אני חושב שפתאום הבנתי

  • פותח הנושא A&A
  • פורסם בתאריך
אני לא מסכים איתך

אני מרגיש שבתוכנית הזאת "עבדו עלי", ועובדה שזה משהו שאני בדרך כלל לא מרגיש בסדרות שאני צופה בהן. היוצרים של הסידרה יצרו מתח סביב תעלומות שונות ומה שהניע אותי להמשיך ולצפות זה הציפייה שיהיה הסבר בסוף לאותן תעלומות (ואגב, כשאני אומר הסבר אני מתכוון להסבר שיגרום לך להבין דברים, לתת לך כביכול עוד מידע שרק משאיר אותך יותר מבולבל זה לא הסבר). אם עכשיו הם פותרים תעלומות על-ידי הסברי פנטזיה (ושוב, זה בכלל לא פיתרון בעיני), אז זה מרגיש לי זול ומלוכלך. אני חושב שזו ביקורת מאד לגיטימית. כמו-כן אני מסכים גם עם כל מה שיסמין כתבה.
 
העניין היא עצם התעלומות

יש תחומים בסידרה שהפיתרון להם קרוב למה שמתרחש בעשורים האחרונים בחזית הפיזיקה המודרנית, לא רק בפיזיקה תיאורטית אלא בחלק מהמקרים גם בניסויים לצורך הוכחה (או שלילה), בין השאר במאיצי החלקיקים האימתניים בשוויץ ובארה"ב ובפעילות מדעית בחלל. נושאים כמו מסע בזמן, קפיצות במרחב, היעלמותו של האי, אפילו יקומים מקבילים - ברור שאינם מתרחשים ממש כפי שהם מתוארים בסידרה, אבל אפשר ליצור להם איזשהו בסיס מדעי, למשל תוך שימוש בחומר אקזוטי ובחורי תולעת. הנקודה היא שיש גם תעלומות שאי אפשר להשתית אותן על המדע. מפלצות עשן, יין מכושף, מתים ההופכים לזומבי, אנשים שאינם מזדקנים, אנשים שאי אפשר להרוג - אין להם שום בסיס מדעי והם חייבים להתבסס על פנטזיה או על מדע בידיוני. לי אישית לא מפריעה השניות הזו. אין לי שום בעייה עם סידרה שעיקרה חקר האופי האנושי והרקע לעלילה שלה מבוסס במקביל על מדע ועל פנטזיה. ההיפך, זה לדעתי ז'אנר מעניין יותר מאשר "רק מדע" או "רק פנטזיה" ואני מסתדר עם זה מצויין, גם אם פתאום בפרק הסיום יסתבר ש-MIB הוא בכלל חייזר. אם יש משהו שמפריע לי בכל-זאת זה הקצב של מתן הפיתרונות. פרק 15 היה פשוט קצר מדי וחייב את הכותבים להסתפק בפיתרונות מאולצים (יין מכושף אמרתי?). המפיקים אמרו שהם החליטו לא להקדיש את העונה כולה למתן תשובות כדי לא להפוך את הסידרה לדידקטית, והעדיפו להוסיף בה עוד קצת תעלומות ועוד קצת עלילה (למשל עניין המקדש). לדעתי חלוקת הזמן שלהם היתה קצת שגוייה, התוצאה היא שנשאר להם מעט מדי זמן לפיתרונות, מה שבהחלט עלול ליצור מידה מסויימת של אנטגוניזם. מה שיותר מסקרן אותי זו השאלה איך הם יצליחו להסביר נושאים מתקדמים כל-כך בפיזיקה מודרנית בפרק הסיום, או האם ינסו בכלל לתת הסבר. עד עכשיו הפרטים האלה די התחבאו (למשל בסרט האוריינטציה של תחנת הסחלב), והתוצאה היתה שמי שקלט התייחס לעניין מדעית ומי שפיספס המשיך לראות בכך תעלומה - וזה בסדר גמור, אין בזה שום פסול. מעניין אותי לדעת מה יעשו עם העניין בסוף, איך יסבירו והאם יסבירו.
 
