"אמא תקני לי...

טוב, זה כבר משחק מכור מראש../images/Emo87.gif

כי יהודים כבר הרבה מאד מאות של שנים (אפילו אלפים?) לא משתמשים בהוצאה להורג כעונש 'מוסדי'. יהא הפשע אשר יהא. לא?
 

אורי 0

New member
אכן, משחק מכור...

"החלטנו, אל תבלבל לנו את המוח עם עובדות". אז ככה, יש מליארד ורבע מוסלמים להזכירכן. יהודים - מאית מזה. רוב המוסלמים חיים במדינות עם רוב מוסלמי. יהודים - רק שליש מהם. כל המדינות המוסלמיות הם חברות עולם-שלישי עניות ושמרניות. המדינה היהודית הוקמה על ידי מפלגות סוציאליסטיות. בישוב היהודי בארץ היתה זכות בחירה לנשים כבר ב 1920. בגלל שהדת היהודית פמיניסטית? בולשיט, המפלגות הדתיות התנגדו בתוקף. אני לא חושב שאת תרצחי כל כך מהר אם תלכי ברחוב "במצרים, בפקיסטן וכו'". ברשות הפלסטינית יש לאחרונה גל רציחות על רקע האינתיפאדה. יש קיצוניות, יש ענישה חמורה - אם כי אני לא יודע על היקף ההוצאות להורג. נראה לי שיש לך יותר סיכוי להיות מוצאת להורג על ניאוף בתור אשה מאשר בתור הומו. ואני ספק אם מוציאים להורג לסבית - לדעתי זה לא נחשב עברה חמורה כ"כ (כרגיל). אל תשכחו שקיים גם רצח על כבוד המשפחה - הוא קיים גם אצל לא-מוסלמים באותן חברות (נוצרים, ובעבר גם יהודים). מעניין יהיה גם לבדוק אם הומואים לא נרצחים בהודו, למשל (רצח על כבוד המשפחה קיים בהודו). דרך אגב, הומואים ולסביות נרצחים גם בארה"ב, פחות אבל עדיין נרצחים. בארץ לא רוצחים, רק חוטפים אבנים (הסניף של קל"פ ביד אליהו). השורה התחתונה היא שמדובר במדינות שלא עברו תהליך של חילון, ולכן הדת היא חלק מהמדינה ויש שמרנות חברתית מסוימת. יש גם קיצוניות שהיא ראקציה למודרניזציה. במשך אלף ושלוש מאות שנה נהגו לקיים את חוגי הדת באשר לענישה על עבירות מין לעתים רחוקות מאוד. הסיבה היא דיני הראיות המחמירים: בהעדר הודעה, נחוצים ארבע עדים שראו את האקט. אם אין מספיק עדים, אלו שבכ"ז העידו נחשבים כעדי שקר והם מוענשים בחומרה. אבל גם במקרה של הודאה ביחסים לפני הנישואין הסתפקו לעתים בהשאתם של המעורבים. בפקיסטן ובסעודיה של היום (מדינות שתנחשו מי תומך בהן...) מאוד מקלים יחסית בדיני הראיות - למשל מקבלים הריון כראיה ליחסי מין. בימי הבינים משכב זכר היה מאוד מקובל, ביחוד באריסטוקרטיה, אני זוכר הערה של מרצה על צייר מפרסם שברח מאיראן של המאה ה 17 "עם הנער החביב על השאה". חלק משיריו של המשורר הכי מפורסם בבגדאד של המאה התשיעית צונזרו מהמהדורה המצרית החדשה של כתביו, כי עסקו באהבת נערים. האינטלקטואל כי בולט באותה תקופה כתב ויכוח הומוריסטי בין נערים לנערות, מי אובייקט מיני טוב יותר. אז נכון, זקנתו של האסלאם מביישת את נעוריו. אבל הדברים הם לא פשוטים, לא חד משמעיים, ולצערי קשורים במידה מסוימת במעצמות (כולל ישראל) שהעדיפו במשך שנים לתמוך ברדיקלים מוסלמים מאשר ברדיקלים שמאלנים.
 
אז.. אחרי הראיות-

עברנו ל"טיעונים לעונש" - וכאן אתה מסביר לנו, למה היחס במדינות המוסלמיות כלפי הומוסקסואלים הוא כזה. פסדר.. כל הנימוקים מקובלים עלי, ואני גם מאד מסכימה איתך. לאחרונה שמתי לב, שבהרבה סדרות מתח אמריקאיות, תפקיד ה"רשע" שהיה שמור לסובייטים - עבר למוסלמים באופן בולא. אין ספק שתהליך ה"חילון" כמו גם כסף אמריקאי משפיעים כאן מאד.. אבל - בסוף היום, עדיין, עדיף להיות הומו בישראל, ארה"ב או הולנד, מאשר במצריים או בפאקיסטן...
 
מגילת חנוכה.

