פשוט מאד, כי זה נוגד את כללי המשחק הדתי.
אין דת התגלות ללא מצוות וללא קיום מצוות. את מצוותיו של מי מקיים המאמין, את מצוותיו של עצמו או את אלה של אלוהיו ?
כל היהדות כולה, כולל הארכי-נבוך הרמב"ם, חוץ מליבוביץ וחסידיו הכופרים, מקיימים את מצוות הבורא נגד רצונם, במובן : " ...אי אפשי לאכול בשר חזיר ? אי אפשי ללבוש כלאים ? אי אפשי לבא על הערוה ? אלא אפשי !! אבל מה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי, תלמוד לומר ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי, נמצא הפורש מן העבירה מקבל עליו עול מלכות שמים". לא נאמר אפשי לאכול חזיר וללבוש כלאים ולבא על הערווה - אבל אני רוצה ...כלומר, תודעת "וכוף את יצרנו להשתעבד לך" היא מהותית לעבודת ה' ואילו וכוף את עצמי להשתעבד לרצוני היא עבודה זרה. זרה ליהדות הרבנית ההיסטורית הרווחת.
מבחינה פסיכולוגית, כמובן שליבוביץ צודק ! אין אדם עושה אלא את מה שהוא רוצה לעשות, אבל זו גישה אנתרופולוגית-פסיכולוגיסטית של אקדמאיים ואינטלקטואליים הדוחים את רעיון ההתגלות מלמעלה למטה ולא של השחקן המקבל על עצמו את עול המשחק הדתי-אמוני, ממש כמו שכל כדורגלן יודע, ואפ' הוא ספורטאי נבוך כליבוביץ, שאין להעביר את הכדור ביד אלא ברגל, לא מפני שאי אפשר - אלא מפני שזה נגד כללי המשחק.
אין דת התגלות ללא מצוות וללא קיום מצוות. את מצוותיו של מי מקיים המאמין, את מצוותיו של עצמו או את אלה של אלוהיו ?
כל היהדות כולה, כולל הארכי-נבוך הרמב"ם, חוץ מליבוביץ וחסידיו הכופרים, מקיימים את מצוות הבורא נגד רצונם, במובן : " ...אי אפשי לאכול בשר חזיר ? אי אפשי ללבוש כלאים ? אי אפשי לבא על הערוה ? אלא אפשי !! אבל מה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי, תלמוד לומר ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי, נמצא הפורש מן העבירה מקבל עליו עול מלכות שמים". לא נאמר אפשי לאכול חזיר וללבוש כלאים ולבא על הערווה - אבל אני רוצה ...כלומר, תודעת "וכוף את יצרנו להשתעבד לך" היא מהותית לעבודת ה' ואילו וכוף את עצמי להשתעבד לרצוני היא עבודה זרה. זרה ליהדות הרבנית ההיסטורית הרווחת.
מבחינה פסיכולוגית, כמובן שליבוביץ צודק ! אין אדם עושה אלא את מה שהוא רוצה לעשות, אבל זו גישה אנתרופולוגית-פסיכולוגיסטית של אקדמאיים ואינטלקטואליים הדוחים את רעיון ההתגלות מלמעלה למטה ולא של השחקן המקבל על עצמו את עול המשחק הדתי-אמוני, ממש כמו שכל כדורגלן יודע, ואפ' הוא ספורטאי נבוך כליבוביץ, שאין להעביר את הכדור ביד אלא ברגל, לא מפני שאי אפשר - אלא מפני שזה נגד כללי המשחק.