Fellowship
New member
ביטול טיסה - אוטומציה וסנקציות
במסגרת שינויים בטיול, הייתי צריך לשנות טיסה פנימית מסויימת, שהוזמנה דרך אקספדיה.
דרך האתר זה לא התאפשר, התקשרתי, אמרו לי שאי אפשר ושגם אין שום החזר על ביטול.
אין בעיה, לא משהו לא צפוי, אז חזרתי לאתר, מצאתי טיסה חדשה והזמנתי.
את הטיסה הישנה לא יכולתי לבטל בקליק דרך האתר, אז השארתי את הביטול למועד מאוחר יותר.
למחרת, הטיסה בוטלה באופן ייזום ע"י יונייטד, שזה מעולה, חסכו לי עבודה.
אבל הסתקרנתי מדוע, התקשרתי ליונייטד, והוסבר לי שהמערכת האוטומטית שלהם ביטלה לי את הטיסה,
מכיוון שהיא זיהתה שלאותם האנשים יש שתי טיסות באותו הזמן.
מצד אחד, יפה, מצד שני, יש כמובן שאלות:
1. כיצד המערכת ידעה איזו טיסה לבטל? האם פשוט את הישנה יותר?
(נציגת השירות לא ידעה לומר לי, אבל זה מה שנשמע לי הגיוני)
2. באיזו זכות הם בכלל מבטלים לי טיסה מבלי לבדוק איתי בכלל? זה נוהל מקובל?
אולי התכוונתי להזמין יותר מטיסה אחת ורק במועד מאוחר יותר להחליט באיזו אני רוצה להשתמש?
3. מה שמוביל אותי לשאלה רחבה יותר: במקרה זה מדובר היה בטיסה פנימית, חד כיוונית וקצרה,
אבל הבנתי שבטיסות המורכבות ממספר מקטעים, בד"כ טיסות בינלאומיות,
לעיתים "מענישים" לקוח שלא הופיע לטיסה ומבטלים לו מקטעי המשך ו/או סנקציות אחרות.
אני מבין שחברת התעופה רוצה לעשות אופטימיזציה של הנוסעים,
ואני גם מבין שהיא רוצה למקסם רווחים, אבל מדוע שלקוח יהיה מחוייב לממש זכות/מוצר שהוא רכש?
ואם הוא מצא טיסה שבשל תמחור מסויים, זול יותר לרכוש כרטיס אבל לממש רק את חלקו,
האין זו זכותו לשלם אבל לא להשתמש בכל המוצר?
במסגרת שינויים בטיול, הייתי צריך לשנות טיסה פנימית מסויימת, שהוזמנה דרך אקספדיה.
דרך האתר זה לא התאפשר, התקשרתי, אמרו לי שאי אפשר ושגם אין שום החזר על ביטול.
אין בעיה, לא משהו לא צפוי, אז חזרתי לאתר, מצאתי טיסה חדשה והזמנתי.
את הטיסה הישנה לא יכולתי לבטל בקליק דרך האתר, אז השארתי את הביטול למועד מאוחר יותר.
למחרת, הטיסה בוטלה באופן ייזום ע"י יונייטד, שזה מעולה, חסכו לי עבודה.
אבל הסתקרנתי מדוע, התקשרתי ליונייטד, והוסבר לי שהמערכת האוטומטית שלהם ביטלה לי את הטיסה,
מכיוון שהיא זיהתה שלאותם האנשים יש שתי טיסות באותו הזמן.
מצד אחד, יפה, מצד שני, יש כמובן שאלות:
1. כיצד המערכת ידעה איזו טיסה לבטל? האם פשוט את הישנה יותר?
(נציגת השירות לא ידעה לומר לי, אבל זה מה שנשמע לי הגיוני)
2. באיזו זכות הם בכלל מבטלים לי טיסה מבלי לבדוק איתי בכלל? זה נוהל מקובל?
אולי התכוונתי להזמין יותר מטיסה אחת ורק במועד מאוחר יותר להחליט באיזו אני רוצה להשתמש?
3. מה שמוביל אותי לשאלה רחבה יותר: במקרה זה מדובר היה בטיסה פנימית, חד כיוונית וקצרה,
אבל הבנתי שבטיסות המורכבות ממספר מקטעים, בד"כ טיסות בינלאומיות,
לעיתים "מענישים" לקוח שלא הופיע לטיסה ומבטלים לו מקטעי המשך ו/או סנקציות אחרות.
אני מבין שחברת התעופה רוצה לעשות אופטימיזציה של הנוסעים,
ואני גם מבין שהיא רוצה למקסם רווחים, אבל מדוע שלקוח יהיה מחוייב לממש זכות/מוצר שהוא רכש?
ואם הוא מצא טיסה שבשל תמחור מסויים, זול יותר לרכוש כרטיס אבל לממש רק את חלקו,
האין זו זכותו לשלם אבל לא להשתמש בכל המוצר?