ברית סיני והברית החדשה

new2008

New member
ישוע אמר שאלוהים שכן בו

אבל כשהוא מת שאל ישוע מדוע עזבתה אותי מה אתה אומר על זה? הַבְּשׂוֹרָה עַל־פִּי יוֹחָנָן פֶּרֶק יד יד "אַל יִבָּהֵל לְבַבְכֶם. הַאֲמִינוּ בֵּאלֹהִים; הַאֲמִינוּ גַּם בִּי. 2 בְּבֵית אָבִי מְעוֹנוֹת רַבִּים. לוּלֵא כֵן, כְּלוּם הָיִיתִי אוֹמֵר לָכֶם שֶׁאֲנִי הוֹלֵךְ לְהָכִין לָכֶם מָקוֹם? 3 וְאִם אֵלֵךְ וְאָכִין לָכֶם מָקוֹם, אָשׁוּב וְאֶקַח אֶתְכֶם אֵלַי לְמַעַן תִּהְיוּ גַּם אַתֶּם בַּאֲשֶׁר אֲנִי שָׁם. 4 וּלְאָן אֲנִי הוֹלֵךְ, יוֹדְעִים אַתֶּם אֶת הַדֶּרֶךְ." 5 אָמַר לוֹ תֹּאמָא: "אֲדוֹנִי, אֵינֶנּוּ יוֹדְעִים לְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ; אֵיךְ נֵדַע אֶת הַדֶּרֶךְ?" 6 אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: "אֲנִי הַדֶּרֶךְ וְהָאֱמֶת וְהַחַיִּים. אֵין אִישׁ בָּא אֶל הָאָב אֶלָּא דַּרְכִּי. 7 אִלּוּ הִכַּרְתֶּם אוֹתִי גַּם אֶת אָבִי הֱיִיתֶם מַכִּירִים. מֵעַתָּה אַתֶּם מַכִּירִים אוֹתוֹ אַף רְאִיתֶם אוֹתוֹ!" 8 אָמַר לוֹ פִילִיפּוֹס: "אֲדוֹנִי, הַרְאֵה לָנוּ אֶת הָאָב וְדַי לָנוּ." 9 אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: "יָמִים רַבִּים כָּל כָּךְ אֲנִי עִמָּכֶם וְאֵינְךָ מַכִּיר אוֹתִי, פִילִיפּוֹס? הָרוֹאֶה אוֹתִי רָאָה אֶת הָאָב, וּמַדּוּעַ אַתָּה אוֹמֵר 'הַרְאֵה לָנוּ אֶת הָאָב'? 10 הַאֵינְךָ מַאֲמִין שֶׁאֲנִי בָּאָב וְהָאָב בִּי? הַדְּבָרִים שֶׁאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם אֵינֶנִּי אוֹמֵר אוֹתָם מֵעַצְמִי; הָאָב הַשּׁוֹכֵן בִּי, הוּא עוֹשֶׂה אֶת מַעֲשָׂיו. 11 הַאֲמִינוּ לִי שֶׁאֲנִי בָּאָב וְהָאָב בִּי. וְאִם לֹא, הַאֲמִינוּ בִּגְלַל הַמַּעֲשִׂים עַצְמָם. 12 אָמֵן אָמֵן אֲנִי אוֹמֵר לָכֶם, הַמַּאֲמִין בִּי יַעֲשֶׂה גַּם הוּא אֶת הַמַּעֲשִׂים שֶׁאֲנִי עוֹשֶׂה; וּגְדוֹלִים מֵאֵלֶּה יַעֲשֶׂה, כִּי הוֹלֵךְ אֲנִי אֶל הָאָב. 13 וְכָל מַה שֶּׁתְּבַקְּשׁוּ בִּשְׁמִי אֶעֱשֶׂה, לְמַעַן יְכֻבַּד הָאָב בַּבֵּן. 14 אִם תְּבַקְשׁוּ מִמֶּנִּי דָּבָר בִּשְׁמִי, אֲנִי אֶעֱשֶׂה." 15 "אִם אַתֶּם אוֹהֲבִים אוֹתִי, הֲרֵי שֶׁתִּשְׁמְרוּ אֶת מִצְווֹתַי. 16 וַאֲנִי אֲבַקֵּשׁ מֵהָאָב