בושה שמישהו כזה קורא לעצמו יהודי

אני לא צוחקת.

אני מסבירה מהי המציאות שמתגלית לתוך עינינו ושמקורה ברצון לקבל שאיתו נבראנו: היצר הרע. "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין, שהמאור שבה מחזירו למוטב" - חוכמת הקבלה מסבירה את זה בצורה מסודרת וברורה. אולי תרצי לעיין בכמה מכתבי המקובלים, כאשר האחרון שבהם, בעל הסולם, ניבא את מקרה השואה, וטען בכתביו שבהזנחת הפנימיות של לימוד התורה, הבאנו על עצמינו ייסורים שבהכרח זיככו את הרצון שלנו (כי בכך אנו מתקדמים לתכלית חוק הטבע הכולל את כל המציאות: האלוקים, ואין כל כך מה לעשות) ו'הפורענות מתחלת מן הצדיקים תחילה': ולכן, הרבה אנשים מאמינים וטובים נרצחו. ברגע שנהפך את הרצון ללהשפיע, לא יתראו לנו אסונות וייסורים אלא רק אהבה וטוב, כי בכך נגלה מהי המציאות האלוקית שמקיפה אותנו - את נשמתינו שנתנתקה ממנה במחשבת הבריאה. צריך לחקור קצת יותר בנושא לפני התלהמות שנעשית מתוך רגש:)
 

קפצילי

New member
ראיתי את הכתבה

בערוץ 10 במוצ"ש. הראו שם את הילד המתוק הזה שוכב בביה"ח.... מה אני אגיד לך ? אני לא משתחררת מזה מאז, וכל פעם שאני חושבת על זה המחנק עולה בגרון. שום הסבר רוחני / קבלי לא משכנע מול מלאך כזה ששוכב צמח בביה"ח. שום הסבר שבעולם.
 
כמובן שזו זכותך המלאה.

אני בסה"כ מציעה פרספקטיבה: למשל, אפילו מדעים כגון: פיזיקה, פסיכולוגיה, יודעים על כך שהמציאות שהאדם קולט היא איננה דטרמיניסטית. משמע, מה שאנו רואים בהכרח נובע כתוצאה מהחושים המוגבלים שלנו שלא רואים את כל התמונה. כשאני רואה דבר רע, אני בעצם רואה השתקפות של הפנימיות הרעה שלי. ואת זה מסבירה החוכמה בשכל רב וממש לא על סמך אמונה בעלמא. כמובן שאינני מצדיקה את האדם שעשה כך ואת מעשיו, אבל אני נותנת אופציה למחשבה. יום טוב:)
 

mick9

New member
,תשובה לשאלתך

זה תלוי בחשבונות שמיים. מה הזכויות והחובות של אותן נשמות שנולדו לחולת-נפש שעוטה אוהל על ראשה החולה. זו דעתי וכל-טוב לך .אם יש לך זמן תקראי בסיפור אישי שלי - http://www.2all.co.il/web/sites/hamaor
 

mick9

New member
אנו חיים בתקופה שיש בה מגיפות רוחניות...

האדמו"ר הריי"צ של חב"ד אמר שבתקופה הזאת שלנו- יש מגיפות רוחניות שניתן להגיף אותם רק ע"י לימוד בספר התניא. ספר זה הוא כקטורת בפני המגיפות הרוחניות של עקבתא דמשיחא. כי בספר זה מוסבר לנו על מבנה הנפש של האדם ועל כוחות הנפש שלנו ואיך להמליך את היצר הטוב שימשול על היצר הרע. המשך ב- סיפור אישי באתר שליhttp://www.2all.co.il/web/sites/hamaor
 
ביהדות יש כלל: "ואהבת לרעך כמוך".

היהדות לא מצדיקה את מעשיו של ה'רב' ומה שהוא כינה כ'תיקון' חוכמת הקבלה מכנה אחרת לגמרי, כביצוע שאדם מבצע אך ורק בעבודתו הרוחנית, בפנימיות: תיקון תרי"ג רצונות שבלב האדם. כמו שנאמר: 'זכה-נעשית לו סם חיים, לא זכה-נעשית לו סם המוות'.
 
