אני ניטרלתי לתמיד את תמ"א 38 בבנין שלנו בדרך מקורית:

זה מה שמהנדס העיר קבע,

שקיימת סכנת התמוטטות. העירייה יודעת ולא איכפת לה, שאר בעלי הדירות גם יודעים ולא איכפת להם. זה מאד ישראלי לא לעשות שום דבר עד שלא קורה אסון. אפילו שיהרסו את הבניין ולא יבנו חדש במקומו, כבר לא איכפת לי
 

PorFavor1

New member
מאמין לך, רק שזה לא קשור

כמו שאמרתי.... ואני לא מתיימר להיות אחד שיודע ולא אחד שמבין.
&nbsp
סכנת התמוטטות- לא קשורה ליסודות הבניין.
חיזוק יסודות הבניין, יחזק את יסודות הבניין, אך יותיר את המבנה במצבו הנוכחי ( סדוק, שבור, מתפורר ).
&nbsp
אם מהנדס העיר היה מתרשם שקיימת סכנה ברורה ומיידית, הוא היה מפנה את הבניין על כל שלל הדיירים שגרים בו, בלי להתעניין בזכויות שיש להם או אין להם. אבל זה לא קרה...
אם יש לך השגות על טיב פעולותיו של מהנדס העיר, זה עניין אחר.
&nbsp
אני מאחל לך רק טוב ולכל בני המשפחה שלך.
 
יש לי את זה בכתב מהמהנדס

וכתוב שם בין השאר " קיר מבלוקי בטון בחדר מדרגות בקומת הקרקע שקע, נוצר סדק אופקי ומשמעותי וכן, הקיר התנתק מהתקרה. בצידו הדרומי של חדר הסקה, חלק מקיר הבלוקים שקע וקבל דפורמציה משמעותית וכן, חלק מהקיר הנ"ל התנתק מהתקרה, נוצרו סדקים משמעותיים, אופקיים ואנכיים, עמוקים וארוכים.....יש להניח שהדפורמציה והשקיעות בבניין נבעו מביצוע עבודות בנייה שלא כנדרש עפ"י התקנים וייתכן וללא תכנון קוסנטרוקטיבי ראוי. מיותר לציין כי ממצאים אלה הופכים את המבנה הנ"ל למבנה בעל רמת סיכון גבוהה מהמותר ומהווה סכנה לדיירי הבניין" .
 

tabu38

New member
סדקים בקירות

בוקר טוב,

מבינה לגמרי את דאגתך, נכון שאם הייתה סכנה לקריסה מהנדס העיר היה מוציא צו פינוי, אף אחד לא ממהר לעשות זאת מכוון שאין באחריותו לדאוג לשכן את הדיירים המפונים.
גם אם כל הדירות בבניין מושכרות עדיין לבעלי הדירות כדאי לבצע את התהליך של תמ"א 38/2 מכוון שבכל מקרה יקבל שיפוי כנגד השכירות על הדירה.
ניתן לבצע בדיקה האם אפשרי לבצע את התהליך בבנין של סבתך.
https://home.tabu.co.il/דפי-מוצר/תמא-38.aspx
תשאירי את פרטייך בקישור המצ"ב.
 

Chikkko

New member
אני מאוד מבקש

להבא שמישהו ( מי שזה לא יהיה ) מדבר על חובותיו של הדייר הסרבן כלפי שכניו שמעוניינים לקדם את תמא 38, אני מבקש שיציין לפי איזה סעיף חוק בדיוק הוא מבסס את דבריו.
אני אומר את זה מפני ששמתי לב שדווקא מנהל הפורום ולא אחר- מטעה כאן אנשים אחרים.
&nbsp
אם מדובר בפסיקה- אז נא לציין את פסיקות ביהמ"ש המחוזי.
&nbsp
אני מאוד מבקש לא לאמר "לפי החוק" ולדלק מעל לשון החוק...
אמירה כזאת, היא אמירה שאי אפשר להעריך....
בפורום צרכנות ( למשל ) הם יודעים לפרט בדיוק על מה הם מדברים, אבל כאן לא.
 

moses990

New member
מעשית לא נטרלת שום דבר.

הצגת תנאים לא סבירים כמוה כהגשת התנגדות.. וכאשר דייר מתנגד בתי משפט מכירים בכך שהדייר הסרבן צריך לשלם פיצויים לדיירים האחרים.
&nbsp
ההגיון שמנחה את בתי המשפט היום הוא שכל עוד ניתנה לך הצעה הגיונית שמטיבה עמך וההתנגדות שלך אינה מהותית וסבירה אז איאפשר אומנם לחייב אותך לעשות תמ"א אבל כן אפשר לחייב אותך לפצות את כל הדיירים האחרים על ההפסדים שאתה גורם להם. תקרא על זה טוב טוב.
 
