ברית סיני והברית החדשה

ברית סיני והברית החדשה

אחת השאלות הגדולות שיהודי משיחי נשאל היא ' למה אתם לא מקיימים את מצוות התורה?'. אני מודה שזו שאלה שלא קל לענות עליה ועם זאת יש לנו תשובה לשאלה זו. בעקבות שאלה דומה שהועלתה בשירשור אחר, עניתי על השאלה באותו השירשור. אך כיוון שהוא נמצא בדף השני, מצאתי לנכון להעתיק אותה כהודעה ראשית. המאמינים בישוע לא ביטלו חלילה את המצוות של התורה, ההפך אנחנו מגשימים את התורה. אלהים נתן בברית סיני, מצוות שעל הם היהודי היה לקיים ולחיות בם. אבל לא נמצא בכל ההיסטוריה יהודי אחד שעמד בכל 613 המצוות, למעט יהודי אחד - ישוע. כיוון שהפרנו את הברית שנכרתה בסיני, אלהים מדבר בספר ירמיה הנביא, על ברית חדשה שהוא עתיד לכרות עם עם ישראל ובית יהודה: "הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם-יְהוָה וְכָרַתִּי אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה בְּרִית חֲדָשָׁה׃ לֹא כַבְּרִית אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם נְאֻם-יְהוָה׃ כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם נְאֻם-יְהוָה נָתַתִּי אֶת-תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם וְעַל-לִבָּם אֶכְתְּבֶנָּה וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים וְהֵמָּה יִהְיוּ-לִי לְעָם׃ וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד אִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת-אָחִיו לֵאמֹר דְּעוּ אֶת-יְהוָה כִּי-כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם נְאֻם-יְהוָה כִּי אֶסְלַח לַעֲו‍ֹנָם וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר-עוֹד׃" (ירמיהו ל"א: 30-33) הברית החדשה, נכרתה בדמו של ישוע המשיח, בן-האלהים. וכל מי שמקבל את ישוע המשיח לחייו, נושע כלומר ניצל מהמוות הנצחי, ונמצא תחת הברית החדשה. כלומר יהודי שהיה תחת ברית סיני, וקיבל את ישוע, קיבל את הברית החדשה, והוא לא נמצא עוד תחת הסמכות של התורה, כי אם תחת הסמכות של המשיח. הוא לא מורשע יותר בעבירות על התורה, כי אם מוצדק בדמו הקדוש של ישוע המשיח, וזה ניתן בחינם בחסדו הגדול.(כמובן שאין חסד בלי אמת, ועל האדם שמקבל את ישוע לחזור בתשובה, ולהתחיל לחיות חיי קדושה, חיים המתאפשרים בזכות רוח הקודש). הברית החדשה, היא הגשמה של ברית סיני, היא לא שוללת את ברית סיני, אלא מגשימה, ומשלימה אותה. מצוות המוסר שקיימות בברית סיני, חלות על כל מאמין בישוע המשיח. מצוות הקרבת הקורבנות, מיושמות באמונה בקרבן המושלם ישוע המשיח, והמצוות המעשיות, מקבלות את המשמעות האמיתית, והמקורית שאליה התכוון הבורא מלכתחילה. ועם זאת על היהודי המשיחי, לקיים את מצוות התורה, כפי החסד שניתן לו,(האם אנחנו שומרים שבת? כן. שישה ימים בשבוע עובדים ולומדים ושבת קודש לה' (ועוד נאמר ע"י ישוע וע"י חז"ל, שכל קיום מצוות התורה גלומות בקיום מצוות האהבה, ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך, ואהבת לרעך כמוך)). המאמין בישוע המשיח, אינו עוד תחת יד התורה, כי אם תחת כנפי השכינה והברית החדשה. הוא עבר מתורה שיש בה להצדיק את העושה אותה במלואה, אך כיוון שאין אדם שכזה מלבד ישוע המשיח, היא מרשיעה את כל מי שנמצא תחתיה, ולכן מי שמקבל את ישוע המשיח שקיים את התורה במלואה, הוא נושע מקללת התורה, וחי תחת החסד הקדוש של המשיח. על המשיחי, שאינו יהודי, לא חלות מצוות התורה, אך כן חלות עליו המצוות הבאות: 1. לְהִמָּנַע מִזִּבְחֵי אֱלִילִים. 2. לא לאכול/לשתות דַּם, 3. להמנע מִבְּשַׂר הַנֶּחֱנָק 4. ולהמנע מִן הַזְּנוּת. (מעשי השליחים ט"ו: 28-29) + עשרת הדברות ומצוות האהבה. כמובן שהלא יהודי, לא עובר מברית סיני לברית החדשה, שכן הוא מעולם לא היה תחת הסמכות של ברית סיני. הוא נכנס בקבלתו את ישוע לברית החדשה שאלהים כרת עם עם ישראל ובית יהודה. ועם זאת ברית סיני עבור הלא יהודי, חשובה בכדי להבין את הברית החדשה. בלי ברית סיני לא ניתן להבין את הברית החדשה.
 