צודקת

אני מסכימה עם מה שאת אומרת, ובתור דתיה בעצמי אני מתביישת בשייכות שלו אל הציבור שלי, כי אדם שעושה מעשים כאלו אינו יכול להיכלל בכלל בהגדרה של בן-אדם ובטח לא לקרוא לעצמו דתי, ובעיקר לא רב.
 
אז זהו... שנטורי קרתא הם לא דתיים

ואין להם זיק בכלל ליהדות וספק אם הם בכלל יהודים.. גם החרדים לא רואים אותם בתור שאר העידה החרדית או הדתית. הם כמו הנאו נאצים בעיני הדתיים.
 
ומי שמך לקבוע מי הוא יהודי?

כל דתי חושב שיש לו בעלות על היהדות. אם כבר, אז כל החרדים כולל נטורי קרתא הם לא יהודים.
 

איתן פז

New member
קצת מרגיש לי הזוי להגיב לאוסף התלהמויות...

אבל כיון שזה הגיע לעמוד הראשי חש צורך להבהיר ולבאר עד היכן שידי מגעת... א. התורה אוסרת להכות אף אחד בעולם או אפילו לצער בדיבור גרידא! ב. התורה מחחייבת באופן יוצא דופן אב לחנך את ילדיו כאשר כשיש צורך גם בהכאה חינוכית "חוסך שבטו - שונא בנו"! שאלו כל מחנך (חילוני) אם אין לו מחשבה לפעמים לו יכול היה חוקית לתת סטירה פעם לתלמיד, אם לא היה יכול לחנכו הרבה יותר טוב ואיכותי. ג. בין הכאה חינוכית לבין התעללות בכל מה שלא יהיה אין כל קשר, ואל לנו לחבר בין אנשים חולניים מכל מגזר שלא יבואו לבין המגזר ממנו באו! ד. בכותרת המופיעה בעמוד הראשי של תפוז, מופיעה התשובה העיקרית לשאלה, הנבל מתחבא בין אנשים שמקרבם באו מתנשקים עם נשיא אירן, ומפגיני הזדהות עם רצח יהודים. וכי יש לנו שאלות על עוד אי אלו פשעים של חמומי מוח אלו??? כשם שיש איסלאמים מתונים הראויים לשיחה כך יש יהודים פונדמנטלסטיים! אולם לומר שזו דרך התורה? מי שמם??? ה. במשך השירשור כמה וכמה פעמים ראיתי את הביטוי "דת האהבה והרחמים... איני יודע מאיפה למדתם יהדות, אולם ככל הידוע לי, הנצרות מכנה את עצמה ככזו. ואילו ביהדות אין פשרות! אב מתעלל לו היה נשפט בפני סנהדרין יהודית בימי שלטון ההלכה, היה זוכה לעונשי מלקות וכו'. היהודים מכונים "ביישנים, רחמנים, וגומלי חסדים" ואלו הם אכן סימנים שאפשר לזהות על ידם כל יהודי באשר הוא, דתי, חילוני, חרדי ואתאיסט. לרחמים של יהודי ולבושה הקולקטיבית כאשר הוא שומע על לדוגמא על איש אכזר שפרק את חולי נפשו על ילדיו, אין אח ורע באף עם אומה או מגזר ביקום! ו. לגבי מי שאיזכר את מר וולס שכזכור נחשד בהתעללות בבנו, אבקשך לבדוק את הנתונים... 1. ההפגנות שהתחוללו בירושלים היו נגד נתיחת גופת התינוק, ולא נגד מעצר האב החשוד! 2. בסופה של פרשה נוקה האב מכל חשד! והסתבר כי הרופא שקיבל את התינוק הבטיח בעבר להתנקם בציבור החרדי על גופה אחרת שניסה לנתח ומנעו זאת ממנו, ודרש מהאחיות להעיד כי היו על הגופה סימני אלימות, האחיות גילו זאת לאחר מכן בחקירות נגדיות! אז נא לא לכתוב כאן היכה עד מוות. גם הניסיון האחרון להאשים את האב בהזנחה רשלנית לא צלחה כשהוכח שהיה אב טוב לילדו ז"ל! ז. ואחרון, יהודי הינו יהודי באשר הוא! ובלשון חז"ל "ישראל אף על פי שחטא - ישראל הוא". לא משנה אם את/ה אוכל/ת חזיר ביום הכיפורים או צם משבת לשבת לדכא את גשמיותך, בעיני הקדוש ברוך הוא, אתה תשאר בנו בכורו ישראל! וכאשר בן מכעיס את אביו יש לו כל מיני צורות ענישה, אחד האופנים הוא "והסתרתי פני ביום ההוא", אבינו מצהיר כי יסתיר פניו מעמנו ויתעלם מהעובר עלינו באם לא נשמע בקולו. כך שאין לנו שאלות על "איך הוא נתן למשהו לקרות" אלא מדוע אנו כל כך רעים שאנו מאלצים אותו להתעלם מקיומנו ומהתערבות במצבנו!
 