אני תוהה מה לא "בסדר גמור" בעיניך ../images/Emo13.gif

קודם כל אפשר למצוא הסבריים מדעיים/מד"בים לתופעות שציינת. אם למשל קראת את הספר "טרף" של מייקל קרייטון אז יש שם תיאור של משהו שמאד מאד דומה למפלצת העשן. כל כך דומה למעשה שזו בעיני התיאוריה הכי מתבקשת למפלצת העשן, וזה הסבר שאפילו יותר קרוב למדעי מאשר מד"בי (כמו בכל הספרים של מייקל קרייטון). כך שאם מתאמצים אפשר למצוא. הסבר של לזרוק גופה למערה עם אור שיהפוך אותה בין רגע לעשן שחור זה לא הסבר, זה טריק מלוכלך. דבר שני אני לא רואה בסידרה כזו שעיקרה הוא "חקר האופי האנושי". זה כמובן חלק מהסידרה, כמו שזה חלק מכל סידרה שרוצה להיות אמינה, אבל חלק לא פחות מרכזי נסוב סביב המיסתורין של האי ולבוא ולומר עכשיו שהסידרה בכלל לא עסקה במיסתורין של האי אלא רק בעלילה וההתפתחות של הדמויות זה לא רציני בעיני. מה שלי בעיקר מפריע זה שבסידרה הזו אתה לא מבין כלום, כולל את המניע של הדמויות. אני חושב שהייתי מרגיש הרבה יותר טוב גם אם לא היו פותרים כלום, כולל כל הפנטזיה, אם לפחות הייתי מבין את הדמויות, אבל מתחילת הסידרה נראה שהדמויות, שבכל הקשר אחר מתנהגות בצורה מציאותית והגיונית, שוב ושוב מגלות אפטיות כשהן נתקלות בסיטואציות שמתבקש לגלות בהן 'קצת' יותר סקרנות וחקרנות. וזה לא דמות אחת או שתיים, זה כולן כולל ג'ייקוב כפי שמסתמן מהפרק האחרון, וזה מאד מתסכל. אם עד עכשיו יכולתי להבליג על כך מתוך נחמה שזה נועד לדחות את התשובות ולהגביר את המתח, עכשיו זה כבר נהיה ממש מאוס. אני מודה אגב שכן שהיה לי רגע אחד של נחת בפרק 14 בקטע שבו ג'ק מנסה לשכנע את סוייר לא לנטרל את הפצצה, כי הוא הבין שסמוקי לא יכול להרוג אותם. ברגע הזה אמרתי לעצמי "או! תודה לאל, סוף סוף מישהו עשה אחד ועוד אחד והפעיל קצת את הקודקוד שלו", אבל זה כבר מעט מדי ומאוחר מדי. זה נחמד שאחרי 5 עונות שמושכים אותנו באף ולא מגלים לנו כלום היוצרים מכריזים ש:"הם החליטו לא להקדיש את העונה כולה למתן תשובות כדי לא להפוך את הסידרה לדידקטית"... בעיני זה עילבון לאינטליגנציה, והודאה מעשית בכך שמעולם לא היו הסברים, אלא רק גבב תופעות לא מוסברות ללא כל היגיון מאחוריהן.
 