1ysrat

New member
איך יהודי משיחי מקיים מצוות אהבת את ה' בשבת?

מתי פרק כו 26-29 26 וַיְהִי בְּאָכְלָם וַיִּקַּח יֵשׁוּעַ אֶת־הַלֶּחֶם וַיְבָרֶךְ וַיִּפְרֹס וַיִּתֵּן לַתַּלְמִידִים וַיֹּאמַר קְחוּ וְאִכְלוּ זֶה הוּא גּוּפִי׃ 27 וַיִּקַּח אֶת־הַכּוֹס וַיְבָרֶךְ וַיִּתֵּן לָהֶם וַיֹּאמַר שְׁתוּ מִמֶּנָּה כֻּלְּכֶם׃ 28 כִּי זֶה הוּא דָּמִי דַּם־הַבְּרִית הַחֲדָשָׁה הַנִּשְׁפָּךְ בְּעַד רַבִּים לִסְלִיחַת חֲטָאִים׃ 29 וַאֲנִי אֹמֵר לָכֶם לֹא אֶשְׁתֶּה מֵעַתָּה מִפְּרִי הַגֶּפֶן הַזֶּה עַד הַיּוֹם הַהוּא אֲשֶׁר אֶשְׁתֶּה אֹתוֹ עִמָּכֶם וְהוּא חָדָשׁ בְּמַלְכוּת אָבִי׃ מה מסמן ליהודי משיחי גוף ודם המשיח?
 
מ...

אני חושש שלא הבנתי את שאלותייך כהלכה. תוכלי לנסח את השאולות בצורה יותר מדוייקת?
 
יעקוב יקר, תודה על ההסבר המפורט ../images/Emo140.gif

לשאלתה של ישרת, נראה לי שהכוונה כיצד יהודי משיחי מקיים את תורת האהבה, אהבת אלוהים, בשבת כאשר הוא שומר שבת? אם אני מבינה נכון את השאלה, אז התשובה לכך מופיעה בדבריו של יעקוב, הרי השבת מוקדשת לאלוהים, מוקדשת לאהבת אלוהים: "שישה ימים בשבוע עובדים ולומדים ושבת קודש לה' (ועוד נאמר ע"י ישוע וע"י חז"ל, שכל קיום מצוות התורה גלומות בקיום מצוות האהבה, ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך, ואהבת לרעך כמוך"
 

1ysrat

New member
באיזה צורה מקיים את השבת אהבת ה'?

אצל היהודים יש שמירת בצורה שאנחנו מכירים אצל הנצוריות יש מיסה אם הסמלים שלו אם גוף המשיח ודם המשיח מה קורה אצל יהודים משיחי מה עושים.? ומה היחס של יהודים ממשיחי לשני הסמלים גוף ודם המשיח של ברית החדשה?
 
סעודת האדון.

