אף אחת לא ראתה היום את זהר בבוקר

מצג עכוז הוא מצוקה-אם לא יודעים

איך ליילד במצב כזה. אמא שלי היתה במצב כזה, לפני 35 שנים. היה שלב בו הרופאים החליטו להרוג אותי כדי להציל את אמא שלי (להוציא אותי בחתיכות), עד שהגיעה מיילדת
חכמה שהזיזה את הרופאים,והצילה אותי ואותה מגזר הדין הזה. אגב, לאחותי, שנולדה אחרי, קוראים בשם המיילדת ההיא
 

אשכר ש

New member
אני שמעתי מהחדר, לא ראיתי

אבל ממה ששמעתי היה פשוט מצויין, ללא ספק. גם א' אמר שהיה קטע שהרופא התפתל בכיסא באי נוחות, בעיקר כשהודה שלעיתים בתי החולים נוטים להתערב יותר מדי (כמובן שזה ישר גרר מלינוי בר גפן את השאלה "מה זאת אומרת בתי חולים מתערבים יותר מדי????").
 

mamadan

New member
פשוט מרתיח ../images/Emo46.gif

שוב היולדות ה"משוגעות" האלה, הרי זה ברור שרק הרופא או השופט יכולים להציל אותן מעצמן... ממש מרתיח, זה חוצפה בעיניי שבית החולים מפרסם את זה למען "יראו ויראו". אפשר לחשוב שבאמת שופט יכול להכריח אישה לעבור ניתוח.
 
אפרופו "המשוגעות"- אתמול בשיעור

התעמלות, המורה שואלת אתי על עברי- 2 לידות, האחרונה לפני 5 חודשים. ולהלן הדו שיח:
- "קיסרי או רגיל?"
- "רגיל. בבית"
- "מרצון??"
- "מרצון גדול"
- "את מ"אלה"?"
- "
"
 

mamadan

New member
כן...

לי בשיחה דומה אמרו "את בטח טיפוס מאוד אופטימי...טוב, עכשיו כשאת אחרי זה, מזל שהכל עבר בשלום..." (דווקא די פסימית מטבעי, אבל זה רק לידה, לא צונאמי...)
 
מאמאדן יקירה אל תתרתחי כ"כ מהר...

אנא קראי את מה שכתבתי פה למטה בדיון על המקרה עצמו. ואגב, לפי חוק זכויות החולה, בפירוש ניתן להכריח אשה לעבור ניתוח קיסרי אם זה על מנת להציל את חייה ממוות - לא את חיי העובר אבל את חיי היולדת כן.
 
לא, אז מספיקים 3 רופאים

שחותמים. משו כזה אני לא זוכרת כרגע את לשון החוק המדוייקת.
 

debby12

New member
מנהל
חוק זכויות החולה

הנה הוא כאן. בהנחה שלא מדובר בפיגור שכלי או בחוסר יכולת לקבל הסכמה כי המטופל לא בהכרה וכאלה - אלא במטופל בהכרה מלאה וכשיר זה סעיף 15 (2). יש שם תנאים כגון "סביר שאח"כ הוא יסכים למפרע" (כאילו שיש לו ברירה למפרע). הסעיף הזה שערורייתי בעיני. פשוט דוחה. בועדת האתיקה 5 חברים (ס' 24) - עו"ד עם מס' שנות נסיון מספיק לשיפוט מחוזי, 2 רופאים, פסיכולוג/עו"ס ואיש דת
 
