אם אתה תושב ירושלים עם ילדים

new2008

New member
התורה היא אותה תורה הברית היא אחרת

והברית היא ברית חדשה מכוון שאנחנו הפרנו אותה ירמיה לא' 30 ובברית החדשה הזאת אנחנו ממלאים את כל התורה מכוון שאנחנו חלק מגוף המשיח שהוא כן צדיק וקדוש וקיים את כל התורה הברית היא פשוט אמונה בכך שישוע המשיח נשא בשבילך את כל עול חטאייך קיים את כל התורה ונתן לך בחסד להיות חלק במלכות השמיים דרכו בחסד... זה לא אומר שאנחנו יכולים לנוח על זרי דפנה ולחטוא כאבת נפשנו ישוע אמר את דבר אלוהים לגבי המצוות (שבת רצח ניאוף נטילת ידיים וכו') ישוע הסביר איך עלינו לנהוג בעולם ואיך לחיות אנחנו מתנו עם ישוע על הצלב איינו יכולים לשוב כשהיינו אנחנו חלק מגוף המשיח..ישוע הוא זה שלמרות שמילא את כל התורה והיה צדיק גמור בן אלוהים הגיע כדי לכפר עלינו על כולנו ולשאת את העונש המצוות הן אותן מצוות התורה היא אותה תורה נכון שבעבר כדי לכפר היו קורבנות היה יום כיפור אבל כאן מדובר על כפרה ניצחית על גאולת משיח לא עוד לחטוא ולשוב לחטוא ולשוב.. ברית חדשה רוח חדשה.. אבל תמיד אפשר לא לקבל את החסד בישוע ולנסות למלא את כל התורה בידי עצמך וכאן אתה נכנס למבוך ללא יציאה כי כבר עברת על אחת מחוקי התורה זה בטוח ועוד מצווה בטח שלא תכסה את אותה עברה ("צדקותינו כבגדי עידים" נאמר בתנך) ואתה גם תעבור בעתיד על אחת ממצות התורה.. לנסות להתעלם מחטאייך ועונש המוות ולחיות כאילו רק עכשיו עמדת בהר סיני זו טעות מה תפקידו של המשיח אם לא לכפר ולשאת את חטאיינו ודרכו להכנס למלכות השמיים אפילו תינוק באמונה כמותי מבין זאת!
 
תינוק באמונה

מר ניו אפס אפס שמונה. א:ישו זלזל בנטילת ידיים ואמר שלא חשוב מה שנכנס לפה אלא מה שיוצא ממנו. ב:אני מוכן, שישו,הוא הכפפפרה שלי.
 
ישוע לא זלזל בנטילת ידיים

הוא רק טען שהמסורת של הפרושים, הייתה להם יותר חשובה מדבר ה'. מה שקורה עד היום ביהדות הרבנית.
 
ואכן אין יומרה לשנות דבר

אבל כן יש הבנה שהמצוות שניתנו בברית סיני מקבלות משמעות עמוקה יותר בברית החדשה. כל מה שכתוב בתורה, כתוב לקראת ועל המשיח, בן-האלהים שעתיד לפקוד את בני-האדם. התורה היא כאומנת המדריכה אל המשיח, שהוא הדבר האמיתי לו כל הבריאה מצפה בכליון עיניים. אין דבר הנעלה יותר מן המשיח(מלבד האב), המשיח הוא המרכז של כל התנ"ך, משה כתב על ישוע. מי שהולך עם ישוע לא משנה דבר מהמצוות, נהפוכו, המאמינים ההולכים אחרי ישוע, מקיימים את המצוות באופן הרבה יותר מושלם פנימי ועמוק, מאלה שרק כלפי חוץ נראים כאילו הם מקיימים באמת את התורה, אך מבפנים חושך וטומאה. את התורה כפי שכבר נאמר לא ניתן לקיים, ואם לא ניתן לקיים חלות עלינו הקללות של התורה. ישוע לקח את הקללות על עצמו ונתן לנו את הברכות באמונה בו. אנחנו לא מדברים על ביטול המצוות או ביטול חלק מהמצוות, אלא על מימוש והמצוות וקיומן באמונה במשיח, כשאנחנו נמצאים תחת החסד של הרוח, ולא תחת החוק של האות הכתובה.
 

