א: ב
א: אח שלי, מה שלומך?
ב: אוהה, אחינו, מה עניינים, מה קורה?
א: בסדר, אני הולך לספריה.
ב: מה קרה, נעשית פתאום אינטיליגנט?
א: לא, תראה, התחלתי לקרוא את ליבוביץ בזמן האחרון, והוא נורא מעניין אבל לא תמיד אני מבין אותו. הנה למשל היום קראתי שהוא כותב א ואני לא מבין מה זה אומר.
ב: אה, יופי לך, אבל רק עכשיו נזכרת? אני כבר מכיר אותו כמעט בעל פה. אל תדאג, אני יסביר לך. במה מדובר?
א: הנה, פה, תסתכל, כתוב א, אתה רואה? מה זה אומר?
ב: (מתבונן בכתוב דקה ארוכה ומפטיר) איפה אתה רואה א?
א: הנה, פה, אח שלי, כתוב א, אתה לא רואה?
ב: זה לא א, זה ב.
א: אח שלי, בחייך, שנינו למדנו ביחד כיתה א אצל המורה חווה, והיא אמרה זה א, איך אתה אומר ב?
ב: זה ב שדומה ל-א.
א: איך זה יכול להיות דומה? א זה כזה אלכנוס עם יד אחת ורגל אחת, וב זה כזה ריבוע פתוח עם צ'ופצ'יק מאחורה, איך דומה?
ב: זה א אבל הוא התכוון ל-ב.
א: ומתי זה קרה?
ב: מתי מה קרה?
א: מתי פגשת את ליבוביץ?
ב: אחינו, בחייך, איך יכולתי לפגוש את ליבוביץ, הוא כבר מת ממזמן.
א: אז איך אתה יודע שהוא התכוון ל-ב?
ב: סמוך עלי, אחינו. אני יודע.
א: סומך, סומך. אבל אם הוא התכוון ל-ב, למה הוא כתב א?
ב: תשמע, כנראה קיים פער בין דעתו או אמונתו האמיתית והכנה של ל', באופן בו הוא מציג אותה לעצמו, לבין האופן בו הוא בוחר להציג אותה בפני הציבור הרחב, מתוך מחשבה וניסיון להניע את היחיד מאותו הציבור לחשוב שוב על דבר מסויים, בצורה מסויימת, אליה ל' מכוון. לצורך העניין- בינו לבין עצמו הוא אומר שזה ב, אבל בחר לצאת בראש חוצות ב-א בכדי להניע אנשים לחשוב שנית, לאור הזלזול והבוטות שהוא מפגין בכזה שוויון נפש.
א: אז אתה הבנת שזה ב כי חשבת שנית?
ב: לא, אחינו, אני תיכב הבנתי שזה ב.
א: טוב, תודה, אני יחשוב על זה. יאללה ביי.
ב: רגע, לאן אתה הולך?
א: הביתה. לחשוב על זה.
ב: מה הביתה, הבית שלך זה בכיוון השני, לא?
א: כן, אמרתי שאני הולך הביתה אבל התכוונתי שאני הולך לספריה.
ב: אז למה אמרת שאתה הולך הביתה?
א: בכדי להניע אנשים כמוך לחשוב שנית.
א: אח שלי, מה שלומך?
ב: אוהה, אחינו, מה עניינים, מה קורה?
א: בסדר, אני הולך לספריה.
ב: מה קרה, נעשית פתאום אינטיליגנט?
א: לא, תראה, התחלתי לקרוא את ליבוביץ בזמן האחרון, והוא נורא מעניין אבל לא תמיד אני מבין אותו. הנה למשל היום קראתי שהוא כותב א ואני לא מבין מה זה אומר.
ב: אה, יופי לך, אבל רק עכשיו נזכרת? אני כבר מכיר אותו כמעט בעל פה. אל תדאג, אני יסביר לך. במה מדובר?
א: הנה, פה, תסתכל, כתוב א, אתה רואה? מה זה אומר?
ב: (מתבונן בכתוב דקה ארוכה ומפטיר) איפה אתה רואה א?
א: הנה, פה, אח שלי, כתוב א, אתה לא רואה?
ב: זה לא א, זה ב.
א: אח שלי, בחייך, שנינו למדנו ביחד כיתה א אצל המורה חווה, והיא אמרה זה א, איך אתה אומר ב?
ב: זה ב שדומה ל-א.
א: איך זה יכול להיות דומה? א זה כזה אלכנוס עם יד אחת ורגל אחת, וב זה כזה ריבוע פתוח עם צ'ופצ'יק מאחורה, איך דומה?
ב: זה א אבל הוא התכוון ל-ב.
א: ומתי זה קרה?
ב: מתי מה קרה?
א: מתי פגשת את ליבוביץ?
ב: אחינו, בחייך, איך יכולתי לפגוש את ליבוביץ, הוא כבר מת ממזמן.
א: אז איך אתה יודע שהוא התכוון ל-ב?
ב: סמוך עלי, אחינו. אני יודע.
א: סומך, סומך. אבל אם הוא התכוון ל-ב, למה הוא כתב א?
ב: תשמע, כנראה קיים פער בין דעתו או אמונתו האמיתית והכנה של ל', באופן בו הוא מציג אותה לעצמו, לבין האופן בו הוא בוחר להציג אותה בפני הציבור הרחב, מתוך מחשבה וניסיון להניע את היחיד מאותו הציבור לחשוב שוב על דבר מסויים, בצורה מסויימת, אליה ל' מכוון. לצורך העניין- בינו לבין עצמו הוא אומר שזה ב, אבל בחר לצאת בראש חוצות ב-א בכדי להניע אנשים לחשוב שנית, לאור הזלזול והבוטות שהוא מפגין בכזה שוויון נפש.
א: אז אתה הבנת שזה ב כי חשבת שנית?
ב: לא, אחינו, אני תיכב הבנתי שזה ב.
א: טוב, תודה, אני יחשוב על זה. יאללה ביי.
ב: רגע, לאן אתה הולך?
א: הביתה. לחשוב על זה.
ב: מה הביתה, הבית שלך זה בכיוון השני, לא?
א: כן, אמרתי שאני הולך הביתה אבל התכוונתי שאני הולך לספריה.
ב: אז למה אמרת שאתה הולך הביתה?
א: בכדי להניע אנשים כמוך לחשוב שנית.