בעקבות הודעה שקראתי

Jim Henson

New member
בעקבות הודעה שקראתי

בפורום מקביל ([URL='http://www.tapuz.co.il/forums/main/Viewmsg.asp?forum=248&msgid=144735717']פורום יזמות וניהול עסק כאן בתפוז[/URL]) בה הוצע כי שותף יעשה ביטוח חיים לשותפו לעסק כשבפוליסת החיים המוטב יהיה השותף הנותר בחיים, התעורר נושא שמעניין אותי מבחינה תרבותית והנו ביטוח חיים להורים וביטוח חיים לבן/בת הזוג. לדוגמה לביטוח חיים בין הורים לילדים - הורים עם ילדים בוגרים שכולם מסודרים בחיים מלבד ילד בוגר חולה (שנזקק) שזקוק לטיפול ואז הוריו עושים לעצמם ביטוח חיים שבפוליסת ביטוח החיים הבן הבוגר החולה הנזקק הוא מוטב לקבל פיצויים. 1. אם בקרות האירוע וכאשר המוטב יפנה לחברת הביטוח לקבל את הפיצויים, איזה טענות תרבותיות (נוסח "הירשת וגם ירשת") תעלה חברת הביטוח כדי לא לשלם ? וכיצד זה מתיישב עם העובדה שבעת החתימה על הסכם הפוליסה הסכימה חברת הביטוח ופתאום כשצריך לשלם היא מעוררת את הטענות התרבותיות ?! דוגמה לביטוח חיים בין בני זוג - זוג עניים שמבטחים זה את זה בביטוח חיים כך שבכל אחת משתי הפוליסות הנותר בחיים הוא המוטב. 1. אם בקרות האירוע וכאשר המוטב יפנה לחברת הביטוח לקבל את הפיצויים, איזה טענות תרבותיות (נוסח "הירשת וגם ירשת") תעלה חברת הביטוח כדי לא לשלם ? וכיצד זה מתיישב עם העובדה שבעת החתימה על הסכם הפוליסה הסכימה חברת הביטוח ופתאום כשצריך לשלם היא מעוררת את הטענות התרבותיות ?!
 
תשובה

אין שום פסול בעריכת ביטוח חיים כפי שתיארת. חברת הביטוח תעשה לעצמה חיים קלים יותר מהעלאת טענות "תרבותיות" מאחר שהן לא רלוונטיות. המבטחת תנסה למשל לאתר תחלואים למיניהם אצל המבוטח שנפטר, ותטען לאי-גילוי מידע מהותי.
 

Jim Henson

New member
ביטוח חיים לזקן בן 80...

תודה. מה המבטחת תנסה כאשר זקן בן 80 מבקש לעשות לעצמו ביטוח חיים כשגופו מרבה במחלות ? האם חברת הביטוח תסרב או שתתמחר את הסיכון הגדול בתשלום חודשי ענק ?
 
תשובה

למיטב ידיעתי חברות ביטוח לא מקבלות מבוטחים חדשים בביטוח חיים אחרי גיל 70. (להבדיל מביטוח סיעודי) וגם אם מקבלות - זה תלוי בתחלואים. אין כמעט אדם בגיל מבוגר שאינו סובל מאיזושהי מחלה. יכול להיות שהתשובה תהיה א' ויכול להיות שהתשובה תהיה ב'.
 
למעלה