העצמה היא מעצם
האצלת סמכויות. היא עושה את מה שאולי הרבה נשים היו רוצות לעשות לכמה גברים שחצו את מסלול חייהן. (פיזית, פסיכולוגית מקצועית,) המכות הן לא רק מכות פיזיות, הן חורגות מהמקום הצר הזה, הן סוג של ניצחון. בתחומים אחרים (הן סמל, ואפשרות לחווית קטרזיס לצופה- בקמץ ) אגב, גם בקיל ביל, ביל למעשה מונע ממנה לממש את הבחירה שלה במסלול של בעל וילדים על ידי הרצח הנורא של בעלה והמשתתפים בעת החתונה.(וכמובן לקיחת ביתה) הבעיה הנוספת בסרט היא שהגבר פה קובע את המסלול שלה. לכאן או לכאן. העצמאות שלה, שאולי באה דרך מכות, ושכלול יכולות הלוחמה שלה, היא (לדעתי) גם ביטוי לעצמאות נפשית. שחרור מביל והצלת ביתה על הדרך... הבעיה עם תלמה ולואיז זה שאולי הסרט נגמר בפריז, אבל הפריז הוא רק בסרט. כלומר הוא מציין שלרגע קט הן בין שמים וארץ אבל הצופה לא יכול שלא לחוות את העובדה שבסופו של דבר הגרוויטציה תנצח והן תתרסקנה. נכון שבכך שהוא נגמר בפריז המסר הוא מסר של חופש מוחלט. לא פה ולא שם. האלטרנטיבה האחרת שהיא לא גידו ילדים שהבאת לא מוצאים אותה עדיין בסרטים הסרטים באמת מביאים שתי קיצוניויות. או חתונה בית וילדים, או קריירה בדידות ועריריות. ואם כבר נשים הן בעלות עוצמה וכוח אז הוא בתחום המכות - אלימות. (שנתפסת כשטח של הגברים. אלטרנטיבה של אחוות נשים רעות ועוצמה מסוג אחר (אולי בעגבניות ירוקות מטוגנות) מעטה מאוד בסרטים.