בעיקבות הדיון שהתפתח אתמול

התולעת 1

New member
מהעיתונות.

גם אני היתי בצבא האמיני לי אני יודע מה הולך שם. את יודעת כמה נשים עושות הפלה בצבא? כ300כל חדש מאיפא אני יודע? אני היתי מסיע אותם לבתי חולים.
 

masorti

New member
להווי ידוע לך...

ששירות לאומי אינו גיוס לצבא, וממילא כל האיסורים שציינת (בין אם הם נכונים ובי אם לא) - אינם תקפים. למשל: יש הרבה בנות שירות לאומי המשרתות כפקידות בבתי חולים. אין שום הבדל בין פקידה כזו לבין פקידה אזרחית שעובדת שם. ואין שום בעיית "כלי גבר", כי איש לא מונע מאותה פקידה ללבוש חצאית. (אפילו חיילות המשרתות כפקידות בבית חולים יכולות ללבוש מדים הכוללים חצאית) אז מה בדיוק הבעיה?
 

התולעת 1

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif||יש דעת תורה ידועה בדבר

ובכן אני לא מתיחס לשום דבר, יש דעת תורה ידועה בדבר, החזון איש זצוק``ל אמר שבנות יהודיות אסור להן להתגייס לצה``ל וגם לשירות לאומי כי זה ענין של עריות שנאמר עליו יהרג ולא יעבור, זאת היתה דעתו של החזו``א וכל גדולי התורה כולל הרבנים הראשיים דאז והסוגיה זאת התפרסמה לכן התבטל הנושא של גיוס בנות וניסו להעביר אותו בשירות לאומי שאינו פותר את הבעיה כלל וכלל- אבל לאחרונה..מכיון שמסבינינו אנו מותקפים על ידי רוצחים אכזריים יש מקום בהלכה להתיר אך ורק לשירות לאומי ראה את הלינקים שהביאה הרבנית חנוקה אשת משה?
 

masorti

New member
דעת הרבנים הציוניים היא אחרת...

ולמיטב ידיעתי הם מתירים שירות לאומי ללא שום ספק ופקפוק. וגם אם זה לא מוצא חן בעיניך... דעתם היא דעת תורה לכל דבר וענין.
 

התולעת 1

New member
בוא אני אראה לך מה אמר הראי``ה קוק

הרב של המזרחי והמפד``ל מה הוא אומר, הרי זה לא התחיל עכשיו מה הוא אומר? בשנת תר``פ התעוררה השאלה בדבר בחירת נשים בבחירות שנערכו אז למוסדות הלאומיים היהודיים בא``י. הראי``ה קוק זצ``ל פרסם את דעתו נגד בחירת נשים ולהלן מקצת מדבריו וזה מופיע במאמרי הראי``ה עמ` 189 והלאה. הוא אומר על דבר שאלת בחירת נשים, השאלה מתחלקת לשלושה סעיפים: אחד בדבר הדין, שתים בדבר טובת הכלל, שלוש בדבר האידיאל. והנה, בדבר הדין, בתורה בנביאים ובכתובים, בהלכה ובאגדה הננו שומעים קול אחד שחובת עבודת הציבור הקבועה מוטלת היא על הגברים, וממילא ודאי שנגד הדין היא כל התחדשות של הנהגה ציבורית המביאה בהכרח לידי התערבות המינים בהמון, זה אחד. מצד טובת הכלל, חובתנו הקדושה היא כי בראשית הצעד לאיזה צביון מדיני חברתי שלנו, יהיה ניכר כראוי חותם התואר התנ``כי וזה יובלט דוקא במה שנמנע מהחידוש האירופי הזר לרוח התנ``ך, שנימנע מהחידוש האירופי הזר לרוח התנ``ך והמסורת הלאומית הנובעת ממנו שהוא הסתבכותה של האשה בבחירות ובחיים ציבוריים ואח``כ הוא מסביר את ענין האידיאל, אח``כ הוא אומר: האשה הישראלית מבססת את זכויותיה עפ``י התוכן העדין של ערך הנפש המיוחד לה, לא עפ``י חוקים קצובים וחתוכים, המשפחה היא לנו יסודה של האומה בית יעקב אלו הנשים שיבנו את עם ישראל, אל תגעו ביסוד היסודות של זכויות אמותינו אחיותינו ובנותינו, את הזכויות המקוריות האיתנות המיוסדות על ערכה המקודש העדין והנעלה של האשה בישראל, אל תמירו אותן בזכויות קלילות, כתובות שנשארות ברובן רק על הנייר, בתור גהוץ של חופש חיצוני וממררות את חייהן בבית פנימה, זה קטע מדבריו. אז גם על דברי רבותיהם עוברים, כבר לא הרב קוק ולא הרב אליהו ושום רב והנשים לא מקומם במטבח אלא במטבחון.
 

masorti

New member
נא לא להביא לי פסיקות...

