תודה על קבלת הפנים, והנה הסיפור שלי:
הבת שלנו ילדה אהובה ומקסימה.
אימצנו אותה בגיל קצת פחות משנה וחצי ברוסיה. יש לנו ילד מאומץ אף הוא, מבוגר ממנה.
מאז ומתמיד היינו תחת מטריית ייעוץ והדרכת הורים. בהתחלה כדי ללמוד איך לקבל הביתה ילד שגדל בבית ילדים ואיך להציגו בפני המשפחה והחברה, ואחר-כך כדי ללמוד לנהוג אל מול קשיים שנוצרו במהלך הדרך.
כשהגיעה אלינו הבת, נכנה אותה ק., היא היתה ילדה מתוקה ואינטליגנטית, והסבה לנו אושר רב.
בכיתה א החלו בעיות מג'וריות איתה. היא היתה גונבת מילדים בכיתה, למרות שהיה ברור שהסיבה אינה מחסור חומרי. התחלנו לטפל בה באמצעות פסיכולוגית לאורך זמן, וניכר שיפור.
ק. ילדה בעלת כוחות ראויים לציון. היא מוכשרת מאוד במגוון תחומים כמוסיקה, ציור וספורט. שלחנו אותה לחוגים לפי בקשתה. בכל מקום אליו הגיעה, תמיד שבתה את לב הילדים והמדריכים, אבל תמיד ביקשה לפרוש לפני תום השנה. כיבדנו את הבקשה שלה.
בסוף כיתה ו' היא התחילה לצמצם באכילת ממתקים. בהתחלה זה היה נראה לי כצעד מבורך, אבל כשזה הפך להימנעות מוחלטת התחלתי לדאוג. באותה תקופה היא החלה לעסוק בספורט באופן מקצועי, ותירצה את ההימנעות מממתקים כרצון לאכילה בריאה. כולם סביבי הרגיעו אותי, אבל אני דאגתי. כשק. התחילה לצמצם באוכל, לקחנו אותה לפסיכולוגית שלה מהילדות, והיא אובחנה כאנורקטית. למזל כולנו עלינו על זה די מהר, היא קיבלה טיפול פסיכולוגי וטיפול אצל דיאטנית ולאט לאט לאט החלה לעלות במשקל.
בשנה הראשונה בחטיבה היא היתה תלמידה מצטיינת וספורטאית מצטיינת. אנחנו היינו מאושרים, אבל הפסיכולוגית טענה שזה לא טוב. שהערך העצמי שלה בעיני עצמה כל כך נמוך, עד שהיא חייבת להיות הכי רזה והכי מצטיינת כדי להעלות אותו. המשכנו בטיפול הפסיכולוגי. בשלב מסויים היא הפסיקה לרצות ללכת לטיפול, ובהתייעצות עם הפסיכולוגית כיבדנו את בקשתה.
היא התחילה להיפגש עם חבורת נערים ונערות ממוצא רוסי, שנהגו לשתות ולגנוב מחנויות. על המנהגים שלהם שמעתי מאמא אחרת שהזהירה אותי. כשהתעמתנו עם ק. היא טענה שהיא לא שותה ולא גונבת, ורק עם אותם הנערים היא מרגישה שייכת. אנחנו רצינו למנוע ממנה להיפגש איתם, אבל הפסיכולוגית היתה נגד.
התחלנו להרגיש שכספים נעלמים מהארנקים שלנו. היא כמובן הכחישה.
השיא היה כצלצלו אליי מחנות מסויימת שאבוא לקחת אותה, כי היא נתפסה גונבת. הרגשתי שהשמיים נופלים עליי.
כשבעלי ואני חזרנו יחד איתה הביתה באותו ערב, אמרנו לה שכעונש היא לא תצא מהבית במשך שבוע, אלא לבית הספר, היא אמרה שהיא תפסיק לאכול. סירבנו להיכנע למניפולציה.
שוחחנו עם הפסיכולוגית והיא יעצה לנו שני דברים: האחד לחטט לה בחדר, במחשב ובנייד, והשני לקחת אותה לייעוץ פסיכיאטרי.
כשחיטטתי לה, חשכו עיניי. מצאתי דברים שהיא גנבה והתכתבויות עם אנשים שהיא לא מכירה במציאות. כל זאת למרות שנושא הזהירות מפני זרים ברשת היה נושא מדובר מאוד אצלנו בבית.
הפסיכיאטרית שלקחנו את ק. אליה המליצה לנו על טיפול פסיכולוגי בשיטה מסויימת. לאחר חיפושים רבים מצאנו פסיכולוגית חדשה.
ק. החלה ללכת אליה. בינתיים האווירה בבית הפכה בלתי נסבלת, שהרי בנוסף על הכל ק. בגיל ההתבגרות, ומתנהגת ומתחצפת כצפוי...
ק. נמצאת בטיפול אצל הפסיכולוגית החדשה כבר כמעט שנה. היא הפסיקה להיפגש עם אותם הנערים, היא לא גונבת, אבל הדרדרה מאוד בלימודים והפסיקה לעסוק בספורט בו היתה מצטיינת. הפסיכולוגית טוענת שהכל מתקשר לעובדת היותה של ק. מאומצת.
היא גם אומרת שק. חשה את האכזבה שלנו ממנה, ושהערך העצמי שלה נמוך מאוד- לא בגללנו, אלא בגלל היותה מאומצת.
בינתיים היא נעדרת משיעורים רבים בשנתה האחרונה בחטיבה, וציוניה נמוכים מאוד.
בשנה הבאה היא תעלה לתיכון. לפי הציונים שלה היא היתה צריכה ללמוד בכיתת מב"ר, אך רק בזכות פגישה שלי ושל הפסיכולוגית עם היועצת, והעובדה שזוכרים לה "חסד נעורים" ומכירים את יכולותיה, הסכימו לקבל אותה למגמה שרצתה.
אנחנו עצובים מאוד, שלא לומר מיואשים. הפסיכולוגית ביקשה להתחיל מהלך בו ניפגש ארבעתנו: הפסיכולוגית, ק. וההורים אחת לחודש בנוסף על הדרכת ההורים שאנחנו מקבלים, ואולי זה יעזור. כמובן שנשתף פעולה.
אנחנו עייפים מאוד, שלא לדבר על המשאבים הכספיים שזורמים כמים. אנחנו מרגישים שכל הזמן אנחנו מצופים להתעלות על עצמנו לטובת הילדה, ולבלוע צפרדעים לרוב, אבל נמאס לנו.
כשלפני מספר שבועות ק. נסעה לטיול כיתתי ולא היתה בבית יומיים, צחקנו שחבל שלא נסעה לשבוע. פתאום המתח נעלם מהבית.
זהו.
תודה למי שקרא עד הסוף. הייתי צריכה לפרוק את רגשותיי. אני כותבת ובוכה.