אם אתה תושב ירושלים עם ילדים

new2008

New member
אם אתה תושב ירושלים עם ילדים

ואתה יהודי שקיבל את ישוע ואתה לא רוצה לשלוח את ילדיו לבית ספר יהודי דתי או יהודי חילוני ומעוניין שילדיו ילמדו בבית ספר שקרוב לאמונתו איזה בתי ספר יסודיים ותיכוניים יש בירושלים?
 
הכנסיה האנגליקנית הם הקרובים ביותר לאמונתך.

בתי ספר של הכנסיה האנגליקנית הם הקרובים ביותר לאמונתך.
 

ד ר א ל

New member
האם לאותם מוסדות אין בעיה לקבל

לא טבולים לשורותיהם? והאם לא יתכן והטבילה היא ערך חשוב בעיניהם יותר מאשר למשל התנהגות מוסרית בסיסית? כלומר, לא יהיה תהליך בו יופנמו ערכים מסוימים שאולי לא מתאימים? אם היו מתאימים בוודאי אותו יהודי היה מתנצר?
 
רעיון מרכזי אצל היהודים המשחים

הטבילה היא רעיון מרכזי אצל היהודים המשחים, לאחר שהם "נולדים מחדש" היהודים המשחיים טובלים את עצמם - בדרך כלל בים.
 
כמובן שלא!! המוסדות הנוצריים פתוחים לכולם!!

טבולים או לא. למשל בשכבה שלי בבית הספר, המוסלמים היו הרוב ובוודאוי לא הייתה למוסלמים שום בעיה להתקבל לבתי ספר משיחיים...
 

salt of earth

New member
דראל, בחלק מאותם מוסדות רוב הילדים

שלומדים שם הם דווקא לא נוצרים ולא מוטבלים.
 

ד ר א ל

New member
שלום סולט, לייט, רק סיטי חסרה...

בכותרת סתם ניסיתי להתבדח על צירוף המילים סולט ולייט שמזכיר את העיר סולט לייק סיטי שהיא מרכז של זרם שנשמע קצת מצחיק. כן. אני יודע, כבר דובר בעבר על מוסלמים (למשל) שלומדים במסגרות אלו. אך מאחר שאני יודע שלנוצרים (בעצם לא רק הם, אני מנסה כבר שנים לצנזר את היצר שלי להכיר לאחרים בדבר הנפלא בו נתקלתי ונכשל עד היום). יש רצון עז להכיר לאחרים את ישוע, האם לא נעשה ניסיון ואפילו בעקיפין לשכנע להיטבל לנצרות? כלומר, סביר להניח שמוסלמי לא ישתכנע, אבל יהודי משיחי שכבר מתנדנד לכאן ולכאן? ובמילה ניסיון אני מדבר - לא על הטפה ישירה, אלא על יצירת סולם ערכים ששם את ההתנצרות לפני ערכים אחרים.
 
יהודי משיחי מתנדנד?

