אל תגיבו אם לא בא לכם

neoM

New member
אל תגיבו אם לא בא לכם

אבל בכל מקום שאני מסתובב בו אנשים חדורי "פאניקה" מהטילים, שיגיעו, כנראה, ב-15 בינואר 2003 לתל-אביב רבתי. שאלות- האם הפאניקה היא "פוסטמודרניסטית"? האם עטיפת הבתים מבפנים בניילונים היא פומו? האם ההצעות ללבוש כמה שכבות בגדים קשורה למזג האוויר? האם זו מלחמה בכלל?
 
זה כבר סופי, התאריך?

אז ככה: הפאניקה מהטילים היא לא פוסטמודרניסטית. הטילים אמיתיים, ואפשר להיהרג מהם, או להישאר בלי בית, על כל הרכוש והזכרונות שיש בו. בהחלט פאניקה קיומית. עטיפת הבתים מבפנים בניילונים - כן, זה באמת נראה כמו פומו. אבל גם מחדל, ונאיביות, והונאה עצמית, אפילו - יאוש. לא שמעתי על ההצעות ללבוש כמה שכבות בגדים. האם זו מלחמה בכלל? - אם מתים מזה - אז כן. לאנשים יש טראומות מהסיבוב הקודם (תלוי, כמובן, בעיר המגורים שלהם), אז לא הייתי מזלזלת בהשפעה שיש לסוג מלחמה כזה על החיים.
 

amitais

New member
או נו באמת, די לשטויות

לתומי חשבתי שלפחות אנשי הפורום הזה טיפה יותר מתוחכמים ולא קונים את הספין העלוב הזה של המלחמה. הטילים הם פומו כי הם וירטואליים לחלוטין. אין טילים, לא יהיו טילים. בוש ושרון פשוט רוצים להכניס אותכם לפאניקה כדי שלא תתעסקו בבעיות הפנים.
 

neoM

New member
חחחחחחחח

יש לי חבר שאלתי אותו: תגיד מה מרוויח סאדם מהחגיגה? ענה לי: אהדה, דחיית בעיות כלכליות לצד, חיזוק דמות הבריון וכו´ וכו´ נשמע קצת "בושי-שרוני" לא?! איך יגיב פומו-יסט לענין הזה? הוא יגיד שסאדם נלחם על זכותו להשמיע את הנרטיב שלו, שהוא תקף לא פחות מזה של האמריקאים.
 

אלי 00

New member
פומו-יסט אמיתי, יאמר שהשאלה לא

רלוונטית. שאלת הרווח וההפסד היא שאלה מודרניסטית.
 

neoM

New member
נכון ולא נכון

פיטשון כתב שהפומו שואב מהמודרניזם את המיטב..... רווח והפסד זה מהמיטב שבמיטב של המודרניזם, לכן הוא פומו..... אבל, לגבי הנרטיב של "האחר", הלגיטימיות שלו, תקפותו המוחלטת - ראה הדיון על סרטו של בכרי חחחחח
 

nooriko

New member
נוסעת צודקת - הפאניקה אמיתית לגמרי

אין בה שום קיק. לא מודרניסטי ולא פוסטי. אני, אני אני הייתי כאן, באיזור א´, איזור א´, הייתי כאן אז, באיזורררר--אאאאאאאאאאאאללללףףףףףףףף! והטילים נפלו. בטירוף. בלילה הראשון נפלו המון בזה אחר זה. והיה מפחחחיד נוראאאאא! ולא שכחתי כלום. אף אחד לא שכח כלום. מצד שני- אמיתי צודק גם. הם מפחידים אותנו. סתם מפחידים. והתאריך באמת לא נראה לי סופי. מה שכן - זה ששרון יזכה בבחירות נראה לי לגמרי סופי. צריך להתאבל על זה. חוץ מזה אני עדיין לא יודעת מה זה פוסט
 