גידעון1

New member
אני לא מבין!!

מאחר ואני נשמע כמו תקליט שבור כנראה שאני אפסיק עם זה. אני מצטט את דברי ישוע אבל אתם מפרשים את מה שישוע אמר בצורה אחרת לחלוטין.. מה הבעיה להתייחס לדבריו מבלי לשנות את מה שהוא אמר על ידי "פרשנות"..התעייפתי.
 

new2008

New member
ישוע אמר

ש-הוא- בא לקיים את התורה 17 "אַל תַּחְשְׁבוּ שֶׁבָּאתִי לְבַטֵּל אֶת הַתּוֹרָה אוֹ אֶת הַנְּבִיאִים; לֹא בָּאתִי לְבַטֵּל כִּי אִם לְקַיֵּם. 18 אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, עַד אֲשֶׁר יַעַבְרוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ אַף יוֹד אַחַת אוֹ תָּג אֶחָד לֹא יַעַבְרוּ מִן הַתּוֹרָה בְּטֶרֶם יִתְקַיֵּם הַכֹּל. 19 לָכֵן כָּל הַמֵּפֵר אַחַת מִן הַמִּצְווֹת הַקְּטַנּוֹת הָאֵלֶּה וּמְלַמֵּד כָּךְ אֶת הַבְּרִיּוֹת, קָטוֹן יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. אֲבָל כָּל הָעוֹשֶׂה וּמְלַמֵּד, הוּא גָּדוֹל יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. 20 אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, אִם לֹא תִּהְיֶה צִדְקַתְכֶם מְרֻבָּה מִצִּדְקַת הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים לֹא תִּכָּנְסוּ לְמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם." 21 "שְׁמַעְתֶּם כִּי נֶאֱמַר לָרִאשׁוֹנִים 'לֹא תִּרְצַח', וְ'כָל רוֹצֵחַ יְחֻיַּב לְדִין'...... ונתן לנו הסבר בהמשך הסבר למצוות ואיך למלאות אותם איפה הבעיה אני לא מבין?! אם אני ירצה קצת להתכלכך אני יוכל לומר לך שהדת של היום ובכלל המוסר של היום מוריד את הרף לעניין המצוות בעזרת דינים ותת דינים בכך שהוא מקל על המצוות ועל חומרתם ועל עונשם.. "חטאת לא נורא תניח תפילין יעבור" הם שהרי חוטאים ועוברים על מצוות התורה ואומרים ומלמדים שלא נורא תמיד אפשר לחזור בתשובה בכך שאתה עושה עוד מצוות אלוהים אומר לא! דינך נקבע כבר! אלוהים מסביר את המצוות לעומקם אם זה ניאוף רצח..דברים שמתחילים מהלב והמעשה הסופי הוא רק סימפטום של המניע שמאחורה שמגיע מבפנים ואם התורה היא לא בקרבך אתה תשוב לחטוא ולעבור עליהם ובאמונה במשיח התורה בקרבך
 

גידעון1

New member
תגבה את מה שאתה אומר בפסוקים

ולא בפרשנות. שים לב למילה "לכן" בתחילת פסוק 19. זאת מילת קישור בין פסוק 18 לפסוק 19. כמו שלא משנים את התורה ככה אסור לשנות את המצוות.
 

new2008

New member
המצוות לא השתנו!!!

