"בצלם אלוהים ברא אותו"
היישר משיעור סוגיות ביהדות--> בריאת העולם סוגיות ביהדות מהווה אצלנו בעצם תושב"ע, אך היום בשיעור נתבקשנו להביא ספר תנ"ך, לנושא כה מעניין(לדעתי) ומיוחד- בריאת העולם. ברמת התאוריה הדתית- העולם נברא לפני 5000 שנה, והתורה נכתבה גם כן בתקופה הזו, לפני 5000 שנה בערך, ע"י אלוהים. ברמת התיאוריה האקדמאית- העולם נברא לפני מיליארדי שנים, והתורה נכתבה בשנת 400 לפנה"ס ע"י 5 סופרים שונים. סיפור בריאת העולם אינו סיפור אחד, אלה שני סיפורים. כלומר: שני סיפורי בריאה שונים מתוארים בתורה הראשון- חמישה ימים ברא אלוהים את האדמה, הצמחייה, בע"ח, היום הלילה, האור, המים והשמיים, וכו'. ביום השישי ברא את האדם. סיפור הבריאה הראשון מאוד לא מוחשי. אלוהים בורא את הכל באמירה. בין הסיפור הראשון והשני מבדיל קטע. אני מצטטת משפט ממנו: "וכל שיח השדה טרם(!) נברא". ונאמר כי את אותו אדם שיצר, עדיין לא שם "על" העולם, כלומר העולם שומם נפש חיה. השני- אלוהים ברא קודם כל את האדם. אלוהים בסיפור השני הרבה יותר מוחשי שכן מתואר כי הוא יוצר את אדם מן האפר, ממש כאילו בונה דמות מהאפר, "ויפח באפיו נשמת חיים"- הוא עושה לו ממש הנשמה והופך אותו לנפש חיה. רק אחר כך הוא נוטה עצים ומביא לשם בע"ח. לאותו מקום הוא קורא- גן עדן. מתוארים גם שמות נהרות שאנו מכירים כיום- הפרת והחידקל, שמקומם בעצם סותר את קיומו של גן-עדן, שכן הפרת והחידקל נמצאים על הארץ. השאלות שלי: למה ישנם 2 סיפורי בריאה? איפה האדם הראשון שהוא יצר? האם אלוהים ברא אדם זכר ראשון? או ברא זכר ונקבה יחד? אחרי כמה תגובות, אני אפרסת את התיאוריה שאני פיתחתי
היישר משיעור סוגיות ביהדות--> בריאת העולם סוגיות ביהדות מהווה אצלנו בעצם תושב"ע, אך היום בשיעור נתבקשנו להביא ספר תנ"ך, לנושא כה מעניין(לדעתי) ומיוחד- בריאת העולם. ברמת התאוריה הדתית- העולם נברא לפני 5000 שנה, והתורה נכתבה גם כן בתקופה הזו, לפני 5000 שנה בערך, ע"י אלוהים. ברמת התיאוריה האקדמאית- העולם נברא לפני מיליארדי שנים, והתורה נכתבה בשנת 400 לפנה"ס ע"י 5 סופרים שונים. סיפור בריאת העולם אינו סיפור אחד, אלה שני סיפורים. כלומר: שני סיפורי בריאה שונים מתוארים בתורה הראשון- חמישה ימים ברא אלוהים את האדמה, הצמחייה, בע"ח, היום הלילה, האור, המים והשמיים, וכו'. ביום השישי ברא את האדם. סיפור הבריאה הראשון מאוד לא מוחשי. אלוהים בורא את הכל באמירה. בין הסיפור הראשון והשני מבדיל קטע. אני מצטטת משפט ממנו: "וכל שיח השדה טרם(!) נברא". ונאמר כי את אותו אדם שיצר, עדיין לא שם "על" העולם, כלומר העולם שומם נפש חיה. השני- אלוהים ברא קודם כל את האדם. אלוהים בסיפור השני הרבה יותר מוחשי שכן מתואר כי הוא יוצר את אדם מן האפר, ממש כאילו בונה דמות מהאפר, "ויפח באפיו נשמת חיים"- הוא עושה לו ממש הנשמה והופך אותו לנפש חיה. רק אחר כך הוא נוטה עצים ומביא לשם בע"ח. לאותו מקום הוא קורא- גן עדן. מתוארים גם שמות נהרות שאנו מכירים כיום- הפרת והחידקל, שמקומם בעצם סותר את קיומו של גן-עדן, שכן הפרת והחידקל נמצאים על הארץ. השאלות שלי: למה ישנם 2 סיפורי בריאה? איפה האדם הראשון שהוא יצר? האם אלוהים ברא אדם זכר ראשון? או ברא זכר ונקבה יחד? אחרי כמה תגובות, אני אפרסת את התיאוריה שאני פיתחתי
