בעקבות פניה אלי, שאלה לחברי הפורום

מתנדב

New member
אני חושב שמאוד כדאי לך לשנות את

החתימה, זה מהווה קצת זלזול כלפי הדתיים / החרדים... מה אתם אומרים?
 

lala897

New member
זלזול? לא יודעת . אבלמה שכן זה פשוט

שטויות. מתנדב, מכיר את השאלה הידועה הזאת- האם אלוקים יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים? זה משהו בסגנון. חחח...
 

lala897

New member
לדעתי זה הבנה מוטעית של כל המושג

אם אפשר לקרוא לזה מושג- אלוקים.
 
ואם תכתוב על אמונה

תזלזל באנשים שלא מאמנים כמוך... ואם הוא מרגיש ככה- זכותו. כמו שהזכות של כל אחד לכתוב על אמונה לדג'. זה לא פוגע במי שלא חושב כך?
 

בת יפתח

New member
חחח איזה חתימה שרלטנית ...

ה' יכול למנוע את הרוע אבל לא רוצה
כי בלי רע אין טוב. ואין דבר כזה בכלל רע וטוב. יש רק מושלם, ורק אם נביא דברים שלפי תפיסתך המצומצמת הם טובים\רעים אז יתקיים כאן מושלם. בא לך לעשות דיון על הפצת אנרגיות שליליות וחיוביות בעולם ?
 
ראשית

אין לשרלטנות שום קשר לחתימה שלי... איך את מתיימרת לקבוע ש"בלי רע אין טוב" כשבעצם, "אין דבר כזה בכלל רע וטוב"? ומה זה "מושלם"? תגדירי.
 

Huan

New member
אני אסביר לך.

מה זה "צל"? חוסר "אור", מסכים? אבל אם אין צל- אין בכלל, איך אתה יכול להגדיר איפה יש יותר אור? על מנת לקבוע שפה יש משהו, ופה אין, אתה צריך בסיס להשוואה. אם אני אומר שבירושלים אין אנטישמים, חייב להיות איפה שהוא בעולם אנטישמים, ע"מ שאני אוכל לומר שבירושלים אין. ברור?
 

100kuri

New member
תרשום מה שבא לך,

לדעתי זה ממש לא נכון מה שרשום שם. אבל כל אחד והדעות שלו. יום טוב
 
רק שבטעות לא תמחוק את

אח"י נבצר . זה יעשה ובל יעבור . ולדעתי תשאיר אם ליבך חפץ בזה , כי איש איש באמנותו יחיה , ואם באיזה דתי זה פוגע אז גם בבי פוגע שיש חלק מהדתיים שלא משרתים בצבא אז בגלל שאני נפגעתי כל בחורי הישיבות מחר בתל השומר? ממש לא אז זכותך לכתוב מה שאתה רוצה ואל תשנה .
 

Vdrums

New member
תכתוב מה שבא לך

it's a free country baby... (אריק איינשטיין - מציצים 1972)
 

tamarhp

New member
אמממ. אישית,

אני חושבת שהחתימה די אידיוטית. בלי לפגוע. מכיר את המשוואה? ככל שאנו לומדים יותר
אנו יודעים יותר ככל שאנו יודעים יותר
אנו שוכחים יותר ככל שאנחנו שוכחים יותר
אנחנו יודעים פחות ככל שאנחנו יודעים פחות
אנחנו שוכחים פחות ככל שאנחנו שוכחים פחות
אנחנו יודעים יותר אז למה ללמוד? משוואה טפשית, נראית נכונה עפ"י ההיגיון, אבל עדיין משמשת לבדיחה. למה? זה כמו שתשאל למה לאכול, ממילא הכל יוצא החוצה בסוף. ובאותה מידה אפשר לכתוב את החתימה שלך בצורה אחרת: אבא רוצה לתת לי סוכריה, אבל לא יכול?
אז הוא לא הכי הכי בעולם. אבא יכול לתת לי סוכריה, אבל לא רוצה?
אז הוא מרושע. אבא יכול ורוצה לתת לי סוכריה?
אז למה הוא לא נותן? אבא לא רוצה ולא יכול לתת לי סוכריה?
אז הוא אבא רע, ואני לא רוצה אותו, ואני בורח מהבית. אבל מה לעשות שלפעמים יש לילד חור בשן והאבא יודע יותר טוב מהילד מה טוב בשבילו?! אנחנו, בתור הילד, לא תמיד מבינים שכשאוכלים יותר מדי ממתקים יש חור בשן ואז סוכריה זה לא בריא בשבילנו, אבל לבוא ולהאשים את אבא???
 
