בטיחות בדרכים - כיצד להשיגה?

אבי בן 1231

Well-known member
בכדי להמשיך להיות חשמלאי מעולה איני צריך לזכור את משוואת מקסוול, אם כל הכבוד לך, איני זוכר שאי פעם למדתי זאת במסגרת לימודי חשמל לקבלת רשיון חשמלאי מוסמך.
כיום אחרי שנים רבות שאיני עוסק בחשמל איני מעודכן בחוקי החשמל, אם הייתי חושב לחזור לעבוד בחשמל, לא הייתי חוזר כך על הבאב אללה, אלא הייתי מתעדכן בחוקים ובכללים החדשים.
גם בספרד לא עסקתי בחשמל, לא היה לי רשיון חשמלאי ספרדי, אך בכדי לנהוג ברכב בספרד הלכתי ללמוד בבית ספר לנהיגה והמורה אמר לי שהוא מתחיל איתי כאילו לא היה לי רשיון מעולם.
כמובן שכעבור זמן מאוד קצר הייתי מוכן לטסט והצלחתי במכה ראשונה.
היות ואני יסודי נכנסתי לאתר של החבר שלי גוגל ושאלתי אותו מהי משוואת מקסוול!!
ובכן רצית להפגין ידע על מנת לסתור אותי, אז נכשלת ידידי, הקשר בין משוואת מקסוול לרשיון חשמלאי מוסמך הוא בערך כמו הקשר כמו בין זרימת מים לזרימת חשמל.
משוואת מקסוול עוסקת במגנטיות, וחשמלאי בניין או חשמלאי תעשיה לא זקוק לדעת זאת!!!!!!!!!!!!
 

דיברגנט חדש

Well-known member
היות ואני יסודי נכנסתי לאתר של החבר שלי גוגל ושאלתי אותו מהי משוואת מקסוול!!
ובכן רצית להפגין ידע על מנת לסתור אותי, אז נכשלת ידידי, הקשר בין משוואת מקסוול לרשיון חשמלאי מוסמך הוא בערך כמו הקשר כמו בין זרימת מים לזרימת חשמל.
משוואת מקסוול עוסקת במגנטיות, וחשמלאי בניין או חשמלאי תעשיה לא זקוק לדעת זאת!!!!!!!!!!!!
ואת נוסחת ההמרה מחיבור משולש לחיבור כוכב שבטוח למדת בקורס מבוא לחשמל?
זה לא הגיוני לזכור הכול, ככל שלומדים יותר, החומר מתווסף וזה לא אנושי לזכור הכול.
 

אבי בן 1231

Well-known member
ואת נוסחת ההמרה מחיבור משולש לחיבור כוכב שבטוח למדת בקורס מבוא לחשמל?
זה לא הגיוני לזכור הכול, ככל שלומדים יותר, החומר מתווסף וזה לא אנושי לזכור הכול.
אם אזדקק לבצע עבודה הקשורה לשאלתך ולא אזכור אברר קודם ואז אתחיל בעבודה!!
בנהיגה זה שונה, אין כזה דבר חוק שאני משתמש בו או חוק שאינו חשוב, כאשר אני עולה עם רכב על הכביש אני חייב לדעת את כל החוקים והכללים, במקרה שאני עובר עבירה או גורם לתאונה, איני יכול להתנצל בפני השוטר או שופט, אם אגיע אליו, שלמדתי נהיגה מזמן ולא זכרתי את החוק, במקרה כזה אני רק איראה מגוחך.
אסור לי, מבחינה חוקית ואפילו רק מצפונית לעלות על הכביש מבלי שאהיה מעודכן בכל החוקים.
אין ספק שחוקים משתנים, ובוודאי שאיני יכול לזלזל ולא לציית לתמרור שלפי דעתי מהווה מטרד לדעתי, כפי שנטען פה!!
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אם אזדקק לבצע עבודה הקשורה לשאלתך ולא אזכור אברר קודם ואז אתחיל בעבודה!!
בנהיגה זה שונה, אין כזה דבר חוק שאני משתמש בו או חוק שאינו חשוב, כאשר אני עולה עם רכב על הכביש אני חייב לדעת את כל החוקים והכללים, במקרה שאני עובר עבירה או גורם לתאונה, איני יכול להתנצל בפני השוטר או שופט, אם אגיע אליו, שלמדתי נהיגה מזמן ולא זכרתי את החוק, במקרה כזה אני רק איראה מגוחך.
אסור לי, מבחינה חוקית ואפילו רק מצפונית לעלות על הכביש מבלי שאהיה מעודכן בכל החוקים.
אין ספק שחוקים משתנים, ובוודאי שאיני יכול לזלזל ולא לציית לתמרור שלפי דעתי מהווה מטרד לדעתי, כפי שנטען פה!!
צירפתי 7 תמרורים שלא בטוח שתדע מה הם אומרים. תמרורים.png
 

