אני

neophile

New member
אני מסכים איתך

בכך שיש הבדל גדול מאוד בין לטעון שוויקה היא שיטה של מאגיה טיקסית לבין מה שטענתי כי הוויקה היא יותר מאגיה טיקסית מאשר דת. לכל האורך זה בדיוק מה שאמרתי. אתם אלו שפירשתם את זה בתור זה שוויקה היא שיטה של מאגיה טיקסית נטו... .אם הטקסים שגרדנר פרסם הם וויקה ,אז הם זמינים לכל...
 
הכותרת של ההודעה הראשונה שלך

בנושא היא "וויקה היא שיטה של מאגיה טקסית". אם לא לכך התכוונת אז למה כך כתבת? גרדנר לא פרסם אף טקס. במקרה הטוב, הוא רמז על תכניהם של כמה טקסים ב- High Magic's Aid. אם אתה מתייחס למה שכתוב באתר Sacred Texts, לא גרדנר פרסם את זה. מי שפרסם את זה היה בחור בשם Aidan Kelly, בספר שנקרא Crafting the Art of Magic. עוד באותה שנה, ב-1991, פרסם Hudson Frew מאמר המראה את טעויותיו של Kelly.
 

neophile

New member
מעניין

אם אותו מאמר ביקורת הוא נכון, הוא מציין שם שגרדנר בילה חלק מחייו בבורמה ושהוא כנראה למד משם טכניקות בודהיסטיות\טנטריות.(כמו 8 הדרכים להעלאת אנרגיה) Meditation or Concentration... Trance, projection of the Astral. Rites, Chants, Spells, Runes, Charms, etc. Incense, Drugs, Wine, etc., whatever is used to release the Spirit. (Note: One must be very careful about this.... Drugs are very dangerous if taken to excess... hemp is especially dangerous, because it unlocks the inner eye swiftly and easily, so one is tempted to use it more and more....) The Dance, and kindred practices. Blood control (the Cords), Breath Control, and kindred practices. The Scourge. The Great Rite ולא כמו ההנחה של קלי, שהוא קרא את זה בספר של קראולי או בשאר הספרים שהוא מצא בספריה של גרדנר. עוד נקודה מעניינת היא שייתכן שגם קראולי למד מה folk tradition של בריטניה ומשם הדמיון בין כתביו לאלו של גרדנר. נקודה חשובה לציון היא שכנראה גרימוארים של ימי הביניים והרנסנס חילחלו גם הם ל folk tradition של בריטניה. ושגרדנר הוסיף ממפתחות שלמה סמלים לטקסט שהוא כתב. השאלה העיקרית היא האם גרדנר "שאל" ממסורות מאסוניות,רוזנקרוץ והרמטיות את המסגרת למערכת שלו ושילב לתוכה את הfolk tradition של בריטניה? כמו שציינתי קודם גם ה folk tradition של בריטניה כבר היא מושפע מהגרימויירים כמו מפתחות שלמה והoccult philosophy של אגריפא ועוד גרימוארים רבים נוספים...
 
הספריה של גרדנר

אל תשכח שגרדנר ניהל מוזיאון, ומתוקף כך היו לו הרבה ספרים
שוב אתה מניח כאן הנחה שה- Folk Magic ומסורות כישוף אחרות שאבו מהגרימוארים - הנחה זו היא אמנם במקום, אך באותה מידה, מסורות הכישוף העממי יכלו להשפיע על כותבי הגימוארים. שמות "גדולים" במאגיה ה"גבוהה", כגון פרצלסוס, הלכו ולמדו אצל מכשפות כפריות, ובכלל זו היתה אופנה גם במאה ה-18, בהם מאגים הלכו וחיפשו ללמוד אצל המכשפות הכפריות (שכחתי כרגע את שם הספר שמדבר על כך, אבל אנסה בהקדם למצוא אותו). גרדנר קיבל את המידע שלו מהקוון של ניו-פורסט, והוסיף על זה משלו (גם בספריו שלו הוא טוען כי לדעתו הוא קיבל תורה חלקית, פשוט כי דברים אבדו במהלך השנים). גם את מאמר הביקורת יש לקחת, כמובן, בצורה ביקורתית. גם שם מעלה הכותב השערות - כמו למשל המניעים של Aidan Kelly (NGROOD ושאר שמות מסובכים), שייתכן שהן נכונות, אך יש לשים לב לכך שאלו עדיין השערות.
 

gwizard

New member
למען הסדר הטוב

"אף אחד כאן בפורום לא מכיר באמת את הטקסים של הוויקה" אני יודע שיש בינינו חילוקי דעות בנוגע למי הוא וויקאני ומי הוא לא, אבל למען הסדר הטוב אני רוצה לציין שהמשפט הנ"ל לא נכון. מי שלמד וויקה (או בשבילך נאו-וויקה) באופן מסודר וחווה את המיסטורין בהחלט כן מכיר את הטקסים. אם אתה רוצה את זה יותר ברור, אז אני מכיר וחוויתי את הטקסים. הם אולי לא הטקסים המדוייקים שעשה גרדנר, אך עם תוצאות לא מתווכחים
 