לדעתי חד משמעית זה מקרה שמוציא

שם רע ללידות הבית. המקרה כפי שהבנתי - זוג עם תאומים כשהראשון במצג עכוז, סגרו על לידת בית עם רופא מסויים. הוא הבריז. הם התקשרו למיילדת מסויימת שהיה לה ברור שזו לא לידה ליילד בבית, היא עירבה בחוכמתה את פרופ' חלק ואחרי הרבה שכנועים הזוג הגיע להלל יפה. הם הגיעו עם ירידת מים די ממושכת וצירים חזקים, פתיחה 6 ס"מ. פרופ' חלק היה בנכונות מלאה לקבל את הלידה של הראשון במצג עכוז (והוא יודע לעשות את זה), ולקוות שהתאום השני לא יעשה קונצים והכל יתקדם טוב. באיזשהוא שלב התפתחה רעלת רצינית, לחצי הדם של היולדת הגיעו גבוה לכיוון ה-200, הצליחו לשכנע אותה לקבל עירוי מגנזיום בשביל הלח"ד וכנראה כתוצאה מכך (מגנזיום עושה את זה לפעמים אתן יודעות...) הצירים נחלשו והלידה הפסיקה להתקדם, ובנוסף התחילו ירידות בדופק העוברים כשהיולדת עדיין ביתר לח"ד משמעותי. מסרבת לניתוח. מכאן כבר אין לי מה להוסיף על מה שפורסם - נגמר בסופו של דבר עם שופט תורן שהוזעק והצליח לשכנע את היולדת להיכנס לניתוח. לדעתי, מזל שהרופא שהיה אמור לקבל את הלידה בבית - הבריז, ומזל שהמיילדת נהגה באחריות ובחוכמה, ומזל שמדובר ברופא כמו פרופ' חלק, ומזל ומזל ובטוח יותר מ... אתן יודעות. לקחת פה את הצד של היולדת זו לדעתי טעות כי יולדות כאלו עושות שירות גרוע מאד לכולנו כיולדות בית. ולא אמרתי מילה על מה שפורסם כאילו הזוג שייכים לאיזו כת או השד יודע מה, אין לי מושג וזה לא מעניין.
 

mamadan

New member
אכן סיפור מוזר

ממה שראיתי אתמול והיום לא הצלחתי להבין את הפרטים האלה, עכשיו זה נשמע אחרת.
 

SaraGubits

New member
בכל זאת לא ברור לי איך התפתחה הרעלת

האם היולדת אכלה בכל השעות האלו? במיוחד בהריונות של תאומים חוסר אכילה מאד מאד מסוכן! רעלת מעידה על חוסר מלחים וחלבונים בדם. עירוי מגנזיום ידוע כגורם לתופעות לוואי מסוכנות. ירידת מים ממושכת היא לא סכנה. מצג עכוז זה לא סכנה (במיוחד בתאומים שהם קטנים יותר) אם היו מניחים ללידה להתקדם כמו שהיא בלי העירוי מגנזיום ומאפשרים ליולדת לאכול מי יודע אם הלידה לא היתה מתפתחת אחרת?
 

debby12

New member
מנהל
המגנזיום אכן עושה את זה הרבה פעמים

הרי נותנים מגנזיום גם לעצירת צירים. גם לדעתי זה לא עניינו של אף אחד לאיזה כת שייכים בני הזוג. מצידי שיסגדו לחתולים כמו המצרים הקדמונים - מה זה עניינו של מישהו? אני, בניגוד לך, גם לא שופטת את היולדת. זה לא עניין *שלי* איך אף אחת בוחרת לנהלת את הלידה שלה. גם אם זה הורג אותה ו/או את התינוק שלה. ממתי זה עניין שלי? מיליוני אנשים מעשנים את עצמם למוות, חלקם נשים בהריון. אז זה לא עניין לאחרים לשפוט, אבל אישה יולדת זה כן?
 