אבי בן 1231

Well-known member
תהיה סמוך ובטוח שגם הוא שכח הרבה דברים ממה שלמד ומתכנן עפ"י הדברים שהוא רגיל להשתמש בם.
למשל, אתה מוזמן לקחת מהנדס בנייה אקראי ותן לו לפתור אינטגרל, נראה אם הוא יזכור את מה שלמד בשנה א' בלימודיו.
תהיה סמוך וסופר בטוח שלא שכחתי אף חוק, אם אי פעם תראה בכביש בינעירוני
מישהו שנוהג באופן אדוק רק בנתיב הימני קח בחשבון שייתכן מאוד שזה אני.
 

פולגאר

Well-known member
כידוע, אכיפה היא גורם חשוב להשגת בטיחות בדרכים, אך קיימים אמצעי אכיפה שונים בעלי מיקוד שונה. קיימות מצלמות מהירות, מצלמות אור אדום וכמובן שוטרים בניידות משטרה. מצלמות מהירות מצלמות רק מכוניות שנוסעות במהירות מופרזת - העבירה שגורמת להכי פחות תאונות (פחות מ2%) והכי פחות הרוגים (פחות מ0.3%). מצלמות אור אדום מצלמות רק מכוניות שנוסעות באור אדום, עבירה בעלת שכיחות נמוכה מאוד, אך בעלת הסתברות גבוהה מאוד לגרום לתאונה. מסתבר שברוב המדינות בעולם זו עבירה נדירה וכמות הדוחות שמנפקות מצלמות אור אדום לא מצדיקה את נוכחותן, לכן מצמצמים את כמותן בצפון אמריקה. את כל העבירות האחרות יכולים לאכוף רק שוטרים ואין דרך אחרת לאכוף אותן. למצלמות אין בינה מלאכותית ולכן אי אפשר להחליף את השוטרים במצלמות. איך אתם מעדיפים לקדם בטיחות בדרכים?
1. להוסיף מצלמות
2. להגביר נוכחות משטרתית בכבישים ולמקד את האכיפה בעבירות המסוכנות ביותר. (אגב, העבירה המסוכנת ביותר היא אי שמירת מרחק, היא נוכחת כמעט בכל התאונות, עם זאת העבירה הקטלנית ביותר היא סטיה מנתיב לנתיב בכיוון הנגדי, מה שעלול לגרום לתאונה חזיתית ותאונות חזיתיות הן ברוב המקרים קטלניות)
3. להוריד את כל מצלמות המהירות ואת הדחלילים (ההאטה כשרואים מצלמה או דחליל וההאצה כשאינה נראית גם גורמות לתאונות, הרבה יותר מאשר מהירות מופרזת כשלעצמה) ולהגביר נוכחות משטרתית בכבישים.
4. אחר (אנא פרטו)