היהודי משיחי אינו מתנדנד בין יהדות לנצרות(אם זה מה שאתה מתכוןן). היהודי המשיחי, יודע מי הוא כיהודי בישוע המשיח. הוא מאמין בישוע, נטבל בשם ישוע ושייך לישוע במאת האחוזים. ושייך לקהילה האוניברסלית האמיתית של ישוע. הנצרות על כל גווניה, וזרמיה, שכחה את מה ששאול התריסי אמר באל הרומים י"א. עַל כֵּן שׁוֹאֵל אֲנִי, הַאִם מָעֲדוּ כְּדֵי שֶׁיִּפְּלוּ לְלֹא קוּם? חַס וְחָלִילָה! אֶלָּא שֶׁבִּמְעִידָתָם הַיְשׁוּעָה לַגּוֹיִים, לְהַקְנִיא אוֹתָם. וְאִם מְעִידָתָם הִיא עֹשֶׁר לָעוֹלָם וְהֶפְסֵדָם הוּא עֹשֶׁר לַגּוֹיִים, שְׁלֵמוּתָם עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה! אֲלֵיכֶם הַגּוֹיִים אֲנִי מְדַבֵּר; בִּהְיוֹתִי אֲנִי שָׁלִיחַ לַגּוֹיִים מְכַבֵּד אֲנִי אֶת שֵׁרוּתִי, בְּתִקְוָה לְעוֹרֵר קִנְאָה בִּבְנֵי עַמִּי וּלְהוֹשִׁיעַ כַּמָּה מֵהֶם. הֲרֵי אִם הַדָּחָתָם הִיא רִצּוּי בִּשְׁבִיל הָעוֹלָם, מַה תִּהְיֶה הֲשָׁבָתָם אִם לֹא תְּקוּמָה מִמָּוֶת אֱלֵי חַיִּים? אִם תְּרוּמַת הָעִסָּה קֹדֶשׁ, כֵּן גַּם כָּל הַבָּצֵק!(במדבר טו' יט'-כא') וְאִם הַשֹּׁרֶשׁ קֹדֶשׁ, כֵּן גַּם הָעֲנָפִים. וְאִם נִכְרְתוּ כַּמָּה עֲנָפִים מֵעֵץ הַזַּיִת, וְאַתָּה, זֵית-בָּר, הֻרְכַּבְתָּ בִּמְקוֹמָם וְשֻׁתַּפְתָּ בְּשֹׁרֶשׁ הָעֵץ וּבִלְשַׁדּוֹ, אֲזַי אַל תִּתְנַשֵּׂא עַל הָעֲנָפִים. אִם תִּתְנַשֵּׂא, דַּע לְךָ שֶׁלֹּא אַתָּה נוֹשֵׂא אֶת הַשֹּׁרֶשׁ, אֶלָּא הַשֹּׁרֶשׁ נוֹשֵׂא אוֹתְךָ. אַתָּה תֹּאמַר: "הָעֲנָפִים נִכְרְתוּ כְּדֵי שֶׁאֻרְכַּב אֲנִי." יָפֶה! בִּגְלַל אִי-אֱמוּנָה נִכְרְתוּ, אַךְ אַתָּה עַל-יְדֵי אֱמוּנָה מַחֲזִיק מַעֲמָד. אַל תִּתְגָּאֶה אֶלָּא הַמָּלֵא יִרְאָה, שֶׁהֲרֵי אִם לֹא חָס אֱלֹהִים עַל הָעֲנָפִים הַמְּקוֹרִיִּים, גַּם עָלֶיךָ לֹא יָחוּס. לָכֵן שִׂים לֵב לְטוּבוֹ שֶׁל אֱלֹהִים וְּלחֻמְרָתוֹ: מֵחַד גִּיסָא חֻמְרָה כְּלַפֵּי הַנִּכְשָׁלִים; מֵאִידָךְ גִּיסָא, טוּבוֹ שֶׁל אֱלֹהִים עָלֶיךָ אִם תַּעֲמֹד בְּטוּבוֹ, וָלֹא -- גַּם אַתָּה תִּכָּרֵת. וְאִם לֹא יַמְשִׁיכוּ בְּחֹסֶר אֱמוּנָתָם יֻרְכְּבוּ גַּם הֵם, שֶׁכֵּן אֱלֹהִים יָכוֹל לְהַחֲזִירָם וּלְהַרְכִּיבָם. הֲרֵי אִם אַתָּה נִכְרַתָּ מֵעֵץ זַיִת בָּר מִטִּבְעוֹ, וּבְנִגּוּד לַטֶּבַע הֻרְכַּבְתָּ עַל עֵץ זַיִת טוֹב, כָּל שֶׁכֵּן אֵלֶּה, הַמְּקוֹרִיִּים, יֻרְכְּבוּ עַל עֵץ הַזַּיִת שֶׁלָּהֶם! הֵן, אַחַי, אֵינֶנִּי רוֹצֶה שֶׁיֵּעָלֵם מִכֶּם הָרָז הַזֶּה, פֶּן תִּהְיוּ חֲכָמִים בְּעֵינֵיכֶם: קֵהוּת לֵב אָחֲזָה בְּמִדַּת מָה אֶת יִשְׂרָאֵל, עַד אֲשֶׁר יִכָּנֵס מְלוֹא הַגּוֹיִים. וְכָךְ כָּל יִשְׂרָאֵל יִוָּשַׁע, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וּבָא מִצִּיּוֹן גּוֹאֵל וְיָשִׁיב פֶּשַׁע בְּיַעֲקֹב, וַאֲנִי זֹאת בְּרִיתִי אוֹתָם,(ישעיהו נט' כ'-כא') כִּי אֶסְלַח לַעֲוֹנָם."(ירמיהו לא' לג') אָמְנָם בְּמַה שֶּׁנּוֹגֵעַ לַבְּשׂוֹרָה הֵם אוֹיְבִים בִּגְלַלְכֶם, אֲבָל בְּמַה שֶּׁנּוֹגֵעַ לַבְּחִירָה אֲהוּבִים הֵם בִּגְלַל הָאָבוֹת,(ויקרא כו' מו') שֶׁהֲרֵי אֵין הָאֱלֹהִים מִתְחָרֵט עַל מַ
 