וואלה הסתבכתי במגילה שלך. אז כמו שלימדו את הילדים שלי כיצד לסכם מאמרים מהר ויעיל. קראתי משפט ראשון. ומשפט אחרון. סאדאם חוסיין רדיקל מוסלמי? אסאד? זה היה סתם לצורך הקוריוז. מה זה משנה מה היה פעם לפני שנים כשהיינו יפים וצעירים? היום בבוקר אם הייתי הולכת כמו שאני לבושה עכשיו ברחובותיה העליזים של טהרן, קבול, מכה וכד' הייתי נסקלת באבנים. 100%. ובתל אביב, ניו יורק, באר שבע, וושינגטון, בואנוס איירס או מכסיקו סיטי הסיכוי שלי הרבה יותר נמוך. אבל אולי הייתי מנסה לפצוח בהתפלספויות מול זורקי האבנים. אתה חושב שהם היו מקשיבים לי?
 

פרח7

New member
המממ...

הומואים נרצחים ולסביות נאנסות בארה"ב זה נכון. שם זה מוגדר כ "פשע שנאה". ויש ענישה חמורה על פשעים מסוג זה. לכן ההשוואה אינה ברורה לי. באשר למה שטוסברהינדי כתבה, אני הבנתי אותה אחרת ממך. להבנתי, מה שהיא אמרה. ביהדות ובישראל (מלבד אייכמן) לא נשפט בבית משפט ונידון אדם למוות (בכוונה הוספתי נשפט). לא על רצח לא על בגידה (במשפחה או בעם ובמדינה). לא על שום דבר בעצם. בארצות מוסלמיות (וגם נוצריות) יש עונש מוות וזו אבחנה נכונה, לא?
 

אבא גאה

New member
מותק שלי

אם אושר יכול ללכת עם שמלה שתלך לה קטינא עם כיפה...... אולי ילכו יחד יד ביד זה בשמלה וזו בכיפה בראש השנה לביה"כ?
 

זואיzoe

New member
גם אני רציתי כיפה

כשהייתי קטנה והלכנו לבית כנסת ולאחי כן שמו על הראש. רציתי ולא נתנו לי..אז בכיתי.. לא עזר לי, ובכיתי עוד קצת, אז צעקו עלי שאני לא בן וזה לא מקובל. אני ממש זוכרת. הייתי אולי בת איזה 6 לא יותר
 
זכרונות ילדות מוקדמת.

כשהייתי קטנה הייתה גם לי חיבה ללבישת כיפה, בכלל הייתי טום בוי ואהבתי סכינים ולטפס על עצים. אני זוכרת שדי התבאסתי כשלא נתנו לי ללבוד כיפה. איני מתמחה גדולה או הורה אך מכיוון הילד אני אומרת שאם זה לא דבר מזיק ואם עניין הדת באמת חשוב לך את יכולה להתייעץ גם עם יודעי דבר אם זה נוגד אילו שהם חוקים. בגילי הקטן אני חושבת שהרבה מהקטע של ללבוש כיפה בליל סדר קשור במידה מסויימת של קנאה מעין "למה שרק הם ילבשו כובע"?אני בספק אם זה גורם לאיזשהו משבר זהותי מגדרי או משהו, זה לא שונה הרבה מילד שלובש את השמלות של אמא.
 
והיום? את עדיין חובשת כיפה?

למה? לי אישית לא מפריע אם היא תלבש כיפה, ואכן כל היום היא הלכה עם הכיפה... אבל נראה לי שלא/נשים בבני-ברק זה היה עלול להפריע, וחשוב לי לחנך אותה לא לפגוע בזולתים... גם במסגד, אני לא אתן לה להכנס בנעליים, או להרעיש בכנסיה בזמן מיסה...
 
היום איני חובשת כיפה....

את יכולה להתפשר, באירועים שמתקיימים בבית כמו הדלקת נרות, אם היא רואה שאחיה חובש כיפה והיא באמת רוצה אז שתחבוש גם, אין כל נזק בזה בחוץ אני בהחלט מסכימה איתך כיוון שזה באמת יכול לעורר מהומה לא קטנה שיכולה להותיר טראומות.
 
אני נורא רציתי לישון בסוכה

וגם זה נחשב עסק רק לבנים אבל הרשו לי. קצת גדלתי והבנתי שהרבה יותר עדיף להשאר עם אמא בבית. וגם מאוד רציתי ללכת עם מכנסיים בגן חובה לבית כנסת וזה כבר היה אסור מאוד
 

Sunshine11

New member
למה לא? תקני

אני גדלתי בבית קונסרבטיבי (נועה, ראיתי שגם את?), ויצא לי לראות במהלך חיי בנות עם כיפה. זה אולי נראה קצת שונה, אך התקבל בברכה, וללא שום בעיות. היו אפילו בנות שהניחו תפילין, וגם את זה קיבלו בכיף. בסביבה חרדית, אולי זה באמת יהיה לא מתחשב, ואם את רוצה להתחשב בסביבה (דבר שלדעתי חשוב, כאשר הדבר לא מהותי) אז באמת נותנים לילדה לחבוש את הכיפה מחוץ לאזור זה. לדעתי זה ממש לא כמו שילד לובש שמלה (לא שיש לי בעיה שיעשה את זה), כי זה דבר די מקובל בחברות מסויימות (ואני מכירה את זה). בכל מקרה ממש לא צריכה להיות בעיה עם זה, ואני מתארת לעצמי שזה יעבור לה, כי לפי מה שהבנתי אתן לא בדיוק חיות את מנהגי הדת, ושיעבור הכיף של משהו חדש, תשאר רק המשמעות ואז, נראה לי, שהיא תוותר על זה. וגם אם לא, אז מה?
 
למעלה