RainBird

New member
אני מסכים ולא מסכים כל אדם בין כה וכה חווה את המיסתורין אחרת. אין שתי מכשפות שיש להן את אותו החיבור לאלוהות ולטבע. בתקופה שאני לימדתי היה מבחן שהעברתי לכל התלמידים שלי- זה היה מבחן פרקטי וכולם הגיעו לתוצאה הסופית בשימוש בכלים שונים. אף תלמיד לא קיבל את התוצאה הנכונה על ידי שימוש בשיטה של האחר. עכשיו- אני יכול להעביר לך את מיסתורין המוות על ידי זה שאני קובר אותך באדמה- או שם אותך במערה או בעצם שולח אותך לשדה פורח ומבקש ממך למצוא את המוות והריקבון שם. הטקסים שונים- וכמובן שהמיסתורין שונה- אבל זה לא עושה אותו פחות ערך או "לא אותנטי כמו של הוויקה". השאלה האמיתית היא בעצם- למה אתה קורא וויקה? האם וויקה פירושו להיות מכשפה- להאמין במערכת ערכים מסויימת(וויאקנית) ולהאמין בOld religion זה מספיק או האם ממש צריך חניכה של קירבה עם אנשים שנחנכו על ידי גארדנר בשרשרת- על מנת לשחזר את אותו מיסתורין מדויק (וחס ושלום לא לגוון טיפה). לדעתי ניתן ללכת על כל הנושא של השוואה (דווקא!) ליהדות. היהודים האורתודוכסים לא מאמינים בנכונות דרכם של היהודים הרפורמים. בעיני ובעיניך שניהם יהודים- כמו שבעיני וויקאני BTW הוא וויקני בדיוק כמו אלון. זו דעתי. ארדן.
 

gwizard

New member
מה המטרה בוויקה ?

או יותר נכון, בטקסי חניכה של וויקה והמיסטורין ? ברגע שתמצא את התשובה לזה - תבין על מה אני מדבר.
 
המטרה של טקס חניכה

היא להעביר את הנחנך תהליך שיחשוף בפניו את המיסתורין. מה המטרה במיסתורין? רק מי שנחנך יכול לדעת מה המיסתורין עצמו ומה מטרתו. מה מטרתה של הוויקה? לעבוד את האלה והאל של הוויקה לפי המסורת ולפי המיסתורין. לוויקה אין מטרה של הארה, אין מטרה של התעלות (Ascension), אין מטרה של להפוך את האדם ל"אדם טוב יותר" (נהפוך הוא, כדי להתקבל לכהונה הזו, האדם צריך להיות Proper Person, ז"א שמראש הוא צריך להיות "אדם טוב") - אם הדברים הללו קורים, הרי שהם חלק מהתהליך או תופעת לוואי, אבל בהחלט לא המטרה. ומה מטרת הוויקה לפי תפיסתך?
 

gwizard

New member
יפה

מכיוון שאני לא נטלתי שום שבועות סודיות, אני יכול להעיד על המסטורין ומה הוא מייצג, אך אני לא אעשה זאת בפורום. הסיבה לכך היא לא להסתיר את זה, אלא פשוט המילים לא תמיד עושות צדק לחוויה ובמקרה המסויים הזה עוד יותר. אם תרצה, נשוחח על זה פעם באופן פרטי, מה גם שזה מאוד אינדיבידואלי לכל אחד. אוכל רק לומר כי המסטורין נגלה לפעמים לאו דווקא בטקס עצמו שמהווה פורמליות מסויימת מבחינת הדרגה ושלב ההוייה, אלא תוך תהליך הלמידה עצמו כפי שקרה לחלק מן התלמידים שלי. אין ספק כי הטקס עוצמתי ביותר, אך לפעמים הדברים החשובים יותר מתגלים לפניו או אחריו. מטרת הוויקה לפי התפיסה שלי היא, בדיוק כמו לכל דת באשר היא, לתת מענה רוחני לצרכים של האדם המאמין. זו הגדרה מאוד כללית, כמובן, כי צרכים משתנים מאדם לאדם וכל אחד מאיתנו תופס את המציאות בצורה אחרת. וויקה היא עוד נתיב מיני רבים אשר מאפשר למאמין לתת פורקן לצורך הכי בסיסי שיש - לדעת שיש משהו מעבר לחוויה הגשמית והיומיומית. מי שבא ללמוד וויקה מתוך צורך ללמוד עוד שיטה מאגית ינחל אכזבה מסויימת ובמקרה הטוב פשוט יפספס את הנקודה. דרך טובה לסנן אנשים כאלו, אגב, זה להפציץ במשך 3 חודשים על מיתולוגיה ואתיקה לפני שבכלל מלמדים על יסודות המאגיה. כך, באופן טבעי, זה שלא מעוניין בוויקה כדת יעזוב מרצונו. מה קורה מעבר, זה כבר טכניקה, אך בבסיס, כל הדתות עוסקות קודם כל באלוהות (על כל צורותיה) ורק אחר כך בתופעות לוואי כמו שניסחת.
 
לסיכום הנושא,

דניאל, עוד כל החיים לפניך. יש לך עוד זמן לשאול, יש לך עוד זמן לפקפק, לטעות, להצליח, ללמוד. דרך רוחנית היא אינדיבידואלית לגבי כל אדם ואדם, בין אם הוא רואה את עצמו כדתי (ולא משנה באיזו דת) או לא, ולא משנה באיזה שם הוא קורא לעצמו.האמונות שלך הן טובות ונפלאות עבורך, וזה מה שחשוב. יש לך עוד הרבה זמן לגבש אותן. יש אנשים שבגילאים הרבה יותר מאוחרים עוד לא גיבשו את אמונותיהם. יש אנשים שגיבשו אותן, ועוד יופתעו בהמשך הדרך, לטוב ולרע. הכי חשוב שתהיי כנה עם עצמך.
 
למעלה