במקרה של שביתה בנתב"ג- את מי תובעים?

rastamana

New member
במקרה של שביתה בנתב"ג- את מי תובעים?

במידה ויהיו שיבושים קשים שיגרמו לי (ולאחרים) לעיכובים של יום,יומיים , ללא אפשרות לעזוב את הנמל לאובדן ההזמנה במלון בחו"ל, הפרת ההתחייבות לשכירת רכב, עוגמת נפש ובעצם הפסד נטו של אלפי שקלים, את מי אני תובע?! לא יתכן שאין לאזרח הגנה במקרה כזה.
 
נושא בעייתי וכאוב

במהלך עיסוקי כעו"ד לא נתקלתי ולא טיפלתי במקרה כזה, ולכן אין באפשרותי לסייע יותר מדי בשאלה זו מבלי לבצע מחקר משפטי שקוצר הזמן אינו מאפשר לי. זכור לי מהלימודים באקדמיה שיש סוג של חסינות במקרה כזה, אך יכול מאד להיות שאני טועה.
 

rastamana

New member
מדינה שלא עושה "חשבון" לאזרחיה תתן יד לחסינות

"חסינות מגזל הרש" - זה שם הסעיף שתחתיו הם נחבאים. לא כתוב בשום מקום ששביתה צריכה להתקיים על גב האזרח (ועל חשבונו) המחוקק לא טומן ידו בצלחת כשהוא מתעלם מכך. במיוחד כשישראל ידועה כ "אוכלת יושביה" והשביתות כאן רבות. כשמדובר על התחייבויות וכסף ששולם לגורמי צד ג', ולא ניתן להחזירו ההפסד הוא אמיתי ומוחלט, העוול מצד המחוקק והרשות השופטת הוא עצום. אין להם מה להפסיד המדינה מאחוריהם ולא יכול להכניס מפעילים פרטיים לנמלים (ראה שביתת עובדי הזבל), עונש (כסף) לא יטל עחהם ומה שנותר להם הוא לחגוג על "התחת דורון". לייצוגית כזו תהיה רשימת תובעים של חצי מליון אזרחי ישראל, בית המשפט לא יוכל להתעלם מהכח הזה.
 
תלוי אם זאת שביתה מוגנת או בלתי מוגנת.

סעיף 62 בפקודת הנזיקין מאפשר למי שנגרם לו נזק ממון כתוצאה מכך שהופר איתו חוזה - לתבוע פיצויים ממי שגרם להפרת החוזה. עקרונית, אפשר לראות את היחסים בין מי שרוצה לטוס לבין רשות שדות התעופה, כיחסים חוזיים (במסגרת כרטיס הטיסה משלמים גם תשלום לרשות שדות התעופה), ואם העובדים ששבתו גרמו להפרת אותו חוזה, אז עקרונית היה ניתן לתבוע מהם פיצויים על נזק ממון שנגרם בשל כך שהם גרמו להפרת החוזה. אבל בסעיף 62(ב) בפקודת הנזיקין, נקבע ששביתה והשבתה לא ייחשבו כהפרת חוזה. לכן, הסייג הזה מונע את האפשרות לתבוע את העובדים או את ההסתדרות על גרימת הפרת החוזה. מצד שני, בסעיף 37ב(א) בחוק יישוב סכסוכי עבודה, נקבע ששביתה בלתי מוגנת לא תיחשב כ"שביתה" לצורך סעיף 62(ב) בפקודת הנזיקין. בגלל זה, אם השביתה היתה בלתי מוגנת אז עקרונית אפשר לתבוע את העובדים ששבתו (או הועד שלהם) - על הנזקים. ההגדרה של שביתה בלתי מוגנת מופיעה בסעיף 37א בחוק יישוב סכסוכי עבודה, ככה: "שביתה או השבתה בלתי מוגנת" - כל אחת מאלה: (1) שביתה או השבתה של עובדים בשירות ציבורי בזמן שחל עליהם הסכם קיבוצי, למעט שביתה שאינה קשורה בשכר עבודה או בתנאים סוציאליים ושהמוסד המנהל המרכזי הארצי של ארגון העובדים המוסמך הכריז או אישר אותה; (2) שביתה של עובדים בשירות ציבורי בזמן שלא חל עליהם הסכם קיבוצי, או שההסכם הקיבוצי שהיה חל עליהם אינו בר-תוקף עוד, והשביתה לא הוכרזה או אושרה בידי המוסד או המוסדות המוסמכים לכך ובהליכים הקבועים לכך, הכל לפי תקנונו של ארגון העובדים המוסמך; אישור בכתב של המוסד המנהל המרכזי הארצי של ארגון העובדים המוסמך כי שביתה פלונית הוכרזה או אושרה כאמור - יהיה ראיה מכרעת לכך; (3) שביתה או השבתה בשירות ציבורי שלא נמסרה עליהן הודעה בהתאם לחוק זה; לענין הגדרה זו רואים כשביתה: (א) הפסקת עבודה מאורגנת, מלאה או חלקית, של קבוצת עובדים, לרבות שביתת האטה והפרעה מאורגנת אחרת של מהלך העבודה התקין; (ב) סירוב מאורגן של קבוצת עובדים לעבוד שעות נוספות, אם החובה לעבוד שעות נוספות נקבעה בהסכם קיבוצי ועבודה כאמור מותרת לפי חוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951, והסירוב ננקט כצעד בסכסוך עבודה.
 

jeshu

New member
סתם הצעה בתור מנהל פורום טיולי תרמילאים אם אתה טס למקום, כגון בנגקוק או דלהי, אליו יש טיסות במחיר סביר (ואף זול יחסית) מעמאן - טוס דרך שם ובא לציון גואל (זה לא עולה הרבה ולא שמעתי על שביתות שם). כמובן שזה יעיל כל עוד השביתה בישראל היא בנתב"ג בלבד ולא במעברי הגבולות בכלל. אתה יכול לחפש מידע בפורום "טיולי תרמילאים" טן "טיולים וחופשות בחו"ל".
 
למעלה