בוקר טוב לכולם

Deerest

New member
U turn

לאן זה מביא/יביא אותנו? מה רע בלחיות לידנו ולא בתוכנו? יש כאלו שכלל לא מבינים על מה אנחנו מדברים, ומהיכן. מה קורה לנו שפתאום אנו מתעוררים יום אחד ומתחילים לשאול, לחפש... יש לזה מחיר... אם נדע מהו האם נהיה מוכנים לשלם אותו? אני החלפתי חוג חברים בעבר וכיום מחלחלת בי תחושה די דומה לגבי כמה מהסובבים אותי. התדרים השתנו ואת לא נקלטת יותר... ולפעמים אלו הקרובים ביותר שלא קולטים. אני חש שאת דלת זו אני מעדיף שלא לפתוח. אין בי את הרצון והעצמה להתנתק שוב.
 

SHAHAF UZI

New member
DEEREST, אז תשאיר אותה סגורה..

מה לא ? זו לא צריכה להיות בעייה לדעתי !!! או שאתה סתם ככה תוהה לך...... על עצמי אני יכול לאמר לך,שאצלי היא תמיד פתוחה לכל משב רוח רענן, ואני משלם על זה...............
 

SHAHAF UZI

New member
אביבה,אני לא חושב כך..........

לפעמים לא "בא" להתחבר............... ואז הדלת נשארת סגורה. לא ?
 

Deerest

New member
לא רחוק מאיתנו

מיקי בת פתחה דלת לעצמה ותראי לאן היא הגיעה. התעוררה, שאלה, השיבה, פעלה, שילמה, מחייכת. במקרה שלה היא "הגיעה" למקום שלא כל מי שעובר תהליך כזה, ליבו מחייך בסופו.
 

Deerest

New member
שלפעמים

רק לפעמים... ברגעים של חולשה... לעיתים רחוקות... הידע שאנו צוברים... בתהליך ההעצמה האישית... יכול גם להחליש אותנו.
 

Deerest

New member
סדר הפוך

בארץ אחת החליטו להפריד בין המינים בבתי הספר היסודיים. הם עשו זאת בעבר, ערבבו ועכשיו חזרו להפרדה. שאל מי ששאל: "אז איך הם ידעו/יכירו/ילמדו להתיחס אל בנות המין השני?" השיב מי שהשיב: "קודם כל שידעו מי הם עצמם". במידה מסויימת, כן. היא עברה תהליך של העצמת כוחות רדומים בקרבה (נתעלם מהגורמים להעצמה). לפעמים התהליך כה מתיש, גוזל כוחות נפש, כך שאנו מוצאים את עצמנו ללא אויר עוד באמצע הדרך. אולי צריך קצת שקט מדי פעם.
 
הפרדה לא תמיד יוצרת למידה עצמית...

הפרדה היא מצב מלאכותי שאפשר ללמוד בו דברים שאולי אח"כ יהיו חסרי תועלת כשהיא תעלם. כששאלתי אותך "מה בעצם אתה אומר"...כוונתי היתה שאתה בעצם פונה אלי, ומדבר על מיקי... זה היה מוזר בעיני. חשבתי שאולי טעיתי בפירוש דבריך ועכשיו אני רואה שאכן הדברים הם כך... עכשיו נעשה הפרדה...הפרדה בין מילים. שתי המילים "תהליך מתיש". תהליך הוא תהליך. הוא הופך למתיש כשאנחנו רוצים שיקרה בו משהו... מהר מהר, ובדיוק איך שאנחנו רוצים, וזה לא קורה כך... אז זה מתיש... צריך שקט, ללא ספק, וכדאי שהוא יהיה בדיוק במינון של הרעש... יום טוב
 

Deerest

New member
מכל מלמדי השכלתי

ולהבדיל, מכל תלמידי השכלתי. כמורה: אין טעם בלימוד (כמורה) אם לא תוכל להפיק לימוד (כתלמיד) מתלמידיך. כתלמיד: אין טעם בלימוד ללא גירוי. ואת זה את עושה בטוב טעם. כן. אפשר לפתוח דלת.
 

Deerest

New member
עם יד על הלב

כנראה אף פעם. הצמאון והסקרנות לדעת עוד ועוד נמצאים ב dna שלי. אני מוותר על "לדעת" מתוך חוסר ברירה (זמן, יכולת... משאבים). זהו.
 

Deerest

New member
לפעמים זה מאוחר.

יש לפעמים מצבים בהם איני רוצה לדעת, כי התשובה אולי לא תמצא חן בעיני, ז"א שיש לי ידע חלקי לגביה? מה אז? זה לא מצב של לא לדעת, זה גם לא מצב של לדעת. וכל זה קורה באותה נקודת זמן. זה לפתוח את הדלת, לחשוב שאתה רואה מה מאחוריה, לסגור אותה, לומר לעצמך לא ראיתי. וכל זאת בו זמנית.
 

Deerest

New member
חלוקה נוספת

אם נחלק (שוב) את סוגי האנשים לשניים, נמצא את אלו השואלים ואת אלו המשיבים. אם נתבונן עמוק יותר נראה שאלו המשיבים פשוט הקדימו לשאול.
 
אני חושבת שרצון ללמוד וסקרנות

טיבעית קיימים בכולנו במידה זו או אחרת... השאלה היא לאן הם מנותבים...ללמוד מה? מי? ממי? את מה? את מי? ועוד שאלה, אפשר ללמוד בלי סקרנות או רצון ללמוד? קרה ש"למדת" במקרה?
 
למעלה