המסתורין עבורי הם רק כלי, לא עיקר הסידרה

לא אמרתי שהסידרה עסקה "רק" בדמויות ו"בכלל לא" במסתורין אלא שחקר ההתנהגות היה עיקר הסידרה, לפחות מבחינתי, והמיסתורין היו בראש ובראשונה כלי עזר להעצמת הקונפליקטים. גם המפיקים אגב אומרים בראיונות האחרונים שהסידרה עוסקת בעיקר באנשים ואני מסכים איתם. התנאים הפיזיים המיוחדים שהם יצרו היו קטליזטור שאיפשר את התנהגות הדמויות. הרבה יותר מעניין אותי איך סוייר מתנהל מול ג'ק מאשר למה MIB הפך לעשן כשזרקו אותו למקור האור או למה איננו יודעים מה שמו של MIB. אני מסכים ב-100% עם החלטתם של היוצרים לא להפוך את העונה הזו לעונה של הסברים בלבד אלא להמשיך בקו העלילה. לא איכפת לי להשאיר פרק או שניים בסוף להסברים, ומאידך גם לא איכפת לי אם לא אקבל הסבר ל-60% מהתעלומות. אני מעדיף להקדיש את רוב השעות שנותרו לי מול המסך לפרקים דומים למה שהיה בעונות הקודמות, להמשך העלילה, להגברת המתח, ולא ל"מה בדיוק קרה למשאף של שנון" או "לאן נעלם וינסנט", ואתה יודע מה - אפילו לא לשאלות יותר מהותיות. זו סידרה בידורית ואני רוצה להמשיך לקבל את מנת הבידור שלי, לא סידרת חינוך. בניגוד לך, לא התרשמתי שהדמויות נהגו באפטיות במהלך הסידרה (כמובן שיש יוצאים מן הכלל). מה היה אפטי? ההחלטה של מייקל לבנות רפסודה? ההחלטה של בן להקריב את אלכס? ההחלטה של סוייר להיות סוכן כפול מול וידמור וסמוקי? ההצעה של פאראדיי להפעיל את הפצצה? ההחלטה של קייט למסור את הילד בן לאחרים? הסידרה היתה מלאה בדילמות קשות ובהחלטות שהתקבלו בדרך שהיא הכל חוץ מאשר אפטית. כמובן שאינך יכול לצפות ש*כל* הדמויות תהיינה היפר-אקטיביות *כל* הזמן, אי אפשר ליצור תוהו ובוהו. הסרטים והסדרות שאנחנו מרותקים מולם יוצרים מה שנקרא "אי-סבירות אמינה". משהו שלא יכול להתקיים במציאות, אבל יצרו אותו באופן כל-כך מוצלח שברגע שאנחנו מקבלים כמה הנחות יסוד - אנחנו מתחברים לסביבה ולעלילה. זה קרה במסע בין כוכבים, בהארי פוטר, ועבורי גם באבודים. (ההיפך הוא "סבירות לא-אמינה" - משהו מציאותי שכתוב כל-כך גרוע שאיננו מתחברים אליו. עבורי למשל העונה האחרונה של נמלטים היתה כזו). היו בעיות באבודים ואני סלחני לגביהן משום שהמדובר בהפקת ענק. כמו שקרלטון קיוז אמר, לרולינג לא היתה בעייה ליצור עולם מושלם משום שהיא עבדה מול עצמה ומול עצמה בלבד. אבל את אבודים יצרו 450 איש, מספר הפרקים לא היה ידוע מראש, נפלה עליהם שביתת תסריטאים, אדוואלה אקינואויה-אגבאג'ה (לא כתבתי את זה... עשיתי קופי אנד פייסט
) החליט שנשבר לו מהוואי, סינתיה ווטרוס נעצרה על נהיגה בשכרות, מלקולם דייויד קלי פשוט התבגר מהר מדי והצופים התעצבנו (בצדק) על פאולו וניקי. יש שטויות המפריעות גם לי (יין מכושף? נו באמת) אבל לטעמי הם הצליחו להתגבר על רוב הבעיות ויצרו סידרה שאני מרותק אליה ללא הפסקה, בניגוד לכמה סדרות אחרות. אגב, אחד הדברים שהפריעו לי היה הניסיון לפתור את אדם וחווה. הרי ברור שבעונה הראשונה הם לא ידעו עדיין שום דבר על התאומים ואימם החורגת, והייתי מרגיש טוב יותר אילו אדם וחווה היו נשארים כעוד תעלומה בלתי פתורה במקום לנסות לפתור אותה באופן מלאכותי ("ג'ייקוב ואחיו היו יצרני בדים מעולים כל-כך שהבדים שלהם נשארו שלמים במשך אלפי שנים"). תנו לי עוד עלילה ואוותר לכם על הרבה מאוד תעלומות.
 
