בן זוג עובד או אובד?

ommerl

New member
נו, אז שתי משכורות עדיף על אחת.. לכן רוב הנשים עובדות

אבל הנתנון הזה נראה לי קצת מוזר. העושר החומרי עלה משנות ה- 80. היום יש לאנשים הרבה יותר טלוויזיות, מכוניות, מחשבים, מאשר בשנות ה- 80.
&nbsp
אולי כוח הקנייה ירד (לפי ההגדרה של מה משכורת ממוצעת יכולה לקנות). אבל העושר החומרי עלה. יש לאנשים הרבה יותר דברים.
 

SupermanZW

Well-known member
כוח קניה נמדד בעיקר באורח החיים ולא בכמות המוצרים שיש בבית

מחירי כל מוצרי החשמל ירדו מאוד משנות השמונים אבל מחירי המכוניות, הדלק והדירות עלו מאוד, יש לשים לב גם לעובדה שהחדרים בדירות שבונים הולכים וקטנים עם השנים ודירת 4 חדרים חדשה היא בשטח של דירת 3 חדרים שנבנתה בשנות ה80. אנשים היום לוקחים פחות חופשות מבשנות ה80 ואוכלים פחות בחוץ מבשנות ה80, אנשים היום לוקחים משכנתאות עד גיל 70 על דירות שלו היו קונים בשנות ה80 דירות באותו שטח (עם משכורות של שנות ה80) היו צריכים משכנתא ללא יותר מ5 שנים. בשנות ה80 אנשים לא היו פודים קרנות השתלמות כדי לשלם משכנתאות או בכלל אלא משאירים הכל לפנסיה והגיעו לפנסיה שאפשר להתקיים ממנה, אנשים שיוצאים היום לפנסיה נופלים מייד לעוני. להורים שלנו לא עזרו לרכוש דירות והם הסתדרו ורובם סיימו מזמן לשלם משכנתא, לעומת זאת הורים היום עוזרים לילדיהם לרכוש דירות כמיטב יכולתם ועם כל זה ה"ילדים" (אנשים בני 20+ ו30+) לוקחים משכנתאות ל30 שנים וממהרים לפדות כל קרן השתלמות. אני סבור שרוב בני ה20+ וה30+ של היום יהיו כל כך עניים כאשר יצאו לגמלאות שבחלומותיהם הגרועים ביותר אינם מסוגלים לדמיין ושהרבה מהם יתאבדו כאשר יבינו שאין להם שום תקווה ואין מי שיכול או מוכן לעזור להם.

אנשים היום גם עובדים הרבה יותר משעבדו בשנות ה80, כמות האנשים שעובדים ב2 עבודות או יותר עלתה דרמאטית וכך גם כמות השעות הנוספות שאנשים עובדים, בשנות ה80 היה לאנשים הרבה יותר פנאי והיום אנשים רבים מדי הם "זומבים" שרק עובדים או ישנים.
 
אני לא מסכים עם הנתונים שלך
דבר אחד אמרת נכון: מחירי הדיור באמת עלו בצורה קיצונית. יש לכך סיבות רבות, אבל העיקרית היא משיתוק של הממשלה ואוזלת ידה לכפות על הגופים הכפופים לה למלא את תפקידם (מנהל מקרקעי ישראל, ועדות התכנון והבניה והרשויות המקומיות). כתוצאה מהזנחה רבת שנים בבניית דירות, ביחד עם גידול האוכלוסייה והעליה, נגמרה לעליה מאוד גדולה במחירי הדיור.
&nbsp
כל שאר הדברים שאמרת פשוט הפוכים.
- מכונית בשנות ה 80 היתה מוצר יוקרה, לא לכל משפחה היתה אחת כזו ורק לחלק לא גדול היה יותר ממכונית אחת למשפחה. היום אין משפחה בלי שתי מכוניות לפחות וחלק עם יותר. אגב, בעבר אם היתה לך מכונית לא היית יכול לקבל שום קצבאות או הטבות מביטוח לאומי כי היית נחשב עשיר. הקריטריון השתנה כי היום גם לעניים יש מכוניות.
- דירות ובתים בשנות ה 80 היו קטנים יותר מאשר היום. הורינו אמנם קנו דירות, אבל הם קנו דירות 2.5-3 חדרים שהיום כבר לא בונים. דירות היום גדולות יותר גם בשטח וגם במספר החדרים ממה שהיה נהוג אז.
- בשנות ה 80 אנשים היו נוסעים הרבה פחות לחו"ל, זה היה נחשב מותרות לעשירים וגם הם היו נוסעים מעט. אתה לא זוכר את ההתנפלות של ה"עמך" כשהתחילו טיסות מוזלות ליעדים כמו טורקיה ואנשים שמעולם לא היו בחו"ל יכלו פתאום לנסוע (ולגנוב משם ברזים)?
&nbsp
אנשים עובדים היום הרבה יותר, וחיים ברמת חיים גבוהה יותר.
הבעיה העיקרית היום היא הדיור אבל היא נובעת לא מגורמים חיצוניים אלא בראש ובראשונה מאימפוטנטיות של ממשלות ישראל לדורותיהן. יש בארץ שוק משוכלל של קבלנים, יזמים, קבוצות רכישה ומה לא. אין שום דבר שמונע את פתרון הבעיה חוץ מחוסר יכולת של הממשלה לבצע.
&nbsp
 