המשך...

"..שֶׁהֲרֵי אֵין הָאֱלֹהִים מִתְחָרֵט עַל מַתְּנוֹתָיו וְעַל בְּחִירָתוֹ. וּכְשֵׁם שֶׁאַתֶּם בֶּעָבָר לֹא צִיַּתֶּם לֵאלֹהִים, אַךְ כָּעֵת רֻחַמְתֶּם אַגַּב אִי-צִיּוּתָם, כֵּן גַּם אֵלֶּה לֹא צִיְּתוּ כָּעֵת, וְכָךְ בָּרַחֲמִים אֲשֶׁר הֻשְׁפְּעוּ עֲלֵיכֶם יְרֻחֲמוּ גַּם הֵם כָּעֵת; כִּי אֱלֹהִים כָּלָא אֶת הַכֹּל בְּאִי-צִיּוּת כְּדֵי שֶׁיְּרַחֵם עַל הַכֹּל." כל התלמידים של ישוע, השליחים, כל כותבי הברית החדשה(למעט לוקס אולי), היו יהודים. הגויים הצטרפו אל היהודים המשיחיים מאוחר יותר. הגויים מצטרפים אלינו ולא ההפך. כך שאני יהודי משיחי ולא התנצרתי. עפ"י הכתובים, ישנם רק ארבע זרמים, יהודים, לא יהודים, יהודים שקיבלו את ישוע ונושעו, ולא יהודים שקיבלו את ישוע ונושעו. וזהו!. אני לא שולל את כל התובנות הרוחניות שנתקבלו ע"י הכנסייה ההיסטורית ומקבל את מה שתואם לרוח הכתובים. אבל חשוב לזכור שלא הכנסיה הקתולית נושאת את הענפים ושהיא ענפי זית בר שהורכבו אל העץ המקורי.
 
אני מאמין שזה רוח הקודש שמבהיר לך כמה דברים

לכולנו. הוא הרי זה שמדריך אותנו לכל האמת.
 

גידעון1

New member
יהודי משיחי לא אמור לקיים מצוות?

אם אתה לא מקיים מצוות אז מה ההבדל בינך לבין נוצרי רגיל?
 
מי אמר לך שאני לא מקיים מצוות?

האם אתה מקיים את כל המצוות הכתובות בספר תורת משה?
 
