בוקר טוב לכולם! יש לי שאלה

sarav55

New member
אם יואיל בטובי אולי

לזכור את שמו יען כי אני מוכנה לקרא את השטויות שכותבים אנשים שלא מבינים כלום בנושא ציונות ודת או שהם חילוניים?
 

lala897

New member
יש לי שאלה-

למה אנשים שלא יודעים כלום על חרדים מדברים? כמו שבייבי בו אומרת לא הכל שחור ולבן. זה לא קשור לשנאה זה קשור לזה שלדעתינו הרפורמה זה טעות חמורה מאד. יש לנו זכות לחשוב ככה.
 

א ו ר בת

New member
יש לי תשובה

אני אמנם לא מכירה אישית הרבה חרדים אבל אני "מתכתבת" איתם כבר לא מעט שנים. אני לא אומרת שכולם כך אבל נתקלתי כבר בלא מעטים כאלה שרואים בשינאה של פלגים שונים (ועל זה יש לפעמים ויכוחים, מי הוא כזה ומי אחר) מיצווה. עצם העובדה שישנה מצווה כזו, גם אם ישנם ויכוחים לגבי התכולה שלה - והרי אנחנו יודעים שישנם כאלה שממלאים מצוות באדיקות - בהחלט יכולה להסביר שאלה כמו זו שהועלתה כאן.
 

lala897

New member
מעניין.

כי אני חיה איתם ואני לא רואה את השנאה. אשמח אם תאירי את עיני.
 

sarav55

New member
היא מתכוונת שיש שנאת חינם

בגלל זה נחרב בית המקדש אם נתאחד ונהיה כולנו ביחד זה יעלם אחד צריך לקבל את השני כפי שהוא החיבור כלפי שמים יגיע בהמשך כתוב מחלוקת שלא לשם שמים אין סופה להתקיים
 

lala897

New member
שנאת חינם דווקא אצל החרדים?

שנאת חינם יש אצל כוולם.
 

א ו ר בת

New member
איך את רוצה

שאאיר את עיניך ? בכך שאביא לך דיונים בנושא ? פירושים ? שוב - מן הסתם יש מחלוקות בעניין ולא כולם, כמו בכל נושא, חושבים אותו הדבר. לכן (עידן - זה בעיקר בשבילך) אין טעם לפתח את הדיון הזה אבל המיצווה - בצורה זו או אחרת - קיימת.
 

saar7650

New member
"(עידן - זה בעיקר בשבילך)" ../images/Emo12.gif

איך אני קשור לכאן?...
 

lala897

New member
את ועידן יכולים לעשות שידור חוזר על

העניין. לי אין כח לזה.
 
`אין מה שנקרא פיוס בין מי המתכחש

לבורא עולם לאדם מאמין...את לא חושבת שמצוות הדת שלך, מחייבות אותך לשנוא את אלו שלא מאמינים בבורא עולם?` מסכים עם כל מלה. המערכות הטוטליטריאניות (totalitarian), פונדמנטליזם דתי, כמו קומוניזם נסח שחר ימי ברה"מ, מזרח-גרמניה, צפון קוריאה, יכלו לשרוד רק בשני אפנים: (1) יצוא אלים של מרכולתם, תוך חתירה וחבלה במערכות המתחרות, עד לכבוש העולם או (2) הסתגרות ואיטום עצמי (צ. קוריאה). אין דרך אחרת. אלה שבחרו לנסות ליצא את האידאולוגיה, ו`לצבוע את כל העולם באדום`, אולם נכשלו בהכחדת מתנגדיהם - פסו מן העולם. הפונדמנטליזם הדתי חיב לעשות אחת משתים כדי לשרוד: (1) להכחיד מערכות מתחרות, או (2) להסתגר ולאטום עצמו. _לא_ אפשרי דו-קיום. שנאת הפונדמנטליזם הדתי את כל המערכות המתחרות נובעת מהבנת המצב ומנסיון לנקוט דרך פעולה (1)... 284392000
 

