אני דבק בעמדתי
חוזר ואומר- אינני מכיר את סיפור המזבח בהר עיבל/ מגדל השמירה בהר עיבל. כשתאוריה מסויימת מתפרסמת בכתב עת מדעי אין הדבר אומר כי תאוריה זו צודקת. יהיה זה לא אקדמי לפסול ולא לפרסם את התאוריה, כל עוד הרעיון הכללי אינו עומד בניגוד לחוק בכל מובן שהוא (כמו במקרה טדי כ"ץ ואוניברסיטת חיפה). דברי בקשר לספר דברים: בעצמך כתבת שספר דברים מבטא סגנון שונה. לטעמי טענת הלשון הנאומית אינה רלוונטית כיוון שהיו נאומים לא מעטים עד כה (אגב, הידעת שהמלה "נאום" מתייחסת בעברית ארץ יהודה לאל בלבד, בעוד שבממלכת ישראל, כשם שנהגו עמים צפוניים אחרים, נכתב על נאומי אדם - ראה מלותיו האחרונות של דוד בשמ"ב ועל כך בהמשך.. ). מבחינה תחבירית ומחינת אוצר המלים הספר שונה משאר החומשים. פתח קונקורדנציה וראה כמה מלים מופיעות לראשונה בספר דברים ולא בשאר ספרי התורה. ניתן להשליך תיאוריה זו גם להיבט המסורתי לפיו התורה נכתבה על ידי משה. אם כן, הייתכן כי אדם אחד יכתוב ארבעה ספרים בסגנון מסוים, ואת החמישי יכתוב באופן שונה?
חוזר ואומר- אינני מכיר את סיפור המזבח בהר עיבל/ מגדל השמירה בהר עיבל. כשתאוריה מסויימת מתפרסמת בכתב עת מדעי אין הדבר אומר כי תאוריה זו צודקת. יהיה זה לא אקדמי לפסול ולא לפרסם את התאוריה, כל עוד הרעיון הכללי אינו עומד בניגוד לחוק בכל מובן שהוא (כמו במקרה טדי כ"ץ ואוניברסיטת חיפה). דברי בקשר לספר דברים: בעצמך כתבת שספר דברים מבטא סגנון שונה. לטעמי טענת הלשון הנאומית אינה רלוונטית כיוון שהיו נאומים לא מעטים עד כה (אגב, הידעת שהמלה "נאום" מתייחסת בעברית ארץ יהודה לאל בלבד, בעוד שבממלכת ישראל, כשם שנהגו עמים צפוניים אחרים, נכתב על נאומי אדם - ראה מלותיו האחרונות של דוד בשמ"ב ועל כך בהמשך.. ). מבחינה תחבירית ומחינת אוצר המלים הספר שונה משאר החומשים. פתח קונקורדנציה וראה כמה מלים מופיעות לראשונה בספר דברים ולא בשאר ספרי התורה. ניתן להשליך תיאוריה זו גם להיבט המסורתי לפיו התורה נכתבה על ידי משה. אם כן, הייתכן כי אדם אחד יכתוב ארבעה ספרים בסגנון מסוים, ואת החמישי יכתוב באופן שונה?