ולא שונו! אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, עַד אֲשֶׁר יַעַבְרוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ אַף יוֹד אַחַת אוֹ תָּג אֶחָד לֹא יַעַבְרוּ מִן הַתּוֹרָה בְּטֶרֶם יִתְקַיֵּם הַכֹּל. לכן... מה לא ברור כאן מה?! התורה כולה לא תעבור מן העולם בטרם יתקיים בה הכל הכל הכל!!! לכן יש לקיים את המצוות הקטנות הבאות כפי שנאמר ולא ללמד אחרת!!! אני פשוט לא יודע איך להסביר לך לי זה מובן וברור
 

new2008

New member
אתה צריך להבין שהתורה

היא לא רק המצוות זה בריאת העולם זה נוח זה אברהם זה יצאת מצרים זה עם ישראל זה ארץ ישראל זה בית המקדש משכן זה מצוות זה בריתות זה הנבואות הכל הוא מסלול של בסופו של דבר חזרה לאלוהים בעזרת משיח בעזרת גאולה יעקב עזור לו...
 
גם אתה לא

אבל האמת היא גדעון שאנחנו כן מקיימים את המצוות. תחשוב על זה, כל המצוות של התורה, כלולות בשני מצוות האהבה, ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך. ואהבת לרעך כמוך. בזה עמודת כל התורה, אמר את זה ישוע. וגם אמרו את זה רבי עקיבא, ורבי שמעון בר-יוחאי. מי שלא אוהב, גם אם יניח תפילין כל בוקר, וישמור את השבת, המצוות שהוא עושה הן לריק. אך מי שאוהב קיים את כל התורה במלואה.
 
תבחן את הדברים עם אלהים עצמו

תשאל אותו, תפנה אליו, דבר אליו. הוא יענה ויגלה.
 

גידעון1

New member
ועכשיו ברצינות

ה' בברית הישנה דורש לקיים מצוות ישוע בברית החדשה דוקש לקיים מצוות. מסקנה- אולי ה' רוצה שנקיים מצוות? אבל עזוב, כמו שאמרתי אני לא מצליח להבין ואם 3 שרשורים לא עזרו אז כנראה גם 30 לא יעזרו.
 
ברור

וכפי שהסברתי לך, מקודם. אנחנו מקיימים את מצוות הבורא. ועם זאת רצונו של ה', שלא תהייה עבד למצוות, ומתוך עבדות תקיים את המצוות, אלא שתהייה לו לבן, ומתוך היותך בן בית בביתו, תקיים את מצוותיו, כבן(רק דרך ישוע אתה יכול לקבל את המעמד של אימוץ הבנים). למרות שבתורה אלהים אומר לעם ישראל, כולכם בנים לאהים- כן, אם תעמדו בכל המצוות, מה שלא באמת ניתן לקיים בלי ישוע. כשאתה נמצא תחת הברית החדשה, באמונת ישוע המשיח אתה מקבל את רוח הקודש, הדבר נכתב על לוחות לבך, ואתה הופך לבן. ברור שאת המצוות יש לשמור, הן כתובות על ליבותנו, הן חלק מאיתנו.
 

גידעון1

New member
ושוב אתה עושה פרשנות וזאת בניגוד לציטוטים

הכל כך ברורים שישוע אומר בספר מתי.
 
אין פה שום פרשנות

יש פה ראייה רחבה לדברים שנאמרים בדבר ה', בתנ"ך ובברית החדשה. הדברים מנקודת מבטו של אדם הרבה יותר ברורים מנקודת מבטה של נמלה, אם אתה לוקח פסוק אחד ומנסה לבנות עליו את התיאולוגיה שלך, אתה עתיד להכשל. הטעות הגדולה של היהדות הרבנית היא שהם שמים דגש על קיום מצוות, ושוכחים את מצווה המצוות, מה שבמקום להביא אותם ליידי ציות, מביא אותם למרד נגד ה' ודברו. אני לא המצאתי שום דבר, כשתבתי את מה שכתבתי, הכל כתוב בדבר ה'. תפנה אל בורא עולם ותשאל אותו.
 
למעלה