אמק

New member
הפומו הוא פאניקה פאסיבית

ולדעתי הפומו אינו אלא אחד מסניפי המודרנה ,לא שואב ולא בטיח רק מבקר וגודש במלל ועדיין בפאניקה. הפומו בעליל מיקרי ,הוא בא לגלות גילוי "מרעיש" שהמודרנה נתקלה בקיר אטום ,הפומו איפה מסיר את מסיכת האב"ח ,שמגוננת ללא הצלחה (כי למעשה הגזים של האוייב ה"אחר"-הם בהחלט וירטואלים) מצד שני השאלה של הבחירות היא בהחלט פומאיסטית ,או להבחיל מי יותר פומואיסטי מצנע או שרון ,לדעתי שרון לוקח בנקודות. גם השאלה הנוספת מה תפקידו של עומרי בכוח? ובכן שאלות אלו הם שאלות פומואיסטיות מובהקות ,הכיצד מדינה שהרעבים הולכים ומתעצמים בלי קשר למצב הזמן או רוח הזמן ,שיש מצוקה לכל האנשים האלה והבעיה בעיצומה ו- שכל יום השאלה שמטמטמת את הציבור היא מי גנב יותר הליכוד או האבודה. למרות שברור שמדובר בכפילות ואין מצוא הבדלים בין גנב זה לאחר והנה כי כן מתחזים חלק למודרנים ומנסים להילחם בשחיתות ... השחיתות אינה רק בחלוקת השלל במרכזים פומואיסטים מובהקים כמו מרכז הליכוד ,השחיתות עצמה היא המצב הנוכחי שלא הכל הכי הכי..נו. ילדים רעבים ,נשים חד הוריות ,זקנים אומללים ,רעב רעב וחוסר תעסוקה וזילות בחיי אדם ,ואלה לצערינו הן מצוקות מודרניות לכן הסיכוי שיתעסקו בהם קלוש ,כן הסיבה לכך שמדברים על פאניקה היא בשביל לטשטש בעיות אמתיות ,זה התפקיד של הפומו ,לזרוע פאניקה בציבור....
 

אמק

New member
המשך

אבל גם כאשר הפומו מתאמץ לזרוע פאניקה ,הבעיה היא שה"פאניקה" עצמה מדומה ,היא לא מעוררת אמון הפאניקה הזו ,היא עצמה מתחזה לפאניקה ,היא בעצם מסך עשן ,מישהו מנצל את הפאניקה הזו ,בכישרון רב מעללים ,מאחורי גדרות תיל אימתנים הוא והיא הפומואיסטים מעוללים מעשים שאיש לא יבין אותם ,הגודש המילולי מנסה להיחלץ מעצמו ,הוא עצמו בעצמו מסתבך במישפט תמוה וחוזר חלילה. המילה עצמה מתביישת ,נכלמת על מעשי הריקבון האפלולים של המזימה הזו הפומאיסטית. מוזר ככול שהמצוקה האמתית (מודרנית) צוברת תאוצה ,מתכסה הפומו בהיתממות ואפילו מנסה לתמלל את ההיתממות ,הוא הפומו אב רוחני מובהק לפאניקה ,אבל זו לא פאניקה אמתית ,הבהלה היא לא מהמעשה עצמו אלא מהיצוג שלו או מהמלל עצמו שהוא כשלעצמו. אין לזה כל קשר לדבר עצמו ,לא מצוקה אמתית ננשמת וריחה שאוב באפו של הפומואיסט,הוא לא טורח להריח בכלל ,אין לו נחיריים ,הוא לא חש ,חסר תחושות לחלוטין ,נע בחלל ופולט מלל מכני שמתעצם ....פאניקה נטולת חושים ומילולית. ככול שמנסים להתקיל את הפומאיסט במצוקות אמת רחמנא ליצלן הוא מתעטף לו בשמיכת פוך מילולית ומתכרבל בניסוחים יותר בעייתים .... שני טמפונים דחופים לו לפומאיסט בנחיריים ,כדי שלא יריח דבר ,עוד שני טמפונים דחופים לו במערות האוזן כדי שלא ישמע דבר ,ובד עבה וורוד מכסה את עיניו,כדי שלא יראה דבר. חיתול עוטף את מותניו ,הלוואי שלא היה מחרבן לוחש לעצמו הפומואיסט ,כל כולו גוף מוזר נע בחלל חסר תחושות וממשיך לזרוע טקסטים ,זוהי התמצית שלו הטקסט עצמו . הטקסט הוא איפה הפאניקה ,ומכיוון שאין יצוגים תקפים ,הרי שזוהי פאניקה פאסיבית ומדומה.
 