אני תומך באפשרות מס' 3 וטוען שרק נוכחות משטרתית מוגברת בכבישים שמתמקדת בעבירות המסוכנות ביותר יכולה לשפר את הבטיחות בדרכים ושאת הגורמים לתאונות (למשל מצלמות מהירות) צריך להסיר. לגבי מצלמות אור אדום אני אדיש, הן לא גורמות לתאונות, אך מאידך גם לא מונעות תאונות, אך נוכחות משטרתית תפחית משמעותית גם את המעבר באור אדום (שנדיר מלכתחילה).
להוסיף בינה מלאכותית למצלמות.
כל ערוצי התקשורת משתמשים במצלמות בשביל לדווח על פקקים, מצלמות אלו מצלמות תנועה ולא תמונת סטילס, לכן אין בעיה לנתח באמצעותם באופן אוטומטי התנהגויות של פראות בכבישים, של אי שמירת מרחק ועוד.
אי שמירת מרחק זה הדבר הכי קל לתכנת עבורם.
פראות בכבישים זה כבר קשה יותר, אבל ניתן שהיא תזהה מעבר מנתיב לנתיב ואז תתביית על המכונית ואם שוב יעבור נתיב יקבל דו"ח, אבל הדו"ח במקרה הזה לא יישלח באופן אוטומטי, אלא שוטר ינתח את הסרטון ויראה, אם המעבר היה מוצדק או כתוצאה מפראות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
להוסיף בינה מלאכותית למצלמות.
כל ערוצי התקשורת משתמשים במצלמות בשביל לדווח על פקקים, מצלמות אלו מצלמות תנועה ולא תמונת סטילס, לכן אין בעיה לנתח באמצעותם באופן אוטומטי התנהגויות של פראות בכבישים, של אי שמירת מרחק ועוד.
אי שמירת מרחק זה הדבר הכי קל לתכנת עבורם.
פראות בכבישים זה כבר קשה יותר, אבל ניתן שהיא תזהה מעבר מנתיב לנתיב ואז תתביית על המכונית ואם שוב יעבור נתיב יקבל דו"ח, אבל הדו"ח במקרה הזה לא יישלח באופן אוטומטי, אלא שוטר ינתח את הסרטון ויראה, אם המעבר היה מוצדק או כתוצאה מפראות.
למצלמות אי אפשר להוסיף בינה מלאכותית, אך אפשר לנתח את אשר הן מוציאות.
אלגוריתם אי שמירת מרחק ייעשה את כל מה שביקשת, גם כנגד נהיגה בפראות, כי לא מעניין אותי, אם מישהו מחליף נתיבים כמו נהג מרוץ אלא מעניין אותי אם החלפת הנתיבים שלו מסכנת את המכוניות האחרות כי נכנס במרווח קטן וגורם למכונית שהוא עוקף אותה לבלום ואת זה אלגוריתם שמירת מרחק גם יאתר בקלות.
האלגוריתם מאוד פשוט, זהה כלי רכב, מדוד לו את מהירותו ואת מרחקו מכלי הרכב לפניו עד 10 מטרים וכך אפשר לאתר אי שמירת מרחק ובמידה ומישהו נדחף לך בנתיב, המערכת תזהה אי שמירת מרחק, תנתח את המקרה ותישלח דיווח לבקרה (לשוטרים) בצירוף קטע הסרטון המדובר.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לדעתי צריכים לשלוח נציגים של משרד התחבורה לספרד
על מנת ללמוד מהם כיצד הצליחה ספרד להגביר את המודעות לנהיגה נכונה!
אם קשה למשרד התחבורה עם ספרד, אפשר גם לקנדה. אחרי הכל, גולשי הפורום הזה יודעים ששתי המדינות האלו הן המושלמות בעולם, ודאי בכל דבר ועניין ביחס לישראל הקטנה :).
 

ai27

Well-known member
אם קשה למשרד התחבורה עם ספרד, אפשר גם לקנדה. אחרי הכל, גולשי הפורום הזה יודעים ששתי המדינות האלו הן המושלמות בעולם, ודאי בכל דבר ועניין ביחס לישראל הקטנה :).
המצב בקנדה פחות טוב מהמצב בישראל
[URL unfurl="true"]https://www.worldlifeexpectancy.com/cause-of-death/road-traffic-accidents/by-country/[/URL]
 