הקהילות היהודיות משיחיות בארץ נפגשות בזמנים שונים, יש קהילות שנפגשות בשישי אחה"צ יש קהילות שנפגשות בשישי בערב, יש קהילות שנפגשות(הקהילה שלי למשל), בשבת בבוקר, ויש שנפגשתו בשבת אחה"צ או בערב. אני אתייחס בדברי לקהילה שלי, ולאיך שאנחנו חוגגים את השבת ואת סעודת האדון. כאמור אנחנו נפגשים בשבת בבוקר, במטרה לפגוש את האדון, לברך אותו, להלל אותו, להתשחוות לפניו כקהילה, לספר על מה שהוא עשה ועושה בחיינו, לשמוע את הדבר ולהתחבר אחד עם השני. אחת לחודש אנחנו מקיימים אסיפה מיוחדת בה אנו חוגגים את סעודת האדון(השאיפה, לחגוג את הסעודה בכל שבת, אך כרגע הדבר לא מתאפשר). סעודת האדון "אֲנִי הוּא לֶחֶם הַחַיִּים. אֲבוֹתֵיכֶם אָכְלוּ אֶת הַמָּן בַּמִּדְבָּר וָמֵתוּ. זֶה הוּא הַלֶּחֶם הַיּוֹרֵד מִן הַשָּׁמַיִם כְּדֵי שֶׁיֹּאכְלוּ מִמֶּנּוּ וְלֹא יָמוּתוּ. אֲנִי הַלֶּחֶם הַחַי הַיּוֹרֵד מִן הַשָּׁמַיִם. אִם יֹאכַל אִישׁ מִן הַלֶּחֶם הַזֶּה יִחְיֶה לְעוֹלָם. וְהַלֶּחֶם אֲשֶׁר אֶתֵּן הֲרֵיהוּ בְּשָׂרִי בְּעַד חַיָּיו שֶׁל הָעוֹלָם." הִתְוַכְּחוּ הַשּׁוֹמְעִים זֶה עִם זֶה וְאָמְרוּ: "אֵיךְ יָכוֹל זֶה לָתֵת לָנוּ אֶת בְּשָׂרוֹ לֶאֱכֹל?" אָמַר לָהֶם יֵשׁוּעַ: "אָמֵן אָמֵן אֲנִי אוֹמֵר לָכֶם, אִם לֹא תֹּאכְלוּ אֶת בְּשַׂר בֶּן-הָאָדָם וְלֹא תִּשְׁתּוּ אֶת דָּמוֹ, אֵין לָכֶם חַיִּים בְּקִרְבְּכֶם. הָאוֹכֵל אֶת בְּשָׂרִי וְשׁוֹתֶה אֶת דָּמִי יֵשׁ לוֹ חַיֵּי עוֹלָם וַאֲנִי אָקִים אוֹתוֹ בַּיּוֹם הָאַחֲרוֹן, כִּי בְּשָׂרִי הוּא מַאֲכָל אֲמִתִּי וְדָמִי הוּא מַשְׁקֶה אֲמִתִּי. הָאוֹכֶל אֶת בְּשָׂרִי וְשׁוֹתֶה אֶת דָּמִי שׁוֹכֵן בִּי וַאֲנִי בּוֹ. כְּמוֹ שֶׁהָאָב הַחַי שָׁלַח אוֹתִי וַאֲנִי חַי בִּגְלַל הָאָב, גַּם הָאוֹכֵל אוֹתִי אַף הוּא יִחְיֶה בִּגְלָלִי. זֶהוּ הַלֶּחֶם אֲשֶׁר יָרַד מִן הַשָּׁמַיִם: לֹא כְּמוֹ שֶׁאָכְלוּ הָאָבוֹת וָמֵתוּ. הָאוֹכֵל אֶת הַלֶּחֶם הַזֶּה יִחְיֶה לְעוֹלָם."" (יוחנן ו':48-58) "אָכֵן אֲנִי קִבַּלְתִּי מֵאֵת הָאָדוֹן אֶת אֲשֶׁר גַּם מָסַרְתִּי לָכֶם: שֶׁהָאָדוֹן יֵשׁוּעַ, בַּלַּיְלָה שֶׁהֻסְגַּר בּוֹ, לָקַח אֶת הַלֶּחֶם, בֵּרֵךְ, בָּצַע אוֹתוֹ וְאָמַר: "זֶה גּוּפִי הַנִּבְצָע בַּעַדְכֶם, זֹאת עֲשׂוּ לְזִכְרִי." כֵּן גַּם לָקַח אֶת הַכּוֹס לְאַחַר הַסְּעוּדָה וְאָמַר: "הַכּוֹס הַזֹּאת הִיא הַבְּרִית הַחֲדָשָׁה בְּדָמִי, זֹאת עֲשׂוּ לְזִכְרִי בְּכָל עֵת שֶׁתִּשְׁתּוּ." הֵן בְּכָל עֵת שֶׁאַתֶּם אוֹכְלִים אֶת הַלֶּחֶם הַזֶּה וְשׁוֹתִים מִן הַכּוֹס הַזֹּאת, אַתֶּם מַזְכִּירִים אֶת מוֹת אֲדוֹנֵנוּ, עַד שֶׁיָּבוֹא. לָכֵן מִי שֶׁאוֹכֵל מֵהַלֶּחֶם הַזֶּה אוֹ שׁוֹתֶה מִכּוֹס הָאָדוֹן שֶׁלֹּא כָּרָאוּי, יִהְיֶה אָשֵׁם לְגַבֵּי גּוּף הָאָדוֹן וְדָמוֹ. " (קורינתים א', י"א: 23-27) סעודת האדון היא סעודת הברית, בה אנחנו זוכרים את סבלו מותו ותקומתו של ישוע מבין המתים. הלחם שמברכים עליו ומכריזים עליו שהוא גופו של האדון. הינו גופו של האדון, את גופו של האדון אנו אוכלים ומתחברים עם כל גוף המשיח העולמי - הכלה, היין שמברכים עליו ומכריזים עליו שהוא דמו של האדון דם הברית החדשה, הנשפך עבורנו, הינו דמו של האדון המטהר אותנו מכל חטא, מרפא את נפשנו וגופנו, ומחבר אותנו עם האדון, ואחד עם השני. הלחם שאנו בוצעים חייב להיות ללא שמרים(כשר לפסח
) והוא ככר לחם אחת שמחלקים אותה בין כל חברי הקהילה. והיין, הוא כל יין לקידוש, שנמצא בגביע כסף ומאותו הגביע כל הקהילה שותה(כשחבר קהילה המכהן, מנקה את שפת הגביע בין אדם לאדם. לפני סעודת האדון, בקהילה שלי, אנחנו קוראים ביחד כקהילה אחת תפילה שרועה הקהילה חיבר, תפילת זכרון. וקוראים את מזמור נ"א, כחזרה בתשובה על חטאינו לפני בואנו לשולחן האדון. ישוע הוא המרכז של חיינו והוויתנו. הוא המלך. אני מקווה שעניתי לך על השאלה. (אני מבקש ממי שלא מאמין בישוע לא להגיב על הודעה זו).
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהללוייה../images/Emo23.gif

