בית ספר דמוקרטי פתוח נוסף בת"א

על הדממה

אלה היפה, תודה על התגובה. האם אפשר להציע לך להסיר את הדממה? אם יש לך מחשבה, גם קצרה - אני מאמין שתפגעי בנקודה מעניינת.
 
על השתיקה

אלה בלה, אני מאוד אשמח לשמוע את המחשבות שרצות בראשך מאחורי הדממה. קולך בעל ערך. תודה
 

Ella Bella

New member
נרי היקר ../images/Emo140.gif

אני קוראת ושוב קוראת. היום בעבודה נדדו מחשבותיי אל הדיון הזה. חזרתי הביתה, הקלדתי ושוב מחקתי. כתבתי דברים ואח"כ נשמעתי לעצמי לא ברורה. תן לי זמן. זה יבוא
 
גם אנימחכה...../images/Emo9.gif

אבל נראה לי שחלק מהקסם של המדיום הזה זו דוקא המיידיות. אני אמנם מבשלת את המחשבות האלה בראש כבר הרבה זמן אבל עניתי מהשרוול, ונראה לי שגם נרי. ואם היה לי טיעון שלא היה סגור הרמטית או ברור מספיק? לא נורא- אפשר תמיד להסביר בהמשך... אבל קחי את הזמן אם את צריכה- אנחנו מחכים...
 
על השותפות

אני מצטרף לשותפתי "דרקונית המזל". אני חושב שבדיון לא צריך להיות "חסר טעות". כולנו אנשים חושבים שחושקים למצוא את ה"אמת" - מותר לנו באמת להגיד דברים שגויים, ובדיון להודות בטעותנו ולהציע מחשבה אחרת. אני מאמין שלגיטימציה לדבר ולטעות חשובה. אז אחטום בשגיאת קתיב, כפי שבאמת אני כותב ואשמח לפגוש את המחשבות של האחרים גם. יום טוב, נרי
 
על הדרך האחת

עידו, מחתימתך ניכר היותך אדם פוליטי. במובן החיובי של המילה. אדם שרוצה להיות מעורב ומשפיע. אני חושב שתוכל לזהות כי בכל הדרכים יש דבר משותף - צריך התמדה וצריך להתחבר לאנשים נוספים. אם תרשה לי להקשות עליך - לפעמים הטעון כי "יש יותר מדרך אחת" במקום להביא להתקדמות הוא בעצם יוצר מיכשול. המכשול הוא שאנחנו רוצים כולנו להגיע. ומנקודת הראות שלנו נוכל לראות רק "הרבה דרכים" אבל המצב הטוב של "חינוך הולם לכל הילדים" אינו נראה באופק. המציאות מכילה את "משרד החינוך" הדיקטטור של החינוך בארץ שמציע "דרך אחת" שרק אותה הוא ממן (למעשה יש גם את החינוך הדתי ... כך שיש מספר "דרכים" אבל התאור המלא דורש מאמר שאולי ניכתוב יום אחד). אבל בשביל שיהיה לילדים שלנו יכולת להנות מהמשאבים של המדינה הם חייבים לחבור ולפעול כדי לחצוב דרכים חדשות. אנחנו חייבים להוכיח שיש לנו מסגרת חינוכית אפקטיבית יציבה ובריאה לילדים והבוגרים. הדרכים החדשות אינן פשוטות, צריך לשכנע אנשים שיש לנו משהו משמעותי להציע, צריך למצוא משאבים ואנחנו גם רוצים שאנשים חסרי משאבים יוכלו להנות מהגישה החינוכית שלנו. משרד החינוך לא תומך ברעיונות האלה בלב חפץ ותמיד יהיה משהו שיקפוץ ויספר על "קבוצה שפגשתי והתרשמתי שהם נותנים יותר מידי חופש" וכדומה. לכן אני חושב שכדאי "ללמוד", "להתמקד", "להתארגן", "לשוחח" ו"לפעול". אלו הם גם היכולות שאני חושב שנמצאים ב"גרעין" של האדם בוגר ובמטרות העמוקות של החינוך. אבל אני חושב שיש לחינוך הדמוקרטי הפתוח יתרון נוסף - ה"פתיחות" שלו בעצם מזמינה הורים להיות מעורבים ולהביא גישות חינוכיות אל תוך בית הספר. הגישות החדשות יכולות להיבחן להתקבל או להידחות על ידי הקהילה הספציפית של בית הספר. לכן אני רואה בחינוך הדמוקרטי פתוח בסיס טוב לשינוי חיובי שיכול להכיל את כל ה"פלורליזם" וה"חדשני" בניגוד לחינוך המוסדי ויכול גם להיות מקובל באופן נירח שיאפשר תמיכה של המדינה בחינוך שאנחנו רוצים לילדנו. יום טוב.
 
נכון אבל מה זה אומר?

המשפט "תמיד יש יותר מדרך אחת" נכון תמיד, בכל ההקשרים בחיים אבל למעשה הוא ריק מתוכן. יש הרבה דרכים ונרי ואני ניסינו בשירשור הזה לדון, קצת לעומק, בהיבטים שונים, ספציפיים של דרך אחת מסויימת- לטוב ולרע. ברור שיש הרבה דרכים ונדמה לי גם שהבנתי כבר מה הדרך שלך (חינוך ביתי אקלקטי) אבל עדיין- אני חושבת שדיון פורה ומעמיק צריך להיכנס יותר עמוק. לא אמרת מה בעצם עמדתך בנושא.
 
עמדתי: צרכנות נבונה והתאמה אישית.

ממש כמו בצרכנות תחבורה. יש כאלה שמתאים להם רכב כזה ויש שמתאים להם רכב אחר. יש שנוהגים באופנוע, אופניים, טנדר, ג'פ, או נוסעים רק במוניות וכו'. אף משרד ממשלתי לא כופה עלינו דרך תחבורה מסויימת למרות שיש סיבסוד לתחבורה ציבורית והסיבסוד הלא כופה הזה מוצא חן בעיני.
 
למעלה