SupermanZW

Well-known member
המצב בקנדה פחות טוב מהמצב בישראל
[URL unfurl="true"]https://www.worldlifeexpectancy.com/cause-of-death/road-traffic-accidents/by-country/[/URL]
אם בישראל היה חורף כמו בקנדה אי אפשר היה לנסוע בישראל בחורף בכלל בגלל תאונות שחוסמות את הכבישים בכל המדינה. הישראלי החוכמולוג היה נוסע עם צמיגים רגילים בשלג ובקרח ולא מצליח לבלום או נתקע בשלג, לא היה שומר מרחק גדול יותר בחורף למרות שצריך ובגלל מרחק הבלימה הגדול יותר היה גורם לפי כמה תאונות. עם בקרת אחיזה ישראלים בקושי שולטים ברכבם ובחורף הקנדי צריך לנסוע בלי בקרת אחיזה, כי זו דווקא פוגעת ביכולת ההתקדמות והבלימה בשלג, מכוניות של נהגים ישראלים שבטוחים שהם יודעים הכל היו מסתובבות כמו ספינרים ונכנסות במכוניות אחרות, בבתים ובעצים. כשלא לוקחים בחשבון את הבדלי האקלים ואת הבדלי תרבות הנהיגה מגיעים למסקנות מוזרות. רוב התאונות בקנדה קורות בחורף וברובן מעורבים נהגים שאינם יודעים כיצד לנהוג בחורף ו/או נוהגים עם צמיגים לא מתאימים לחורף. לנהגים הישראלים המצויים יש מזל שבישראל אין חורף.
 

SupermanZW

Well-known member
המצב בקנדה פחות טוב מהמצב בישראל
[URL unfurl="true"]https://www.worldlifeexpectancy.com/cause-of-death/road-traffic-accidents/by-country/[/URL]
הנתונים בדף מפתיעים מאוד לטובה, גם לגבי ישראל וגם לגבי קנדה, שתיהן נמצאות בקבוצה של כמות התאונות הנמוכה ביותר ל100000 נפש. קנדה במקום ה157 מתוך 183 בשיעור תאונות הדרכים לנפש וישראל במקום ה163 מתוך 183 בשיעור תאונות הדרכים לנפש. בין המדינות שמצבן טוב מישראל: אסטוניה, לוקסמבורג, מלטה, ספרד, פינלנד, דנמרק, גרמניה, אירלנד, הולנד, הממלכה המאוחדת, שבדיה, יפאן, איסלנד, נורבגיה, שווייץ וסינגפור. בין המדינות שמצבן פחות טוב מקנדה: צרפת, קפריסין, בלגיה, סלובקיה, צ׳כיה, קוריאה הדרומית, פורטוגל, סרביה, הונגריה, בלארוס, טורקיה, מונטנגרו, קרואטיה, מולדובה, יוון, לטביה, ליטא, פולין, רומניה, בולגריה, ניו זילנד, אוקראינה, אלבניה, בוסניה, ארה״ב, רוסיה, גאורגיה, מקסיקו, ארגנטינה, ברזיל, סין, ארמניה, כוויית, ירדן, פרגוואי, דרום אפריקה, גוואטמלה, וייטנאם, תאילנד, ונצואלה, אתיופיה, אריתריאה, זימבבואה והרפובליקה הדומיניקנית.
 

ai27

Well-known member
הנתונים בדף מפתיעים מאוד לטובה, גם לגבי ישראל וגם לגבי קנדה, שתיהן נמצאות בקבוצה של כמות התאונות הנמוכה ביותר ל100000 נפש. קנדה במקום ה157 מתוך 183 בשיעור תאונות הדרכים לנפש וישראל במקום ה163 מתוך 183 בשיעור תאונות הדרכים לנפש.
האמת היא שאני עוקב אחרי הנתונים האלו כבר לא מעט שנים,
וישראל הידרדרה במיקום שלה באופן ניכר לעומת שנים קודמות (בעבר היא הייתה מקום עשירי, ולפתע התדרדרה למקום 20).
החשד שלי - היא שהסיבה היא שבשנת 2020 (השנה שאליה מתייחסים) - במדינות אחרות היקף הנהיגה צומצם יותר מישראל.

אני לא חולק על טענתך שקנדה היא מדינת-מופת מובילה בתחומים מסויימים.
אלא מספק את הנתונים - המראים שבפועל גם ישראל היא כזו.
 

SupermanZW

Well-known member
האמת היא שאני עוקב אחרי הנתונים האלו כבר לא מעט שנים,
וישראל הידרדרה במיקום שלה באופן ניכר לעומת שנים קודמות (בעבר היא הייתה מקום עשירי, ולפתע התדרדרה למקום 20).
החשד שלי - היא שהסיבה היא שבשנת 2020 (השנה שאליה מתייחסים) - במדינות אחרות היקף הנהיגה צומצם יותר מישראל.

