משתוקק להסבר לדברי בן אשר הבאים- בנושא של לָמָּה
אהרן בן אשר כותב כך בספר דקדוקי הטעמים, עמ' 43-44 במהדורת ליפסיא 1879 (מצ"ב צילום):
"כל קריה למה ולמה דסמיך לאלף והי ועין, רפי, כמו למה אמרת אחתי הוא, למה ה' תעמוד ברחוק, למה ה' תזנח נפשי, ולמה ה' מביא אתנו, ולמה הבאתם את קהל ה', למה העליתנו ממצרים, ולמה עליתם עלי, למה עליתם עלינו; חוץ מחמשה פסוקים כי הם סמוכים לא' ה' ע' והם בדגשה, למּה הרגזתני, למּה אככה, למּה הציתו עבדיך, למּה היה כאבי, למּה אירע בימי רע. וכל שאר קריה למּה דגש, בר מן שלשה ברפי תמוכים, ולאח"כ לא סמוכים, למה שכחתני, למה זנחתני, למה שמתני למפגע לך.
טעם אחר, רצון שחר, באמת ביחר, כל למה דגש, טעמו על למד ישימו, וכל למה דרפי, טעמו על מ"ם יקימו, ובנאמו מלרע ינעימו, בר מן חד באיוב מיוחד, על למ"ד הטעם, ומלעיל ברפי יונעם, למה שמתני למפגע לך."
לא הבנתי את ה'טעם אחר' בכלל...
אולי מישהו מכם מכיר את דבריו אלה ומבין למה התכוון המשורר?
ספר זה יצא בעבר גם במהדורת האקדמיה ללשון העברית עם מבוא ומחקרים מפי אהרן דותן. אולי הוא התייחס לזה גם כן?