saar7650

New member
הוכחת אדם בהקשר לשנאה-

במצוות התוכחה מוצאים אנו הבדלי גישה בין הרמב"ם לבין הרמב"ן. בפסוק (ויקרא יט,יז) נאמר: "הוכח תוכיח את עמיתך, ולא תשא עליו חטא". תוספת זו - "ולא תשא עליו חטא" - פירשה הרמב"ן: אם לא תוכיח אותו תשא עליו חטא. אבל הרמב"ם (הל' דעות ו,ז-ח) הביא את דרשת חכמים מתוספת זו: "יכול אתה מוכיחו ופניו משתנות? ת"ל ולא תשא עליו חטא. מכאן שאסור לאדם להכלים את ישראל וכל שכן ברבים". ומכאן למד הרמב"ם: "המוכיח את חבירו בין בדברים שבינו לבינו בין בדברים שבינו לבין המקום, צריך להוכיחו בינו לבין עצמו. וידבר לו בנחת ובלשון רכה ויודיעו שאינו אומר לו אלא לטובתו להביאו לחיי העולם הבא. אם קיבל ממנו - מוטב; ואם לאו - יוכיחנו פעם שניה ושלישית. וכן תמיד חייב אדם להוכיחו, עד שיכהו החוטא ויאמר לו איני שומע. המוכיח את חבירו תחילה לא ידבר לו קשות עד שיכלימנו, שנאמר: ולא תשא עליו חטא". לפי הרמב"ם מצות התוכחה היא מצווה להחזיר את הזולת למוטב. לכן, כאשר ברור שכשאין באפשרות המוכיח להחזיר את החוטא למוטב, הוא פטור ממצווה זו, ואפילו אסור לו לקיימה - "כשם שמצוה לומר דבר הנשמע, כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע" (יבמות סה,ב). שמא תאמר שמצות התוכחה חלה עליו בצורה אחרת, למשל ע"י שנאת החוטא, כבר הביא בחזון-איש (יו"ד ב,ח) בשם הגהות מימוניות (הל' דעות פ"ו) שאין רשאין לשנאתו אחר שאינו מקבל תוכחה. עוד הוא מביא מתשובת מהר"ם מלובלין, "כי אצלנו הוא קדם תוכחה, שאין אנו יודעין להוכיח, ודיינין להו כאנוסין". לכאורה מדברי הרמב"ן משתמע, שעצם התוכחה היא מצוה, והנמנע ממנה בכל מצב שהוא נושא על כך חטא. בכל מקרה- כשחלק מהפוסקים טוענים כי צריך לשנוא את הרשע- אני חושב שכוונת הדברים כאן אינה שנאה כדי להרע! בכל תכונה יש צד טוב וצד רע: ביישנות היא טובה כדי למנוע גאווה, אך לעומת זה היא גרועה בלימוד. כך גם בשנאה- תלוי למה מנתבים אותה. אם השנאה נועדה להרע לאחר (שנאה ל"שם שנאה") היא גרועה! אבל אם השנאה היא כדי להוקיע מעשים שלדעתך הם לא ראויים היא שנאה טובה. לא כשנאה אלא כהוקעת הרע.
 
אולם, אין על מה להוכיח. אני דוחה את

התוכחה. אני כופר מכללא ברעיון שיש מקום כי תחלוף בירכתי מוחך המחשבה שאתה בעמדה להוכיח מישהו. אינכם בעמדה להוכיח איש. הבט על עצמכם. על ההבלים בהם אתם שטופים. החלטתם להאמין? כיף לכם. האמינו. אולם אין לנו ענין במרכולתכם הקלושה ואין אנו חושבים `לקנות` אותה. כאשר אדם מאזין לבסוס התאורטי הקלוש לארח חייכם התובעני, ושומע את `הוכחותיכם` לקיום `בורא` המבוססות על הטיות הפעלים גבל/יצר/ברא/קדמ בכל הבנינים ובכל הזמנים, כולל שמות עצם ותאר הנגזרים מהם, הוא פשוט מוכה הלם. חבר'ה, עגלתכם ריקה. אם התוכחה היא ענין יקר, נצור אותה מכל משמר. שמור אותה כבבת עינך, בשקע מוצנע בגופך, ונעלוז כולנו בששון ושמחה? בין קוי הדמיון הבולטים לעין המשותפים למערכות טוטליטריאניות (totalitarian) תמצא: (1) בדוד הנתינים מחשיפה לרשמים ממערכות מתחרות (2) שליטה במידע המורשה לזרום מן המערכות המתחרות, פנימה אל הנתינים, ומניפולציה שלו (הידעת שבצפון קוריאה _אין_ רדיו אלחוטי, wireless? האזרח יכול לקנות רק רדיו-כבלים, המתחבר לשקע בבית, המחובר, כמובן, לרשת ממשלתית) (3) טפוח דמות אב נערץ (יכול להיות `בורא` או `גדול הדור`, או `שמש העמים`[*]) (4) דמוניזציה של המערכות המתחרות ואוכלוסיותיהן (5) טיוח פגמים ומומים סדנא דארעא - חד הוא, כאשר מדובר במערכות טוטליטריאניות עם זאת, אני משקיף על ארח החיים החרדי כעל ארח חיים לגיטימי לחלוטין בתוך מגוון ארחי חיים, גם אם `חלש` ו`מחורר` למדי. הבעיה אתכם, חרדים, היא ההתחסדות, הצדקנות, החשיבה חסרת-המסד שארח חייהם הוא הנכון, העליון, הנעלה, וכל האחרים סתם תנוקות שנשבו וכיו"ב, השבויים ביד יצרם כחיות השדה, וארח חייהם חסר מוסר. משוכנעותכם העמוקה בעליונות ארח חייכם ואיכותו הסגולית היא נחלת _כל_ אלה הבטוחים בצדקת דרכם, גם אם במקרה החרדי תחושה זו היא חסרת בסיס. _כולם_ בטוחים בעליונות ארח חייהם, _וראש לכולם_ - אני, אלא שאני מצניע זאת חרף המסד האיתן, כדי לא להחשב מתנשא. כבר הוכח על ידי David Hume שיסודות המוסר אינם נטועים בדת/אמונה דווקא. אז, חבר'ה, אנו מבינים את חולשתכם ואת בעיותיכם. השתחררו מן המאמץ המתיש לשחק עליונות ולהעמיד פנים. ...Relax אתם פחות מן הממוצע... [*] `שמש העמים` הוא הכנוי בו כנה `על משמר`, בטאון מפ"ם, את סטאלין במאמר הספד מותו ב- 1953 20585745 20716944 1284392761CB
 