אני לא חולק על טענתך שקנדה היא מדינת-מופת מובילה בתחומים מסויימים.
אלא מספק את הנתונים - המראים שבפועל גם ישראל היא כזו.
אני לא חושב שהיקף הנהיגה צומצם היכנשהו בעולם, כי כמות הנהגים גדלה בכל מדינה בעולם וכך גם כמות המכוניות.
 

ai27

Well-known member
אני לא חושב שהיקף הנהיגה צומצם היכנשהו בעולם, כי כמות הנהגים גדלה בכל מדינה בעולם וכך גם כמות המכוניות.
התלוננו מאוד על הסגר בישראל,
אבל הוא היה קצר יותר מהסגרים באירופה למשל. ולכן האפקט פחות חונק.
הייתה ירידה ניכרת בכל הפרמטרים: צריכת הדלק, היקף הנסועה, תאונות.

באירופה עשו סגר "נושם" יותר , אבל הוא פשוט לא נגמר...
ראינו את הפער בין ישראל לגרמנים שעבדנו מולם - הם פשוט עברו לעבוד מהבית לכמה חודשים,
וחזרו לפעילות מלאה רק כשהגיעו החיסונים (2021).
ב2021 באמת פתאום רכש הרכבים זינק.
 

אבי בן 1231

Well-known member
אם קשה למשרד התחבורה עם ספרד, אפשר גם לקנדה. אחרי הכל, גולשי הפורום הזה יודעים ששתי המדינות האלו הן המושלמות בעולם, ודאי בכל דבר ועניין ביחס לישראל הקטנה :).
הציניות שלך לא מתאימה לכאן, אך תתפלא לשמוע, איני יודע על קנדה, אך ספרד שינתה את נורמת הנהיגה מנורמה של עולם שלישי לנורמה שהיא משהו מופלא.
אתה טענת ב"רוב חוכמתך", בשרשור אחר בלעג, מי ינהג במהירות של 50 קמ"ש? אז תרשה לי שוב להפתיע אותך שבספרד בערים יש רחובות שהתמרור מורה על 10 קמ"ש ואין אחד שמעז לעבור את המהירות המותרת, וזאת מפחד של מצלמות המהירות המפוזרות בהמוניהן ומפיקות ישר דו"ח, ומחיר הדו"ח הראשון הוא 250€ פרושו של סכום זה הוא בערך 25% משכרם החודשי של הרבה ספרדים.
כןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן!!!!! יש עוד הרבה דברים שהיה כדאי שישראל עם עם הסגולה ילמדו מספרד, אך זה נושא אחר לדיון!!!!!!!
ואפילו חכם כמוך!!!
 

ai27

Well-known member
הציניות שלך לא מתאימה לכאן, אך תתפלא לשמוע, איני יודע על קנדה, אך ספרד שינתה את נורמת הנהיגה מנורמה של עולם שלישי לנורמה שהיא משהו מופלא.
אתה טענת ב"רוב חוכמתך", בשרשור אחר בלעג, מי ינהג במהירות של 50 קמ"ש? אז תרשה לי שוב להפתיע אותך שבספרד בערים יש רחובות שהתמרור מורה על 10 קמ"ש ואין אחד שמעז לעבור את המהירות המותרת, וזאת מפחד של מצלמות המהירות המפוזרות בהמוניהן ומפיקות ישר דו"ח, ומחיר הדו"ח הראשון הוא 250€ פרושו של סכום זה הוא בערך 25% משכרם החודשי של הרבה ספרדים.
כןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן!!!!! יש עוד הרבה דברים שהיה כדאי שישראל עם עם הסגולה ילמדו מספרד, אך זה נושא אחר לדיון!!!!!!!
ואפילו חכם כמוך!!!
בספרד בטח יש בתי משפט מתפקדים,
שפועלים על פי החוק ולא על פי גחמות

פה המון אנשים פשוט מבקשים ברירת-משפט וחונקים את המערכת עם סחבת וקומבינות.
 
למעלה