על טעם ועל ריח...

מכיוון שהדיון הזה כבר חוזר על עצמו ומן הסתם לא נגיע להסכמה, אני רק רוצה להגיד שאותי אישית לא כל כך מעניינות הדמויות, והרבה יותר מעניין המיסתורין והחידות של האי. הדמויות אמנם כתובות טוב ומעניינות, אבל אני רואה את זה הפוך ממך - הדמויות הן כלי להבנת המיסתורין, המיסתורין הוא לא כלי להבנת הדמויות. דמויות זה דמויות, יש הרבה סדרות עם דמויות שכתובות טוב (וגם הרבה יותר טוב מאבודים), הערך המוסף של אבודים בעיני הוא כל עניין המיסתורין. לגבי האפטיות של הדמויות, נראה שלא הבנת אותי לחלוטין, הרי בפירוש רשמתי: "אבל מתחילת הסידרה נראה שהדמויות, שבכל הקשר אחר מתנהגות בצורה מציאותית והגיונית, שוב ושוב מגלות אפטיות כשהן נתקלות בסיטואציות שמתבקש לגלות בהן 'קצת' יותר סקרנות וחקרנות". האפטיות באה לידי ביטוי באותן סיטואציות שבהן אנחנו כביכול קרובים לגלות איזשהו טפח מהמיסתורין על האי, אם רק הדמות המעורבת הייתה קצת יותר חשדנית או סקרנית, כפי שמתבקש להיות, אבל היא אף פעם לא. אפשר לראות את זה בכך שכל פעם חושפים בפנינו דמות חדשה שכביכול יודעת המון דברים שהיא שומרת לעצמה בקנאות, לפעמים עד כדי חירוף הנפש, ולבסוף מתגלה לנו שאותה דמות בעצם לא ידעה כלום ולא ברור בכלל למה היא נהגה כפי שנהגה. דוגמה יחסית עדכנית היא ריצ'רד - תמיד חשבנו שריצ'רד שנמצא המון זמן על האי, לא מזדקן, ומכיר אישית את ג'ייקוב, יודע דבר או שניים מהותיים על האי, אבל מסתבר שלא. הוא לא יודע בכלל מי ה"טוב" ומי ה"רע", הוא לא יודע מה יקרה אם העשן השחור יעזוב את האי, הוא אפילו לא ידע על המועמדים, אבל הנה הוא מוכן לצאת למשימה התאבדותית של לפוצץ את המטוס כדי למנוע מהעשן השחור לצאת מהאי, וכל זה יום אחרי שהוא בכלל רצה להצטרף לעשן השחור. אז לזה אני מתכוון כשאני אומר שאני לא מבין את הדמויות. לא ברור לי עדיין למה חלק מהאחרים היו מוכנים למות ולא לגלות כלום ללוסטיז, אבל בעונה הנוכחית אתה רואה שחצי מהם מצטרפים בשמחה לעשן השחור. כל ההתנהלות הזאת היא ממש מטופשת בעיני, וזה עוד יותר מתבלט דווקא לאור זאת שבאמת רוב הזמן הדמויות בסידרה כן מתנהגות בצורה הגיונית.
 
ואגב

זה ש"חלק נופל בתחום המד"ב" ו"חלק נופל בתחום הפנטזיה" זה בדיוק מסכם את כל המירמור מהסידרה. למה צריך שיהיו שני חלקים? או שזו סידרת מד"ב או שזו סידרת פנטזיה. זה שפעם זה ככה ופעם זה ככה רק נותן את ההרגשה שהסידרה הזאת סתם מפוזרת בלי שום מוטיב מרכזי מעבר ל-"והמטרה העיקרית של הכותבים אמורה להיות בדיוק זו - לבדר, למתוח, לגרום לצופים לרצות לראות את הפרק הבא, ולא שום דבר אחר". אני אישית מעדיף פי מיליון שבאמת יפתרו לי את הכל בזה שהכל זה חלום של מישהו, או שהם כולם מתים ונמצאים בשער הכניסה לגן-עדן, מאשר סתם לערבב פנטזיה עם מד"ב בלי שום היגיון קוהרנטי.
 