אמממאאא

New member
שמעתי את נירית שפירא

אצל יעל דן. היא דיברה כ"כ יפה וחכם. לידת בית /לידה טבעית אינה מטרה היא רק אמצעי. המטרה היא יולדת וילוד בריאים. הבעיה היא שהרופאים הרבה פעמים נלחצים על מצבים שאינם מצוקה אמיתית ואז נוצר פה "זאב זאב". אני חתמתי על קסרי בגלל מצוקה בלידה החמישית. עד היום אני לא יודעת אם זה היה אמיתי או לא,לפי המילדת שהיתה איתי היה חבל כרוך וקצר ולכן כל פעם שהיא ניסתה לרדת היא נשאבה מעלה והראתה מצוקה. עד הלנל"ק הראשון לא השלמתי עם "גזל הלידה". היום אחרי לנל"ק שני אני מאמינה שכנראה זה מה שהיה צריך להיות. צריך לנהוג בחכמה,עכוז זה לא מצוקה,אבל עכוז תאומים ואמא עם רעלת אולי כבר כן. מזכירה לכם שלפני שבועים נפטרה יולדת מרעלת והשאירה אחריה שני יתומים שאחד מעולם לא זכה בחיבוק של אמא. תבונה זה כל הענין.
 

אם פי 3

New member
אבל התבונה קיימת גם אצל האמא

גם אם סביר שבמצב דומה, הייתי פועלת אחרת (בעצם, במצב דומה פעלתי אחרת, אבל גם הייתי במקום אחר לגמרי בחיים שלי), עדיין, זכותה של היולדת לשיקול דעת שונה. גם את דבי12 היה אפשר להכריח להתנתח בטיעונים דומים. גם במצבים אחרים "המערכת" חושבת שאנחנו מסכנות את עצמנו ואת התינוקות שלנו. אבל כל עוד היולדת היא במצב הכרתי המאפשר לה שיקול דעת, היא זו המחליטה את הגבולות שלה, גם במחיר הכבד של איבוד התינוק (וכן, אני מכירה אמא נפלאה, שהעדיפה לאבד את התינוק מאשר לסכן את עצמה - בהיותה אמא לילדה נוספת. למרות שזה תינוק ש"הושג" בהרבה מאמץ, ובלי קשר לאבל הנורא על אבדנו). לא אני, ובטח לא התקשורת.
 

אמממאאא

New member
בהחלט התכוונתי לתבונה של האם

בעיני כאשה דתית יהרג ובל יעבור יש רק על 3 דברים ולידה טבעית/ביתית אינה אחד מהם. ואותה אשה שהעדיפה לאבד את התינוק כדי לא לסכן את עצמה,נהגה כהמלצת ההלכה היהודית,תינוק המסכן את אמו חל עליו "דין רודף"ולכן במקרה כזה לפחות ע"פ ההלכה חובה להפסיק את ההריון. המקרה הזה לא דומה,הוא הפוך. וד"א העכוז לא היה האישיו,וכדאי לדעת שב"הלל יפה" כנראה ילדו עכוז אם האמא לא תחתום (מה שקורה גם בסורוקה),הזמנת השופט נעשתה בגלל סכנת חים שע"פ הרופאים האם היתה נתונה בה. ולסיכום,זה עשה שירות גרוע ללידות הבית,זה שוב "מוכיח" לציבור שרק פסיכיות יולדות בבית וזה לא מה שהיינו רוצות.
 

אם פי 3

New member
מסכימה איתך

וכאמור, אם הנתונים מדויקים, סביר שהייתי נוהגת אחרת, אבל: * אני לא אותה אם. * לא כולם, כידוע, מכלכלים את צעדיהם לפי ההלכה היהודית (בין אם ההחלטה תואמת או נוגדת את ההלכה) * כשאני עושה את השיקול הפרטי שלי, פחות מעניין אותי "עתיד לידות הבית" מאשר עתידי הפרטי, ועתיד ילדי. * מסתבר, שיש גם "פסיכיות" שיולדות בבית. כמו שיש "פסיכיות" שיולדות בבי"ח. לצערי, אלו עושות יותר כותרות, מהיולדת השקולה, שהיא וילדה ניצלו מהתערבויות מיותרות על ידי כך שבחרה ללדת בבית.
 
למעלה