SupermanZW

Well-known member
הסיבה שהיום צריך יותר מכוניות היא שהיום אפילו מעמד הביניים

לא יכול לקנות דירות במרכז הוא מחזיק שתי מכוניות כדי שגם הבעל וגם האישה יוכלו להגיע לעבודה בזמן סביר (ובגלל שתדירות האוטובוסים ופריסתם אינן סבירות זהו אילוץ), האם יש לך מושג כמה קווי אוטובוסים בוטלו מבלי שניתנה חלופה עבורם בשנים האחרונות?

מכונית מעולם לא נחשבה מוצר יוקרה אך אנשים בעבר היו יותר צנועים.

נכון שלא בונים היום דירות עם 2.5 או 3 חדרים אבל דירת 3 חדרים שנבנתה בשנות ה80 היא בגודל של דירת 4 חדרים שנבנית היום ודירת 2.5 חדרים שנבנתה בשנות ה70 (בשנות ה80 כבר לא בנו 2.5 חדרים) היא בגודל של דירת 3.5 חדרים שנבנתה בתחילת המילניום (והיום גם 3.5 חדרים לא בונים), היום גם כמעט בכל הדירות החדשות הסלון והמטבח הם חלל אחד שקטן יותר מרק סלון של דירה משנות ה80 והמטבח היה בנפרד.

בשנות ה80 טסו פחות לחו"ל אבל עשו הרבה חופשות בישראל, היום חופשה באילת יקרה יותר מחופשה בכמעט כל מקום באירופה, היום או שטסים לחופשה בחו"ל או שלא יוצאים לנופש בכלל, לנופש בישראל יוצאים רק חברי מועדונים שיש להם הנחות מפליגות, אחרת זה לא משתלם.
 
״מכונית מעולם לא נחשבה מוצר יוקרה אך אנשים בעבר היו יותר צנו
עים״?
&nbsp
אנחנו באמת לא חיים על אותה פלנטה. מכונית תמיד נחשבה מוצר יוקרה, עד היום. אנשים לא היו יותר צנועים, וצורך במכוניות תמיד היה, אבל לאנשים לא היה כסף. אני זוכר בפירוש כשההורים שלי בנו בית דו משפחתי עם חברים, החברים בנו רק חניה אחת כי הם אמרו שלדעתם אף פעם לא יהיה להם מספיק כסף ליותר ממכונית אחת (כמובן שכמה שנים לאחר מכן היו להם שלוש). כשאני הייתי ילד, אנחנו היינו משפחה מאוד חריגה בכך שהיו לנו שתי מכוניות, לכל החברים שלי היתה אחת או בכלל לא. רק עם התחלת הייצור ההמוני הזול במזרח (ביפן בהתחלה), מכונית הפכה למשהו שבהישג ידו של שכיר ישראלי. ככל שרמת החיים עלתה, אנשים קנו יותר ויותר מכוניות, והצורך בתחבורה ציבורית ירד, מה שגרם לביטולי קוים וצמצומם. כמובן שכיום יש את הבעיה ההפוכה שהכבישים פקוקים ואנשים משוועים לתחבורה ציבורית נורמלית (לא אוטובוסים, אלא רכבת קלה ו/או תחתית) ואין.
&nbsp
גם לגבי הדירות אתה פשוט לא צודק. תסתכל למשל על בתים צמודי קרקע מאותה תקופה לעומת היום. היום על 250 מ"ר אדמה בונים 180 מ"ר בנוי ועוד מוסיפים מרתף על כל שטח הבית ועליית גג. בשנות ה 80, בנו על דונם שלם בית פצפון, שלושה חדרים בקושי.
 

