אנסה לסייע לחסל את הקצר התקשורתי שנוצר בינינו
מה שאני מנסה כל הזמן להגיד לך הוא זה:
מתוך דברי האימא עולות שלוש נקודות: השתיים הראשונות, צויינו - כבר בתגובתי הראשונה לך - כמעידות על צדיקוּת [ליבוביציאנית] ועל חוכמה [ליבוביציאנית]. הנקודה השלישית והאחרונה העולה מתוך מדברי האימא היא, שהאימא לא מאבדת תקוה למצוא את הילד שלה - מה שכמובן לא שייך כלל אל צדיקוּת/חוכמה ליבוביציאנית, ולכן לא הזכרתי זאת מלכתחילה, ולכן לא ניתן לטעון (כפי שטענת בתגובתך השניה) - שמתוך דברי האימא - אני כביכול החסרתי איזשהו "עיקר"! מההבט של צדיקוּת/חוכמה ליבוביציאנית, מה כל כך "עיקר" בזה שהאימא לא מאבדת תקוה [למצוא את הילד שלה]? מה הטעם שאזכיר זאת בתגובתי הראשונה לך, שבה טרחתי לציין רק את מה שרלוונטי אל צדיקוּת/חוכמה ליבוביציאנית?
לפי התרשמותי, הקצר התקשורתי בינינו עדין קיים - רק בגלל שכל אחד משנינו מפרש באופן שונה את הביטוי "חסר", וכבר חשדתי בקיומו של הקצר הזה - כבר בתגובתי השניה לך. אז הריני להזכירך איך התגלגלו הדברים: בתגובתך השנייה לי, טענת "העיקר חסר", אז שאלתי אותך: "חסר בדברי מי? בדברי או בדבריה?", אז בתגובתך הרביעית לי - ענית: "בדבריך חסר", ולכן מזה - אני הבנתי כל הזמן - שאתה מתכוון לכך, שבתגובתי הראשונה לך, אני כביכול החסרתי מתוך דברי האימא - את מה שעולה מהם - שהאימא לא מאבדת תקוה [למצוא את הילד שלה]. ובכן, מה שאני כל הזמן מנסה - לאורך כל השירשור הזה - להסביר לך הוא, שהעובדה - שהאימא לא מאבדת תקוה [למצוא את הילד שלה] - כפי שאכן עולה מתוך דברי האימא, אינה שייכת כלל אל צדיקוּת/חוכמה ליבוביציאנית, שהרי גם מי שאינו ליבוביציאני - ואפילו השוטה - עשוי שלא לאבד תקוה [למצוא את ילדו] במצב של ספק, ולכן לא היה שום טעם שבתגובתי הראשונה לך אציין - את מה שעולה מתוך דברי האימא - שהיא לא מאבדת תקוה [למצוא את הילד שלה], ולכן יוצא - שמתוך דברי האימא - אני לא החסרתי שום "עיקר"! אם כבר החסרתי משהו מתוך דברי האימא - אז זו נקודה טפלה לגמרי (מההבט של צדיקוּת/חוכמה ליבוביציאנית), ובצדק החסרתי, כי אין טעם לציין את הטפל - אלא רק את העיקר! אמור מעתה: לא החסרתי מתוך דברי האימא שום עיקר.
אני מקוה, שההבהרה הזו תועיל, ולו במעט, לחיסולו של הקצר התקשורתי בינינו.