מה הכוונה "סחור סחור"
במקום להתייחס לעצם העניין מי שאינו מוכן להשקיע \\ לא מעניין אותו פשוט יכול לא להתייחס ובזה נגמר הסיפור אבל דווקא נושא הדיון הוא מעניין (גם אם לא קשור בכלל לנושא הפורום) - מדוע שאצטרך לצפות בשעות של וידאו רק על מנת שאוכל להשתתף בדיון? הרי הסרטונים שהבאת הם בסך הכל נקודת השקפתו של אדם כלשהו, לא מדובר על איזה גוף ידע מאסיבי שבלעדיו לא ניתן לקיים דיון בנושא (כפי שהוא המצב נניח בכל הנוגע לדיונים לגבי מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה וכן הלאה, ששם דיון ללא בסיס ידע כלשהו הוא באמת חסר ערך) הבסיס המשותף צריך להיות גם בסיס מדעי כן אתה צודק, כדאי שיהיה לך הבנה ביולוגית, אבולציונית, תורת היחסות (למיניה) קארל פופר למינו, שרדינגר אייזנברגים למיניהם... שוב הנחה קדומה מבין שורותיך והיא שאני דתייה (מי אמר?) שנית אם אני דתייה אני בורה במדע... אנא ממך אלא "תסיקי" דברים מבין השורות שלי והתייחסי למה שאני אומר. מי אמר שאת דתייה? בדיוק, אף אחד לא אמר, וגם אני לא אמרתי. לאחר מכן הוספת עוד טענה שלא כתבתי והיא ש-"אם את דתייה את בורה במדע". את שמה לב מה את עושה? את מתווכחת עם עצמך. מעלה טיעוני-קש שאני מעולם לא טענתי (שאתה דתייה או בורה), ומתווכחת עמם. מה שאני אמרתי (ואין שם שום "הנחות בין השורות") הוא שלדעתי הבסיס המשותף הנחוץ כדי לקיים דיון בפורום שנקרא חדשות המדע הוא ידע מדעי מינימלי ואולי עניין במדע. זה הכל. ידע בתיאולוגיה, בהידות או בחקר המקרא לא נכלל במסגרת הדברים שנחשבים ל-"בסיס הכרחי" בפורום כזה. אגב, מי ש כן טען שהצד השני בדיון הוא בור וצר אופקים ואף תיאר אותו כאדם ש-"ריר השנאה נוזל מפיו" הוא את , ואני מצטט: אבל אי אפשר להיות כ"כ בור וצר אופקים בנושאים תיאולוגים, מחשבת, ישראל יהדות... ובד בבד להיות אתאיסט מושבע שריר השנאה נוטף מפיו את השורה הזו את כתבת. וכמובן, הוספת שאנחנו גם "מלאי שנאה" -- לכאורה, רק בגלל שאנחנו אתאיסטים. זו לא דעה קדומה? האם את קוראת בכלל את מה שאת כותבת לפני שאת שולחת אותו? איני מנסה לקדם את הדת, כלל לא! אני מנסה לקדם שיח אינטלקטואלי ולשבור מחיצות שנובעות מבורות ! אין לי בעיה אם אמונותיו של כל אדם אלא משפיטה של אמונותיהם של אחרים המתבססת על בורות לקדם שיח אינטלקטואלי? לכנות אנשים "אתאיסטים שריר השנאה נוטף מפיהם" זה שיח? להגיד (בהודעה הראשונה!) שאת מקווה שנצליח "להתגבר על דעותינו הקדומות" זה שיח? להגיד שאנחנו בורים וצרי אופקים זה שיח? יש לך הגדרה מעניינת ל-"שיח אינטלקטואלי". אם אינך מנסה לקדם את הדת, אלא לקדם שיח אינטלקטואלי, מדוע את מסרבת לדון עם מנווה נניח בדוגמאות שהוא הביא לסתירות בין המדע ובין הדת (שהן, לכאורה, נושא הדיון שלך)? אתה סותר את עצמך שאתה אומר שכל עוד אין ראיה לקיומו של אלוהים... מדוע שהעסיק עצמי בדת? אם לא תעסיק עצמך מהיכן תמצא ראיה לקיומו של אלוהים? סתירה? מדוע אני צריך להתאמץ למצוא ראיה למשהו שאין לי סיבה לחשוב שהוא קיים? הטיעון שלך שקול בערך לזה: "את סותרת את עצמך כשאת טוענת שכל עוד אין לך ראיה לקיומה של מפלצת הספגטי המעופפת אין לך סיבה לעסוק בה. אם לא תעסקי במפלצת הספגטי המעופפת, מהיכן תמצאי ראיות לקיומה"? הטעות (היפה, אגב) שלך - היא שורש האמונה הדתית --- קודם כל אנחנו מניחים הנחה (בלתי מבוססת) , נניח שקיים "אלוהים", ואז יוצאים לחפש לה "ראיות". קודם מניחים שיש "גלגול נשמות", ואז מחפשים לו "ראיות". קודם מניחים שיש "נפש" או "כשפים", ואז מחפשים להם ראיות. אלא שלא זו הדרך לגלות את המציאות. את המציאות מגלים בדיוק בצורה ההפוכה: קודם כל מוצאים ממצאים כלשהם (מבלי שנדע האם הם נניח בהכרח קשורים זה לזה, או אולי לדברים אחרים, האם הם אירוע מקרי או אולי תופעה נפוצה וכו' וכו') ואז אנחנו מנסים למצוא הסבר כלשהו לאותם ממצאים. לפני שבכלל נעלה על שפתנו מושג כמו "אלוהים", עלינו קודם כל להיווכח בממצאים כלשהם שמעידים בכלל על קיומו. איננו צריכים לצאת "ולחפש" אותו, אלא - אם הוא קיים - וניתן לדעת על קיומו - אז ממילא הממצאים יובילו אותנו אליו , בדיוק כשם שהממצאים מובילים אותנו בסופו של דבר לגילוי האמת המדעית בכל תחום ותחום. כאשר תהיה לי סיבה טובה לחשוב שיש דבר כמו "אלוהים" (נניח, כמו הסיבה הטובה שיש לי לחשוב שיש חיידקים, למרות שמעולם לא ראיתי אחד במו עיניי), או אז אחקור את התופעה ואתעמק בה, אם אמצא אותה מעניינת. השאלה לקיומו של אלוהים היא מהותית לאדם בין אם יש או אין זה לא "תחום נישה זניח" בחייו של אדם... כל האנושות לדורותיה עסקה בשאלה זו כיון שלתשובה יש השלכות כבירות על מהלך חייו של אדם על שאלות מוסר חברה ומדינה... השאלה האם אלוהים קיים או לא - לא עולה מתוך הממצאים האמפיריים שבעולם, אלא מתוך טענות של אנשים כמוך, שטוענים שהוא קיים. הביאי בבקשה ראיה לקיומו של דבר כמו "אלוהים", ואז נדון בו.