זה אומר שזה לא בסדר

והמשמעות היא שהקללות של התורה חלות עליך. כיוון ש:" וְהָיָה אִם-לֹא תִשְׁמַע בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת אֶת-כָּל-מִצְו‍ֹתָיו וְחֻקֹּתָיו אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל-הַקְּלָלוֹת הָאֵלֶּה וְהִשִּׂיגוּךָ׃ " (דברים כ"ח:15) עליך לקיים את כל מצוות התורה ולא רק חלק. אל תדאג, ראשית כל אתה לא לבד, שכן אין אדם שיכול לקיים את כל מצוות התורה, כמו שנכתב בתהילים ובקהלת, אין עושה טוב אין גם אחד. וגם "אין צדיק אשר יעשה טוב ולא יחטא". כל בני האדם חוטאים. אם לא הייתה התורה, לא היית יודע מהו חטא, כיוון שהתורה מגלה לנו מהו חטא, ע"י המצוות. התורה מגלה לנו מהו חטא, התורה מגלה לנו מי הוא אלהים, ואיך הוא ברא את העולם. איך החטא חדר לעולם, ששכר החטא הוא מוות, ושאנחנו לא יכולים לעמוד בחוקי התורה ולכן התורה נותנת לנו בעבודת בית המקדש את הקרבת הקורבנות ודם צריך להשפך בכדי לכפר על חטאינו. מישהו אחר צריך לקחת את החטאים שלנו על עצמו ולכפר עלינו. - ביום הכיפורים אחת לשנה, היו מקריבים שה תמים וטהור ללא פגם או מום, והוא היה מכפר על החטאים של כל העם, פעם בשנה לאורך כל השנה. התורה מגלה לנו שנביא כמשה עתיד לקום ושאליו עלינו להשמע. אלהים ברא עולם מושלם. החיות האדם ואלהים חיו בהרמוניה משולמת של אהבה. אלהים שם את האדם בגן-עדן, שם היו שני עצים עץ החיים ועץ הדעת טוב ורע, אלהים אסר על האדם לאכול מפרי עץ הדעת טוב ורע ואמר לו שביום אכלך ממנו מות תמות. אך האדם לא שמע למצוותו ואזהרתו של הורא ואכל מפרי עץ הדעת, מאותו הרגע, החטא חדר לעולם. החטא חדר לעולם בגלל אי-ציותו של אדם אחד, האדם הראשון, בועקבות החטא של האדם הראשון כל הבריאה נפלה וכולנו הפכנו להיות חוטאים. אם יש סבל בעולם תאשים את האדם הראשון. הוא אשם. זה צד אחד של המטבע. הצד השני של המטבע: הוא ישוע, שציית לאלהים האב, ועקב ציותו הוא כל מי שמקבל אותו מוצדק. הוא לקח את כל החטאים של האנושות על עצמו ומצדיק את הרבים. התפקיד של התורה, הוא לגלות לנו מהו חטא מיהו אלהים, ולהכין אותנו לקראת המשיח שעתיד לבוא ולגאול את האנושות מהחטא. הכוהן הגדול היה נכנס לקודש הקודשים פעם בשנה עם דם על הידים של שה טהור וללא מום. בבית מקדש שנבנה כתבנית של בית המקדש האמיתי שנמצא בשמים. ישוע הוא הכהן הגדול שלנו והקרבן שלנו. הוא נכנס לקודש הקודשים של בית המקדש האמיתי בשמים. ישוע הוא הנביא המובטח בתורה, הוא המכפר על החטאים שלנו, הוא לקח על עצמו את כל קללת התורה, ונותן לנו את כל הברכות הכתובות בתורה, וכל הברכות הרוחניות בשמים. הוא נותן לנו את החיים שלו, את הסמכות שלו, ואת הירושה שלו. ואת היכולת לעמוד במצוותיו(שהן מצוות האהבה- שהן מצוות התורה). אני חופשי מהחוקיות של התורה, שממיתה, אך אני משועבד לאלהים(מה שמשחרר אותי לגמרי מכל שיעבוד אחר) שנתן את התורה בכך שרוח הקודש שוכנת בי, מבטאת את אהבתו, את חייו ואת קדושתו. אני לא נמצא תחת יד חוק התורה, כי אם תחת החסד של ה'(ועוד איזה חסד). אני בהחלט מתייחס למצוות התורה ובניגוד אליך, בזכות אמונתי בישוע המשיח, אני עומד בהן. אני מוצדק בדם ישוע המשיח, ויש לי חיים חדשים, ומערכת יחסים עם בורא עולם, עם אלהים. וגם לך יכולות להיות כל הברכות, החיים האהבה, וההצדקה של ישוע. כל מה שעליך לעשות הוא לפתוח את לבך אל ישוע המשיח ולקבל אותו כמושיעך וכמלכך. האמונה בישוע לא מפירה את התורה, אדרבא האמונה בישוע המשיח נותנת תוקף לתורה.
 

