בצל הפרשה

ניקו 45

New member
מילותייך ג'וד ../images/Emo24.gif

מקבלות משנה תוקף בימים אלו שאנו עדים לעליה חדה באנטישמיות וברדיפת היהודים בעולם . אנו עדים לגל עליה הולך וגדל בעקבות הארועים הנ"ל . פרשת המרגלים מצויה בפרשת "שלח" שאותה כבר חווינו בספר במדבר . היום אנו מצויים בספר דברים . נו ... איך שהימים חולפים מבלי שנשים לב אההההה ?
 

jud1001

New member
כעם קורצנו מבליל חומרים ../images/Emo41.gif

מורכב ..מארג של תרבויות שעדיין משחק תפקיד בגישות של אנשים.. לעיתים קרובות מידי לאחרונה נראה שידינו נחה על כפתור ההכחדה העצמית שלנו.. יש בי המון אמונה שנשכיל לשמור על "ארץ חמדת אבות" זו שלנו.. זה מתחיל בפרט.. בגישה והרצון האישי של כל אחד ואחת להשכיל לנהוג בחוכמה ולא בחוכמולוגיה לכבד איש את רעהו וחשוב לא פחות : ללמוד להקשיב...
 

ניקו 45

New member
זו סוגיה לא פשוטה עלוותנו ../images/Emo196.gif

אבל וברשותך אתחיל במספרים יבשים : אוכלוסיית המדינה כוללת : 7,411,000‏‏‏ תושבים . מתוכם : 20% ערבים שהם - 1.498.000 וכן 4.3% שהינם 320.000 מוגדרים כ... אחרים (עולים לא יהודים ונוצרים שאינם ערבים ) זה מותיר אותנו עם מספר של : 5.593.000 אזרחי ישראל היהודים . ומכאן : ע"פ נתונים לא רשמיים מצויים בארץ כ- 450.000 עובדים זרים ופליטים שהם : כ- 8% מכלל אזרחי המדינה היהודית . זה נתון שקצת קשה לעכל אותו עם כל ההשלכות והנגזרות שלו . למיטב ידיעתי והבנתי אין עוד מדינה חד לאומית בעולם ש- % הזרים בה מתקרב ל- 8% . על כן : המדינה מחוייבת להחזיר לארצות מוצאם את העובדים הזרים (כולל הזונות שהגיעו ממדינות חבר העמים) החיים בקרבנו ללא רשות ולא תחת חוק . ( אינני מתכוון לפליטים אשר הם בקטגוריה אחרת ) לכל עובד זר יש ארץ ומדינת מוצא אשר איננה עוינת אותו . והנימוק של עשיית הון כלכלי איננו נימוק המחייב אותי להסכים להגירתו של עובד זר כזה או אחר . ומאידך : אנו היינו פליטים במשך 2000 שנות גלות בכל ארצות תבל . והוגלנו שלא מרצוננו ובחירתנו ממולדתנו . ומכאן שעלינו וחובתנו לטפל באהדה ובמידת הרחמים המירבית בפליטים . הראשון שנהג ע"פ אמות מידה מוסריות בסוגיה זו הינו מנחם בגין ז"ל אשר קלט את פליטי וויטנאם לפני כמה עשורים לכאן . נדמה לי שמעשה אצילי זה של מנחם בגין ז"ל הינו בקונצנזוס הלאומי . וכך עלינו היום לנהוג ע"פ אותן אמות מידה מוסריות ! ובאם אחבר את מילותי אלו אל התנ"ך שהינו נקודת המוצא למילותייך אזי התנ"ך ידע ל"טפל" נאות ומוסרי ב- "הגר היושב בקירבך" (רות המואביה היתה גרה - לדוגמא ) כך שאמות המוסר של העם היהודי נקבע עוד בתקופת התנ"ך . כל עם החפץ בקיומו גם מוטל עליו לגונן מפני זרים . שבת של שלווה וקיום לך עלוותי
 

