ג'ימי, אתה מדבר באוויר בלי שום אסמכתא
מה קשור מה קרה באירופה? מערכת חוקים אחרת לחלוטין.
 
אתן לך דוגמא מוחשית. כרטיס במחלקת עסקים כיוון אחד מתל אביב לסן פרנסיסקו ב10 לדצמבר עולה 4600 דולר. כרטיס במחלקת עסקים כיוון אחד מתל אביב, דרך סן פרנסיסקו באותה הטיסה בדיוק, למונטריי ב10 לדצמבר עולה 4300 דולר. הפרש של 300 דולר יותר זול לנסוע ביותר מקטעים למרחק יותר גדול.
 
מסתכלים טיפה בתנאי הכרטיס ומוצאים את המשפט הזה:
 
" THIS FARE IS ONLY VALID IF THE FLIGHTS ARE TAKEN IN THE BOOKED SEQUENCE. OTHERWISE THE FARE WILL BE RECALCULATED BASED ON THE ACTUAL FLIGHT ROUTING."
 
מה זה אומר? זה אומר שאם תרד בסן פרנסיסקו, אתה חייב להם 300 דולר. זה כבר משהו שאפשר לתבוע אותך עליו כי הסכמת לזה בפירוש, בלי שום קשר לנזק או לא נזק.
 
לגבי הטענה שלך על המושבעים, הסכמת גם למשפט הזה:
 
"UA shall not be liable for any punitive, consequential or special damages arising out of or in connection with carriage or other services performed by UA, whether or not UA had knowledge that such damage might be incurred"
 
הסכמת גם לזה:
 
"Prohibited Practices:
 
Fares apply for travel only between the points for which they are published. Tickets may not be purchased and used at fare(s) from an initial departure point on the Ticket which is before the Passenger’s actual point of origin of travel, or to a more distant point(s) than the Passenger’s actual destination being traveled even when the purchase and use of such Tickets would produce a lower fare. This practice is known as “Hidden Cities Ticketing” or “Point Beyond Ticketing” and is prohibited by UA."
 
הראשון בא מfare rules בהזמנה, השאר באים מפה:
 
https://www.united.com/ual/en/us/fly/contract-of-carriage.htm
מה קשור מה קרה באירופה? מערכת חוקים אחרת לחלוטין.
 
אתן לך דוגמא מוחשית. כרטיס במחלקת עסקים כיוון אחד מתל אביב לסן פרנסיסקו ב10 לדצמבר עולה 4600 דולר. כרטיס במחלקת עסקים כיוון אחד מתל אביב, דרך סן פרנסיסקו באותה הטיסה בדיוק, למונטריי ב10 לדצמבר עולה 4300 דולר. הפרש של 300 דולר יותר זול לנסוע ביותר מקטעים למרחק יותר גדול.
 
מסתכלים טיפה בתנאי הכרטיס ומוצאים את המשפט הזה:
 
" THIS FARE IS ONLY VALID IF THE FLIGHTS ARE TAKEN IN THE BOOKED SEQUENCE. OTHERWISE THE FARE WILL BE RECALCULATED BASED ON THE ACTUAL FLIGHT ROUTING."
 
מה זה אומר? זה אומר שאם תרד בסן פרנסיסקו, אתה חייב להם 300 דולר. זה כבר משהו שאפשר לתבוע אותך עליו כי הסכמת לזה בפירוש, בלי שום קשר לנזק או לא נזק.
 
לגבי הטענה שלך על המושבעים, הסכמת גם למשפט הזה:
 
"UA shall not be liable for any punitive, consequential or special damages arising out of or in connection with carriage or other services performed by UA, whether or not UA had knowledge that such damage might be incurred"
 
הסכמת גם לזה:
 
"Prohibited Practices:
 
Fares apply for travel only between the points for which they are published. Tickets may not be purchased and used at fare(s) from an initial departure point on the Ticket which is before the Passenger’s actual point of origin of travel, or to a more distant point(s) than the Passenger’s actual destination being traveled even when the purchase and use of such Tickets would produce a lower fare. This practice is known as “Hidden Cities Ticketing” or “Point Beyond Ticketing” and is prohibited by UA."
 
הראשון בא מfare rules בהזמנה, השאר באים מפה:
 
https://www.united.com/ual/en/us/fly/contract-of-carriage.htm