וְיִתֵּן לָכֶם מְנַחֵם אַחֵר שֶׁיִּהְיֶה עִמָּכֶם לְעוֹלָם: 17 אֶת רוּחַ הָאֱמֶת אֲשֶׁר הָעוֹלָם אֵינוֹ יָכוֹל לְקַבֵּל מִשּׁוּם שֶׁאֵינוֹ רוֹאֶה אוֹתָהּ, אַף אֵינוֹ מַכִּיר אוֹתָהּ. אַתֶּם מַכִּירִים אוֹתָהּ, כִּי הִיא שׁוֹכֶנֶת עִמָּכֶם וְתִהְיֶה בָּכֶם. 18 לֹא אֶעֱזֹב אֶתְכֶם יְתוֹמִים; אָבוֹא אֲלֵיכֶם. 19 עוֹד מְעַט וְהָעוֹלָם לֹא יוֹסִיף לִרְאוֹתֵנִי, אֲבָל אַתֶּם תִּרְאוּנִי, שֶׁכֵּן אֲנִי חַי וְגַם אַתֶּם תִּחְיוּ. 20 בַּיּוֹם הַהוּא תֵּדְעוּ שֶׁאֲנִי בְּאָבִי וְאַתֶּם בִּי וַאֲנִי בָּכֶם. 21 הַמַּחֲזִיק בְּמִצְווֹתַי וְשׁוֹמֵר אוֹתָן הוּא הָאוֹהֵב אוֹתִי, וְהָאוֹהֵב אוֹתִי אָבִי יֹאהַב אוֹתוֹ; גַּם אֲנִי אֹהַב אוֹתוֹ וַאֲגַלֶּה לוֹ אֶת עַצְמִי." 22 שָׁאַל אוֹתוֹ יְהוּדָה, לֹא אִישׁ קְרִיּוֹת: "אֲדוֹנִי, וְלָמָּה עָתִיד אַתָּה לְהִתְגַּלּוֹת לָנוּ וְלֹא לָעוֹלָם?" 23 הֵשִׁיב לוֹ יֵשׁוּעַ: 'מִי שֶׁאוֹהֵב אוֹתִי יִשְׁמֹר אֶת דְּבָרִי וְאָבִי יֹאהַב אוֹתוֹ; גַּם נָבוֹא אֵלָיו וְנִשְׁכֹּן אֶצְלוֹ. 24 מִי שֶׁאֵינוֹ אוֹהֵב אוֹתִי אֵינוֹ שׁוֹמֵר אֶת דְּבָרַי; וְהַדָּבָר אֲשֶׁר אַתֶּם שׁוֹמְעִים אֵינוֹ שֶׁלִּי כִּי אִם שֶׁל הָאָב אֲשֶׁר שְׁלָחַנִי. 25 אֶת אֵלֶּה דִּבַּרְתִּי אֲלֵיכֶם בְּעוֹדִי עִמָּכֶם. 26 אֲבָל הַמְנַחֵם, רוּחַ הַקֹּדֶשׁ שֶׁהָאָב יִשְׁלַח לָכֶם בִּשְׁמִי, הוּא יְלַמֵּד אֶתְכֶם הַכֹּל וְיַזְכִּיר לָכֶם כָּל מַה שֶּׁאֲנִי אָמַרְתִּי לָכֶם. 27 שָׁלוֹם אֲנִי מַשְׁאִיר לָכֶם, אֶת שְׁלוֹמִי אֲנִי נוֹתֵן לָכֶם; לֹא כְּדֶרֶךְ שֶׁהָעוֹלָם נוֹתֵן אֲנִי נוֹתֵן לָכֶם. אַל נָא יֵחַת לְבַבְכֶם וְאַל יִירָא. 28 שְׁמַעְתֶּם שֶׁאָמַרְתִּי לָכֶם 'אֲנִי הוֹלֵך וְאָבוֹא אֲלֵיכֶם'. אִם אַתֶּם אוֹהֲבִים אוֹתִי, אֲזַי תִּשְׂמְחוּ שֶׁאֲנִי הוֹלֵךְ אֶל הָאָב, כִּי הָאָב גָּדוֹל מִמֶּנִּי. 29 כָּעֵת אָמַרְתִּי לָכֶם, בְּטֶרֶם יִתְרַחֵשׁ הַדָּבָר, כְּדֵי שֶׁתַּאֲמִינוּ כַּאֲשֶׁר הוּא יִתְרַחֵשׁ. 30 לֹא אַרְבֶּה עוֹד לְדַבֵּר אִתְּכֶם, כִּי שַׂר הָעוֹלָם הַזֶּה הִנֵּה הוּא בָּא וּבִי אֵין לוֹ מְאוּמָה, 31 אֶלָּא שֶׁיֵּדַע הָעוֹלָם כִּי אוֹהֵב אֲנִי אֶת הָאָב וּכְפִי שֶׁצִּוַּנִי הָאָב כֵּן אֲנִי עוֹשֶׂה. קוּמוּ, נֵלֵךְ מִכָּאן."
 