שירקאן12

New member
סלח לי שאני חולק עליך.ניקו

לפני קום המדינה ולפני התרחשות השואה לא הייו פליטים אותם שישה מיליון נרצחים היו תושבי מדינות אירופה .בעלי ת"ז. היו אנשים בעלי מעמד עשירים ,בעלי עסקים באתם זמנים. הפכנו לפליטים בגללל שינאה יוקדת של הגרמנים ועזריהם השונים כך הפכנו מבני חורין לפליטים . כולל 10 בני משפחתי. אף אחד לא רצה לקלוט אותנו אוניות חזרו כלעומת שבאו. מלאות בילדים ,נשים וטף. רק קומץ שהצליח להגיע לארץ כחלוץ הצליח לתת מזור לשארית הפליטה . ראה ..לאחר 61 שנים אנו רק 5 מיליון + יהודים בלבד. מצטער ליבי נכמר על אותם אנשים זרים ופליטים כאחד . אבל הגלובוס שה לא רק ישראל.. ראו שירשור קודם . גם לי יש מצפון .אבל עד היכן...? וניראה שלא רק אני חש בכך תשאלו את תושבי ערד שמו להם שם פליטים מסודאן ואריתריאה . מדוע ,,למה...כדי שיעבדו בשכר זעום בבתי המלון.... באיזור. כך לא קולטים אנשים. אם כך מדוע לא קבלו ת"ז וזכויות כמו עולה חדש. מצטער אבל מי שהביא אותם שידאג להם. בכנות מי היה קולט היום 5 מיליון יהודים...? איזו מדינה...?
 

צילוש43

New member
שירקאן העלת סוגיה רחבת היקף.

כל בן אנוש ירגיש את הכאב לסילוק ופיצול פליטים, ללא השלכה ללאום שממנו הוא שייך. ראיתי כבר בעבר, עוד לפני שהוקמה זעקה לגבי הפליטים הללו... קודמיהם היו הכושים העיבריים שעד היום יש מחלוקת לגבי קליטתם. בתקופת מגורי במצפה רמון, חוויתי את כאבם, את המחלוקת בין התושבים לקבלם. ולא בכדי שלחו אותם למגורים באותם אזורים. ולא בגלל ידיים משוות לעבודה. אלה מכיוון ששם יש מקומות מגורים פנויים. דירות שתוצרת הארץ הברוכה לא רצו להכלסם, כיוון שהם בעיירות פיתוח. עכשיו לגבי העובדים הזרים, שנהפכו בעל כורחם ל"פליטים"... סוגיה שראשי מקבלי ההחלטות הפקירו בידי "קבלנים" למינהם, שניצלו, והפקירו את העובדים הזרים. סוגיה בעייתית והפתרונות ודרכי הטיפול אינם קלים ושנוי אכן צריך להגיע ממקבלי ההחלטות... שהם הגורם מספר אחד למצוקות ולכאבי הלב שהיום אנו חווים לכל "הפליטים".
 

itaf10

New member
ניקו, מכל מלמדי השכלתי

תודה "ובאם ישאלני בני : למה אלוהים הקשה על משה תשובתי תהיה : גם אבא לפעמים אומר לא" שבת שלום
 

ניקו 45

New member
במקרה שלך itaf10 ../images/Emo8.gif

מותר ואף רצוי להגיד : "גם אמא אומרת לא לפעמים" חן חן לך
 

צילוש43

New member
ניסוח עדין ניקולאי../images/Emo13.gif

הכרחי גם לאם לפעמים לומר לא!
ערכים הם מקבלים מאיתנו, ללא שוני בן אב או אם.
ובצל הפרשה, ישבתי לשוח... ונהנתי מהקריאה השופעת פרשה ממקורותינו.
ולך שולחת שיר...לשבת נפלאה
 

ניקו 45

New member
שמע ישראל צילושק'ה ועלווה ../images/Emo24.gif

אמנם התורה היא לפעמים יותר שובניסטית . נו טוב ... היא נכתבה ע"י גברים . ומקווה שבמשהו קטן ניסיתי לתקן הבוקר . בחירה יפה עבורי בחרת צילוש . לי אולי יותר מרבים רבים אחרים נוף הילדות מורכב מאלפי נופים שונים ומגוונים וכאן אבקשכן לקרוא ת'מילים , להקשיב לצלילים , ולהתפלל במילים . מצגת שמע ישראל שרית חדד - שמע ישראל
 

צילוש43

New member
כמה מפתיע ניקו...../images/Emo12.gif

אכן ישבתי היום לעת שקיעה בים... מראה מרהיב ביופיו...היקום במלוא הדרו. משנה את הדרו לקראת הערב היורד עלינו לטובה. ושם חשבתי בדיוק על מילות השיר שהבאת לכאן. מיקריות או לא? מפתיע...אך מדהים ללא ספק
עבוע טוב לך ולכולם
 

צילוש43

New member
אחחחחח שרה לה...