מלך המלכים אדוננו ישוע המשיח בן אלוהים החי יתברך שמו לעד-אמן
 

new2008

New member
למה אתם מסבכים כל דבר

כן צריך לשמור שבת, ישוע שמר שבת צריך לשמור אותה אבל לא במובן של הדת האדם הוא אדון לשבת השבת ניתנה למנוחה, לשרת אותנו ולא ההפך שהרי מרוב שהיום אנשי הדת טורחים לשבת ובשבת שהם הופכים לעבדים שלה ועובדים פי 2 השבת ניתנה למנוחה, לשרת אותנו ולא ההפך וכמובן לעבודת האל
 
מי זה אתם?

ברור שיש לזכור ולשמור את יום השבת. מעולם לא אמרתי שלא צריך. ועם זאת שמירת השבת לא תושיע אותך. האמונה בישוע המשיח, ובמה שהוא עשה על הצלב, היא זאת שתושיע אותך.
 
ישועה?

יעקב אתה טועה ישוע לא מציל אותי ולא אף יהודי בעולם. הידעת מי היה ישוע באמת?
 
ואולי את טועה, בואי נראה

ראשית ישוע הציל והושיע מאות אלפי יהודים לכל אורך ההיסטוריה, המאמינים הראשונים בישוע כולם היו יהודים ומנו מעל לעשרת אלפים אנשים. כיום יש בארץ כ-7,000 יהודים(בניהם אני), שקיבלו את הישועה של ישוע המשיח, ועוד כ-300,000 יהודים בתפוצות. עכשיו יש לי מספר שאלות שיבהירו אם טועה או לא, ביקשת פעם מאלהים שיתגלה אליך, אם הוא חי? קראת פעם את התנ"ך מהתחלה עד הסוף מבלי להסתמך על פירוש של בן-אדם אחר? קראת פעם את הברית החדשה(בלי משקפי דעות קדומות)? אלהים אוהב אותך, ורוצה שתדעי אותו.
 