SupermanZW

Well-known member
איפה מכונית נחשבת למוצר יוקרה? אולי באוגנדה

בישראל אף אחד לא חושב שבעלות על מכונית מעידה על אמידות.

איך באותה שורה אתה כותב גם "לאנשים לא היה כסף" וגם "כשההורים שלי בנו בית דו משפחתי עם חברים", ההורים שלך ממעמד הביניים אני מניח (תקן אותי אם אני טועה), היום זוגות ממעמד הביניים אפילו לא יכולים לחלום על בית דו משפחתי.

נראה לי ששכחת שמחיר האדמה גבוה ממחיר הבית וגם אם בנו בית פצפון על דונם היה קל מאוד להרחיב אותו, היום אפילו אם אתה משתייך לעשירון העליון רוב הסיכויים שאין לך מספיק כסף לרכוש רק את הרבע דונם (בשטח מופשר עם אישור בניה) בלי הבית בעוד בשנות השמונים גם כבן מעמד הביניים היית יכול לרכוש דונם עם בית פצפון (ולהרחיב תוך שנים ספורות).
 
בישראל, בישראל
אל תהיה תמים. תסתכל על כל הג׳יפים ברחובות, שהשטח היחידי שהם רואים זה השטח של מגרש החניה של מרכז הקניות. תסתכל על מכוניות היוקרה, המרצדסים, הוולוו וה BMW. מכוניות זה אחד מסמלי הסטטוס הנחשקים ביותר, ותמיד היה.
&nbsp
והנקודה שלי לגבי הבית הפרטי היתה בדיוק זו: אפילו לאנשים במעמד הביניים לא היה כסף ליותר ממכונית אחת למשפחה (ולא מצניעות). היום יש להם, כי רמת החיים עלתה.
&nbsp
ונראה לי ששכחת על מה אנחנו מתווכחים. כל הטענה שלי היא שרמת החיים בישראל עלתה משמעותית בכל פרמטר פרט לדיור.
 

SupermanZW

Well-known member
מכוניות יוקרה הן סמל יוקרה, לא מכוניות משפחתיות

אם במכונית אתה מתכוון למעשה לג'יפ או למכונית יוקרה אתה צודק, אם אתה מתכוון למכונית משפחתית ממש לא וזה בדיוק כמו שכתבת שהטענה שלי על דירות לא נכונה וכדי להמחיש נתת דוגמאות על צמודי קרקע ולא על דירות למרות שמדובר על מוצר שונה לחלוטין.

בדיוק כפי שהיום טויוטה קורולה אינה סמל סטאטוס, סובארו ליאונה לא הייתה סמל סטאטוס בשנות ה80, בדיוק כמו שג'יפ לאנדרובר הוא סמל סטאטוס היום, מרצדס מסדרה C היה סמל סטאטוס בשנות ה80.

נראה שאתה מכיר רק צמודי קרקע ורכבי יוקרה (דהיינו מוצרים שמאפיינים רק את המעמד הגבוה, לפחות נכון להיום) בעוד כל הדוגמאות שאני נתתי הם של מוצרים ושירותים המאפיינים את מעמד הביניים, לכן אין קשר בין הנתונים שהצגתי לנתונים שאתה מציג.
 
כנראה את לא מעודכנת

יש הרבה נשים שאני מכירה באופן אישי שלא עובדות והבעל הוא המפרנס היחידי.
וודאי שרוב הנשים עובדות.
 

turangaleela1

New member
יכול להיות שיש הרבה שזה מה שהן בוחרות

יחד עם בן הזוג שלהן (אגב לרוב משיקולים שהם לא לגמרי סתם כי ככה בא להן).
אבל מכאן ועד להגיד שזה התפקיד שלהן, ומנגד לכתוב שתפקיד הגבר הוא הפרנסה. זה הרי כל כך מיושן שאפילו דיון כזה הוא מיושן
 

turangaleela1

New member
אהם אהם (שיעולים) סליחה?? תפקיד האישה?