טיי 1

New member
אשכרה אתה כותב כמוני :|

גם אני , מבחינתי , מעדיף שהכל יתברר כחלום, פקיחת עיניים או הזייה של מישהו... וכתבתי את זה פה בימים האחרונים. זה יסדר לי הרבה דברים. ויהיה "בסדר "מצידי ... בחלומות אפשר לחלום ולראות את כל הפנטזיות שהתרחשו. וההרגשה היא שבאיזשהוא שלב, מהעונה השלישית , היוצרים נכנסו ל"פאניקה" ולסחרור, וזרקו לקלחת של התסריט ה כ ל , מכל התחומים... וגם כדי לפתור את זה.. כדי לא לצאת קרחים , ניסו להסביר דרך כל התחומים הכל... ככה זה כשאין דרך מוגדרת מראש. אבל , אני כן נוטה להסכים עם דבר אחד... צריך טיפ טיפה אורך רוח של שבועיים לראות את סוף הסידרה כדי לראות האם באמת ההרגשה הייתה נכונה. וכמו שאמרתי , גם אם הסיום "יפצה על הכל" , זה עדיין לא מצדיק עונה שלמה (ויותר) של פרקים כתובים רע. מבחינתי לא רק ברמות ההסברים המטופשים , אלא גם ברמת כתיבת התסריט הבסיסית... מילא כל סצינה בתור סצינה, הייתה כתובה מעולה... (בלי קשר לז'אנר) שלה - אבל גם זה לא.. סצינות היסטריות , כתובות בלי השקעה... רובן. כל עניין המקדש , 6 פרקים מהעונה הזו ... היה מיותר דברים מגוחכים, משחק מגוחך... כן "וירוס" שהופך אותך לרע , לא וירוס שהופך אותך לרע (אין וירוס שהופך אותך לכותב טוב ? או וירוס שהופך אותך לעשיר ? או וירוס שהופך אותך לסירה כדי לצאת מהאי ?) ... משפטים "ג'ולייט אל תלכי" "ג'ולייט כן תלכי" "עוד מעט הם באים " האי מחכה לך" ועוד כל מיני קלישאות מטופשות. בברכת סליחה אם פגעתי.
 
לא שמתי לב שגם את כתבת את זה

(אני מקווה שתסלח לי, אתה כותב די הרבה וקשה לעקוב אחרי הכל
), אבל אני זוכר שעוד בעונה השנייה כשהיה פרק על הארלי עם החבר הדמיוני שלו דייב, הפרק נגמר בכך שדייב מנסה לשכנע את הארלי לקפוץ מהצוק כדי להתעורר מהחלום, והוא נותן נימוק כל כך טוב ומשכנע למה הכל זה רק חלום ("באמת נראה לך שהבלונדינית החמודה תידלק דווקא עליך?"), שבאותו רגע חשבתי לעצמי "כן! קניתי! הכל חלום, תסגרו את זה כאן ועכשיו זה ההסבר היחידי שמסתדר עם הכל, מתאים לי". באמת הייתי מסופק אם זה היה נגמר ככה. אבל, למרבה הצער הם החליטו למשוך את זה עוד 4 שנים...
 