דוד דאור בתחילת השיר העלה לי חידודין של צמרמורת אך בסוף השיר העוצמה כמו נעלמה ממנו. בדרך כלל קולו גובר, ומעלה לעוצמות...וכאן הוא מדחיק אותם לטובת כלי ההקשה, וחבל. אהבתי לשמוע את הגירסה הנוספת.
 

ניקו 45

New member
אין סתם בחיים צילושק'ה../images/Emo8.gif

יש דברים נסתרים וגדולים להבנתנו
תיכף אשמע כמו שרי הריסון חלילה
 

עלווה

New member
ניקו תודה על שיר מקסים

זה אחד השירים היפים עם עוצמה והרבה נשמה
 

ברק 188

New member
ניקו פרשת ואתחנן ואתה הבאת לנו אותה בחן

יפה כתבת והקשורים מאלפים ומחכמים על חווית הזמן הנעה על הציר שיש בו עבר, הווה ועתיד. ציר שיוצר מציאות בה דבר מתרחש אחר דבר ואי אפשר לו לאדם לשוב לאחוריו. אהבתי עד מאוד השבת אשר הבאת לנו ישר כוח ידידי היקר ואולי... מוקדש מתוך תחושת קודש לאותם דורות של יהודים שלא זכו לראות בעיניהם את הארץ. ולאלו כה דור הורינו המפגש המחודש של דור החלוצים עם ארץ ישראל מפגש שפתאום הפך את המציאות לחלום, אך עדיין החלום כל כך חזק שהוא ממשיך להתקיים גם בתוך המציאות הממשית של התיישבות וחיים בארץ, תחושה ששירה של רחל כה מיטיב לתאר כאן ביצוע די שונה וכה חד בלב .
 

ניקו 45

New member
השארתי אותך לסוף 188../images/Emo212.gifכמו קינוח טוב

אתה הבנת את כוונתי ואת המסר שניסיתי להעביר כאן באופן הכי מדוייק . כן , פשוט ללכת על ציר הזמן מימייו של משה רבנו עד היום ופנינו אל המחר . רבבות , מאות אלפי רבבות , מליונים של יהודים טובים לא זכו לממש את החלום . אשרינו כי אנו זכינו להיות כאן . איתי , איתך ועם השכנה ממול . זה אולי פשט , ברור וודאי לנו אבל להמונים זה היה חלום את אשר לנו זה כבר הווה ברור ללא סימני שאלה . תבורך איש יקר וחכם ואת הביצוע לשיר שהבאת לא מכיר . מי המבצע ?
 

ברק 188

New member
ניקו ../images/Emo51.gif על ה../images/Emo212.gif ואכן הבנת השפה...

היא עניין מסובך וכול המבין הרי זה משובח הנה שמע מה עמוס עוז מספר על היותו ילד לאומי בעל אמונה יוקדת, שהובא לכנסים בהם דיבר בגין, מנהיג הרוויזיוניסטים, ויש קטע שלם וארוך שבו הוא מתאר איך בגין מחשמל את הקהל במילותיו וכולם מסתכלים בו בהערצה ובולעים את מילותיו, ואז מגיע הקטע הבא: "מר בגין לגם שתיים שלוש לגימות מכוסו, סקר את הקהל, הניע ראשו שלוש ארבע פעמים מעלה מטה, כמסכים עם דברי עצמו, או כמקונן, והחל למנות בקול מר ומאשים, כקטגור זועף המטיח שורה של טענות מחץ עוקצניות: 'הנשיא אייזנהאואר מזיין את משטרו של נאצר! 'בולגנין מזיין את נאצר! 'גי מולה ואנתוני אידן מזיינים את נאצר! 'כל העולם כולו מזיין את נאצר! 'כל העולם כולו מזיין יומם ולילה את אויבנו הערבים!!!' פאוזה. קולו של הנואם נמלא בוז וגועל: 'ומי מזיין את ממשלת בן גוריון?' דומיית תדהמה ירדה על האולם. אבל מר בגין לא חש בה. הוא הרים את קולו והריע בנצחנות: 'לו אני הייתי ראש הממשלה כעת - כולם, כולם היו מזיינים אותנו!! כו-לם!!!'" נו....אתה הבנת את זה ניקו...אז מה בנת ?
 

ש ר ה לה

New member
../images/Emo12.gif../images/Emo178.gif../images/Emo9.gifששששששששש ברק איך אתה מדבר?????

רק תגיד לי משהו שלא הבנתי... אתה מדבר על זיון במובן של
????? או שמא על זיון במובן של
 
למעלה