אמק

New member
ואפילו

אם יתפוצץ לו טיל ליד הגופה החנותה הזו גופת הפומו הנעה בחלל ,אין לו סיכוי להריח אותו-את הטיל (יש ריח לטיל?) ,גופו עטוף ודבר לא יחדור את המעטה הזה ,הוא לא זקוק להמחשות ,רק טקסטים אולי יעירו אותו מתרדמת המלל עצמו ,הטקסט אפילו ינקב חור בבביטנו שלו ,אולקוס מילולי יהיה שם . הטיל עצמו נע בחלל בגלל מלל ,אפילו הטיל עצמו נע בעזרת טקסטים פומאיסטים. כאשר קורה ופוגע טיל באנשים (אגב מה זה בכלל אנשים?),ואנשים מתים ,הרי לא מדובר במוות -אלא ביצוג של המוות , המוות עצמו החבלה האנושית בשלמות הפיזית אינו מעורר מתים משלותם. אך אם המחזה הוא ויזואלי מספיק הם יתרמו מלל לעזרת הויזואליה ,כן המלל יתאר את המוות ,לא בגלל המוות עצמו אלא בגלל שהמוות הוא חלק מהתמונה המילולית. אם יוכל הפומאיסט לשלוף מהחיתול מצלמה דיגטלית הוא ינסה להקפיא את רגעי המצוקה הללו ,הוא יעשה עליהם סידרה ,סידרה נעה אבל לא אקטיבית ,לא מוחשית אפילו רגעי הסבל האנושי יעלמו להם בתוך ענן מילולי או ויזואלי או שנרטיב יבצבץ לו מתוך הויזואלי ,הנרטיב עצמו יהיה חזק יותר מהדם (מה זה דם?), הא-מיניות תהיה האדם , הא-מוסריות הא- בעצמו ...הא? דהא.....לא שומע כלום.
 

nooriko

New member
...צחקתי

ממש.... אולקוס מילולי זה ביטוי טוב. באמת טוב :))
 

neoM

New member
ואוווווווו

הרגת אותי הטקסט הזה ראוי בתגובה פומואיסטית, ואם לא אז בתגובה מודרניסטית.. מסיר את כובעי בפניך
 
אמק, כזה שצף קצף...

כזאת סערה...
אוף, כמה שאתה כותב טקסטים מדהימים, מופלאים... אבל רציתי להגיד, שהכל נכון - כל עוד זה קורה לאחרים. אני מתכוונת לתיאור שלך את הפומו-ייסט האטום והמנוליין, שהכל בשבילו זה נרטיב, וייצוג. זה ככה - כל עוד זה קורה לאחרים. אבל מה יקרה לפומו-ייסט, שהטיל ישרוט אותו? רק ישרוט... אתה יכול לתאר את צווחנותו של אותו פומו-ייסט? את המניירות?
 

Gatwork

New member
san francisco

yoshev sham al hamayim. well no in SF, but in LA. not reading Israeli papers for a couple of days, and then get to read this. well the humor is excellent. about panic of course. so shko ekh. kmo sheomrim etzleinu. kol mila sela. lets rememeber the eternal poet: war what is it good for absulutly nothing. say it again. come 2 show u that poets r not that bright, aint they. well shake well, dont stirr. btw, they couldnt have this panic here since it might interfer with the shoping franzy of the holidays. nontheless it was the weakest shoping year in decades. maybe the was does get to people here. or maybe it is the bad economy. which no one talks about. since there is a war coming. oh yea and of course the police give money and presents to the needy. so gracious of them. of course without discussing why the needy are needy. so the panic is real and should be real, but not from the war.
 
אמק יקירי

רק עכשיו ראיתי את הטקסט המרהיב הזה... מורידה את הכובע ושורקת בהערצה.. התעליית על עצמך הפעם.
 

nooriko

New member
הפאניקה היא אחד מסניפי הפוסטמודנרה

הפוסט רועד מפחד. לכן הוא מקטלג עד מוות את כל התופעות ואת החיים. הפוסט הוא קָטָקוֹמבָּה אחת גדולה. מָאוּזוֹלֵאוֹם של התרבות האנושית. ארכיב מעלה אבק. הוא ממית הכל כי הוא מת מפחד. ולכן ומשום כך - הפוסט יוצר מצבי פאניקה כדי לא להתעסק בבעיות האמיתיות. חוץ מזה, אין ספק ששרון לוקח בנקודות! צריך רק לברר מה תפקידו של עמרי בכוח
 

neoM

New member
חחחחחח

ומה יקרה אם מצנע יקח? האם נברר מה מקומו של... בכוח? עומרי - לא היה איזה מלך ששמו עומרי?
 

