בוא אני אראה לך מה אמר הראי``ה קוק
הרב של המזרחי והמפד``ל מה הוא אומר, הרי זה לא התחיל עכשיו מה הוא אומר? בשנת תר``פ התעוררה השאלה בדבר בחירת נשים בבחירות שנערכו אז למוסדות הלאומיים היהודיים בא``י. הראי``ה קוק זצ``ל פרסם את דעתו נגד בחירת נשים ולהלן מקצת מדבריו וזה מופיע במאמרי הראי``ה עמ` 189 והלאה. הוא אומר על דבר שאלת בחירת נשים, השאלה מתחלקת לשלושה סעיפים: אחד בדבר הדין, שתים בדבר טובת הכלל, שלוש בדבר האידיאל. והנה, בדבר הדין, בתורה בנביאים ובכתובים, בהלכה ובאגדה הננו שומעים קול אחד שחובת עבודת הציבור הקבועה מוטלת היא על הגברים, וממילא ודאי שנגד הדין היא כל התחדשות של הנהגה ציבורית המביאה בהכרח לידי התערבות המינים בהמון, זה אחד. מצד טובת הכלל, חובתנו הקדושה היא כי בראשית הצעד לאיזה צביון מדיני חברתי שלנו, יהיה ניכר כראוי חותם התואר התנ``כי וזה יובלט דוקא במה שנמנע מהחידוש האירופי הזר לרוח התנ``ך, שנימנע מהחידוש האירופי הזר לרוח התנ``ך והמסורת הלאומית הנובעת ממנו שהוא הסתבכותה של האשה בבחירות ובחיים ציבוריים ואח``כ הוא מסביר את ענין האידיאל, אח``כ הוא אומר: האשה הישראלית מבססת את זכויותיה עפ``י התוכן העדין של ערך הנפש המיוחד לה, לא עפ``י חוקים קצובים וחתוכים, המשפחה היא לנו יסודה של האומה בית יעקב אלו הנשים שיבנו את עם ישראל, אל תגעו ביסוד היסודות של זכויות אמותינו אחיותינו ובנותינו, את הזכויות המקוריות האיתנות המיוסדות על ערכה המקודש העדין והנעלה של האשה בישראל, אל תמירו אותן בזכויות קלילות, כתובות שנשארות ברובן רק על הנייר, בתור גהוץ של חופש חיצוני וממררות את חייהן בבית פנימה, זה קטע מדבריו. אז גם על דברי רבותיהם עוברים, כבר לא הרב קוק ולא הרב אליהו ושום רב והנשים לא מקומם במטבח אלא במטבחון.