אני רוצה להסביר את עצמי

dina199

New member
את צריכה עזרה חיצונית.

לא בטוח אם להתפטר זה יעזור (הרי זה יקשה על המצב הכלכלי). בכל מקרה גם זו אפשרות. וחוץ מטיפול במשפחה את צריכה טיפול לעצמך. אף אחת לא סופרוומן.
בשביל לקויות למידה צריך מורה להוראה מתקנת. הורים לא צריכים להיות מורים, ובמיוחד לא מורים לחינוך מיוחד.
ואני חוזרת לאותו עניין. נראה לי שכרגע הורדת לחץ זו העזרה הכי טובה בזמן המיידי.
 
את צריכה לקחת מנתחת התנהגות שתבנה תכנית טיפול

בלי תכנית עבוה מסודרת איתו, הדברים לא ישתפרו.
 
זה בפירוש לא מספיק

ואם תבני רק על השירות הפסיכולוגי לא תגיעי רחוק. הוא צריך תכנית מסודרת יומיומית. תכנית שתהיה מבוקרת ותשתנה באופן מתמיד לפי הצרכים וההתקדמות שלו. אני עוקבת אחרי מה שאת כותבת. לדעתי כדאי שגם יהיה מלווה בבית הספר, וגם כדאי שתהיה לו תכנית ביתית לאחה"צ.
חבל על כל רגע.
קחי מנתחת התנהגות. היא תיתן לכם הדרכת הורים, וגם תדריך את מי שתעבוד איתו. הילד צריך עבודה צמודה יומיומית. את לא יכולה לעבוד איתו באופן שדורשת התוכנית הזו. מדובר בעבודה צמודה. כל יום. או כמעט כל יום. עבודה רצופה.
תקבלו גם הדרכת הורים איך להתנהג בשוטף, אבל זה לא במקום מישהי שתעבוד איתו בשוטף. זה בנוסף.
אני זוכרת שאת לא רוצה סייעת. לדעתי את טועה. אבל לפחות שתהיה לך מישהי שתעבוד איתו אחרי הצהריים. דברי עם מנתחת התנהגות. היא תבנה תכנית מסודרת ותפקח עליה. אישית אני מאד ממליצה. הבת שלי עשתה התקדמות ענקית. התקדמות שלא תאמן במס' חודשים מאד קטן.
בבקשה, לטובתך ולטובת הילד תתייעצי עם מנתחת התנהגות. דברי עם אלו"ט. יש להם רשימות של מנתחי התנהגות. הם ישלחו לך.
 
תהפכי עולם - זה מאד חשוב

תתקשרי לאלוט ותשאלי מה הזכויות שלך במצב הזה. תשלחי מכתב מעורך דין. תגידי להם שאת תשאירי את הילד בבית. ותהיי מוכנה גם לעשות את זה. אל תוותרי בשום פנים ואופן. בינתיים קחי מנתחת התנהגות שתבנה תוכנית לשעות שאחרי בית הספר.
חובה תכנית בבית לשעות של אחרי הלימודים.
 
אני לא מבינה למה את מתכוונת

מה הכוונה תכנית? איך לפעול במצבים מסויימים? או משהו גם מעבר?
ביקשתי עזרה מאלוט, בנתיים ללא תוצאה.
 
תכנית ביתית

היא תכנית שבונה לך מנתחת התנהגות. זאת תכנית שמותאמת לבעיות והקשיים של הילד. עובדים עם תרפיסטית שבאה הביתה. לפעמים זה יהיה שתי תרפסיטיות או שלוש, שמחלקות ביניהן את ימי השבוע. הם באות ועובדות עם הילד 2.5-3 שעות כל אחה"צ. הן עובדות לפי ההנחיות של מנתחת ההתנהגות. הן ממלאות דוחות בכל טיפול, מה נעשה, איפוא הילד הצליח ואיפוא התקשה, איך התנהג וכו'. כל שבועיים יש ישיבה שבמהלכה מנתחת ההתנהגות בודקת את ההתקדמות/חוסר ההתקדמות של הילד ומשנה את התכנית בהתאם. זאת עבודה אינטנסיבית עם הילד. זאת עבודה מאד חשובה ומאד מקדמת.