את מודעת לכך שאפשר למצוא פרצות

במה שכתבת: למה ככל שאנחנו יודעים יור אנחנו שוכחים יותר? זה לא נכון. ואולי האבא לא יכול לתת סוכריה כי אין לו כסף? השורה התחתונה היא שהודעתך מתייחסת לבני אדם ולכן תמיד ניתן למצוא פרצות ואילו חתימתו מתייחסת לאל שהוא כביכול כל-יכול ולכן לא אמורות להיות שם פרצות ולכן לא אמור להיות רוע...אבל עובדה שיש. אה, ואל תעני לי "ה' עובד בדרכים נסתרות מעין האדם", או משהו דומה... וד"א, אני מציע לך לא לשתות מים, כי מי ששותה מים חי, מי שחי מקיים יחסי מין, מי שמקיים יחסי מין נדבק באיידס ומי שנדבק באידס מת. מסקנה: אל תשתי מים אחרת תמותי
.
 

tamarhp

New member
תגובה לא עיניינית

א. את המשוואה לא אני חיברתי ב. המשוואה היתה עניין של יחס. אם אתה שוכח תמיד 1/2 ממה שלמדת לדוגמא, אז אם תלמד יותר - ה1/2 יהיה גדול יותר, ויוצא ששכחת יותר חומר. ג. המשוואה טפשית, וכך גם החתימה. ד. הדוגמא שלי התייחסה לילד שיש לו חור בשן, והאבא לא נותן לו סוכריה בגלל שזה מה שטוב לילד. אל תנסה לשנות את המשל בשביל להראות נמשל אחר. ה. המשוואה שלך אפילו יותר טפשית משלי! וואו! ו. מל'שות, ה' אכן עובד בדרכים נסתרות... ז. בעניין ה"כל-יכול" - יש לי מאמר שמדבר על זה. אם אני אסרוק ואעלה אותו לכאן, אתה חושב שתקרא? (תודיע לי ואני אשתדל לסרוק)
 
עניינית מאוד

א)אז? ב)מי אמר ששוכחים חומר באחוזים? ג)המשוואה טפשית בהחלט. החתימה לא. ד)ולמה לא? ה)זאת לא "המשוואה שלי", ולא אמרתי אותה כי אני חושב שהיא חכמה. אמרתי אותה כדיל להראות עד כמה שלך לא מוחלטת, שאפשר לפרש אותה במיליון דרכים. ו)זכותך המלאה לחשוב איך שבא לך, אין זה מתפקידי להאיר את עיניים שאינן רוצות בהארה. ז)בינתיים קראתי כל דבר שהעלו כאן(חוץ מאתר שלם שיש בו יותר מדי חומר), אז כן אני אקרא, אבל אחרי ה-19 כי יש לי עכשיו שתי בגרויות ברצף...
 

tamarhp

New member
בעניין ה"כל יכול"

אז ככה - אנחנו לקחנו את המושג "כל יכול" ועשינו לו השלכה לכוח רוחני. זה לא יתכן. אין פה עניין "האם הקב"ה יכול לרוץ ריצת 2000 מטר", או משהו בדומה לזה, נכון? אנחנו מאמינים שהקב"ה ברא את העולם. הוא ברא גם את החוקים שלו, כך שדרך העולם להתנהל עפ"י הטבע, בהשגחה עליונה. ניקח למשל - משחק השחמט. אפשר להגיד "צריח לא יכול ללכת באלכסון", "מלך לא יכול ללכת 3 משבצות", אבל כל בן אדם נורמלי מבין שה"יכול" ו"לא יכול" מתכוונים לחוקי המשחק. במציאות הצריח יכול ללכת באלכסון, בדילוגים ואפילו מחוץ ללוח המשחק, אבל כשמשחקים בכללי המשחק - אנחנו מגבילים את עצמנו לחוקי מסויימים. אין פה עניין של "הקב"ה לא יכול". הקב"ה החליט על מערכת חוקים מסויימת שעל פיה יתנהל הטבע (כמובן שיש מקרים של ניסים שמעל הטבע), והוא יכול לשנות את החוקים בכל רגע ורגע.
 
אז יוצא שה' בעזרת "חוקי הטבע"

מבדיל בין רוצח לרוצח. אחד נתפס ונשפט בעוד האחר יוצא לחופשי וחי חיים מלאים. מצטער שאני לא רוצה כאלו חוקים.
 
למעלה