SupermanZW
Well-known member
כידוע, אכיפה היא גורם חשוב להשגת בטיחות בדרכים, אך קיימים אמצעי אכיפה שונים בעלי מיקוד שונה. קיימות מצלמות מהירות, מצלמות אור אדום וכמובן שוטרים בניידות משטרה. מצלמות מהירות מצלמות רק מכוניות שנוסעות במהירות מופרזת - העבירה שגורמת להכי פחות תאונות (פחות מ2%) והכי פחות הרוגים (פחות מ0.3%). מצלמות אור אדום מצלמות רק מכוניות שנוסעות באור אדום, עבירה בעלת שכיחות נמוכה מאוד, אך בעלת הסתברות גבוהה מאוד לגרום לתאונה. מסתבר שברוב המדינות בעולם זו עבירה נדירה וכמות הדוחות שמנפקות מצלמות אור אדום לא מצדיקה את נוכחותן, לכן מצמצמים את כמותן בצפון אמריקה. את כל העבירות האחרות יכולים לאכוף רק שוטרים ואין דרך אחרת לאכוף אותן. למצלמות אין בינה מלאכותית ולכן אי אפשר להחליף את השוטרים במצלמות. איך אתם מעדיפים לקדם בטיחות בדרכים?
1. להוסיף מצלמות
2. להגביר נוכחות משטרתית בכבישים ולמקד את האכיפה בעבירות המסוכנות ביותר. (אגב, העבירה המסוכנת ביותר היא אי שמירת מרחק, היא נוכחת כמעט בכל התאונות, עם זאת העבירה הקטלנית ביותר היא סטיה מנתיב לנתיב בכיוון הנגדי, מה שעלול לגרום לתאונה חזיתית ותאונות חזיתיות הן ברוב המקרים קטלניות)
3. להוריד את כל מצלמות המהירות ואת הדחלילים (ההאטה כשרואים מצלמה או דחליל וההאצה כשאינה נראית גם גורמות לתאונות, הרבה יותר מאשר מהירות מופרזת כשלעצמה) ולהגביר נוכחות משטרתית בכבישים.
4. אחר (אנא פרטו)
אני תומך באפשרות מס' 3 וטוען שרק נוכחות משטרתית מוגברת בכבישים שמתמקדת בעבירות המסוכנות ביותר יכולה לשפר את הבטיחות בדרכים ושאת הגורמים לתאונות (למשל מצלמות מהירות) צריך להסיר. לגבי מצלמות אור אדום אני אדיש, הן לא גורמות לתאונות, אך מאידך גם לא מונעות תאונות, אך נוכחות משטרתית תפחית משמעותית גם את המעבר באור אדום (שנדיר מלכתחילה).
1. להוסיף מצלמות
2. להגביר נוכחות משטרתית בכבישים ולמקד את האכיפה בעבירות המסוכנות ביותר. (אגב, העבירה המסוכנת ביותר היא אי שמירת מרחק, היא נוכחת כמעט בכל התאונות, עם זאת העבירה הקטלנית ביותר היא סטיה מנתיב לנתיב בכיוון הנגדי, מה שעלול לגרום לתאונה חזיתית ותאונות חזיתיות הן ברוב המקרים קטלניות)
3. להוריד את כל מצלמות המהירות ואת הדחלילים (ההאטה כשרואים מצלמה או דחליל וההאצה כשאינה נראית גם גורמות לתאונות, הרבה יותר מאשר מהירות מופרזת כשלעצמה) ולהגביר נוכחות משטרתית בכבישים.
4. אחר (אנא פרטו)
אני תומך באפשרות מס' 3 וטוען שרק נוכחות משטרתית מוגברת בכבישים שמתמקדת בעבירות המסוכנות ביותר יכולה לשפר את הבטיחות בדרכים ושאת הגורמים לתאונות (למשל מצלמות מהירות) צריך להסיר. לגבי מצלמות אור אדום אני אדיש, הן לא גורמות לתאונות, אך מאידך גם לא מונעות תאונות, אך נוכחות משטרתית תפחית משמעותית גם את המעבר באור אדום (שנדיר מלכתחילה).