גידעון1

New member
קודם כל בקשה לי אליך

ואני כותב זאת כמובן ברוח טובה. אל תשכנע אותי להאמין בישוע בדיוק כמו שאני לא מנסה לשכנע אותך שלא להאמין בו. אני כותב כאן כי מרתקת אותי הניגודיות בין התנך לברית החדשה. אני כמובן כותב זאת רק ברוח טובה ולא חלילה מכעס. אתה מסייע לי לי להבין המון מנקודת המבט המשיחית ועל כך אני מאוד מודה לך ומעריך אותך. ובכל זאת אני אתייחס ממש בקצרה למה אני לא יכול לאמץ את ישוע לליבי. למרות שזה נשמע כמו תקליט שחוק אני אציין זאת שוב. אני לא יכול לקבל את השילוש הקדוש. מבחינתי זאת כפירה להאמין שיש אב ובן. "אני ראשון ואני אחרון" לפיכך איך לה' יש בן שהרי בן מייצג המשכיות של האב. אני אוסיף ואומר שגם אם אכן ישוע בן ה' לדעתי הנצרות עיוותה לחלוטין את רצונו מבחינת המצוות אבל כבר דיברנו על כך בשרשור ארוך שלצערי לא הניב תשובה אמיתית. ישוע אסר אפילו להפר את המצוות הקטנות(שכן תהיה קטון בממלכת שמים) אך עדיין הנוצרים לא מבצעים את מצוות תורת משה. בנוגע למצוות ברור שלא ניתן לבצע את כולן אך לשם כך אני ביום כיפור מבקש את סליחתו של ה' על החטאים שעשיתי.
 
אני חושב שכבר הסברתי

די הרבה על העניין של המצוות. לא שהתעייפתי מלהסביר, אני תמיד אשמח לחדד אם צריך היכן שצריך ואם יש צורך לחזור על אותן תשובות שוב ושוב, אעשה זאת בשמחה עד שתוכל להגיע להבנה. אולי אתן לך את נקודת מחשבה מהפכנית. אלהים הבן, הוא זה שאמר בישעיה הנביא, "אני ראשון ואני אחרון, ומבלעדי אין אלהים". ואלהים הבן, הוא זה שכתב את עשרת הדברות והוא זה שמשה ראה אותו וחזה אותו ביחד עם אהרון נדב אביהוא ושבעים מזקני ישראל, לאחר כריתת ברית סיני בדם.(ראה שמות כ"ד) לגבי המצוות. על הגויים חלות שבע מצוות נוח. ועם זאת, מדובר על ברית(הברית החדשה), שנכרתה בדמו של ישוע. הברית החדשה לא מפרה את ברית סיני אלא מגשימה אותה. מצוות המוסר, חלות על כל מאמין בישוע. מצוות הקרבת הקרבנות מוגשמות בקרבן המושלם של ישוע המשיח. ומצוות כמו ציצית מתגשמות בלבישת מעיל ההצדקה ובגדי הישע. והשבת נשארת שבת קודש לה'. ועם זאת המאמין בישוע המשיח, לא נמצא תחת יד התורה תחת ברית סיני, אלא עבר לברית החדשה שהיא ברית של חסד שאינה תלויה במעשים, אלא בחסד. גם בתלמוד נאמר שבהגיע המשיח, כלה התורה. ויש עוד מקומות שמדברים על כך שכשהמשיח יבוא הוא יביא תורה חדשה שאנחנו נקיים אותה ולא את תורת משה. ועם זאת שוב, האמונה בישוע המשיח, נותנת תוקף לתורת משה.
 