משנת תר"פ, משום שאז עוד לא קמה המדינה וכל הנושא לא היה רלוונטי. תבדוק מה אומרים רבני הציונות הדתית בדורנו על השירות הלאומי לבנות. ומבחינה עניינית, לא הבנתי מה ההבדל בין בחורה דתייה שעובדת כפקידת קבלה בבית-חולים ומרויחה כסף לבין בחורה בשירות לאומי שעובדת בדיוק באותו תפקיד.
 

lala897

New member
עם פקידת קבלה אין כ"כ בעיה

יש בעיה אם דברים אחרים. וחוץ מזה שיש הבדל בין אחת שמתנדבת לבין אחת שעובדת יוצאת בשעה מסוימת מקבלת הת המשכורת שלה וזהו. היא במעמד שונה.
 

masorti

New member
אם אין בעייה עם פקידת קבלה...

אז אין בעייה עקרונית עם שירות לאומי. חלק לא קטן מהמשרות שם הוא בעל אופי דומה. לגבי המעמד... לא דיברתי על המעמד בעבודה ועל השכר. הנקודה היא שבת שירות-לאומי מתלבשת באותה צורה ועובדת באותו אופי של עבודה כמו שכירה אזרחית באותו תפקיד, ולכן: אין שום הבדל מבחינה הלכתית.
 

lala897

New member
אתה טועה.

המעמד משנה מאד. לא יודעת בדיוק איך להגדיר את זה אבל לאחת שהיא במעמד של שכירה יש יותר הגנה ממעמד של מתנדבת. אני לא מתכוונת הגנה פיזית. זה לא בעיה הלכתית מוגדרת זו בעיה בסיטואציה, במצב. טוב, מקוה שהבנת. אם מישהו יכול להגדיר את זה יותר טוב ממני אז אני אשמח.
 
תולעת..

התייחסות לכמה דברים: ציטוט מדבריך- "ידוע לכם שעל פי תורתנו הקדושה וכך פסק החזו``א זצ``ל השרות בשירות לאומי לבנות ישראל יהרג ולא יעבור". שירות לאומי- הרב שמואל אליהו, שים לב לסעיפים י' ו- י"א שירות לאומי- הרב יוסף אלנקווה ציטוט מדברי הרב שמואל אליהו: שירות לאומי בבסיסו הוא חסד ולא עבודה וצריך להשאיר אותו טוב כמו שהוא בבסיסו. ציטוט מדבריך: "ושבת ישראל תישא בנשק שזה איסור מן התורה לא תלבש אשה כלי גבר" בת יכולה לשאת נשק?- הרב יוסף אלנקווה
 

lala897

New member
זהו בדיוק.

זה נכון שבמקומות מסויימים אין בעיה אבל בא נשווה את זה קצת לענין המכנסיים יש מכנסיים צנועות אבל לא כדאי ללבוש שום מכנסיים כי הגבול הוא דק אחת לובשת מכנסיים כאלה ואחת כבר יותר צמוד. אותו דבר זה לא כ"כ חכם להתיר דבר מסוים לציבור ולהגיד לו לא הכל טוב רק חלק כי זה כבר נהיה בעיה. במקוה שהסברתי את עצמי טוב כי זה נשמע קצת מבולבל.
 

פלסטיק

New member
אם הן יכולות ללכת לעבוד

אני לא רואה סיבה שהן לא יוכלו ללכת לשירות לאומי בזמנים עברו נשים היו ספונות בביתן ולכן גם שירות לאומי נראה בעיה כיום כשבבתים חרדים רבים האישה יוצאת לעבוד, אני לא רואה שום סיבה שלא תצא לשירות לאומי
 

lala897

New member
לא אותו דבר.

א. לא אותו דבר אישה נשואה לאישה לא נשואה. ב. סיטואציה לא דומה.
 

פלסטיק

New member
מה ההבדל בין אישה נשואה ללא נשואה?

אני מתכוון בהקשר של שירות לאומי ומה ההבדל אם אותה אישה חרדית עובדת במשרד הפנים או כמורה בשכר או במסגרת שירות לאומי? מקום העבודה זהה רק השכר שונה
 
למעלה