[URL]http://www.behavior-analyst.co.il/%d7%97%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a9/[/URL]

מצרפת לך קישור לרשימת מנתחי התנהגות.
אני לא יודעת אם זאת בדיוק אותה רשימה שיש באלוט.
פני אליהם ובקשי שישלחו לך במייל רשימת מנתחי התנהגות.
אם לא תסדרי את יכולה לשלוח לי את המייל שלך ואני אשלח לך את הרשימה שקיבלתי מהם.
אנחנו עובדים בגישת ABA. לאור התוצאות והשיפור שאני רואה אצל הבת שלי בפרק זמן מאד קצר, אני מאד ממליצה על הגישה.

מנתחת ההתנהגות גם תנחה אתכם איך לפעול במצבים מסויימים.
 
אז כל יום יהיה לי מישהו בבית?

מעבר לעלות כספית שהיא מן הסתם עצומה, איך בדיוק שאר האנשים בבית צריכים להתנהל? יש עוד אחים, חוגים שלהם ושלו, סתם טיפול רוטיני באחים הקטנים וכד'. זה אולי מתאים לבית עם ילד אחד, אני לא יכולה להסתדר עם זה.
 
כרצונך

לי זה לא מפריע שיש עוד מישהו בבית. היא יושבת עם הילדה. וזהו. למה זה צריך להפריע? אני מתעסקת בעינייני, והתרפיסטית עובדת עם הילדה.
 
ולילדה זה לא מפריע?

בת כמה היא? כל מה שהיא עשה זה הטרפיה? בלי חוגים? בלי חברים? מה לגבי החוגים?
אם היא קטנה, אין בעיה. בגיל שמונה אני לא רואה איך זה יכול לעבוד.
אגב, כמה זה עולה? שלוש שעות ביום כל השבוע נשמע סיפור של אלפי שקלים.
 
היא בת 3.5 כמעט

בכלל לא מפריע לה. אני לא יודעת איך את מדמיינת את הטיפול. מבחינתה באה בחורה חמודה ומשחקת איתה 2.5 שעות וגם יוצאת איתה לגינה. אחרי שהתגברנו על ההתנגדויות הראשוניות, היא מאד נהנית. מאד אוהבת את הבנות שעובדות איתה. חברות? יש לה הרבה. בזכות המשלבות שעובדות איתה ועזרו לה להיפתח, לימדו אותה לפנות, להתחבר. קיבלה המון כלים. בגן היא מאד פופולרית. אך ורק בזכות המשלבות, שעודדו והסבירו מה לעשות. אחרת היא היתה משחקת לבד עם עצמה בשקט.
אנה, את צריכה להבין : את לא מתמודדת עם שפעת. זה אוטיזם!!!!!!!!!!!!
אין חוג בעולם שהוא חשוב יותר מהטיפול. בוודאי שזה עובד. גם בגיל 8 וגם בגילאים מאוחרים יותר. חלק מהזמן גם מבלים עם חברים. התרפיסטית מתווכת סיטואציות חברתיות. המטרה של הטיפול זה בהחלט שילוב חברתי. אני משלמת בין 40-50 ש"ח בשעה. תלוי בוותק ובניסיון. עולה? בהחלט. שווה? כל שקל ואפילו יותר.
 
אז למעשה יש לך מטפלת שמבינה באוטיזם

היא גם בטח בת יחידה, נכון?
זה לא המצב שלי, מבינה? אם הייתי יודעת, לא הייתי יולדת את שני הקטנים. אבל הם כאן!! וגם הגדול! והם כולם מצריכים טיפול. ובן שמונה לא ישמח כל אחר הצהריים להיתקע עם איזו טרפיסטית.
ואני ממש לא מזלזלת באיבחון. אבל אני ראלית. צריך להבין מה בר ביצוע ומה בלתי אפשרי.
את יודעת שגם פסיכולוגים שאני מחפשת לו עכשיו, אם זה מישהו רחוק ממני, אומרים לי לוותר כי זה חייב להיות משהו שאוכל להתמודד איתו לטווח רחוק.
 