יעקב יעקב

לא ייראני האדם וחי. קראתי את כל התנך מתחילתו ועד סופו ללא פירוש אדם אחר. קראתי את הברית החדשה ללא דעות קדומות ועכשיו בוא אני אשאל שאלה אליך ואל אלו הדומים לך האם בריאתו של הבורא שלמה היא?
 
דרשי את פניו

דִּרְשׁוּ יְהוָה וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד׃ (דברי הימים א' ט"ז: 11) אֱלֹהִים הֲשִׁיבֵנוּ וְהָאֵר פָּנֶיךָ וְנִוָּשֵׁעָה׃ (תהילים פ': 4) שני פסוקים מתוך עשרות פסוקים המספרים שעלינו לבקש את פני ה'. משה ראה את ה' פנים אל פנים, יעקב נאבק עימו, אלהים נגלה לאברהם, הגר, יצחק,יהושוע ולנביאים. ישעייה ראה את אלהים: בִּשְׁנַת-מוֹת הַמֶּלֶךְ עֻזִּיָּהוּ וָאֶרְאֶה אֶת-אֲדֹנָי יֹשֵׁב עַל-כִּסֵּא רָם וְנִשָּׂא וְשׁוּלָיו מְלֵאִים אֶת-הַהֵיכָל׃ (ישעייה ו':1) גם יחזקאל, דניאל וירמיה, והירעה קצרה מלהכיל, את כל מראי המקום שמראים שאפשר לראות את אלהים. איך? אם הבאת את הפסוק לא ייראני האדם וחי? לשאלתך, אלהים ברא עולם מושלם. והציב את האדם בגן-עדן, שם אלהים נטע בין שאר העצים את עץ החיים ועץ הדעת טוב ורע, ואסר על האדם לאכול מפרי עץ הדעת, כי ביום אכלך ממנו מות תמות. האדם לא ציית למצוותו של הבורא ומרד בו,ואכל מהפרי. מייד לאחר אכילת הפרי, האדם מת מוות רוחני, כלומר התנתק מהבורא, ונפל ואיתו ביחד כל הבריאה. והחטא הפחד המחלה והמוות חדרו לעולם. כמו שהחטא נכנס לעולם דרך אדם אחד. ע"י אדם אחד באה לעולם ההצדקה לכל מי שמקבל אותו. והמצדיק הוא ישוע המשיח.
 

גידעון1

New member
היי יעקב

אני שואל זאת אומנם לא בפעם הראשונה אך התשובות שאני מקבל הן באורך של מגילות ללא הסבר ברור. אתה הוכחת שיש לך תשובות איכותיות ולכן אני שואל אותך ורק אותך. יהושוע בן יוסף(מקווה שזה בסדר שאני קורא לו בשמו הנכון) אמר בצורה מפורשת שאינה משתמעת לשתי פנים שמי שלא יקיים מצוות יהיה קטון בממלכת שמיים. למיטב זכרוני הוא אף אמר לרב להמשיך לקיים מצוות. איך יכול להיות שיהושוע כל כך דאג להדגיש את קיום המצוות אבל הנוצרים בחרו לעוות את רצונו?? אני יודע שלעיתים אי אפשר לערבב הגיון עם אמונה אבל במקרה הזה הוא אמר בצורה הכי מפורשת שיש שהוא רוצה שיקיימו מצוות.
 