הההבעל מצווה לפרנס את הבית?
לגמרי לא מסכימה. אנחנו כבר בעידן אחר, התפקידים המגדריים האלה כבר לא רלוונטיים.
 

ga26

Member
את יוצאת מנקודת הנחה שהשיקול הכלכלי הוא היחידי במשוואה

אשתי לא עובדת תקופה ארוכה וזה בגלל שיותר נכון מבחינתינו שיהיה הורה עם התינוק (בן שנה) רוב שעות היממה כשהוא לא בגן. השיקול הוא טובת הילד מבחינתינו ומכיוון שאני משתכר יותר אני עובד והיא לא.
 

SupermanZW

Well-known member
ואחר כך כשהיא תרצה לחזור לעבוד היא תגלה שלא מכירים בנסיונה

הלא עדכני ושהיא תאלץ לעבוד במשרה נחותה בהרבה מזו שהייתה לה ואולי אף להיתקע בDead End Job לשארית חייה ולהיות ממורמרת ומתוסכלת כל חייה ולהעביר את המרמור והתסכול אליך ואל ילדכם.
 

ga26

Member
לא מקבל את דעתך שכל מי שלא עובד = ממורמר.

אפשר להגשים את עצמך בהרבה כיוונים שהם לא - לגרום שבעל המניות ירוויח יותר כסף.
 

SupermanZW

Well-known member
כשימאס לכם לחיות ברמת חיים נמוכה אשתך תרצה לחזור לעבוד כדי

לאפשר לכם לחיות טוב יותר, כשהיא תחוש שהיא לא מצליחה להשיג משרה ההולמת את כישוריה וגם משלמת בהתאם היא תהיה ממורמרת ומתוסכלת, גם אם היא תגשים את עצמה בכיוונים אחרים.
 

ga26

Member
תאמין לי שאנחנו חיים ברמת חיים טובה מאוד.... הסר חשש מליבך

 

SupermanZW

Well-known member
אצלי הדגש הוא לא על לעבוד אלא על להתפרנס

להתפרנס אפשר גם מעבודה וגם מהכנסות פאסיביות.

הייתי מוכן לחיות עם בת זוג שלא עובדת אך ורק אם הכנסותיה הפאסיביות שוות או גבוהות מהכנסה שהיא יכולה להשיג מעבודה במקצועה, בכל מקרה אחר היא חייבת לעבוד, הכלל הזה היה נכון אפילו אם הייתי מיליארדר.

במצב בו בת זוגי הייתה מפוטרת ולא מוצאת עבודה במשך למעלה מחצי שנה הייתי מבקש ממנה לעבוד בכל דבר ותוך כדי לחפש משרה טובה יותר, "להתהדק" עוד ולחכות עד ש"יידבק" משהו לא מקובל עלי.
 

oromer

New member
מנהל
זה תלוי

אני חושבת, שחשוב שאדם יאהב את מה שהוא עושה או לפחות לא יסבול. ככל שהמשכורת שלי יותר טובה (עד גבול מסוים), הייתי מסכימה שהוא יחפש עבודה שמתאימה לו יותר זמן.
אני הייתי מתאמצת כדי לאפשר פרק זמן מינימלי לחיפוש עבודה. מעבר לתחושת המיצוי והסיפוק, זה נראה תמוה אצל מעסיקים למה עובד לא עבד במקצוע שלו לפעמים.
מעבר לזה יש שיקולים נוספים: אחריות על ילדים, רצון לא לבזבז את החסכונות, וגם כי ניתן לקבל סיפוק/ הנאה בתחביבים ועבודה בין היתר מעניקה אפשרות לרמת חיים מסוימת.
אני חושבת שלכל זוג/ אדם מתאים פתרון אחר. ולפעמים זה האיזון. בסופו של דבר, התגובה שלי תהיה, לפי איך שאני הייתי רוצה שיתייחסו אלי אם המצב היה הפוך
 
למעלה