בגנות הדת 3

The Real Big Joe

Well-known member
כן, זה ברור לכל קורא.

נו, מה לעשות. גש לסבב הנוסף של קורס הבנת הנקרא ואולי תבין. מבחינתי, לאחר שהסברתי פעמיים בשתי דרכים שונות לגולשים שכן בקיאים בדרך כלל בתחום הבנת הנקרא גם כשהם חולקים, איני רואה סיבה לנסות למצוא דרך שלישית רק בגלל שאתה דווקא מצהיר שאינך מבין את הכתוב. כל שאוכל להציע לך הוא לנסות לקרוא שוב (ככל שקראת בכלל) את דברי ולנסות להבינם. אם לאחר שתעשה כן תהיה לך שאלה קונקרטית, אשמח לנסות להשיב עליה. אבל סתם לצעוק שאינך מבין כשהדברים מוסברים באריכות (יתרה) לא פעם אלא פעמיים? סורי, אבל ללא הצגת תעודה שעברת סוף סוף את קורס הבנת הנקרא לא אשקיע בכך זמן או אנרגיה. עמך הסליחה.
CHARTABUNA.png
 

certified.woke

Well-known member
כהרגלך אתה בוחן את זה מזווית של הגדרות אקדמאיות. זאת לא הבחינה שאני עושה. אבל זה כלל לא רלוונטי לעניין. הדיון הוא לא בשאלה מה כן או לא ראה בדיוק דור המקרא. זה חסר כל חשיבות לענייננו, שהרי אין לנו מושג ירוק בעניין, לא לכאן ולא לכאן. המסורת היהודית מספרת את מה שהיא מספרת. זה הנתון שאיתו עלינו להתמודד.
חבל, לדידי, שלא עשית זאת ותחת זאת העדפת, כאמור כרגיל, להתבזר לשאלה אם יתכן שמישהו ראה את האלוקים אם לאו. שאלה אולי מרתקת כשלעצמה, אבל כאמור, חסרת כל קשר לענייננו ו/או לדברים שכתבתי למעלה (לבקשתך).

כנ"ל לגבי הדיון הארוך שלך בנוגע לסיבוב השמש סביב כדור הארץ. גם זה יכול להיות דיון מרתק כשלעצמו, אבל אין לו כל קשר לנושא שלנו או לדברי.

בקיצור, תגובה ארוכה כתבת ואשריך על כך. אבל למרבה הצער, אין בו הרבה שבאמת מגיב לדברי ולמהותם. אז אמנם זה נראה מאוד רציני ומאוד ענייני ובהחלט יתכן שזה באמת מאוד רציני, אבל ענייני למרבה הצער, זה פשוט לא. לדידי כאמור, חבל. אבל זאת החלטה סובריינית שלך כמובן.
לא כתבתי במקום כלשהו שהשמש סובבת ארץ.
דברתי על הסבוב העצמי של כדה"א, סבוב עצמי שלם אחד כל יממה (תוך תנועה סביב לשמש, שמשכה שנת חמה, אולם לא טפלתי בתנועת כדה"א סביב לשמש).

איש לא ראה את אֵל או שמעו, אלא בחזיון שהושרה על ידי אנתאוגנים או חומר אחר, ומי שהעלה את המעשיות על הכתב היה כנראה עזרא בן המאה השביעית-ששית לפנה"ס.

אֵל קיים אך ורק בין שתי אזני המאמין בקיומו...
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לא כתבתי במקום כלשהו שהשמש סובבת ארץ.
דברתי על הסבוב העצמי של כדה"א
I rest my case :).
הוא שאמרתי, התייחסות לענייניפ אגביים שאין להם כל קשר לנושא הדיון (למרבה הצער תוך מיעוט התייחסות לנושא עצמו, לדברי ולהיבט המהותי של הדיון).


