אם אתה תושב ירושלים עם ילדים

גידעון1

New member
לקחתי 3 פסוקים ולא אחד

הפסוקים הללו מתארים את הדרשה על ההר. הדרשה הזאת למיטב ידיעתי נתפסת כאחת החשובות. עזוב יעקוב בא נסכים שאנחנו לא מסכימים בהבנת הפסוקים.
 
מה זהההה?

מר ניו, איפוא מצאת שאם חטאת תניח תפילין ויסלח לך? לעומת זאת מה אתה אומר על וידוי לפני הכומר????תגיד חמש פעמים הייל מרי ויסולח לך. בחייך,,,,, תקראו טוב ותפנימו: אם היה רק ישו וארבעת הבשורות ניחא, אבל פרושי פאולוס במעשה השליחם ובמכתבים ,אללאה יוסתור . על פאולוס נאמר שהיה עוור ועכשו רואה, במובן הזה כמה אני שמח שאני עיוור ישלי שאלה מאתגרת לכל הנצרים :אתם ואני הלילה לפני השינה נתפלל לאלהים, אם ישו יופיע לפני אני מבטיח שמחר אני מוכן להתנצר.[רק תגידו לי לאיזו כנסיה בדיוק אתם ממליצים]אם אלוהי ישראל יופיע בחלומכם ,אתם מוכנים להתגייר?
 
יגאל

ההצדקה העצמית, קיום מצוות מתוך מחשבה שהן יצדיקו אותך, קיים בצורה מאד עמוקה ביהדות הרבנית, ולכן הנחת תפילין, היא כהצדקה עצמית ביהדות ורבים מאמינים שאם הם יניחו תפילין ישמרו שבת, ה' יסלח להם במעשיהם. האמונה בישוע המשיח היא לא דת. זה הדת הנוצרית קמה 340 שנה אחרי חייו מותו תקומתו ועלייתו למרום של ישוע, זה סיפור אחר. אף כהן דת, שבאמת מאמין בישוע המשיח, לא יאמר דבר כזה. אני יודע שיש כאלה שאומרים וחושבים שאם הם יגידו אווה מריה, תהייה להם סליחה, אך זה נוגד את הבשורה הטובה. שאומרת שבדם ישוע יש לנו סליחת חטאים, ואנחנו לא יכולים לעשות דבר שיצדיק אותנו לפני ה', ורק הדם של ישוע המשיח מצדיק אותנו.
 
האביונים - עובדי אלילים

הם מאמינים בישוע, אך לא מאמינים שהוא אלהים. אם הוא לא אלהים, אתה מאמין באדם. ואם אתה מאמין בבן-אדם, על פי ירמיה ז', אתה ארור. רק מההתחלה של המאמר כבר אתה יכול לראות שאין במאמר אמת, איך? כל מאמר שמתחיל מכך שאחרים טועים ורק הוא צודק, טועה.
 
אין בעייה

העניין הוא שאנחנו מסתכלים על כל הכתובים, מתחילת בראשית, ועד סוף חזון יוחנן. ואתה מסתכל על פסוק או שניים, ומנסה להבין דרכם את הדבר.
 
סתם ברחתם

בסיסי, יעקב ,בסיסי, כמה נוח להתלות בשבע מצוות .את הכי חשובות זנחתם. עשרת הדברות אדוני הן כל הבסיס היהודי ובפרט השלוש הראשונות. אנוכי, לא יהיו ולא תישא. יהודי שלא מקבל אןתן הוא בפרוש לא יהודי ואפילו כל הכמרים והפסטורים והרברנדים לכתותיהן יתיזו עליך מים כאלו ואחרים זה לא משמעות י אלא רק העובדה שזנחתם את שלושת הדברות הראשונות לאיעזור לך, אבל עם קבלת ישו אתה בפרוש עובר על לא יהיו לך.ולכן לא חשוב איזה "נוצות"יהיו לך יהודי אתה לא. אני עצמי ממש לא דתי אבל ,פעמיים ביום אני אומר .......אדוני א-ח-ד.
 
אתה חי במערכת המחשבות שלך בלבד

תיאורך את המאמינים לא תואם כלל את מי שאנחנו(יהודים ולא יהודים). וכנראה שההבנה שלך בכתובים גם היא דורשת שיפור. לא זנחתי את שלושת הדיברות הראשונות. ואני בספק אם אתה מקיים את הדיבר אנוכי ה' אלהיך, לא יהיו לך אלהים אחרים על פני. כבר כתבתי בעבר, שעל המאמין בישוע בין אם הוא יהודי או לא מעבר לשבע מצוות נוח חלות גם עשרת הדברות ומצוות האהבה. חבל שאתה חושב שע"י זה שאתה אומר אדוני אחד, אתה הופך להיות יהודי ושזה מצדיק אותך. גם אני אגב אומר פעמים ביום שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד.
 
אין אדם היכול לקיים את כל תרי"ג המצוות.

ביהדות תרי"ג (613) מצוות מהן רמ"ח (248) מצוות עשה ושס"ה (365) מצוות לא תעשה. אין אדם היכול - מהבחינה האובייקטיבית - לקיים את כל המצוות משום שמרבית המצוות "הפולחניות", עניינן עבודת הקודש בבית המקדש, מצוות עבודת הכהנים והלוויים ועוד ומשום שבית המקדש אינו קיים, לא ניתן מימלא לקיימן. אם מנפים מסה"כ המצוות את המצוות הקשורות לעבודת בית המקדש, מוצאים שמרבית המצוות הנותרות הן מצוות "סוציאליות", הקשורות ליחסים בין אדם לחברו, או מצוות "חקלאיות" הקשורות בעבודת האדמה. יש גם מצוות שניתן לראותן משלבות בין המצוות הסוציאליות לבין המצוות החקלאיות כמו "לקט" "שכחה" ו"פאה" שעיקרן, צורות שונות של הפרשת יבול חקלאי לטובת העניים. יוצא שהמצוות הדתיות ממש, מה שנקרא ביהדות "בין אדם למקום" הוא קטן יחסית, אסוציאטיבית אני יכול לומר שמספר המצוות שבין אדם לחברו גדול יותר. כבר מזמן רציתי לערוך חלוקה מדוייקת של המצוות אך הדבר נדחה ונדחה. אני מקווה שיצא לי בימים הקרובים למיין את המצוות ביהדות על פי קריטריונים ברורים ונראה למה בדיוק נגיע.
 
מצוות

יעקב,,אתה יושב על הגדר רגל פה רגל שם. שאלה לי אליך: כשיגיע זמנך ותתיצב למעלה ישאל אותך המלאך הממיין מה אתה? מה תגיד לו?. אני אומר שאני טווס, משוויץ לפעמים בנוצות שלי אבל זה אני.ואילו מאמינים "כפולים"כמוך מה יגידו?
 
שני הרגלים במלכות האלהים

אני יושב עם ישוע במרומים במלכות השמים, ואיתו אשב לנצח.
 
מתנדנד...--ואאאאוו

יהודי משיחי שמקבל את ישו כבר אינו יהודי אפילו טם יעש ברית מילה פעם שניה. אפיל לפי דברי פאולוס העורלה היא ערל בלב. מה שכן, תמיד טוב ללמוד לא ידעתי עד עכשו ,שפאולוס עם כל ההיסתיגות שלי ממנו, היה נביא כשאמר להם אל תשכחו שאתם רק ענפים והם השורש. מה שבעצם צריך לקרות זה שהנוצרים יתגיירו סוף סוף ולא שהיהודים יאמינו -יקבלו את ישו. לפי המצב באירופה נדמה לי שהנצרים יתאסלמו ולאיתגירו.
 
שאלה

מה הופך יהודי ליהודי? האם לשיטתך יהודי הוא כל יהודי שלא מאמין בישוע? כלומר התנאי להיותך יהודי הוא אי- אמונתך בישוע המשיח? שכן, אם יהודי הוא אדם שמקיים את תרי"ג המצוות, 70 אחוז מהיהודים פסלת מלהיות יהודים. אך אם להיות יהודי משמעו להיות חלק מהשושלת של יהודה, אזי - אני יהודי, ושום דבר לא ישנה את העובדה הזאת. מה גם שמאז שאני באמונה בישוע, אני מרגיש יותר יהודי מאי פעם.
 

new2008

New member
קראתי איפהשהוא שאלוהים הבן

הכונה שזה אלוהים הבלתי נראה שעשה עצמו נראה לבני האדם כבן אדם כי זו הדרך לראות אותו כבני אדם זה נכון?
 
בערך

את אלהים האב לא ניתן לראות, (לא יראני אדם וחי), וגם ישוע אמר, שאין איש שראה את האב, מלבדו. לאורך התנ"ך אנחנו רואים שישנם אנשים שכן רואים את אלהים, אברהם, יצחק ויעקב, משה נדב אביהו ושבעים זקני ישראל, יהושוע בן-נון, הוריו של שמשון, דוד, ישעייה, יחזקאל, דניאל ועוד... הם כולם ראו את בן-האלהים, שירד לעולם ולבש בשר, והפך להיות אחד מאיתנו. המשיח הוא נצחי, הוא היה מלפני בריאת העולם, ומקומו תמיד היה לימינו של האב, משם הוא ירד לארץ, ולשם הוא חזר לאחר תחייתו מן המתים ושהייתו עם התלמידים במשך 40 יום.
 

new2008

New member
יעקב בקשר לישוע זרע דוד

הרבה מן המתנגדים אומרים שאם הוא מזרע דוד איך בדיוק הזרע העובר אליו דרך מי יוסף? שהרי ישוע נולד מרוח הקודש ולא מיחסי מין של יוסף ומרים אז איך בבשרו הוא שייך לזרע דוד? עַל-אוֹדוֹת בְּנוֹ, יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ אֲדוֹנֵנוּ, שֶׁלְּפִי הַבָּשָׂר מוֹצָאוֹ מִזֶּרַע דָּוִד וּלְפִי רוּחַ הַקֹּדֶשׁ הֻפְגַּן שֶׁהוּא בֶּן-אֱלֹהִים בִּגְבוּרָה בִּתְחִיָּתוֹ מִן הַמֵּתִים." (אל הרומים א':3) או שמע הזרע של בית דוד העובר אליו בלי יחסי מין בצורה אחרת? באמצעות רוח הקודש? הפריה מלאכותית עתיקת יומין?! :)
 
זרע ההבטחה

לאחר שהאדם אכל מפרי עץ הדעת, הוא נפל ועימו כל הבריאה, אלהים מבטיח בפרק ג':15 כשהוא מדבר עם הנחש: וְאֵיבָה אָשִׁית בֵּינְךָ וּבֵין הָאִשָּׁה וּבֵין זַרְעֲךָ וּבֵין זַרְעָהּ הוּא יְשׁוּפְךָ רֹאשׁ וְאַתָּה תְּשׁוּפֶנּוּ עָקֵב׃ אלהים מדבר על זרעה של האשה. לאשה יש זרע? אנחנו רואים בלידה העל-טבעית של בן ההבטחה יצחק, שבן ההבטחה היה חייב לבוא דרך אשה ספציפית, שרה. כלומר השושלת של אברהם חייבת להיות מיוחסת דרך האשה. מרים הייתה מבית דוד, דרכה בא זרע האשה שאלהים הבטיח בבראשית ג:15 והיא הקשר היחיד של ישוע לבשר(לשושלת אנושית), ולכן הדבר מחייב שהוא יהיה בן-דוד בבשר, דרך מרים.
 
למעלה