saar7650

New member
כל שבאתי לטעון הוא-

שאין כאן שנאה לאחרים, ותו לא... לא באתי להוכיח לך ו/או לאחרים, דבר וחצי דבר! רק להבהיר כי אין כאן שום שנאה כלפי האחר (החוטא). "חבר'ה, אנו מבינים את חולשתכם ואת בעיותיכם. השתחררו מן המאמץ המתיש לשחק עליונות ולהעמיד פנים. ...Relax אתם פחות מן הממוצע..." לא מרגיש עליונות או התנשאות כל שהיא כלפי אף אחד! אל תכניס מילים (או רגשות) לפי!
 

selgarat

New member
החרדים זו קבוצה מאוד מיוחדת

האמת שבנוגע לכל קבוצת בני אדם אחרים אם הייתי רואה הכללות שנובעות מהכרות עם פרטים מסויימים, ולא חשוב כמה לא מעטים הם, הייתי מתעצבן. אבל יש משהו בקבוצה החרדית שגורם להכללות להראות יותר כדבר ליגיטימי וזה בעיקר ההליכה של הקבוצה החרדית באופן די מוחלט אחרי דעתם של מעטים. אני מודה שלא פגשתי חרדים רבים וגם רוב אלו שפגשתי לא העמקתי להכיר. אבל מתוך ההכרות המועטה הזו ראיתי כל כך הרבה ויתור על הדעה האישית ובחירה האישית שקשה להתיחס אליהם כאל פרטים כשהם עצמם רואים את עצמם כבורג במערכת חסר יכולת לבצע החלטות בעצמו. אבל את צודקת שאנשים שמדברים מתוך שיכנוע עצמי שהם צודקים כאשר הם מדברים על קבוצה כל כך רחוקה מהם זה מעט חורה.
 

lala897

New member
זה מעצבן, חורה ואני לא יודעת מה

להגיד לך. לא יודעת מי אלה המועטים שאחריהם החברה החרדית הולכת. ויתור על הדעה האישית? בחירה אישית? עצוב לי. אין לי מה להגיד לך.
 
גם לי יש שאלה אלייך רבנית!

ראיתי את התמונה בכרטיסך לדעתי תמונה זו מסמלת כמה מוטיבים ביהדות הרפורמית: שילוב של בהמה ואדם (באופן לא כשר, כגון שיבוט והכלאה) שילוב של חול וקודש כמו כן הצבע האדום של השער מסמל התגרות מיותרת ביהדות האורטודוקסית (כמו סדין אדום מול שור) הצבע האדום מסמל פריצות והוללות. זו דעתי על היהדות הרפורמית
 

גוססי

New member
אף אחד לא אוהב את המתחרה

במיוחד כשהוא משווק את מרכולתו תחת אותו שם מסחרי שלדעת החרדים יש להם זכויות יוצרים עליו.
 
למעלה