אמק

New member
חן חן

ראשית אין לי מושג למה מר אמק כרגיל מתלהם לו על הפומו ,למה מה? ושנית בטרם נקבור את הפומו קבורת חמור ,תוך ריקוד מעכס מעל הגומחה שבה נטמין את גופת הפומו אז באופן די עקרוני ואפילו מודרני אני בעד הפומו ,לא כאידיאולגיה לא כמרד אפילו ,אבל כן כחבלי שחרור מהדוגמה המודרנית-לפחות בחלקה. אני לא רוצה להשתחרר מהמודרנה לגמרי ,נוח לי לקבל הסברים ראציונלים לתופעות ,אני מסוגל לפעמים להבין אפילו כמה הסברים כאלה ,אני לחלוטין אובד עצות כאשר אני אמור להבין חומר מיסטי מעורפל -אני לא מורד במודרנה . ומצד שני, הפוסט בעיקר באמנות הפלסטית חולל פלאות ,לא רק גם באדריכלות ,האמנות הפלסטית המודרנית גוועה פשוט . מניפסטים על מות הציור פורסמו וברצינות גוברת. הפוסט הביא למהפך מלא ,כוח יצירתי באמת מרשים בכל קנה מידה ,חלקו אף עולה על האמנות הפלסטית המודרנית או משתווה לפסגות שלה-פרץ מזה לפחות שלושים שנה. האם עלי לקבל עקב כך את הפוסט כאידאולגיה או כפי שפיטשזון מנסה ליצגה כפילוסופיה? ואפרופו פילוסופיה ,האמנות המושגית קבעה לעצמה או נטלה או ניסתה לבוא במקום בו הפילוסופיה נכשלה ועל זה יש תיעוד במאמרים וגם במנפסטים. היא נכשלה כליל,אמנות אינה פילוסופיה. הפילוסופים הצרפתים בעיקר ,והם שונים כל אחד לעצמו ,אינם מסוגלים עדיין או שאני איני מסוגל עדיין לרשום לי בשכלי איזה מהלך שיהיה נתפס. אני נדרש למאמצים בלתי אנושיים לצלוח טקסט ,לרוב אין לזה הצדקה,הרי מה שניתן לכתוב בבהירות ,מדוע לסבכו? עיקר הביקורת שלי היא שהפוזה השתלטה על הפומו ,אין רצינות ,אין בהירות וחסרה מידה של צניעות. הפילוסופיה קיימת אלפי שנים טרם הפומו ,אני לא זוכר תקופה כזאת טווסית מאז ומעולם. בכוונת מכוון היוהרה של אנשים מלומדים גורמת לסיבוך של הנאמר ושל הנכתב ,כאילו ככול שהעניין סתום יותר ,הרי זה משובח. לא ולא ,והרי טובים ממני נכשלו ,זו לא רק בעייתי שלי . נדמה לי שהכישלון הזה המהדהד,אי-היכולת להיות בהיר הוא הכישלון הכי ברור של הפומו,מניפסטים אמנותיים יכולים להידרדר לפואטיות ,לשירה ,אבל פילוסופיה אינה יכולה להרשות לעצמה להיות בלתי מובנת ,אף למצויינים ולחכמים. מילא היו אומרים ,לך שב ולמד ,ותבין. אבל בכוונה מצליחים ליצר טקסטים שאין לאיש מושג מה כתוב בהם ,והם צפופים ,מסובכים וחלקם מכילים טקסטים יהירים עד כדי טיפשות. הבעיה אינה בחוסר היכולת לתקשר רק אלא ביכולת להפיק תועלת מטקסט לחיים עצמם-או בכלל ,מדוע טקסט שבעצם הקריטריון שלו הוא חוסר הקוהרנטיות שבו במופגן הוא הטקסט הפומאי המובהק?. אם טקסטים פילוסופים שונים הצליחו לשנות את החברה ,את המוסר -בעבר ,הרי שפה אין סיכוי שמתוך טקסט תיצמח טובה אונברסלית ,כאשר מראש יש נסיון להצדיק את הנטיה הבדלנית המופגנת הזאת. פוזה זה בסדר כולנו פוזה ואני כמובן פוזה ,אבל לא כטקסט שמתימר ליצר תובנות אונברסליות או לשמש כטקסט פילוסופי.וסליחה פיטשון פילוסופיה לא יכולה להיות פרטיקולרית ,זה בלתי-אפשרי ,פילוסופיה וזו היומרה שלה ,מנסה להיות אונברסלית . ברור שיש דברים מופלאים ונכונים שכתובים בחן ובחוכמה. אבל מסתמנת המגמה להיות חסר מובן כאופציה ,זו מגמה שהופכת את האבסורד לאלוהי ,אבל פסואה כבר הגדיר ככה את האבסורד ,אז למה לחזור לאבסורד כדבר מובנה בכל טקסט פומאי? חוץ מזה עד כמה שאני מבין אבסורד הוא מודרני ,לא? אני בפירוש לא אנטי-פומו ,אחרת מה הטעם ,ובכלל נוצר איזה צורך אמיתי להתעלק על המודרנה ,ובצדק . אבל בכדי לעבור לשלב הבא היינו להתימר להיות פילוסופי ,אי-אפשר להתעלם ביהירות ממצוקות אונברסליות. אם פילוסופיה נועדה מראש לא לאמר דבר על האונברסלי אז מה איכפת לי ממנה,שתלך לכל הרוחות.
 
למעלה