ברית סיני והברית החדשה
אחת השאלות הגדולות שיהודי משיחי נשאל היא ' למה אתם לא מקיימים את מצוות התורה?'. אני מודה שזו שאלה שלא קל לענות עליה ועם זאת יש לנו תשובה לשאלה זו. בעקבות שאלה דומה שהועלתה בשירשור אחר, עניתי על השאלה באותו השירשור. אך כיוון שהוא נמצא בדף השני, מצאתי לנכון להעתיק אותה כהודעה ראשית. המאמינים בישוע לא ביטלו חלילה את המצוות של התורה, ההפך אנחנו מגשימים את התורה. אלהים נתן בברית סיני, מצוות שעל הם היהודי היה לקיים ולחיות בם. אבל לא נמצא בכל ההיסטוריה יהודי אחד שעמד בכל 613 המצוות, למעט יהודי אחד - ישוע. כיוון שהפרנו את הברית שנכרתה בסיני, אלהים מדבר בספר ירמיה הנביא, על ברית חדשה שהוא עתיד לכרות עם עם ישראל ובית יהודה: "הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם-יְהוָה וְכָרַתִּי אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה בְּרִית חֲדָשָׁה׃ לֹא כַבְּרִית אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם נְאֻם-יְהוָה׃ כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם נְאֻם-יְהוָה נָתַתִּי אֶת-תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם וְעַל-לִבָּם אֶכְתְּבֶנָּה וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים וְהֵמָּה יִהְיוּ-לִי לְעָם׃ וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד אִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת-אָחִיו לֵאמֹר דְּעוּ אֶת-יְהוָה כִּי-כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם נְאֻם-יְהוָה כִּי אֶסְלַח לַעֲוֹנָם וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר-עוֹד׃" (ירמיהו ל"א: 30-33) הברית החדשה, נכרתה בדמו של ישוע המשיח, בן-האלהים. וכל מי שמקבל את ישוע המשיח לחייו, נושע כלומר ניצל מהמוות הנצחי, ונמצא תחת הברית החדשה. כלומר יהודי שהיה תחת ברית סיני, וקיבל את ישוע, קיבל את הברית החדשה, והוא לא נמצא עוד תחת הסמכות של התורה, כי אם תחת הסמכות של המשיח. הוא לא מורשע יותר בעבירות על התורה, כי אם מוצדק בדמו הקדוש של ישוע המשיח, וזה ניתן בחינם בחסדו הגדול.(כמובן שאין חסד בלי אמת, ועל האדם שמקבל את ישוע לחזור בתשובה, ולהתחיל לחיות חיי קדושה, חיים המתאפשרים בזכות רוח הקודש). הברית החדשה, היא הגשמה של ברית סיני, היא לא שוללת את ברית סיני, אלא מגשימה, ומשלימה אותה. מצוות המוסר שקיימות בברית סיני, חלות על כל מאמין בישוע המשיח. מצוות הקרבת הקורבנות, מיושמות באמונה בקרבן המושלם ישוע המשיח, והמצוות המעשיות, מקבלות את המשמעות האמיתית, והמקורית שאליה התכוון הבורא מלכתחילה. ועם זאת על היהודי המשיחי, לקיים את מצוות התורה, כפי החסד שניתן לו,(האם אנחנו שומרים שבת? כן. שישה ימים בשבוע עובדים ולומדים ושבת קודש לה' (ועוד נאמר ע"י ישוע וע"י חז"ל, שכל קיום מצוות התורה גלומות בקיום מצוות האהבה, ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך, ואהבת לרעך כמוך)). המאמין בישוע המשיח, אינו עוד תחת יד התורה, כי אם תחת כנפי השכינה והברית החדשה. הוא עבר מתורה שיש בה להצדיק את העושה אותה במלואה, אך כיוון שאין אדם שכזה מלבד ישוע המשיח, היא מרשיעה את כל מי שנמצא תחתיה, ולכן מי שמקבל את ישוע המשיח שקיים את התורה במלואה, הוא נושע מקללת התורה, וחי תחת החסד הקדוש של המשיח. על המשיחי, שאינו יהודי, לא חלות מצוות התורה, אך כן חלות עליו המצוות הבאות: 1. לְהִמָּנַע מִזִּבְחֵי אֱלִילִים. 2. לא לאכול/לשתות דַּם, 3. להמנע מִבְּשַׂר הַנֶּחֱנָק 4. ולהמנע מִן הַזְּנוּת. (מעשי השליחים ט"ו: 28-29) + עשרת הדברות ומצוות האהבה. כמובן שהלא יהודי, לא עובר מברית סיני לברית החדשה, שכן הוא מעולם לא היה תחת הסמכות של ברית סיני. הוא נכנס בקבלתו את ישוע לברית החדשה שאלהים כרת עם עם ישראל ובית יהודה. ועם זאת ברית סיני עבור הלא יהודי, חשובה בכדי להבין את הברית החדשה. בלי ברית סיני לא ניתן להבין את הברית החדשה.