אתה עצמך ציתת את הכתובים

פסוקים נפלאים. אני הדרך האמת והחיים(6)(רק אלהים יכול לאמר דבר כזה על עצמו). הרואה אותי, ראה את האב (9), אני באב והאב בי(11) ברור שאלהים שכן בו, לא יכול להיות אחרת. אני לא מבין איך אתה לא רואה שישוע הוא אלהים. הוא חייב להיות אלהים. אם הוא לא אלהים ואנחנו מאמינים בו, אזי אנו עובדי אלילים. ישוע הוא י-ה-ו-ה. לפני שישוע מת הוא פנה אל אביו ושאל למה הוא עזב אותו, כי האב עזב אותו באותו רגע, שכן, כל החטא של האנושות היה על ישוע, והאב לא שוכן היכן במקום בו נמצא החטא, האב, הסיט את פניו מבנו בגלל החטא שהיה עליו. ישוע מת מוות רוחני. והוא היה חייב למות מוות רוחני, בכדי להזדהות עמנו עד הסוף. שכן אנחנו מתנו מוות רוחני מהרגע שהאדם אכל מפרי עץ הדעת. לפני שנושענו, היינו מתים מוות רוחני. וזאת האמת לגבי כל אדם שלא מאמין בישוע המשיח. אנחנו חיים בין אנשים שהם מתים מהלכים.
 

new2008

New member
על האדם הראשון

נאמר שהוא צלם אלוהים גם הוא היה בן אלוהים גם הוא היה אלוהים? כי גם עלך ישוע נאמר צלם אלוהים בכור הבריאה?ישוע מבטיח שגם בנו ישכון אלוהים אנחנו נהפך לאלוהים??
 
לא

האדם הראשון היה בצלמו ודמותו של אלהים, למעשה האב טיפוס של האדם הראשון הוא בן-האלהים. ישוע הוא הוא צלם אלהים המקורי, והכוונה בבכור הבריאה שהוא הבכור לתקומה מבין המתים ואנחנו רואים זאת בהמשך בפסוקים הבאים: כי בו נברא כל אשר בשמים ואשר בארץ, מה שנראה ומה שבלתי נראה...הכל נברא באמצעותו ולמענו, והוא קודם לכל והכל קיים בו...הוא הראשית, בכור במין המתים, למען יהיה ראשון בכל... (קולוסים א': 15-20) ישוע מבטיח שגם בנו ישכון אלהים, ואכן שוכן ברוח הקודש. ואנחנו הפכנו להיות בריאה חדשה, בעלי אזרחות בשמים, ובית מקדש לאלהים חיים, גופו של המשיח. בבואו בפעם השנייה בענני השמים אנחנו נשתנה בהרף עין לדמותו וצלמו, ונהיה כמוהו וכבר עכשיו אנחנו אחד איתו. אך הדבר לא הופך אותנו לאלהים. ישוע הוא הדבר שלבש בשר: "בְּרֵאשִׁית הָיָה הַדָּבָר, וְהַדָּבָר הָיָה עִם הָאֱלֹהִים, וֵאלֹהִים הָיָה הַדָּבָר. הוּא הָיָה בְּרֵאשִׁית עִם הָאֱלֹהִים. הַכֹּל נִהְיָה עַל-יָדָיו, וּמִבַּלְעָדָיו לֹא נִהְיָה כָּל אֲשֶׁר נִהְיָה. בּוֹ הָיוּ חַיִּים וְהַחַיִּים הָיוּ הָאוֹר לִבְנֵי הָאָדָם... הַדָּבָר נִהְיָה בָּשָׂר וְשָׁכַן בְּתוֹכֵנוּ; וַאֲנַחְנוּ רָאִינוּ אֶת כְּבוֹדוֹ, כְּבוֹד בֵּן יָחִיד מִלִּפְנֵי אָבִיו, מָלֵא חֶסֶד וֶאֱמֶת." (יוחנן א':1-3,14) אלהים הוא האב, הבן ורוח הקודש.
 
להבין את השילוש הקדוש?

לא ניתן באמת להבין את השילוש הקדוש בשכלנו. ותשובה לשאלה הזאת לא תעזור לך באמת להבין את השילוש הקדוש, רק ואך ורק התגלות של רוח הקודש תעזור לך להבין את השילוש הקדוש. כיוון שישוע לא נולד מזרע של גבר אל מרוח הקודש, לא היה בו חטא ולכן הוא גם לא היה יכול לחטוא. הנצחון של ישוע היה מובטח מראש. כשאתה אומר או כותב נצרות, לאיזה נצרות אתה מתכוון. יש כל כך הרבה זרמים, יש כל כך הרבה דעות. אבל אומר לך את מה שאני יודע על המאמינים הקדושים והאמיתיים של ישוע המשיח, על הגויים לא חלות המצוות של תורת משה, רק 7 מצוות נוח. הדבר כתוב גם בתלמוד. אני מקווה שקיבלת את התשובה.
 
למעלה