסיכון שאתה רואה פה? לא מכיר את הסיפור.
החלק הבעייתי מבחינתי הוא המזומנים הכלואים. אין לי ספק שאם לא היו הגבלות חלוקה על אל על היא היתה מחלקת דיבידנד עצום ונמצאת רחוק מאד מהשער הנוכחי שלה.
הברבור השחור פה מבחינתי אגב הוא התערבות ממשלתית כלשהי בלחץ הציבור.
הקדמתי שזה איננו סיכון כלכלי. אבל, באקלים הפופוליסטי בו אנו חיים אל על עלולה להיתפס כאשמה ביוקר המחיה ושאר ירקות, ומציאת שלדים בארון מתאימה למודלים של קונספירציה. מצד שני הם שומרי שבת...נושא מגבלות החלוקה איננו מטריד אותי כלל ועיקר. הרי הן הונהגו בתקופה בה אל על הייתה בדרך להתרסקות בקורונה, והתחננה לסיוע ממשלתי. אין לי בכלל ספק שהמגבלות יוסרו במוקדם או במאוחר, וצבירת המזומנים תתבטא יפה בשווי החברה. על כל פנים, מדובר כאן לדעתי בתמחור חסר משמעותי.
 

משקיע88

Well-known member
שוב, סיפור חזרת התחרות איננו שלילי לאל על. התוצאות של רבעון 4 כבר בקופה, ויש הזמנות לתפוסה מלאה של כחצי שנה. אם תתחדש תנועת תיירות לישראל גם אל על תיהנה מחלק ממנה (לפחות שומרי שבת). הכי פשוט להשוות לשלושת הרבעונים הראשונים של 2023, ולהפחית את עלויות המימון לאפס עגול. גם אם מחר יוכרז שלום עלי אדמות, מישהו יצטרך להטיס את המשיח למסע הניצחון לא?
 

בורסה 2008

Well-known member
אני חושב שחלק לא קטן מהתמחור הוא חוסר הוודאות. דווקא לאחר שיחזרו החברות ויראו שהשמיים לא נפלו על אל על זה יכול לעזור למניה.

השוואה ל-3 הרבעונים הראשונים של 2023 נכונה אם כי לא רק להוריד הוצאות מימון אלא לא רחוק היום שיהיו הכנסות מימון לדעתי.
מעבר לזה גם הדסל אמור לתת תוספת חיובית מאז וגם הגדלת ושיפור הצי והיצע המושבים.
אבל עזוב, השוק רחוק מלתמחר אפילו את התוצאות של 3 הרבעונים הראשונים של 23 כמייצג.
נמתין בסבלנות. הזמן הוא חברנו פה.
 

משקיע88

Well-known member
אני חושב שחלק לא קטן מהתמחור הוא חוסר הוודאות. דווקא לאחר שיחזרו החברות ויראו שהשמיים לא נפלו על אל על זה יכול לעזור למניה.

השוואה ל-3 הרבעונים הראשונים של 2023 נכונה אם כי לא רק להוריד הוצאות מימון אלא לא רחוק היום שיהיו הכנסות מימון לדעתי.
מעבר לזה גם הדסל אמור לתת תוספת חיובית מאז וגם הגדלת ושיפור הצי והיצע המושבים.
אבל עזוב, השוק רחוק מלתמחר אפילו את התוצאות של 3 הרבעונים הראשונים של 23 כמייצג.
נמתין בסבלנות. הזמן הוא חברנו פה.
אין בינינו חילוקי דעות. אינני מחשב רווחי מימון מהסיבה הפשוטה שכל זמן שהתפעול מניב רווח כדאי להרחיב את צי המטוסים בחכירה או ברכישה במקום להחזיק עודף מזומנים גדול. זה הרבה יותר כדאי ממימון זר ושקול לתשואה של 20-30% על יתרות מזומנים...
 

בורסה 2008

Well-known member
אין בינינו חילוקי דעות. אינני מחשב רווחי מימון מהסיבה הפשוטה שכל זמן שהתפעול מניב רווח כדאי להרחיב את צי המטוסים בחכירה או ברכישה במקום להחזיק עודף מזומנים גדול. זה הרבה יותר כדאי ממימון זר ושקול לתשואה של 20-30% על יתרות מזומנים...
הבעיה היא שיש משבר עולמי בתעשייה וקשה להשיג מטוסים. אם היה אפשר אני משער שהיו עושים זאת בכל השנה האחרונה שההיצע לא הדביק פה את הביקוש.
בכל מקרה אני בניגוד להרבה אחרים דווקא אשמח שאל על ימצאו יעד טוב למזומן הרב שיושב אצלם. חלוקות גדולות לא יהיו פה בשנים הקרובות גם כשמגבלת החלוקה תסתיים בסוף 25, ואין סיבה להחזיק הר מזומן כל כך גדול.
 

משקיע88

Well-known member
הבעיה היא שיש משבר עולמי בתעשייה וקשה להשיג מטוסים. אם היה אפשר אני משער שהיו עושים זאת בכל השנה האחרונה שההיצע לא הדביק פה את הביקוש.
בכל מקרה אני בניגוד להרבה אחרים דווקא אשמח שאל על ימצאו יעד טוב למזומן הרב שיושב אצלם. חלוקות גדולות לא יהיו פה בשנים הקרובות גם כשמגבלת החלוקה תסתיים בסוף 25, ואין סיבה להחזיק הר מזומן כל כך גדול.
במצגת האחרונה מנובמבר אל על מודיעה על יעד רכש והתרחבות. כמו כן יש שותפויות ואליאנס עם חברות אחרות. מצבה הפיננסי המשופר יאפשר לדעתי עדיפות ברכש מול חברות אחרות. היא יכולה לשלם יותר ולקבל אשראי בתנאים נוחים יותר.
 
למעלה