אחת השאלות הגדולות שיהודי משיחי נשאל היא ' למה אתם לא מקיימים את מצוות התורה?'. אני מודה שזו שאלה שלא קל לענות עליה ועם זאת יש לנו תשובה לשאלה זו. בעקבות שאלה דומה שהועלתה בשירשור אחר, עניתי על השאלה באותו השירשור. אך כיוון שהוא נמצא בדף השני, מצאתי לנכון להעתיק אותה כהודעה ראשית. המאמינים בישוע לא ביטלו חלילה את המצוות של התורה, ההפך אנחנו מגשימים את התורה. אלהים נתן בברית סיני, מצוות שעל הם היהודי היה לקיים ולחיות בם. אבל לא נמצא בכל ההיסטוריה יהודי אחד שעמד בכל 613 המצוות, למעט יהודי אחד - ישוע. כיוון שהפרנו את הברית שנכרתה בסיני, אלהים מדבר בספר ירמיה הנביא, על ברית חדשה שהוא עתיד לכרות עם עם ישראל ובית יהודה: "הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם-יְהוָה וְכָרַתִּי אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה בְּרִית חֲדָשָׁה׃ לֹא כַבְּרִית אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם נְאֻם-יְהוָה׃ כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם נְאֻם-יְהוָה נָתַתִּי אֶת-תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם וְעַל-לִבָּם אֶכְתְּבֶנָּה וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים וְהֵמָּה יִהְיוּ-לִי לְעָם׃ וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד אִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת-אָחִיו לֵאמֹר דְּעוּ אֶת-יְהוָה כִּי-כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם נְאֻם-יְהוָה כִּי אֶסְלַח לַעֲוֹנָם וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר-עוֹד׃" (ירמיהו ל"א: 30-33) הברית החדשה, נכרתה בדמו של ישוע המשיח, בן-האלהים. וכל מי שמקבל את ישוע המשיח לחייו, נושע כלומר ניצל מהמוות הנצחי, ונמצא תחת הברית החדשה. כלומר יהודי שהיה תחת ברית סיני, וקיבל את ישוע, קיבל את הברית החדשה, והוא לא נמצא עוד תחת הסמכות של התורה, כי אם תחת הסמכות של המשיח. הוא לא מורשע יותר בעבירות על התורה, כי אם מוצדק בדמו הקדוש של ישוע המשיח, וזה ניתן בחינם בחסדו הגדול.(כמובן שאין חסד בלי אמת, ועל האדם שמקבל את ישוע לחזור בתשובה, ולהתחיל לחיות חיי קדושה, חיים המתאפשרים בזכות רוח הקודש). הברית החדשה, היא הגשמה של ברית סיני, היא לא שוללת את ברית סיני, אלא מגשימה, ומשלימה אותה. מצוות המוסר שקיימות בברית סיני, חלות על כל מאמין בישוע המשיח. מצוות הקרבת הקורבנות, מיושמות באמונה בקרבן המושלם ישוע המשיח, והמצוות המעשיות, מקבלות את המשמעות האמיתית, והמקורית שאליה התכוון הבורא מלכתחילה. ועם זאת על היהודי המשיחי, לקיים את מצוות התורה, כפי החסד שניתן לו,(האם אנחנו שומרים שבת? כן. שישה ימים בשבוע עובדים ולומדים ושבת קודש לה' (ועוד נאמר ע"י ישוע וע"י חז"ל, שכל קיום מצוות התורה גלומות בקיום מצוות האהבה, ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך, ואהבת לרעך כמוך)). המאמין בישוע המשיח, אינו עוד תחת יד התורה, כי אם תחת כנפי השכינה והברית החדשה. הוא עבר מתורה שיש בה להצדיק את העושה אותה במלואה, אך כיוון שאין אדם שכזה מלבד ישוע המשיח, היא מרשיעה את כל מי שנמצא תחתיה, ולכן מי שמקבל את ישוע המשיח שקיים את התורה במלואה, הוא נושע מקללת התורה, וחי תחת החסד הקדוש של המשיח. על המשיחי, שאינו יהודי, לא חלות מצוות התורה, אך כן חלות עליו המצוות הבאות: 1. לְהִמָּנַע מִזִּבְחֵי אֱלִילִים. 2. לא לאכול/לשתות דַּם, 3. להמנע מִבְּשַׂר הַנֶּחֱנָק 4. ולהמנע מִן הַזְּנוּת. (מעשי השליחים ט"ו: 28-29) + עשרת הדברות ומצוות האהבה. כמובן שהלא יהודי, לא עובר מברית סיני לברית החדשה, שכן הוא מעולם לא היה תחת הסמכות של ברית סיני. הוא נכנס בקבלתו את ישוע לברית החדשה שאלהים כרת עם עם ישראל ובית יהודה. ועם זאת ברית סיני עבור הלא יהודי, חשובה בכדי להבין את הברית החדשה. בלי ברית סיני לא ניתן להבין את הברית החדשה.
