בענין ההצדקה להטלת פצצות האטום על יפן
היו כאן בעבר ויכוחים בשאלה אם היתה הצדקה, מוסרית וצבאית, להטיל את פצצת האטום על הירושימה, וגם קרב מאסף של מתנגדי ההפצצה בשאלת ההמשך אם היתה הצדקה להטיל גם את הפצצה השניה, על נגסאקי. עכשיו בא שר ההגנה של יפן בכבודו ובעצמו, ועוד שר שהוא אישית יליד נגסאקי, וקובע ש"הטלת הפצצות היתה בלתי נמנעת". קישור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3419151,00.html אני מניח שהויכוח הזה הוכרע סוף סוף, אם כי ודאי יהיו כאלו שגם זה לא יפריע להם להמשיך לטעון ההיפך. נ.ב : אני מניח שיום יבוא וגם מישהו מוסמך בגרמניה יאמר בפומבי שהיה הגיון מבצעי סביר, והצדקה מוסרית, גם בתקיפת דרזדן, ובהפצצות האויר על גרמניה בכלל. אני אמתין לכך בסבלנות. ההגיון המבצעי והמוסרי בשני המקרים דומה.
היו כאן בעבר ויכוחים בשאלה אם היתה הצדקה, מוסרית וצבאית, להטיל את פצצת האטום על הירושימה, וגם קרב מאסף של מתנגדי ההפצצה בשאלת ההמשך אם היתה הצדקה להטיל גם את הפצצה השניה, על נגסאקי. עכשיו בא שר ההגנה של יפן בכבודו ובעצמו, ועוד שר שהוא אישית יליד נגסאקי, וקובע ש"הטלת הפצצות היתה בלתי נמנעת". קישור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3419151,00.html אני מניח שהויכוח הזה הוכרע סוף סוף, אם כי ודאי יהיו כאלו שגם זה לא יפריע להם להמשיך לטעון ההיפך. נ.ב : אני מניח שיום יבוא וגם מישהו מוסמך בגרמניה יאמר בפומבי שהיה הגיון מבצעי סביר, והצדקה מוסרית, גם בתקיפת דרזדן, ובהפצצות האויר על גרמניה בכלל. אני אמתין לכך בסבלנות. ההגיון המבצעי והמוסרי בשני המקרים דומה.