תנסי כמה חודשים

אני מבטיחה לך שכשתראי את ההתקדמות תחשבי אחרת. אני בהחלט מכירה משפחות עם יותר מילד אחד, שאחד מהילדים נמצא בטיפול כזה. תאמיני לי שזה יקל עליך. כי פתאום את צריכה לדאוג אחר הצהריים ל 3. ולא ל 4. לבן השמונה תדאג התרפיסטית וזה כולל לדאוג לשיעורי בית. זה משהו שיכול לשנות לטובה את כל האווירה בבית.
העניין הוא לא מה ישמח אותו ומה לא. זאת החלטה הורית. משמח אותו ללכת לבית הספר כל יום? את מתייעצת איתו לגבי ביקור בבית ספר? רוב הילדים לא שמחים, ואף אחד לא שואל אותם. הם מיישרים קו עם דרישות ההורים. וזה אותו דבר. תביני זה לא יוסיף לך כאב ראש, זה יסיר ממך כאב ראש. ואני לא מציעה לך את זה רק כדי להקטין לך את כאב הראש. אני חיה את זה. אני רואה את ההישגים. זה לא ייאמן. התחלנו בספטמבר. ומאז עשינו קפיצה שלא תאמן. יש לי היום ילדה אחרת. היא פורחת. כשאנחנו מסתכלים עליה היום אנחנו עומדים עם פה פעור. באפס זמן הגענו לכאלה הישגים. באוגוסט הייתי שבר כלי, היום אני מסתכלת קדימה באופטימיות. היא סוגרת פערים במהירות עצומה. בלי התוכנית הזו זה לא היה קורה.
אל תפסלי. תנסי. את יכולה לדבר עם מנתחת התנהגות מהאיזור שלכם. חפשי מישהי עם וותק. בקשי לדבר עם משפחות שטיפלה בהם. זה מקובל. זה ייתן לך פרספקטיבה אמיתית יותר.
 
השיטה שמביאה את התוצאות הכי טובות זאת השיטה הזו

ילש שעובדים איתו כל יום כמה שעות יתקדם יותר.
 

גור4242

New member
ואם סתם היית מביאה מישהי לשחק איתה - זה היה שונה?

ברור שהילדה התקדמה. במקום להיות לבד כל היום, יש לה אינטרקציה עם אנשים.

השאלה היא האם היא התקדמה בגלל האינטרקציה עם אנשים שבאו מבחוץ, או בגלל ה"טיפול". מזכיר לי שהכרתי מישהי שלקחה את הילדה שלה לגן ABA והתלהבה מההתקדמות... עד שהתברר שהילדה התקדמה פשוט כי שינתה סביבה. ומהר מאוד התחילו בעיות, כי הילדה ממש אבל ממש לא רצתה לשתף פעולה עם כל הדברים המגוכחים שניסו להכריח אותה לעשות (כמו לקרוא "בדרך המקובלת" בספר של תמונות, במקום לאפשר לה לתת לסקרנות שלה לקחת אותה לאן שבא לה)

חוץ מזה, ילד בן 8 שהוא גם בתפקוד גבוה ממש לא יאהב את הרעיון של מישהו שבאה לטפל בו במסווה של משחק. זה משפיל ומקומם ומרגיז. אילו היו מנסים לעשות לי תרגיל כזה בגיל הזה, זה היה גורר מלחמת עולם.

מה שכן, בהחלט כן מומלץ לספק לילד כזה אינטרקציות עם אנשים שמבינים באוטיזם. לא כדי "לטפל" או "לנתח" אלא פשוט כדי שהוא יוכל להתאמן באינטרקציות חברתיות עם אנשים שיודעים איך לגשת אליו. אין חכם כבעל הניסיון, גם כאשר "בעל הניסיון" הוא ילד בן 8.
 
התקדמה בהחלט בגלל הטיפול

קודם היא היתה שותקת בחברת אנשים. נמנעת מחברה של ילדים, בורחת אם מישהו היה פונה אליה.נמנעה מכל מגע עם ילדים. שנה שלמה לקחתי אותה לגן עם אמא ואף פעם לא פתחה את הפה ודיברה. אנשים חשבו שהיא לא יודעת לדבר, למרות שהדיבור שלה שוטף ועשיר. אף אחד לא מכריח אותה לעשות שום דבר. משחקים איתה במשחקים שלה. היא נהנית. מילדה שברחה מילדים, היא הפכה לחברותית.
קרוב לוודאי שהטיפול בילד בן 8. שונה. היא בת 3 והטיפול מותאם לגילה. והוא משתנה כל הזמן בהתאם להתקדמות שלה.
 
למעלה