איש לא ראה את אֵל או שמעו, אלא בחזיון שהושרה על ידי אנתאוגנים או חומר אחר
כאמור, עמדה שסותרת את המסורת היהודית, מה לעשות. משכך, לדיון הספציפי הזה היא פשוט לא רלוונטית בשום צורה. אם וכאשר תחדור נפשך להמשיך את הדיון שהתחלנו, תרגיש חופשי לעדכן. אם תעדיף להמשיך לעסוק ב1001 דברים אחרים ולהתעלם מהתשובות שאתה מקבל בנושא עצמו, זכותך המלאה כמובן, אבל תצטרך להמשיך בלעדי.

הרבה בריאות, מיצינו (אנא סלח לי מראש שלא אקרא את המשך הגיגיך בתת-השרשור הזה אא״כ תגובתך הבאה תתחיל ב׳אוקיי בוא נחזור לדיון׳).
 

certified.woke

Well-known member
I rest my case :).
הוא שאמרתי, התייחסות לענייניפ אגביים שאין להם כל קשר לנושא הדיון (למרבה הצער תוך מיעוט התייחסות לנושא עצמו, לדברי ולהיבט המהותי של הדיון).



כאמור, עמדה שסותרת את המסורת היהודית, מה לעשות. משכך, לדיון הספציפי הזה היא פשוט לא רלוונטית בשום צורה. אם וכאשר תחדור נפשך להמשיך את הדיון שהתחלנו, תרגיש חופשי לעדכן. אם תעדיף להמשיך לעסוק ב1001 דברים אחרים ולהתעלם מהתשובות שאתה מקבל בנושא עצמו, זכותך המלאה כמובן, אבל תצטרך להמשיך בלעדי.

הרבה בריאות, מיצינו (אנא סלח לי מראש שלא אקרא את המשך הגיגיך בתת-השרשור הזה אא״כ תגובתך הבאה תתחיל ב׳אוקיי בוא נחזור לדיון׳).
הצבעתי על שלושה ארועים בלתי אפשריים (מבול, שמש בגבעון דום, חזרת הצל עשר מעלות לאחור בשעון אחז).
הראיתי כי שבֵי בבל לא הכירו את הטקסט, עזרא הוא הכהן הראשון והוא העלה את הטקסט על הכתב, וזה ארע במאה השביעית-ששית לפנה"ס.
הצבעתי על נתק מסורה לאורך כ- 600 שנים בנוגע למסורת חגיגת סוכות, חג מכונן.
הצגתי את דעת הרמב"ם כי אֵל אימטריאלי "נגלה" רק בחזיון אישי (מושרה על ידי אנתאוגנים).

אתה מקובע ולא התכוונתי לשכנע אותך, אלא את הפוסחים על שתי(*) הסעיפּים.
כל כתיבתי - לזכוי הרבים...



(*) לא שגיאת כתיב. כך במקור (מלכים א יח כא)
 
נערך לאחרונה ב:

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה מקובע
כאמור, מיצינו.
אם ביום מן הימים תחליט שבכל זאת אתה מעוניין להתייחס לדברי ולנהל דיון ענייני, תרגיש חופשי לעדכן. עד אז כמובטח קודם, הסתפקתי במילים הראשונות לתגובתך כדי להבין שכרגע לפחות זאת לא המגמה.
 

certified.woke

Well-known member
כאמור, מיצינו.
אם ביום מן הימים תחליט שבכל זאת אתה מעוניין להתייחס לדברי ולנהל דיון ענייני, תרגיש חופשי לעדכן. עד אז כמובטח קודם, הסתפקתי במילים הראשונות לתגובתך כדי להבין שכרגע לפחות זאת לא המגמה.

יש לי ראיות נוספות למכביר.
אפשר להוליך הסוס אל שוקת, אולם אי אפשר לאלצו לשתות.

אינו דומה שונה פרקו מאה פעמים לשונה פרקו מאה ואחד (חגיגה ט ב).
החומר מונח כעת לפני צאן הקדושים כאן ואני מזמינו לעיין בו ומפקיד את ניתוחו בידיו המוכשרות...
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה