טיהי!
וארנה-הולם תמיד היה מקום מוזר. עמק באמצע שום-מקום-על-פני-האדמה שבו בית שחדריו הכילו חלונות שהביטו החוצה למרות שכל קירותיהם היו פנימיים, קרונות שהחלל בתוכם גדול מגודלם הפיזי, מקום בו הזאבים מדברים והעצים שרים והיער ער.
כן, וארנה-הולם היה מקום שבו הבלתי רגיל הוא שגרתי אך בכל פעם שת'ראזין חשב שהנה הגיע למצב בו שום דבר לא יכול להפתיע אותו יותר, צץ משהו שגרם לו לשנות את דעתו.
שימי לב למשהו - התיאור שנתת הוא תיאור אווירה בלבד. אין כאן באמת תיאור של מקום. אני לא מדמיינת טוב יותר את וארנה אחרי שקראתי את התיאור הזה. ולכן השאלה - האם התיאור חיוני? כי כרגע הוא רק הקדמה, ומעכב את ההגעה לדיאלוג (המגניב!) שלך.
דוגמא חיה הייתה ממש לפניו. הוא הציץ מעבר לפינת המסדרון בדממה וצפה בבתו היחידה מנהלת שיחה עם הצללים.
האלפית הקטנה עמדה כשפניה אל הקיר והזעיפה את פניה על צילה שלה. אצבעותיה הקטנות ריצדו במהירות שהעין כמעט לא יכולה הייתה לעקוב אחריה, מביעות בשפת הסימנים את שקולה האילם לא יכול היה לבטא.
~אתה יודע טוב מאוד למה אני כועסת עליך!~ אמרו האצבעות העדינות. אלניר זה השם של הבת שלו? אם כן, זה יכול להופיע קודם. "הוא צפה באלניר, ביתו היחידה". זה לא יפריע לסיפור, ויקל על הקורא. יכלה לזעוף כמו טובי אמני הבמה. על הקיר, נדמה היה כי אפילו הצללים נעו באי נוחות.
~אל תעמיד פנים שאתה לא יודע! לא היית צריך לעשות את זה.~ היא סימנה, רגליה הקטנות, היחפות טופפות בחוסר סבלנות.
~לא אכפת לי מה הוא עשה! אם זה לא הפריע לי, זה לא היה צריך להפריע לך! ~ ת'ראזין מצמץ. הוא יכול היה להישבע שהצללים נעו בתגובה לאצבעות הנעות.
~זה לא משנה! עדיין הפחדת אותו וזה מספיק גרוע! אם תמשיך ככה, לא יישארו לי חברים!~ אלניר התעקשה ועיניה בצבע הדשא רשפו לעבר הקיר . אין מצב בעולם שאבא שלה יכול לראות את עיניה הרושפות לעבר הקיר מהזווית בה הוא עומד.
~הם טובים מספיק! הם כל מה שיש לי!~ תנועותיה הפכו מודגשות יותר, פראיות יותר, שוות ערך לצעקה והיא רקעה ברגל קטנה אחת, דמעות בעיניה.
~אם תעשה את זה שוב- ססר, אם תעשה את זה שוב אני לא אדבר איתך לעולם.~ סימניה היו נחרצים, אבל הדמעות שהותירו שבילים על לחייה הפכו את המחזה לקורע לב. ליבו של ת'ראזין יצא אליה. הוא רצה לרוץ אליה, להרים אותה ולחבק אותה, לנחם אותה על שעוד חבר למשחק ברח ממנה. זה קרה לעיתים קרובות וזה שבר את ליבו. אבל הוא נותר נטוע במקומו. הוא ידע שאלניר ראתה את התקריות הללו ככשלונות שלה. הוא ידע גם שהיא לא תעריך זאת אם תדע שהוא יודע ששוב ד'יברנ אל הצללים. הוא ניסה למנוע ממנה לעשות זאת והיא הפסיקה לעשות זאת בחברתו,אבל ככל הנראה לא כשהייתה לבדה. הייתי שמחה אם זה היה מועבר בתוך הדיאלוג. אם הבת שלו היתה אומרת "אני לא יכולה אפילו לדבר עם אבא על זה. הוא אוסר עלי לדבר איתך" או משהו כזה, היה נוצר אימפקט רגשי חזק יותר.
~תבטיח לי~ ביקשו האצבעות הקטנות. הצללית ריצדו כאילו אחזה בהם רוח ואלניר נראתה בלתי מרוצה, אבל היא נאנחה בהשלמה. רוח ואלניר? זו הפעם הראשונה שהביטוי הזה מופיע.
~אני מניחה שזה טוב מספיק.~ הפעם הוא לא דמיין. ת'ראזין צפה בפה פעור בצללים שזרמו במורד הקיר ונאספו לרגליה של הילדה הקטנה. לרגע נוסף היו רק בריכה של צל מסביב לכפות הרגליים המוכתמות בכתמי עשב ואז, לפתע, צף הצל מעלה, הופך לדבר מה שדמה לעשן שחור. שריריו של ת'ראזין התכווצו אבל נדמה שרגליו צימחו שורשים. הוא לא יכול היה לזוז, ולא להתיק את עינין מהמחזה. הצל עטף אותה, מעמעם את זוהר עורה הבהיר, את גלי הזהב של שערה ולרגע נדמה היה שהיא עטופה בזוג זרועות חזקות שגונן לא היה שונה בהרבה מצבע עורו שלו.
~גם אני אוהבת אותך, ססר.~ סימנה אלניר.
הקטע מגניב מאד, והסיטואציה שיצרת מגניבה מאד. אחד הדברים שכדאי לבדוק הוא האם כל שורה בדיאלוג אכן מקדמת אותו הלאה. האם יש שורות שלא צריכות להיות שם? אשמח לראות שכתוב.