תגידו לי אתם..

אפשר להגיד משהו יותר טוב מזה? איתן- שאלוהים יחזק ידך וותברך. מסכימה עם כל פיפס!
 
כן בטח...

אברהם שרצה לשחוט את בנו רק כי שמע קולות בראשו נחשב אצלכם לגיבור, אז על מה אתה מדבר?
 

איתן פז

New member
אויש כמה עלוב!!!

באותה תורה שאתה מאמין לה שרצה לשחוט בגלל "קולות שנשמעו בראשו" כתוב בדיוק איך והיכן נשמעו הקולות! ובל תשכח מאיפה הוא בא, אביו עובד עצים ואבנים היה (זה כבר מהתלמוד) שהסגירו בילדותו (ממש תינוק) לנמרוד ששלט בעולם על מנת שישרוף אותו חי! והוא הגיע להתגלות אלוקית וכל מה שעשה היה על פי "הקולות"... אז איך שלא תרצה הוא ענק. או כיון שמצא את ההתגלות האמיתית, או לטעמך כיון שעבד מה שעבד מתוך החינוך שקיבל בדורו. ומה בין השאלה הפאנטית הזו לבין העובדות והתגובות הנאמרות בהודעתי?
 
התורה היא מוצפנת ואיננה מובנת לאדם פשוט כיום.

התורה נכתבה בתקופה שבה לעם ישראל הייתה מדרגה רוחנית ולכן אברהם, יצחק, יעקב, משה, פרעה וכל שאר הגיבורים המופיעים בתורה מסמלים דרגות רוחניות שאותן עובר האדם בדרך לגמר תיקון נשמתו. 'התורה מדברת באדם אחד'. 'כל אדם הוא עולם קטן'. כאשר מנסים להבין את התורה בצורה גשמית - התורה נעשית סם המוות, כאשר מגיעים להבנה רוחנית מתוך התורה - היא נעשית לסם החיים. הכל תלוי בגישה: האם מתוך הכרה של רצון אגואיסטי לקבל לעצמו, או מתוך רצון אלטרואיסטי להשפיע. - ואת זה ניתן לעשות רק בספרי הקבלה שבהם המאור של התורה לא מלובש בצפנים אלא כתוב כהשגה רוחנית על ידי המקובלים. :)
 

Krishi

New member
נו והחרדים פה יותר טובים?

הם גם לא מכבדים את השואה ושונאים את המדינה וטוענים שהם לא מכירים בה (אבל נהנים לקחת ממנה כסף). לא הייתי קורא להם "לא יהודים" כמו גם לנתורי קרתא. כולנו יהודים, פשוט עם דעות שונות ורמת אמונה שונה. מלבד זאת, היהדות רחוקה מלהיות דת טהורה של רק חמלה רחמים וגמילות חסדים, יש הרבה רוע וגזענות ביהדות ושנאת האחר ושוביניסטיות. שלא תחשבו לא נכון, אני גאה שאני יהודי אבל אלו הן העובדות, אין מה לעשות.
 
סוף סוף מישהו נורמלי

מישהו שלא מנסה להציג את היהדות כאוטופית ומושלמת כדי להרגיש טוב עם עצמו. ובאמת שאין כל הבדל בין נטורי קרתא לשאר החרדים, חוץ מהעובדה הפעוטה שהראשונים נאמנים לאידיולוגיה שלהם ולא רוצים כל קשר עם המדינה בעוד כל השאר מנסים לנצל אותה כל עוד היא קיימת.
 
למעלה