יש לי קושי מאוד גדול בבחירה שכזאת...
בעיקר, כי הדיסק הזה, בשונה מדיסקים אחרים- כל כך שיר-אחד-של-ארבעים-ושתיים-דקות, שהתחושה שלי היא שאי אפשר להוציא אף לא שיר אחד מהרצף, או לשנות את המיקום שלהם. זה פשוט ככה. לפעמים אני לא מבחינה איפה נגמר שיר אחד, ומתחיל זה שאחריו. יתרה מזאת, הדיסק הזה נמצא ברדיו דיסק של האוטו כבר שבועיים, ושם, אפילו לא מרגישים שמגיע הסוף, כי הדיסק עובר שוב, ישירות להתחלה. אז זה ממש השיר-שלא-נגמר. אני כן יכולה להתייחס לקטעים שאני אוהבת במיוחד: הסיום של "הבית האפור"- "נגן בקונצרטינה, נגן עד שאבכה..." החלק הזה ממש קוסם לי. לא יודעת, יש בנגינה הזאת משהו כל כך עצוב. כל כך מתרפק על העבר. אני אוהבת את "ימים זהובים", אפילו לא יודעת מה בדיוק במנגינה כלכך נעים לי, אבל יש משהו בנינוחות, בשלווה הזאת שמדבר אלי. אולי זו התקווה שפועמת שם בחוזקה. אני ממש אוהבת את הסוף של "כשהקוצים..." פשוט יפהפה. אני אוהבת את החלק ב"אתה מתעורר", עם הכתם... כשהוא מצטט לה שיר של אבידן "אם כך ואם כך הכתם נשאר על הקיר". [ובכלל "אתה מתעורר" זה אחד השירים העצובים ביותר שישנם. אולי כי אחד הדברים שהכי מפחידים אותי בעולם זו הבדידות. וכל כך פועמת שם הבדידות.] כל הסוף, עם הזקנה. בחירת המילים "קמל" מאוד מדברת אלי בהקשר הזה. אני גם אוהבת את "יש כתם חדש על גב יד ימין". זה מזכיר לי את "חמסין" של גולדברג, כשרונה שרה "מצטמקת ידך היפה". זו תמונה שתמיד מאוד כואבת בי, הידיים המזדקנות האלו. ואוו. חפרתי.