הגג הוא רכושי הבלעדי ואין לי התנגדות שיבנו עליו תמורת 6 מיל

מיליון ש"ח או העברת שתי הדירות שיבנו עליו לידיי. לא ניתן להפקיע אותו ממני. להזכירך כאן לא דיקטטורה...
אינני אשם שזה גג לא משותף. בדקתי לעומק את הסוגיה וקראתי כל סעיף בכל תוספת ועידכון בחוק התכנון והבניה התשכ"ה - 1965 (שאותו אני מלמד דרך אגב...) ומצאתי שאין מה לדאוג - תמ"א 38 לא תתבצע כאן בעשורים הקרובים. שוב: אין לי בעיה שהיא כן תתבצע - אני מבקש רק את שתי יחידות הדיור החדשות שייבנו. דרישה הגיונית ולא מוגזמת. תיכף תספר לי שאת הארכיון הנדיר ביותר על תולדות התחבורה הציבורית בישראל שיש לי שנחשב לגדול במזה"ת - אפשר לחייב אותי להעבירו למדינה ביום מן הימים.....(8 מיליון עמודים ו- 2.5 מיליון צילומים). וגם בענין זה יש חדשות - אחריי המבול, כלומר הוא יעבור לידיים פרטיות גרמניות בפרנקפורט משום שכאן בארץ אין קונה והספרייה הלאומית תיאלץ לוותר על הארכיון הכולל הכל מכל עד לרזולוצייה של מספרי מנוע ושלדה של כל רכב ציבורי או ציוד רכבתי מאז 1929. הגרמני פשוט מוכן לשלם. אלטרואיזם לשכנים שלי או לחובבי רכבת בארץ? לא על גבי. תודה. אני את שלי כבר תרמתי בצבא - 7 חודשים בדאמור בדרום ביירות מספטמבר 82 עד אפריל 83.
 

moses990

New member
אף אחד לא יכול לכפות עליך תמ"א 38.

אם תעמוד על סירובך הבניין לא יכלל בתוכנית.
מנגד, השכנים שלך יכולים לתבוע אותך בטענה שהסבת להם נזקים כלכלים.
אם בית המשפט יקבל את עמדתך אז לא יקרה כלום.. אם בית המשפט לא יקבל את עמדתך אז נדפקת.
לפי הפסיקות האחרונות בתי המשפט פוסקים פיצויים גדולים מאוד לזכות השכנים שבגלל סרבנים לא הצליחו לשבח את הכנס שלם.
&nbsp
סה"כ יש כאן גם שאלות פשוטות, אם הוצע לך פיצוי נדיב ובכל זאת עמדת על סירובך אז לא בטוח ששופט יקבל את עמדתך.
הנה למשל גם סתם מחשבה.. ואילו הקבלן יציע לך את דירת הגג בבניין החדש עם זכות על הגג בדיוק כפי שהיה לך עד עכשיו.. אז כן היית מסכים?
&nbsp
תהייה בטוח - אתה לא מכוסה בשום דבר... הדיירים בהחלט יכולים להסב לך נזקים כלכליים גדולים מאוד.
&nbsp
אני לא השופט, ואני לא המחליט... אם הדרישה שלך כל כך הגיונית אז אין לך סיבה לחשוש.. אבל אם היא לא הגיונית (ואני מניח שהיא לא, כי כל אדם שדורש משהו גם תמיד דורש הרבה יותר ממה שהוא באמת זכאי לקבל וזאת לצרכי משא ומתן) אז כנראה ששוב, אתה עלול להיות בבעיה.
&nbsp
בתי המשפט כבר פסקו לרעת אנשים שהם לא סרבנים במובן הפשוט של המילה, כלומר אנשים שלא סירבו, אבל הציבו תנאים שבעצם גוררים כשלון בטוח. עצתי - למד את פסקי הדין.
 
תראה: כאן הגג מחולק לארבעה חלקים משום שיש ארבע דירות

בקומות האחרונות - אחת מהן שלי. אין לי בעיה שייבנו על שלושה חלקי הגג האחרים. על החלק שלי לא יבנו. ואין לי בעיה שכל השכנים מתחתיי יוציאו חדרים נוספים מהצדדים של הבנין. כך שאני למעשה לא פוגע באף אחד למעט אולי העובדה שרבע מהבנין יישאר ריק וזה עלול להיראות חיצונית קצת מוזר. בכל מקרה בצד שלנו תסתיים מעלית עתידית בקומה שלישית ובצד השני בקומה שישית. נו, אז לא תהיה סימטריה בבנין, אז מה? מעלי גרים כבר 51 שנה רק דודי שמש, כלומר מיום שנולדתי. הכלל המנחה אותנו: תמיד גרים בקומה אחרונה בלבד ותמיד רוכשים דירה רק בקומה אחרונה. גינה לא מעניינת אותנו והכלל הנוסף הוא: "עדיפה רטיבות בתקרה משכן מעליך". זו הסיבה שגם בבית הקודם רכשנו את הגג מהקבלן דאז. לכל אחד מאיתנו יש "שיגעון" קטן. אצלי זה השיגעון לגור רק בקומה אחרונה.
 