היי גדעון

ובכן, הנושא של קיום מצוות התורה הוא נושא טעון רגשות. שטובי המאמינים מתחבטים בנושא. ישוע אמר בדרשה על ההר: "אַל תַּחְשְׁבוּ שֶׁבָּאתִי לְבַטֵּל אֶת הַתּוֹרָה אוֹ אֶת הַנְּבִיאִים; לֹא בָּאתִי לְבַטֵּל כִּי אִם לְקַיֵּם. 18 אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, עַד אֲשֶׁר יַעַבְרוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ אַף יוֹד אַחַת אוֹ תָּג אֶחָד לֹא יַעַבְרוּ מִן הַתּוֹרָה בְּטֶרֶם יִתְקַיֵּם הַכֹּל. 19 לָכֵן כָּל הַמֵּפֵר אַחַת מִן הַמִּצְווֹת הַקְּטַנּוֹת הָאֵלֶּה וּמְלַמֵּד כָּךְ אֶת הַבְּרִיּוֹת, קָטוֹן יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. אֲבָל כָּל הָעוֹשֶׂה וּמְלַמֵּד, הוּא גָּדוֹל יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. 20 אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, אִם לֹא תִּהְיֶה צִדְקַתְכֶם מְרֻבָּה מִצִּדְקַת הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים לֹא תִּכָּנְסוּ לְמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם." (מתי ה':17-20) ישוע לא בא להפר את התורה או את הנביאים, והוא מעולם לא הטיף לאי-קיום מצוות התורה, ואף תלמידיו לא הטיפו להפרת המצוות. נהפוכו, בדרשת ההר, ישוע מאדיר את התורה, ומביא את ההבנה האמיתית שעומדת מאחרי המצוות לא תרצח ולא תנאף ועוד. מה שחשוב להבין שישוע לא בא להביא תורה חדשה או לבטל את התורה. ישוע בא להגשים את התורה. ספר התורה בא לספר לנו מהו חטא, איך החטא בא לעולם, שכולנו חוטאים, מהו הסטנדרט של אלהים, ומצביע על נביא כמשה שיבוא לגאול את האנושות מהחטא, ולהתחבר מחדש עם אלהים חיים באופן שלא קיים עד בואו. את המצוות לא ניתן לקיים במלואן, אין אדם בעולם שהצליח ועמד בכל תרי"ג המצוות לאורך כל חייו. מלבד ישוע. הוא היחיד שקיים את כל התורה במלואה ולכן הוא הצדיק, ורק הוא יכול להצדיק רבים(ראה ישעיה נ"ג). אלהים כרת עמנו ברית חדשה לא כברית אשר הוא כרת עמנו ביציאת מצריים בסיני, הברית החדשה לא שוללת את התורה אלא נותנת לה תוקף באמונת ישוע המשיח.. אנחנו נמצאים תחת החסות של ישוע ולא של התורה, ומתוך האמונה בישוע אנו מקיימים את מצוות התורה, שכלולות כולן בשתי המצוות הגדולות, ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך ובכל נפשך, ובכל מאדך. ואהבת לרעך כמוך. המצוות של התורה לא מופרות חלילה, בטח שלא מצוות המוסר, שעל כל המאמינים לקיים, מצוות הקרבת קרבנות, מתגשמות בקרבן המושלם, ישוע המשיח. והמצוות המעשיות כגון ציצית, מקבלות את המשמעות העמוקה יותר של הציצית. - בגדי הישע ומעיל ההצדקה שישוע הלביש אותנו, כשפשטנו את האדם הישן, כשמתנו איתו וקמנו איתו לתחייה. באמונת המשיח ישוע.
 

גידעון1

New member
אז אתה בעצם מצדיק את טענת היהודים

אפילו אתה אומר(ומצטט) שיהושוע רצה שיקיימו את המצוות.
 

Aeshma Daeva

New member
אבל ישוע עצמו

אמר שהאדם הוא אדון השבת, ישוע עצמו סלח לנואפת ושלח אותה לדרכה בעוד שלפי התורה דינה מוות, ישוע עצמו אסר על הגירושין (מלבד במקרה של ניאוף) בעוד שהתורה מתירה גירושין, ואפשר להביא עוד דוגמאות. הדת הנוצרית מדגישה את חוסר נחיצות התורה כדי לקבל ישועה. זה ברור מן הברית החדשה, מתוך אגרות פאולוס במיוחד. זה לא שהברית הישנה (לא רק התורה) פחות חשובה לנוצרים, הרי הם רואים בה כתבי קודש ולומדים ממנה ורואים בה כתבי קודש לא פחות מהברית החדשה, הם פשוט לא רואים עצמם תחת התורה כמו שכתוב באגרות.
 
למעלה