אז ככה
במקרה יצא שנשארתי בעבודה עד מאוחר וקראתי כל מיני שרשורים פה. שמחתי לי לפגוש אתכם. קראתי את דבריה הכואבים של אמא של אייל ואלון (ד"ש ממני) וקראתי את השרשור הנ"ל. חשבתי לי שיש קשר בין שני השרשורים האלה. חלק מלבחור ולדבוק בבן הזוג זה לוותר על הבית שממנו באנו. בשבילי - חלק מהבחירה בבת הזוג (להלן מפעל הפיס) היה האילוץ לוותר על משפחתי - קרי, הורי. הם לא הסכימו לקבל אותי ואת מפעל הפיס כזוג - אני לא הסכמתי לבוא אליהם ולהיות חלק מהם. להרגשתי, העובדה שהם אילצו אותי לבחור בינהם לבין המפעל, בגלל חוסר הקבלה שלהם - איפשרה לי בעצם להתנתק מהם (לאחר חיים של דביקות קשה) ולהקים את ביתי שלי (בודקה כזה, של המפעל). אם לא היה העניין הלסבי והייתי מביאה בחור מסוקס - אני חושבת שהתהליך הבריא של התנתקות מבית אמאבא והקמת בית בישראל, לא היה מתרחש אצלי בצורה נכונה ובריאה כי הייתי מאוד מתקשה להתנתק מהקן החם והמחניק קמעה ממנו באתי. כמובן שאחרי שהם קיבלו אותי ואת מפעל הפיס (כולל הבנות) הדביקות חזרה לחגוג ובלי 5-6 שיחות עם ההורים והאחות ליום, היום לא יעבור. ולמה זה קשור לסבתא של אייל ואלון - כי להרגשתי - חלק מהבחירות שלנו צריכות לכלול התנתקות מדברים שלא טובים לנו, שמאיימים על המציאות שלנו, שחותרים תחת אושיותנו. מסבתא כזאת, שאיננה מסוגלת להבין שהיא גורמת נזק לבתה, לכלתה ובעיקר לשני נכדיה הרכים, צריך להתרחק. ואת זה אומרת אשפית הפשרות והגישורים. לפעמים אין מה לעשות, צריך להתנתק מהגורם המזיק, גם אם הוא אמנו הורתנו. אני חושבת שעצם ההתמודדות עם הרגשות השונים שיש לסבים ולסבתות כלפי הנכדים השונים שלהם, בעיקר כאשר יש נכדים לא ביולוגיים היא לגיטימית לגמרי. כמו שאנחנו מרשים לעצמו (אולי בחדרי חדרים - אבל מרשים) לשאול את עצמנו ולבחון את עצמו ולהדהד עם עצמנו בנוגע לרגשות שלנו כלפי ילדנו הביולוגיים וכלפי ילדנו שאינם ביולוגיים - כך גם הדבר אמור להיות מותר להורינו - הסבים והסבתות. אלא מה? השם ישמור אם ההרהורים האלה מתורגמים להתנהגות המפלה באופן בוטה בין הילדים. אני חושבת שזה שונה מסבים וסבתות שמעדיפים נכד זה על פני אחר כאשר כולם ילדיהם הביולוגיים של בניהם, מפני שכשיש יחס שונה בין נכדים שכולם ביולוגיים, אין רגישות לעניין השייכות המשפחתית וגם אין שאלה לגבי זה.במקרה הזה ההתנהגות של הסבתא היא התנהגות חתרנית המערערת למעשה את כל אושיות החיים והתא המשפחתי של אמא-של ואמא-של שכן משמעותה היא שילד אחד הוא כן נכד של הסבתא וילד אחד איננו נכד שלה. זו התנהגות שהדעת לא סובלתה.