זה אגב עוד משהו שמשגע אותי

יש לך את סמוקי שיכול לקחת את הצורה של אנשים מתים שגופותיהם על האי ואינן קבורות, יש לך את סמוקי שיכול להתחזות רק מול בן-אדם אחד למישהו שאותו בן-אדם מכיר, יש לך רוחות רפאים שמתגלות לאנשים מסויימים על האי, יש לך רוחות רפאים שמתגלות להארלי מחוץ לאי, יש לך אנשים שסתם מופיעים באמצע הג'ונגל משום מקום, מה נסגר? כל פעם שיש הופעה של מישהו אתה צריך להמציא בשבילו קטגוריה חדשה. זה בדיוק ההבדל בין מדע ל"איסוף בולים", במדע יש לך תיאוריה אחת שמסבירה הרבה תופעות, במקום סתם הרבה תופעות לא קשורות. ואגב לא חשבתי על ההסבר של המפלצת בהקשר הזה, זה דווקא הסבר לא רע בעיני.
 
שכחתי לציין גם "אנשים שקמים לתחייה"

קטגוריה שיש בה פרט אחד - סעיד. אבל העיקר ש-"מת זה מת".
 

22ק ו ס ם

New member
הבעייה היא שהיוצרים ניסו ללכת על כל הקופה

הם ניסו שיהיה קצת מהכל וכמו כל הימור גדול סביר שנכשלו. הסדרה בשנים הראשונות לא הייתה מדע בידיונית אלא יותר מיסתורין כמו שנאמר פה. בעונה הרביעית החליטו להפוך אותה למדע בידיונית אבל ככזו היא נכשלה, ומה שיותר גרוע חסרת תכנון ראשוני. הרי בסדרות מדע בידיוני קלאסיות החוקים די ברורים מראש וכאן נראה שהם יצרו ושינו אותם שוב ושוב וזה פשוט נראה טלאים על גבי טלאים (במיוחד כשהם רוצים לעשות טוויסטים כל הזמן). מבחינתי, כל הקטע של ג'ייקוב מיותר וברגע שהדגש עבר מהאנשים והיחסים ביניהם למיתולוגיה של האי כאן חלה ההדרדרות.
 
אני די מסכים

למרות שלדעתי הסידרה לא נכשלה בעונה הרביעית כשהיא הפכה למד"ב, בעיני היא תמיד הייתה סידרת מד"ב. אני דווקא מאד אהבתי את מה שעשו בעונה 4 ו-5 עם כל העלילה של סמוקי שהתחזה ללוק כדי לגרום לבן להרוג את ג'ייקוב. זו עלילה שמבחינתי מהווה דוגמה לבדיוק מה שהייתי רוצה שיהיה בסידרה - תכנון מראש של העלילה, טוויסט בסוף שלא רק מפתיע אותך אלא גם גורם לך להבין מה קרה בשתי העונות האחרונות, היצמדות למסגרת עלילה ומערכת חוקים מובנית וקונסיסטנטית. פיתרון כזה הוא מספק בעיני גם אם הוא מזניח דברים מסויימים כמו למשל איך סמוקי לובש צורה של אנשים מתים או איך בדיוק נקבעו החוקים. כל עוד יש חשיבה ועלילה אינטילגנטית זה בסדר מבחינתי, ואני מסכים שבאופן כללי ההרגשה בסידרה היא שכל המתח שנבנה בעונות הראשונות לא היה מגובה בחשיבה מקדימה ועכשיו הוא נפתר ע"י טלאים או לא נפתר בכלל וחבל.
 