גידעון1

New member
כנראה שאני לא אצליח להגיע להבנה.

מילא אם נושא המצוות היה כתוב בצורה מעורפלת שניתנת לפרשות אז הייתי אומר ניחא בסדר. אבל ישוע היה כל כך ספציפי בנושא המצוות שאני לא מבין איך יש מקום לפרשנות. אגב הנוצרים לא שומרים שבת אז מדוע כתבת "והשבת נשארת שבת קודש לה'"?
 

גידעון1

New member
יעקב בא תקרא את המאמר הזה:

17 אל תחשבו שבאתי לבטל את התורה או את הנביאים לא באתי לבטל אלא למלא ׃ 5.18 באמת אני אומר לכם כי עד שיעברו שמים וארץ יוד אחת או עוקץ אחד לא תבטל מהתורה שהכל יתקיים ׃ 5.19 ואשר יעבור אחת מן המצוות האלה וילמד כן את בני האדם הוא בן הבל יקרא במלכות יהוה ואשר יעשה וילמד הוא יקרא גדול במלכות יהוה ׃ לכן, אנחנו רואים שישוע המשיח אמר בפרוש מאוד שהוא לא בא לבטל את תורת אלוהים, ושכל תורת אלוהים ימשיך להיות בתוקף עד שהשמים והארץ יעברו, ושאנחנו חייבים לשמור את כל מצוות אלוהים, ללא יוצא מן הכלל. אנחנו רואים בבראשית 2:16-17 שאלוהים ציווה לאדם לא לאכול מעץ הדעת טוב ורע, ואמר שאם האדם יאכל מהעץ הזה, הוא ימות, ואנחנו רואים בבראשית פרק 3 שהנחש רימה את האישה, אומר שהיא ובעלה יכלו לאכול מהעץ הזה, והיא אכלה, והיא גם נתנה לבעלה, והוא גם אכל, ובגלל החטא הזה הם גורשו מגן עדן, והם איבדו את הגישה לעץ החיים. לכן, אנחנו רואים שהשטן מנסה לרמות את בני אדם, לגרום להם להמרות את פי אלוהים. השטן מנסה לגרום לאנשים להאמין שתורת אלוהים בוטל, או שחלק תורת אלוהים בוטל, או שכמה מצוות אלוהים בוטלו, או שכמה מצוות אלוהים לא צריכות להיות מצויתות עוד, כדי שהאנשים לא מצייתים למצוות אלוהים ומורשעים ביום הדין ונזרקים בגיהינום. אף על פי כן, ישוע המשיח (ישו הנוצרי), חוזה מראש שזה יוכל לקרות, אמר שתורת אלוהים לעולם לא יבוטל, לא בשלם וגם לא בחלק, ושאף אחד ממצוות אלוהים אי פעם יבוטל.
 

גידעון1

New member
אני רוצה להתמקד בשרשרת הפסוקים הללו

5.17 אל תחשבו שבאתי לבטל את התורה או את הנביאים לא באתי לבטל אלא למלא ׃ 5.18 באמת אני אומר לכם כי עד שיעברו שמים וארץ יוד אחת או עוקץ אחד לא תבטל מהתורה שהכל יתקיים ׃ 5.19 ואשר יעבור אחת מן המצוות האלה וילמד כן את בני האדם הוא בן הבל יקרא במלכות אלהים ואשר יעשה וילמד הוא יקרא גדול במלכות אלהים פרשנות: בפסוק 17 הוא אומר שהתורה עדיין תקפה בפסוק 18 הוא אומר שהתורה תמשיך להיות תקפה בפסוק 19עצם העובדה שפסוק 19 צמוד לפסוק 18 מעיד על המשכיות כוונתו של ישוע בנוגע למצוות שמי שיעבור אחת מן המצוות האלה, אוי לו. הוא חד וחלק מדבר על המצוות שנמצאות בתנך. מאחר ואסור לשנות כלום מהתנך הרי שגם אסור לשנות כלום מהמצוות.
 
למעלה