moses990

New member
אביתר ידידי

עצתי לך, תתחבב מאוד על שכניך.. אם זה יגיע לבית משפט אתה עלול להפסיד - ובגדול.
&nbsp
תקרא היטב את הפסקה כאן על סרבני תמ"א 38/2:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4133580,00.html
אם תחפש באינטרנט אתה תמצא עוד הרבה כאלה...
&nbsp
לכן עצתי לך, כדאי לך כבר מעכשיו לחשוב טוב טוב מה אתה אומר לשכניך... וכיצד אתה מנמק את הסירוב שלך.
ובהרבה מקרים, בתי המשפט מקבלים את עמדת הסרבן בכך שאיאפשר לכפות עליו לעזוב את ביתו, אך באותה נשימה מטילים עליו לשלם לכל דיירים שנפגעו מהחלטתו את ההפרש בין ערך דירתם הנוכחי לערך הדירה שהיו אמורים לקבל.
 
קראתי בעיון את הכתבה אך בשום מקום לא מופיע

דיון מה ניתן לעשות עם דייר סרבן כאשר הגג הוא שלו פרטי ולא גג משותף שהרי לא ניתן להחרים ממני את הגג כפי שלא ניתן לחייב אותי לבנות על הגג אם הדבר מנוגד לרצוני. במקרה שלי הדברים הפוכים: אני הוא זה שדורש פיצוי הולם על העברת הגג לחזקת הציבור או במקרה דנן בו אמורים להוסיף עוד שתי קומות ולהפוך את הבנין המחודש לבנין בן 6 קומות: הדרישה: שתי הדירות בקומה ה-5 וה-6 מעלי עוברות לבעלותי המלאה. הדירה הנוכחית בקומה הרביעית נשארת כמובן שלי. למען האמת, אינני זקוק לקבלן של תמ"א 38 כאשר באזור שלנו ניתן לבצע שינוי תב"ע וכך אני יכול לבנות בעצמי תוספות על הגג שלי עם קבלן מטעמי (קבלן מרמאללה) וזאת כאשר כיום ברשותי הסכמה גורפת של כל יתר הדיירים עימם אני נמצא ביחסי רעות מצויינים. העסקה היתה שאני אסכים לכל תוספת שהם ירצו לבנות בקומות הנמוכות שלהם. הסכמתי מיד וללא עוררין. וכך יש ברשותי 15 הסכמות מתוך 16 לבנות על הגג. הם מעדיפים שאעשה זאת במקום להוציא מרפסות. גם לכך הסכמתי מיד. ההסכמה ה-16 היא של.....אשתי...
 

moses990

New member
אביתר במשפטים צריך להיות חכם..

אתה לעולם לא תמצא דוגמא קודמת שתפורה על המקרה שלך.. מה שאתה צריך ללמוד ממקרים דומים זה מהו הלך הרוח של השופטים בנושאים האלה...
&nbsp
מעשית אתה לא תמצא הרבה פסקי דין שבהם פסקו לטובת הסרבן.... איאפשר לתת לך תשובה מוחלטת כי אין הלכה מנחה של בית המשפט העליון.. ולכן עצתי לך הייתה להתכונן לאופציה הזאת. לא הצעתי לך לוותר על עמדתך אלא רק להתנהל בצורה חכמה... אל תתפאר בעמדותיך ואל תצהיר עליהם בגלוי כי אלה יכולים לשמש כנגדך... שמור על יחסים טובים עם שכניך.. השכנים הם אלה שעלולים לתבוע אותך, כל עוד הם חברים שלך - זה לא יקרה.
 
לי יש מזל כי מתוך 16 דיירים, 6 מתנגדים לתמ"א 38.

ולא רק זאת: 8 דיירים דורשים מהיזם חניות פרטיות לתמיד. להערכתי, היזם ייאלץ לדרוש מדיירים חדשים לא להחנות את כלי רכבם בחנייה שלנו. יש לזה פתרון נהדר....קוראים לו "אגד" או "דן"... ולא רק זאת: ככל הנראה לא ניתן ליישם תמ"א 38 בבנין שלנו כי אין מספיק שטח מסביב וגינה מאוד קטנה.
כדי לבנות על הגג - יש לי כבר 100% הסכמה מהדיירים כך שאני אקדים את התכנית ואבנה מהר 2 חדרים על הגג הפרטי שלי ובזה למעשה חוסלה התכנית לתמ"א 38 בבנין שלנו.
 

moses990

New member
ועדיין...

בית משפט יכול להחליט שחוסר הנכונות שלך לשדרג את הנכס שלך ושל שכניך אינו סביר, וגם אם יחליט שלא לכפות עליך את השדרוג, הוא בהחלט יכול להחליט שאתה צריך לפצות את שכניך על הנזק שאתה גורם להם.
&nbsp
ההחלטה האם העמדה שלך היא סבירה או לא, היא משהו שאתה לא יכול לנבא...
 
למעלה