יסמין@

New member
מסכימה עם שניכם

בכל ספר או סרט מכל ז'אנר, כולל פנטזיה, מדע בדיוני וכו', מה שעושה את ההבדל בין יצירה מוצלחת לסתם זבלון הוא בין היתר ההרגשה שיש קוהרנטיות, עקביות, תכנון מראש, מבנה הדוק,"מערכת חוקים מובנית וקונסיסטנטית" כפי שכתב יונתן. ולא קפיצה לכאן ולכאן, החלפת סירות באמצע הנהר, החלפת חוקים באמצע, פליפ פלופ וצוקרה גם\
אני מאוד אוהבת את אבודים. מאוד. אבל. וחבל, אבל יש אבל. מה לעשות, לדעתי לפחות, התשובות המוצגות בעונה האחרונה בהרבה מקרים פחות אינטליגנטיות ומרתקות מהשאלות שהוצגו בעונות הראשונות, הפתרונות פחות מרתקים מהמסתורין. זה התחיל מדהים, נמשך מדהים, ודי מסתיים ב... הממממ....ריקרדו רוכב בסערה לרופא להביא תרופה לאנטונלה ששוכבת בבקתה בג'ונגל. ותיכף יהיו שירים וריקודים ולהט ארגנטינאי בסגנון עדות הטלנובלות. ויוה כלב ליד זה... אה, ויש גם אישה שהיא ספק אלילה ספק אנ'לא יודעת מה, שלוחשת על היין כאילו היא אחת מהמכושפות
רק חסר שאנג'ל יקפוץ מאיזה מקום גבוה וירוץ אחרי באפי הרצה אחרי ערפד עליז שיעלה על חללית ובה יכנס למכונת הזמן וייסע בחזרה לעתיד ושם יפגוש את פרעה ואת משה רבנו ואת אחד מהאלים המצריים ואז כוווולם יסעו בחלליות מחוץ לחלל ולזמן או לפחות מחוץ למנהרת הזמן או משהו. טוף, אני חושבת שהרעיון מובן. המשמיש הבלתי אפשרי הזה. אה, ולמרק הזה צריך לשפוך כמה משוואות פיזיקליות וכמה חורים שחורים וגם פיזיקת קוונטים
והכל יסתיים כמובן - כמו שאמר פלוק ב BOOOOM
 

טיי 1

New member
יש לי דובר. נראה ששכפלת בדיוק

אבל בדיוק את המשפטים שאני פה שבועות כותב .
 
אני משתדל לא לשכפל משפטים

כנראה שאנחנו פשוט מסכימים על דבר או שניים.
 

יפעת777

New member
לדעתי אנשים מאוכזבים כי הם ציפו למשהו

מורכב עם טוויסטים וצפו בסדרה יותר מפעם אחת והקדישו הרבה מזמנם על מנת לפענח אותה שבעצם הפתרון הוא פשוט. אנשים ציפו מהסדרה הזאת כאילו שתגלה להם את סוד החיים והתייחסו ליוצרים כמו לאיזה אלים שיודעים את סודות היקום ויצאו מפרופורציות. גם לא תמיד הכל צריך להיות מורכב ולא צפוי, בגלל שזה נהיה באופנה היום ורוב הסדרות והסרטים עשויים בצורה של תחכום באיזה שהוא שלב זה נמאס והיופי הוא בפשטות.
 

lien124

New member
אני לא כועסת משום שהפתרונות התגלו כפשוטים

אני כועסת כי הם התגלו כמטופשים ומגוחכים לגמרי
 

יפעת777

New member
לא התכוונתי שכועסים אלא מאוכזבים ובקשר

לפתרונות, עדיין זה לא לגמרי הפתרונות. זה לא היה הפרק האחרון של הסדרה. אנשים יותר מידי קופצים בלי סבלנות ומסיקים מסקנות. אבל האמת בתכלס, מה כבר יכל להיות הסבר לעשן השחור? ברור שזה יהיה משהו דמיוני. האמת כשג'ייקוב לקח את סמוקי לאור, תארתי לעצמי שג'ייקוב יזרוק אותו לשם והוא יהפך לעשן. זה נראה אולי משהו פנטזי מידי אבל גם יכול להיות לזה הסבר מדעי. האור הוא קרינה אלקטרומגנטית, אולי כאשר מישהו נכנס לקרינה הזאת הוא משנה צורה, הנשמה שלו, שזה גם בעצם אנרגיה, מתערבבת עם האנרגיה הזאת של הקרינה. גם דזמונד נפגע מהקרינה הזאת בעצם, אבל הוא לא נהפך לעשן ולא נפגע מזה, אולי בגלל זה דזמונד הוא זה שיכול לעמוד נגד העשן השחור. ,
 
למעלה